0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

impeller
« : Ağustos 24, 2010, 10:41:03 »
27 HP Atamarin motorumun 100 saat bakımını yaptırırken Jabsco pompanın içindeki impeller in 2 kanadında yırtılmalar tespit edildi ve yenisiyle değiştirildi. Sormak istediğim bu impeller in belli bir ömrü varmıdır, yırtılmalar kullanım hatasımı yoksa malzemenin kalitesiz olmasından mı kaynaklanıyor? Bana 100 saat çok az bir süre gibi geldi ve bundan sonra daha sık kontrol edilmesi gerekecek gibi. Çıkan impeller i yedek olarak saklıyorum ve artık gözüm hep hararet saatinde ve eksoz çıkışında olacak. Soğutma suyu girişine filtre vb gibi bir aparat takılsa suyla beraber gelen yabancı maddelerin girişi ve impellerde hasar oluşturması engellenebilirmi?

Selamlar,


*

    Ö. E.

Ynt: impeller
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2010, 10:46:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bana 100 saat çok az bir süre gibi geldi...

Yanmar'ında, Jabsco'nun da verdiği değer bu. Ama demek değil ki "100 saat sonra impeller bozulur."  Bu ortalama bir değerdir. Taktıktan bir saat sonra sıyıran impeller de gördüm. Bu yüzden yanınızda daima sağlam bir yedek taşımanızda fayda var.


*

    K. K.

Ynt: impeller
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2010, 10:49:28 »
Gezindiğiniz sularda yüzen başka cisimleride çekmişse impeller kolay bozulur. (Özellikle sığ sularda,kum,talaş,vs)


*

    A. O.

Ynt: impeller
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2010, 10:53:41 »
İmpelerin kanatlarını, dönme yönünün tersine takarsanız, daha ilk çalışmasında, bozulabilir..


*

    A. K.

Ynt: impeller
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2010, 10:54:38 »
Sığ kumluklara haliyle sık sık gidiliyor (Manal Koyu gibi) kum yosun vs çekme olasılığına karşı girişe bir filtre takılsa faydası olurmu acaba?

*

    A. Ç.

Ynt: impeller
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2010, 10:57:50 »
Çok uzun yıllar değişmeden kullanılan impeller gördüğüm gibi, neredeyse takıldıktan hemen sonra birden çok kanadı kırılmış impeller de gördüm. Uygulama her sezon başında motor bakımında impeller değiştrimek yönünde olsa da, söküldüğünde kontrol etmekte yarar var.

Impeller sonuçta bir lastik ve bir çok şeyden etkilenebilir. Susuz çalışma, tıkanma nedeni ile aşırı basınç altında çalışma, içine su dışında girebilecek petrol artığı sıvılar, mekanik olarak zarar verebilecek parçalar, uygun büyüklükte olmayan impeller kullanımı bunların arasında sayılabilir.  Gerek impeller gerek motor koruması için emişe bir filtre takmakta yarar var. Bu filtreler genellikle su kesiminin üstüne takılıyor ve tekne suda iken filtre elemanına dolan pislikler el ile temizlenebiliyor.  
*

    A. K.

Ynt: impeller
« Yanıtla #6 : Ağustos 24, 2010, 10:58:48 »
Aydın Korsan, bakımı yapan ustaya ben bir kaç kez sordum bunun tersi düzü varmıdır diye ama aldığım yanıt (Yok abi bunun tersi düzü olmaz..) oldu. Tamam kanatçıklar dümdüz çıkıyor ama göbekte ön ve arka arasında ufak farklılıklar görmüştüm.Artık ustaya(yetkili servis) güvendik ama inşallah ters takmamıştır.

Selamlar,
*

    E. Y.

Ynt: impeller
« Yanıtla #7 : Ağustos 24, 2010, 11:01:40 »
Kesinlikle filtre takmanızı öneririm. Motorun her çalışmasında da attığı suyu kontrol edin. Su miktarında azalma varsa ilk önce filtreyi kontrol edin,zira çer-çöp, yosun v.s. filtreyi tıkamış demektir. Bağlama yerinde filtreyi temizlemek denizin ortasında impeller değiştirmekten kolaydır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. O.

Ynt: impeller
« Yanıtla #8 : Ağustos 24, 2010, 11:05:59 »
Kanatçıklar dümdüz çıkar ama,  takarken dönme yönüne doğru esneterek ancak,  yuvasına girer. ters derken bunu kastettim..
*

    A. Ç.

Ynt: impeller
« Yanıtla #9 : Ağustos 24, 2010, 11:08:19 »
Impeller'in tersi düzü yoktur. Kanatların tersine dönük takılması da etkilemez. Impeller lastiğin esnekliği ile çalışan bir pompadır, Her su çekişinde ve basışında kanatlar esner. Ters takılmış bir impeller daha ilk turunu tamamlamadan kanatlar kendiliğinden düzelir ve çalışmaya başlar.
*

    U. U.

Ynt: impeller
« Yanıtla #10 : Ağustos 24, 2010, 11:09:25 »
Marinamızdaki Şaban namlı ustamız Yanmar marka bir motorun JABSKO markalı MOTOR SOĞUTMA SUYU POMPAsının impellerini kontrol ederken kanatları tam sağlam olduğu halde çıkarıp eli ile içindeki metal aksam üzeriden ayrılma olup olmadığını da hafif zorlayarak gözle kontrol etti. Açıklama olarak kanatları sağlam ama metal aksamdan ayrılıp dönme esnasında kayarak daha az dönen lastik aksam veya dönmekten tamamen vazgeçen impellerlere denk geldiğini gördüğünü ifade etmişti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .
*

    A. K.

Ynt: impeller
« Yanıtla #11 : Ağustos 24, 2010, 11:13:38 »
Aydın Korsan, açıklama için teşekkürler, bizim usta da dönüş yönüne esnetip öyle taktı, şimdi içim rahatladı.

*

    A. O.

Ynt: impeller
« Yanıtla #12 : Ağustos 24, 2010, 11:15:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ters takılmış bir impeller daha ilk turunu tamamlamadan kanatlar kendiliğinden düzelir ve çalışmaya başlar.
Ters takılmış impeler,  İlk turunu tamamlarken, yön değiştirirken yıpranır..
*

    E. Y.

Ynt: impeller
« Yanıtla #13 : Ağustos 24, 2010, 11:16:11 »
Benim bildiğim, duyduğum; "impeller çalışırken kanatları bir yöne esner, bu impelleri sökerseniz, yerine takarken bu dönüş yönünü dikkate almanız gerekir, tersine takarsanız kanatlar zarar görebilir." şeklinde idi.
Piştiii.
*

    A. Ç.

Ynt: impeller
« Yanıtla #14 : Ağustos 24, 2010, 11:18:49 »
Impeller motor devrne bağlı olarak ömrü boyunca belki de dakikada binlerce defa döner. Bir tur bile atmadan kanatların bir taraftan diğerine geçmesi sırasında da mutlaka yıpranır ama yüzbinlerce tur atan bir parçanın bir turdaki aşınması farkedilmeyecek kadar az olur.