0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Yağ Karteri
« Yanıtla #60 : Ekim 03, 2014, 21:59:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karterin delinmesini açıklayabilir mi bilmiyorum ama eski yıllardan birinde başımdan şöyle bir olay geçmişti;
Yaklaşık bir yıl kadar teknemi hiç kullanamamıştım ve tembellik edip yağ filtresini de değiştirmemiştim. Daha sonra 1 ay kadar Ege'de gezdikten sonra Çanakkale'yi yüksek devirle çıkarken motor yağının tamamen boşaldığını gördüm. Neyseki zamanında farkedip motoru kurtardım ama sonra neden olduğunu araştırırken şöyle bir durum çıktı; bütün bir kış boyunca motorda ve filtre gövdesinde yoğuşan ince su tabakası sızarak filtre gövdesinin en altında , sürekli olarak askıda kalan bir su damlacığı oluşturmuş ve 2mm kadar çapı olan bir noktada çok kuvvetli bir paslanma olmuş. Bu durum yukarıdan bakınca hiçbir şekilde görünemiyordu. Motoru yüksek devirde kullanınca bu paslı yer delinmiş ve yağ akmıştı.
Acaba sizin motorda da montaj için kaydırılırken karterin altındaki boya sıyrılmış ve orada benzer bir durum oluşmuş olabilir mi?

Muhtemelen karter sacı çok ince...Tıpkı filtrenin sacı gibi... O yüzden çürümüş olabilir... Eski alman arabalarında bloğu çerçeveleyen karter alüminyumdur ama ikinci bir parça olarak karter çanağı saçtır. Otolarda galvanik bir terslik sözkonusu olmadı hiç. Biz o zaman karter çanağını niye saç olarak yapmışlar diye sormuştuk. Sebebi karterin ufak tekek vurma ve sürtmelerde esneyip yamularak eğilmesi ile delinmesini önlemek içinmiş...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA