0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. T.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba korsanlarım.35 feet Jeanneau so yelkenlimin facnor marka Genova furlingi resimdeki gibi kırıldı . Ekstra bir darbe olmadan 15/20 knot bir rüzgarda olay oldu. Tambura bağlantı olan en alttaki çıta bu. Burada distribütör olarak sailor denizcilik diye bir firma var ancak firma sahibi olan Pınar Coşkuner e işyeri yada cep telefonlarından ulaşmak mümkün değil. Bu parçayı çıktı olarak yada bir başka markadan bu markaya uyumlu olacak şekilde temin edebilmek mümkün mü. Yada aramızda sailor denizcilik Pınar Coşkuner i tanıyan varmıdir. Çaresiz kaldık ve distribütöre de ulaşamıyoruz.

Sizlerden de fikir almak istedim

Umarım resmi yukleyebilmisimdir.


*

    M. C.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #1 : Nisan 27, 2019, 10:36:01 »
Kırık en altta ise ve üzerinden furling geçmiyor ise hem kaynak yapılabilir yada üzerine bir boru geçirilip vidalanabilir.


*

    A. Ç.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #2 : Nisan 27, 2019, 10:41:55 »
İçine girecek şekilde iki alüminyum lama sağ ve soluna alıştırılacak, vida diş açılacak ve vida ile bağlanacak.


*

    M. T.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #3 : Nisan 27, 2019, 11:06:34 »
Ahmet Bey alüminyum çıtanın içine mi yoksa kırık çıtanın dışından mi yapılacak. Yeterli mukavemet sağlanır mi


*

    M. T.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #4 : Nisan 27, 2019, 11:08:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kırık en altta ise ve üzerinden furling geçmiyor ise hem kaynak yapılabilir yada üzerine bir boru geçirilip vidalanabilir.

Kırik altta ama alüminyum kaynağı yeterli mukavemeti sağlar mı?


*

    A. Ç.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #5 : Nisan 27, 2019, 11:20:44 »
Çıtanın içine yapılacak, normalde çıta aralarında parçaları birleştiren ve içine geçen parçalar vardır, ortaları istralyanın geçebilmesi için delliktir, orijinal birleştirme parçasını bulabilseniz bile istralyanın ve sarmasisgteminin komple sökülmesi gerekecek, hatta rayları da cayırmanız gerekecek yani sistem sökülüp yeniden kurulacak. İki alüminyum levhayı çıta içine tam oturacak şekilde alıştırıp, vida dşi açar ve dışarıdan havşa başlu vida ile bağlarsanız sorun olmaz, alümünyum lamalar 2 mm kadar kalın olmalı veya daha kalın lamadan bir yüzü parçanın içini öpecek şekilde eğe ile şekillendirilebilir, böylece diş açmak için daha etli bir yer elde edersiniz. 
*

    M. G.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #6 : Nisan 28, 2019, 23:05:48 »
Facnor için Ahmet bey ile temasa geçin.
Polimarin 0212 2582170
*

    E. E.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2019, 00:24:17 »
alüminyum kaynağı her kaynakcının yapabileceği bir işlem değil.ayrıca malzeye yapılan her kaynak işlemi malzemeyi zayıflatır. kaynak işlemindeki yüksek ısı malzeme yapısını değiştirir. ne kadar cok kaynak o kadar zayıflamış metal olur. ayrıca fazla yük yokken oldu yazmışsınız,kılcal bir çatlak oluşmuş ve sonrasında kırılmış olabilir. penetran testi yapmanızda fayda var. youtube de videoları var 2 sprey le yapılan basit bir işlem. herhangi bir nalburdan temin edebilirsiniz. başka bir çatlak varmı kontrol etmiş olursunuz.Ahmet beyin yazdıkları kaynaksız çözüm anladığım kadarıyla, mümkünse kaynaksız bir onarımı seçseniz daha iyi olur kanaatindeyim.illede kaynak olacaksa baska bir örnek malzeme kaynattırarak kaynagın sağlamlığını bir şekilde test edin.kolay gelsin.
*

