0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Irgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapIrgat mevzusuna rastlamışken; düzgün çalışan ırgat'a bakım yaptırılır mı? Yapılırsa ne yapılır? Yoksa illa bir sorun olana kadar beklemek mi gerekir? (çalışıyorsa elleme kuralı bunda geçerli mi?)Kesinlikle periyodik bakım yapılması gereken aletlerin başında gelir ırgat....
Mahir'ciğim, bu soruyu ben de kendime sordum. Ancak sonunda kararımı verdim ve söktüm.İyiki de sökmüşüm.M8 tabana bağlama, 4 ad. paslanmaz saplamalarından bir tanesi alüminyum ( dilimiz fonetiğine aykırı birkelime olduğu için Alüminyum deme kursuna gitmek gerekir. Bu madenin halk arasında çok adı var Alumiyon, Alimiyon, Aluminyum, Alumiyum, Aliminyom. Oysa hepsi aynı kapıya çıkıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )ile galvanik korozyon nedeni ile laçka olmuş. Onu M10 yaptım. Dişli çark (malz pirinç SnBz12) hafifaşınma nedeni ile şanzıman yağı sararmış ve özelliğini yitirmiş. Keçeler, rulmanlar ve yağ (90 no)değişti.Kablo pabuçları yorgun ve korozyon olmuş. Bu arada şanzıman tapası 7mm. allen anahtar.6 veya 8 açamaz. Uzun sözün kısası söktüğüm ve bakım yaptığım için içim rahat.Kolay gelsin.
32 feet tekne, zincirlik girişinin büyük kısmı dikey ırgatın zemini, önünde tabanı 1 karış olan bir üçgen açıklık var. Irgatın arkasına düşen saplamaların somunlarına anahtarla ulaşmak neredeyse imkansız. 4-5 saat uğraştık, hadş ben elkütün tekiyim de uzun boylu sanayi gençliği de ulaşamadı.İstanbul anadolu yakasında bu işi yapabilecek bit usta ismi verin noolur, yoksa baş altı kamara dibinden bölme duvarını kesicez, bakım onarım sonrasında tekrar fiberlicez. Kıyamadım