0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOrhan kaptan ,Ruzgar altı tarafım gurcataya kadar esnek , gurcatadan dırek tepesine olan ikinci bolum cok gevsek olmamakla beraber boşluyor,ama direk yatmıyor desem ...cık biraz sık mı dersiniz? her iki tarafta da aynı ayar yapılmış bu arada...İyi bir ayarda Rüzgaraltı gevşek olmalı ve direk yatmamalı zaten. Sadece seyir esnasında gevşek olan tarafı el ile çok fazla sallanmayacak kadar sıkmakta fayda var.seyirde üst tarafı elle sıkıcak baba yigitle daha tanışmadım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapama anladım tşk ederim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOrhan kaptan ,Ruzgar altı tarafım gurcataya kadar esnek , gurcatadan dırek tepesine olan ikinci bolum cok gevsek olmamakla beraber boşluyor,ama direk yatmıyor desem ...cık biraz sık mı dersiniz? her iki tarafta da aynı ayar yapılmış bu arada...İyi bir ayarda Rüzgaraltı gevşek olmalı ve direk yatmamalı zaten. Sadece seyir esnasında gevşek olan tarafı el ile çok fazla sallanmayacak kadar sıkmakta fayda var.
Orhan kaptan ,Ruzgar altı tarafım gurcataya kadar esnek , gurcatadan dırek tepesine olan ikinci bolum cok gevsek olmamakla beraber boşluyor,ama direk yatmıyor desem ...cık biraz sık mı dersiniz? her iki tarafta da aynı ayar yapılmış bu arada...
Seyir esnasında rüzgaraltı taraf eğer gevşiyorsa, gevşek olan taraf sıkılmaz.Sanırım bir yanlış anlaşılma var.Sıkılacaksa, her iki taraf eşit olarak, armada yük yok iken, tekne limanda iken yapılır.
İki turda rüzgaraltı gerginleşiyorsa, bir tur sıkıp, tramola atıp, diğer tarafı da 1 tur sıkarsanız direk ayarını bozmadan sıkmış olursunuz.Tüm çarmıhlar için bu ayar geçerlidir. Sadece tur sayıları değişir. Rüzgar altını sıkıp tur sayın, yarısı kadar gevşetin, tramola atıp diğer liftini de aynı turda sıkın.Tellerin gerginliği aslında sadece yaptığınız ayarın rüzgarda bozulmaması içindir. Direğin belli oranda kıça doğru yatık durması ve belirli oranda iç bükey olması gerekir. Asıl ayar budur, daha sonra bu ayarı korumak için liftinler tellerde boşluk olmayacak şekilde sıkılır. Direğin kıça yatık olması standart oranlarla belirtilse de aslında teknenin özellikle orsada aşırı rüzgar üstüne dönmesi veya rüzgar altına kaçması ile değişir. Çarmıhlar ise direğin iskele ve sancağa doğru hiç eğimsiz yani tekneye göre 90 derece olacağı şekilde ayarlanır. Burada dikkat edilmesi gereken direğin tekneye dik olmasıdır, suya değil. Tekne bir şekilde yatık duruyorsa direk de aynı şekilde yatık olmalıdır. tekneyi düzeltmek için yük dağılımını tekrar düzenlemek gerekir. İç bükey olması ise yelkenin torunu azaltır ve orsa performansını arttırır.
Direğin belli oranda kıça doğru yatık durması ve belirli oranda iç bükey olması gerekir. Asıl ayar budur,