0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap...Çipayı derinlik kadar önceden indirip de öyle makinayla kalomasını verelim de olmuyor. Makina tekne hızına asla yetişemiyor. Murat hocam hayboci için de bu kadar kesin olmaz diye konuşmasak daha iyi olur sanırım.Irgatın dönme hızı ile teknenin tornistan gitme hızı pek ala senkronize edilerek düzgünce demir atılabiliyor.Yıllardır yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmayan misafirlerle farklı farklı teknelerle denize çıkıyorum, hiçbirşey bilmeyen misafire kavaletayı gevşetip fundo etmelerini yaptırmak kolay değil, çıkan ses insanları korkutuyor ve hızını ayarlamak, kontrol etmekte zorlandıkları (ve tehlikeli olabildiği) için basitçe ırgat kumandasını ellerine veriyorum ve ben başla deyince down tuşuna bas ve dur deyinceye kadar sakın durma diyorum. Hızımı doğru ayarlayarak hiç sorunsuz demir atıyorum.
...Çipayı derinlik kadar önceden indirip de öyle makinayla kalomasını verelim de olmuyor. Makina tekne hızına asla yetişemiyor.
Özgür Kardeşim kavelatadan boşlayarak demiri funda etmenin işin acemisi için zor / riskli olduğu fikrine katılıyorum. Diğer taraftan işin doğrusunun bu olduğu düşüncem de nihayet benim tecrübem ile kısıtlı. Ancak şu var, ırgatın boşaltma hızı kadar yavaş giden bir tekne, arada zinciri kastırınca duruyor ve dolayısıyla kıç atmaya başlıyor. Rüzgâr da varsa marina sineması dediğimiz şey başlıyor. Kastırma anında tekne kütlesinin hızı ile demiri çok iyi sapladığını düşünüyorum. Ama dedim ya, benim tecrübem ve CQR ile sınırlı görüşler bunlar.
Bu boşlama meselesini ben anlamıyorum. Benim ırgatım aşağı tuşuna uzun basınca boşlanma sırasında indiği kadar boş ve o hızla demiri indiriyor zaten. Hiç olması gerekenden yavaş zincir serdiğimiz veya zincir serilme hızından daha hızlı tornistan yaptığımız olmadı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap