0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. H.

Herkese selamlar.. İkinci el alacağım tekne ile (21 hp dizel motor).Tahmini 400 km.Yolculuk mümkün mü? Nerelerde konaklamam uygun olur? Başıma gelecek zorluklar nelerdir? Önerileriniz nedir?  Teşekkürler


*

    R. E.


Hayırlı olsun tekneniz.

İlk olarak bizim sayfanın sol tarafında "Geko Takvim" var. Orada bugünler fırtına olarak görünüyor.
İkincisi forumu okursanız benzer durumlar için, 1- Yalnız çıkma 2- Hava durumunu kolla 3- Avrupa yakasını kollayarak in 4- Mola yerlerini önceden öğren-belirle (mürefte, şarköy barınağı vd..) gibi öneriler vardır.

Tabii asla gemi yoluna da girmemelisin.

Az biraz forumu karıştırırsanız yeterli bilgiyi bulursunuz.
Kolay gelsin..




*

    A. Ç.

Tekne motorunun gücü yeterlinin üstünde ama ikinci el bir teknede motora ne kadar güvenilir? Yelken donanımı ne durumdadır? Siz ne durumdasınız? 260 mil yol sadece gündüz seyri ile 4-5 gün sürer. Marmara gerek hava gerek trtafik açısından küçümsenmemelidir.  Önerim tekne transferi yapan bir kaptan bulmanızdır.


*

    T. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkese selamlar.. İkinci el alacağım tekne ile (21 hp dizel motor).Tahmini 400 km.Yolculuk mümkün mü? Nerelerde konaklamam uygun olur? Başıma gelecek zorluklar nelerdir? Önerileriniz nedir?  Teşekkürler
Merhaba,
Tekne ile uzun yola çıkmadan motor ve yelken seyri konusunda tecrübeli bir arkadaşınızla test sürüşleri yapıp tekneyi tanır ve eksiklerini giderirseniz olur diye düşünüyorum.
Hava durumunu doğru ve sabırlı bir şekilde takip ederek Ege ve Akdeniz kıyılarımızda küçük bir şişme bot ile sizin hedeflediğinizden 10 kat fazla yol yapan Enes Save korsanın anılarını okuyabilirsiniz.
İkinci el olması sorun değil, bakımlı ve hatasız bir tekne ile doğru havada her yere gidilir.Öncelik tekneyi iyi tanıyıp sürpriz risk almamak.
Şansınız açık olsun.


*

    N. Ö.

Cumhur bey,
Tekneniz şu an nerede bağlı? Acemi bir kaptanla yolculuk sıkıntı yaratabilir. Liman girişlerinde ve çıkışlarında tekneniz zarar görebilir. Burhaniye Yelken Kulübü Başkanı Ferhat Temelli hoca şahsen tanışıp, görüştüğüm arkadaşımdır. Şu an müsaitim, teknenizi isterseniz ben götürebilirim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Silivri'de oturuyorum.
Sevgiyle.

*

    C. İ.

Hava durumunu doğru ve sabırlı bir şekilde takip ederek Ege ve Akdeniz kıyılarımızda küçük bir şişme bot ile sizin hedeflediğinizden 10 kat fazla yol yapan Enes Save korsanın anılarını okuyabilirsiniz.
İkinci el olması sorun değil, bakımlı ve hatasız bir tekne ile doğru havada her yere gidilir.Öncelik tekneyi iyi tanıyıp sürpriz risk almamak.
Şansınız açık olsun.
 
  Tuğrul bey ne güzel yazmış. Önemseyin ve dikkate alın, sizin işiniz olur.
*

    S. K.

Cumhur Bey Merhaba,
1 ay kadar once ilk teknemi Kusadasinda satin aldim Antalyaya gecen hafta 300mil ile denizden transfer ettik. Tekne 85 model 24 feet beneteau first24 9.9 distan takma motorla 4 gunde geceleri marinada konaklayrak Antalyaya getirdik. Tecrubeli ve bana yardimci olan bi kaptanla beraber 2 kisi 30knot havada bile yelkenle yol aldik. Kaptan cok onemli herkese guvenmeyin isterseniz size iletisim bilgisini veririm oyle her gotururum diyene bakmayin kendi teknesi olan gercekten tecrubeli bir kaptan bakin her sekilde gider sizin tekneniz iciniz rahat olsun.
*

    B. B.

Cumhur korsanim
Seyirde problem yasayacaginizi sanmiyorum. Asil problemi barinaklarda yanasmada veya demirde yasabilirsiniz ki bana oyle oldu. İlk yolculugumda demir taradi ve az daha kayaliklara oturuyorduk. Ayrica zamaninizi bol tutun. Teknenin gidecegi ortalama 4 knot bol mola vererek gidin. Mesela en az 5 gun hesaplayin. Bol bol dolasin forumda.

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

*

    C. H.

teşekkürler..
*

    N. Ö.

Sevgili Suat kardeşim,
Ege ve Akdeniz'de yelkenli tekne kullanmak Marmara'dan daha kolaydır. Dalga boyu ve rüzgâr bellidir. Tabii fırtınaya yakalanmadıkça.
Oysa Marmara kapalı, göl gibi bir denizdir, çırpıntıları insanı yorar. Ayrıca; Ben herhangi biri değil, OceanMaster & Instructor RYA ehliyetine sahip, birçok kulüpte antrenörlük yapmış, charter ve bareboat kaptanlığı da dahil bir denizciyim. Bizim ehliyetlerimiz, All in One'dır. Yelkenden, telsize; Motordan, eğitime; Navigasyondan, Survivor'a; Donanımdan kadar. 4000 mil'imi tamamlamaya daha 1000 mil'im kaldı.
Ayrıca, bunu para için yapmadığımı da buradaki tüm arkadaşların bilmesini isterim. Yelken bir sevgi, arkadaşlıklarda dost kazanmak içindir..
Yoksa; Gezgin Korsan olunmaz.

Sevgiyle.
*

    A. Ç.

Neco gibi kaptanı ben olsam kaçırmazdım.
*

    E. A.

Tekneniz ve motorunuz bakımlı olduktan sonra,gerekli güvenlik tedbirlerinizi alarak ve az biraz navigasyon bilginiz ile havayı kollayarak her türlü seyri yapabilirsiniz.Tabi ki yanınızda tecrübeli bir denizci olması çok iyi olur.Ancak tek başınıza bile bu seyri yapmanız mümkün.Gezgin korsan sayesinde gittiğiniz her yerde sizleri karşılayacak veya yardımcı olacak birileri olacaktır.Selametle

*

    H. E.

Ender bey,
Önerinizi beğenmedim. tecrübe olsa bile o rota tek başına olmamalı
Selamlar,
*

    N. Ö.

Değerli korsanlarım; Cumhur bey "İkinci el alacağım tekne ile (21 hp dizel motor).Tahmini 400 km.Yolculuk mümkün mü? Nerelerde konaklamam uygun olur? Başıma gelecek zorluklar nelerdir? Önerileriniz nedir? " demişti.. Sanırım knu biraz saptırıldı.

Özetle:
Cevap1 : Mümkün.
Cevap2 : Marmara'nın batı yakasında konaklamanız mümkün. Sığlığa ve dip kayalara dikkat edin. Barınaklarda teknenizi emniyete alın!
Cevap3 : Başınıza her türlü zorluk gelir, dikkatli olun derim. Önerilerimi daha önce bildirmiştim.

Sevgiyle Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. Ö.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ! Ender korsanım, gözünü nerede kaybettin? Yedek gözümü sana verebilirim. Gözlerinden öpüyorum.