0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ender Avcu

  • * Gezgin Korsan
  • 601
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Reina,TRİLYE
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ! Ender korsanım, gözünü nerede kaybettin? Yedek gözümü sana verebilirim. Gözlerinden öpüyorum.

Abi gözde sıkıntı yok  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap teknenin içine girerken karanlıktan etkilenmemek için takıyorum,Ama lazım olursa ilk seni arıycam söz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hayatta ilk yapmanız gereken şey gerçekten ne istediğinize karar vermektir.
*

    Çevrimdışı Ender Avcu

  • * Gezgin Korsan
  • 601
    • Yaşadığı Şehir
  • Bursa
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Reina,TRİLYE
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ender bey,
Önerinizi beğenmedim. tecrübe olsa bile o rota tek başına olmamalı
Selamlar,

Hulki kaptanım ilk teknem Schocer,Foçadan aldım ve denizden getirdim Bursa'ya.O zaman bir çok korsan karadan getirmem konusunda tavsiyede bulundu.Forumda da vardır herhalde,sanırım 2013 yılı falandır.Demir atmasını,kaloma vermesini dahi bilmezdim,navionics hak getire.O durumda bile sıkıntısız Bursa'ya geldim ki yolun nerdeyse yarısını tek başıma seyir yaptım.İnanılmaz bir tecrübe ve özgüven kazandım.Çok büyütelecek bir sey değil inanın.
Hayatta ilk yapmanız gereken şey gerçekten ne istediğinize karar vermektir.
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.247
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Cesaretinize hayran kaldım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neta pruva
*
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ender bey,
Önerinizi beğenmedim. tecrübe olsa bile o rota tek başına olmamalı
Selamlar,

Hulki kaptanım ilk teknem Schocer,Foçadan aldım ve denizden getirdim Bursa'ya.O zaman bir çok korsan karadan getirmem konusunda tavsiyede bulundu.Forumda da vardır herhalde,sanırım 2013 yılı falandır.Demir atmasını,kaloma vermesini dahi bilmezdim,navionics hak getire.O durumda bile sıkıntısız Bursa'ya geldim ki yolun nerdeyse yarısını tek başıma seyir yaptım.İnanılmaz bir tecrübe ve özgüven kazandım.Çok büyütelecek bir sey değil inanın.

Her bireyin yetenekleri farklıdır. Evde sifonda kaçak olur işi bilen kendi yapar, bilmeyen başka biri ben öğrenir yaparım der yapar, başka biri bende yaparım der sonunda bir bakmış klozete kadar sökmüş ama düzeltememiş, en sonunda usta çağırır ilk başta 50 TL olan tamirat sifon sahibinin yaptığı hasardan dolayı 150 TL olur.

Yüzyüze tanımadığımız, nasıl tekne kullandığını bilmediğimiz kişilere cesaret vermek doğru bir yaklaşım değildir. Sadece bizim telkinimiz ile yola çıkmaya ikna edilecek kişinin boşu boşuna sorumluluğunu almaya gerek yok. Ayrıca tekne ikinci el, sahibi tekneyi tanımıyor ise bu dahada riskli.  Siz yapmış olabilirsiniz denizcilik geçmişiniz olmasa bile başarmışsınız ama bu sizin yeteneğiniz her bireyde bu yetenek yada belki şans olacak diye bir şey yok. Forumda kendi teknesini transfer ederken Yunanistanda 3-4 gün mahsur kalan bir kişinin transfer deneyimleri var. Çok güzel bir yazı.