    A. Ç.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2019, 08:11:37 »
Çatlak kontrolu için üç değişik sıvı kullanılır, birincisi temizlik için ikincisi boyama, üçüncüsü ise boyayı temizleyip sadece çatlakta kalmasını sağlayan temizleyicidir. Tekne üzerinde söküldüğünde kullanılabilir ama tekne üstünde hatta söküldükten sonra seyyar mikroskop kullanmak çok daha temiz bir işlemdir. Boyalar adı üstünde her şeyi boyarlar, özellikle teknede bu boyaları temizlemek hiç de kolay olmuyor.
*

    O. S.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2019, 14:18:15 »
Furling profilinin içinde baş ıstralyanız geçer. Daha doğrusu, furling profilleri baş ıstralyanın üzerine geçer. profilin iç kısmında oluşabileek tüm yüzey hataları, arasında plastik bir koruyucu olsa bile zaman içinde baş ıstralyaya hasar verecektir.
En doğru çözüm yenisi ile değiştirmeniz. Bu arada ayrıca yukarıdaki fırdöndüye de baktırmanızda fayda var. Zira o proflin kırılması pek kolay değildir.
*

    A. Ü.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #10 : Nisan 29, 2019, 22:24:15 »
Murat korsanım kırık boru parçayı düzgünce kesin,kestikten sonra siz veya kumpas kullanmayı bilen biri tarafından kırık borunun iç kısmının tüm alanlarının ölçüsünü alın,aldığınız bu ölçüleri AutoCAD ortamına aktarın,aktartığınız bu ölçüleri linkini vereceğim şu jeti firması ile görüşün AutoCAD çizimini gönderin,boy olarak max kaç mm kestiklerini öğrenin alüminyumun örneğin 100,150 mm kesebiliyorlar,su jetinde içinin deliği ve dış yüzey arasında kaç mm et kalınlığı ne kadar çok olursa o kadar iyi olur örneğin 4,5,6 mm,7000 serisi alüminyumu aldığınız ölçülerle oynayıp 1 mm büyük çizip  kestirin dış çap olarak,örneğin su jetinde  kesilen 100,150 mm boyundaki parçayı eğe yardımı ile dış yüzeyini tatlı sıkı çakacak şekilde tesfiye edin,tesfiye işlemi bittikten sonra borunun içine çakın iki eşit ölçüde,çakma işlemi bittikten sonra konik kafalı 4,5 mm çapında yandan delip diş çekip loctite sürüp 2 ad cıvata ile montajlayın işlem tamam olur,kaynak işlerine kesinlikle girmeyin boşa zaman harcarsınız kolay gelsin. 


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


örnek olsun kafanızda canlansın diye 100 mm alüminyum kesim linkide verdim




 
*

    M. C.

Ynt: Facnor furling için kırılan alüminyum çıtası için yardım
« Yanıtla #11 : Mayıs 08, 2019, 20:47:59 »
300-400 beygirlik taş ocağında kullanılan bant motorlarının gövdesini kaynattırırdık bayrampaşa işkentte o büyüklükteki ve sürekli titreşim halindeki motorda dahi bir problem olmazdı, tabiki kolay bir şey değil alüminyum kaynağı ama bugünkü teknoloji ve doğru adam ile yapılamaz bir şey değil.

Ben yapsaydım üzerinden furling geçmiyor ise malzemeye dışarıdan alüminyum alıştırır bir kaç yerden perçin yada civata somun ile sabitlerdim.

Kırılma yeri tam civatanın takıldığı yer gibi gözüküyor, acaba oraya büyük bir civata takılıp malzemenin çatlamasına mı neden oldu?

Bu civatanın olduğu kısım yelkenin tam alt yaka bağlantısına mı geliyor? Oraya nasıl bir güç bindide o malzeme kırıldı?