Doğru yol, dedikleri gibi test sürüşü yapıp tekneyi tanımak olduğu gibi tecrübeli bir kaptanla beraber yola çıkılmasıdır.  Körü körüne çıkılacak bir yol sadece tekne sahibini denizden, tekneden soğutur.  Ayrıca Ahmet Bey'de sormuş "Siz ne durumdasınız " diye. Teknenin kondisyonu dışında şehir hatlarına binmek dışında uzun denizde bulunmamış birey teknede 4-5 gün geçirince gerek fiziki gerek zihinsel değişiklikliklere maruz kalır. Fiziken zorlanırsınız, tuvalete çıkışınız değişir, bazı bünyeler yemek yiyemez, rüzgara alışık değilseniz hele bu mevsim yüzünün yanar, gece yatağa girerken ateşim var zannedersiniz ama esasında hissedilen rüzgar yanığıdır.  Tüm bunların yanında birde karar verme sorumluluğu üzerinizde ise bu şartlara alışık olmayanlar için verilen kararlar yolculuğu daha zor ve çetin bir hale sokabilir.

Marangozlar bir parmaklarını yatar testereye kaptırınca denirki "Hah şimdi usta oldun" ama denizde neyi kaptıracağınızın bir garantisi olmadığı gibi kaptırdıktan sonra denizci olacağınızında garantisi yoktur.

Kolay Gelsin.


*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 937
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Deniz tutmasını da küçümsememek lazım , ne kadar bünyem alışkın olsa da sezon başlarında sürekli çalkantıya maruz kalırsam kötü olup hemen çıkıyorum denizden . Üst üste 5-6 gün denize çıkmışsam artık çalkantı ve dalga etkilemiyor. Sezon başlarında uzun yoluluğa çıkılacaksa çıkmadan yarım saat önce ilaç almakta fayda var.
*

    Çevrimdışı Alattin Doğdu

  • * Gezgin Korsan
  • 99
    • Yaşadığı Şehir
  • Muğla-Ula-AKYAKA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Flying Carpet
Forumda bir çok yerde söylenir " teknelerin en uzun seyirleri,genellikle ilk transferleridir" dolayısı ile tam tanımadıgınız bir tekne ile bu maceraya girmek riskli. Bende sizin gibi iyimserdim ama kaza geliyorum demez,hayaliniz kabusa dönüşmesin....
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.393
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Herkese selamlar.. İkinci el alacağım tekne ile (21 hp dizel motor).Tahmini 400 km.Yolculuk mümkün mü? Nerelerde konaklamam uygun olur? Başıma gelecek zorluklar nelerdir? Önerileriniz nedir?  Teşekkürler

Cumhur korsanım, aynı yolculuğu, aynı boy bir tekneyle ancak 9 beygir bir Yanmar motorla birkaç sene önce yaptık (Fenerbahçe -> Altınoluk)

İlk durağımız Marmara adasıydı (ana limanı), ardından Çanakkale boğazı ve Çanakkale Belediye Marinası, sonrasında Bozcaada'yı bypass edip akıntı ve rüzgarı arkamıza alıp doğrudan körfeze girdik, önce Küçükkuyu'ya, birkaç gün sonra da Altınoluk'a bağlandık...

Eğer rüzgar güneyli eserse Marmara açıklarında biraz dayak yer, hırpalanırsınız... Şansınıza poyraz denk gelirse şıkır şıkır gidersiniz...

Boğaz geçişinde dikkat ettik, Anadolu kıyılarına yakın geçtik, yoğun gemi trafiği oluyor. Tek sıkıntılı nokta orası. Tabi bir de Boğazdan çıkınca Körfez girişine kadar olan kısım genelde rüzgarlı ve dalgalı oluyor. Ama aşağı doğru gittiğiniz için sorun olmaz.

Teknede elektronik olarak bir el GPS'i ve bir balık bulucu (dip gösteren) vardı, fazlasıyla yetti...
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ben uzun süredir profesyonel transfer işi yapıyordum. En küçük yelkenliden, irice motor yatlara kadar bir çok tekneyi, İstanbul'dan Mersin'e ve Mısır gibi yerlere tekne götürdüm. Slovenya ve Hırvatistan arka bahçem gibiydi. İkinci el bir teknede yalnız olmak bazen daha güvenli görünüyor. Aslında önerim her zaman yanınızda iknici bir kişinin bulunmasıdır, bu kişinin gerçekten tecrübeli olması sizi rahatlartır veya hiç bir şeyden anlamayan bir kişi de olabilir. Onu sadece can yoldaşı olarak alırsınız ve gerektiğinde telefon edebilmesi yeterlidir. İşi bilen ama yeteri kadar ustalaşmamış birinden ise uzak durmak gerekir, bir söz vardır acemi ç..ten orospu bile korkarmış. Sudan bir karış yukarıda bir iskeleye yanaşırken usturmaçaları küpeşte hizasına bağlayan, beni şu saatte uyandır diye talimat verdiğim halde uyandırmayan ve denizin ortasında üstünde fener de bulunan bir adaya çıkan, tekneyi abideyle Bozcada'nın görünen ucunu birleştiren çizginin batısında tut diye talimat verdiğim halde kumluklara oturan kenidilerini denizci sayan müşterilerim oldu.

Denizde ne ile karşılaşacağınızı bilsem şunu yap bunu yapma der sizi kolaylıkla yönlendirir ve kazasız belasız hedefinize varmanızı sağlardım. Maalesef denizde ne ile karşılaşacağınızı hiç bir zaman bilmiyorsunuz, karşılaştığınızda blgi ve tecrübe dediğimiz o şeyler devreye giriyor ve bir olasılık işleri yoluna sokuyorsunuz. Bir aceminin dünya turu yapması bile mümkündür ama bitirebilirse sadece şanslı olduğu için bitirmiştir. Bir fıçı içinde Atlantik'i geçen kişilerin maceralarını bir çok denizci dergisinde okuyorsunuz ama o dergilerden hiç biri bu işe kaç kişinin kalkıştığını size söyleyemiyor, sadece becerebilenler haber oluyor.

Uzun yola tecrübeniz yetersizse sadece çok şanslı olduğunuza inanıyorsanız çıkın.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Biraz da tekneden bahsedelim. İkinci el tekne alanların genelde seçimi tekneyi memleketlerine götürüp eksikliklerin orada tamamlamaktır. Tekne belki de sizin sahipliğinizde en uzun yolu bu transferde yapacaktır. Tekne mutlaka hazır olmaldır. Tuvaleti çalışmayan veya akar suyu olmayan veya buzdolabı çalışmayan bir tekneyi transfer ederdim ama  bunların üçü de çalışmıyorsa eski sahibi kendi konforu için olan bunlara bile el atmamışsa başka yerine bakmaya gerek bile yoktur.

Ben:

İskotayı arabaya bağlayan bu kilit kopar.

Tekne sahibi:

Eski sahibi bunca zaman kullanmış, İzmiir'e gidince değiştiririm.

Oldukça makul bir havada kilit koptu, mermi gibi başımın yanından geçti, tekneyi genova ile orsaya soktum, iskotayı yakalayıp bir yolunu bulup  kilit yerine eldeki malzemelerden bir şey uydurup yola devam ettim.

Ben:

Bu teknenin dıştan takma motoru denide yetmez, çarmıh ayakları sağlam değil, mecburi yelkenle gideceğiz, çarmıh ayaklarında ciddi imalat hatası var, kopar.

Tekne sahibi:

Uzun zamandır böyle, sorun olursa olduğu yerde tamir ettiririz.

Denizin ortasında güvertenin bir bölümü ile birlikte çarmıhlar uçar, direk bizi ıskalayıp denize düşer, her şey toplanır, yakında adam gibi bir yer olmadığından malzeme bulup tekneyi tamir etmek ve direği dikmek bana kalır.

Akdeniz'den Mısır'a tekne götüreceğim, S drive motor saati 1500'ü geçmiş olmasına rağmen 500 saatlik bakımları yapılmamış ve konik kavrama değişmemiş.  Değiştirelim dedim, Mısır'da cevabını aldım. yola çıktık, rüzgar yok motorla gidiyoruz, şanzıman su koyverdi, ne ileri ne tornistan var. gece hava tamamen kalıyor, gündüz biraz esiyor. Gece yatıp uyuyoruz, gündüz yelkenle gidiyoruz, aküleri şarj için motor basıyoruz ama sonunda oda su koyverdi, marş motoru kömürleri gitmiş, yuvalar denizde tamir edilmeyecek kadar bozulmuş.  Yelkenle Süveyş kanalının ağzına gelip makul bir yere demirledik, anlaştığınmız acenta gelip bizi çekecek, bağlandıktan sonra sorunu çözeceğiz. Bir iki defa sahil güvenli yanımızdan geçti sonunda gelip ne yapıyorsunuz diye sordular, anlattık acentamızı sordu adamın adını verdik, o biraz dalgacıdır bugün gelir mi gelmez mi bilemeyiz dediler, Bir kaç saat sonra yelkenle kanala girebilir misin diye sordular, girerim ama orası Süveyş kanalı dedim. Acentanız gelinceye kadar siz burada ihtiyarlarsınız dediler ve sonra biz izin veriyoruz yelkenle gir marinaya bağlan dediler. Kanalda karşıdan gelen bir ticari gemi ile ben karşı tarafa geçerken karşılaştık, adam düdük çalıyor ama boşuna, yapılabilecek bir şey yok, kaptan kanalın ortasında nasıl durdu bilmiyorum ama biz kanalı geçip karşıda marinaya bağlandık.


Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Özcan Togay

  • * Gezgin Korsan
  • 677
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Tekne Adı
  • S/Y OgiMel , Ayvalık
Ahmet korsanım, olumsuzlukları ön görmenize rağmen, neden bu seyirleri kabul ettiniz? Bile bile riske girmişsiniz.
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Bu tür olumsuzluklar tekne transferinde alınması gereken risklerdir. Riskin büyüklüğünü ise o andaki düşünceleriniz belirler. Hiç bir zaman denize tam hazır bir tekne bulmayı zaten beklemezsiniz. Teknenin genelde yeni olan sahibi de yeteri kadar bilgi ve beceriye sahip olsa size zaten ihtiyaç duymaz. Çok iyi koşullar da her zaman olmasa da ortaya çıkabilir veya çok iyi olduğunu düşündüğünüz bir tekne umulmadık anda sorun çıkarabilir. Slovenya'dan 40 ft civar tekne getireceğim, tekne sıfır, Slovenya'da direği dikilip salması takılıyor, altı boyanıp teslim ediliyor. Yunanistanda motorun ilk mecburi bakımını yaptırdık. Patras'tan çıktık, Korint'e gidiyoruz. Hava lodos, kanalda dönüyor ve pupa geliyor, ilk başlarda hava düşüktü, motorla gidiyorduk, egsozdan su gelmiyor demeye kalmadı, hararet uyarısı verdi, yelkenleri açtık, motoru kapattık. İndim baktım, bakulacak ne varsa, motor zaten 100 saat civarına yeni gelmiş. Hava sertledikçe sertledi, niyetimiz, Korint'teki yeni limana girip bağlanmak. Liman ağzına kadar hatta biraz da içeri yelkenle gireceğiz,  içeride motoru basıp bir halat alacak kadar çalıştıracağız. Uyguladık, hava çok sert esiyor. baştan biri atlayıp tam rüzgarüstündeki rıhtıma bir koltuk aldı. Bundan sonrası kolay gibi görünüyor. Bir halat daha vereceğiz, kıça alacağız ve vinçle çekerek tekneyi aborda edeceğiz. Halatı verebilmek için baş halatın boşunu alıp tekne başını rıhtıma yanaştırmamız lazım. Halatı teknedeki babadan veya karadaki mapadan söksek elle tutmamız mümkün değil. Yine de karadaki ucunu söküp dublinle tekneye atmayı başardık, zaten gerek yok, bıraksan rüzgar tekneye taşıyor. Irgata voltalayıp baş koltuğu iyice kısalttık. İkinci bir halatı baştan verip, kıça aldık, genova iskota vinci ile çekiyoruz, daha doğrusu çekmeye çalışıyoruz. tekne rüzgara yanladıkça iş daha da zorlaşıyor, epeyce uğraştıktan sonra bağlandık. Sabah tamirci arıyoruz, Pire'den gelecekmiş. Herşeyi tekrar kontrol ettim. Tıkanıklık yok, impeller zaten yeni, topladım, su gelmiyor. İstanbul'daki bir kaç tanıdığımız usta ile görüştük, impeller değiştirin dediler. değiştirdim çalıştı.

Bizden sonra çift motorlu yüksek hızlı bir motor yat geldi, çift motor, baş ve kıç pervanesi ile bizim yanaştığımızdan çok daha zor ve uzun sürede yanaştılar. Bize uzun gelen bağlanma süresi o koşullarda oldukça kabul edilebilirmiş. Tekne yeni veya eski olsun, çok küçük bir arıza bile lman içinde olsanız bile ciddi sorun yaratabiliyor.

Demek istediğim sıfır motorda bile sorun çıkabilyor ve sizi çok zor durumda bırakabiliyor. Koşullara göre seçim yapmak bazen kaçınılmaz oluyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.247
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ahmet bey, İyi akşamlar
Bilmediğim için soruyorum? Tekne transferinden önce bir expertiz ve bir seyir yapılmıyormu?
Selamlar..
Neta pruva
*
Ahmet bey, çok ilginç okuması keyifli deneyimler. Yaşaması heralde bu kadar keyifli değildir.
 


*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Kendi teknenizle bile denize çıkarken çıkış öncesinde bir kontrol yaparsınız. Bu kontrol genelde bildik şekilde yapılır, motorun syunu yağını kontrol edersiniz, yakıta bakarsınız. Bir transfer öncesinde ise teknenin bir kaç gün süre ile eviniz olacağını varsayarak hareket edersiniz, teknebib kontrolları yanısıra gıda ve içecek stoğu yaparsınız, ocak varsa tüpü kontrol eder, tencere kap kacak kontrolu yapar  ve ona göre tedarikinizi yaparsınız. Aslında seyir öncesi teoride her şeye bakılır ama pratikte bir çok şeyi atlarsınız. Atlamalara bir örnek;

Kalamış'tan Erdek'e götüreceğim. Kendi Marmara hairtamı aldım, tekneyi kontrol ettim. Her şey yolunda, rotaya baktım, denize çıktık, Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap derece ile Marmara adası Erdek yarımadasını tutacağız, sonrası zaten büyük ölçüde görerek seyirdir. Pusulayı açtım, pusulanın tüm dünyası dönmüş Kuzey yönü Güney Batıdaymış gibi gösteriyor.  Seyir kısa olduğu için yanımda sadece şişme can yeleğim ve haritam var. Kerteriz pusulası, GPS gibi şeyler bile almamışım. Neyse ki pusula istikrarlı, hep Kuzeyi güneybatı olarak gösteriyor. Birkaç kerteriz alıp, yerimizi belirleyip, o noktaya göre Ahırkapı fenerinin kaç derecede olduğuna baktım. Pusulanın ne kadar saptığına bakıp rotayı belirledim, biraz da güneşten ve rüzgardan faydalanarak bir rotaya girdim. Marmara adası güneyi yerine, yarımadanın üstüne doğru gitmişiz, görünce düzelttik. Demek istediğim  kontrol şarttır ama birşeyleri mutlaka atlarsınız.     

 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hulki Erdem

  • * Gezgin Korsan
  • 1.247
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Trawler Modesta,Ören marina
Ahmet bey,
Sanki günah çıkarıyor gibi yazıyorsunuz.
Şaka bir yana bu büyüklüktür
Teşekkür ederim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Neta pruva