0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #15 : Mayıs 31, 2018, 14:05:30 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
 en kaliteli Avrupa polykristal panellerle panel kapasitesi X5 kat ...

Burada hesap ne? Standart kalitede panellerde, watt değeri X 4 mü?

Hakan abi biz standart bir panel için çarpanı Ege ve Akdeniz de 4-4,5 Marmarada 3,5-4 olarak alıyoruz hesap yaparken ki genelde de yanılmıyoruz.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #16 : Mayıs 31, 2018, 14:18:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar, ben biraz konu dışına kaydıracağım ancak uzun zamandır merak ettiğim bir konu var.(konu açmak istemedim bunun için)

Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)

Mantıklı olsa yapılırdı tabiki ancak neden mantıksız bunu merak ediyorum daha çok.

Yeni sezonumuz hayırlı uğurlu olsun bu arada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendımce ufak bır cevap vereyim; kızaklama yapan tekne gövdelerinde mantıklı olabilir hızlandıkca surtunme azaldığı için düşük dişli ile sürat korunabilir.Deplasmanlı teknelerde 2. vitese geçince teknenin surtunmesiyle beraber pervane gucunu kaybedecektır diye dusunuyorum.

Karada aracı ilk kaldıracağın anda en yüksek tork ihtiyacına sahipsin, hızlı bir şekilde kalkmak istersen gerekli olan en büyük güce ihtiyacın olur. Motorun gücünü maksimum torka çevirmek için (motorun değil, tekerin torqundan bahsediyorum), dişliler yardımıyla tekerin devrini düşürürsün. Oysa araç hızlandıkça tork ihtiyacı düşer gücünü hız için kullanmak üzere vites değiştirirsin. Ta ki son vites, tam gazda, have dirençleri de maksimuma çıkınca motorun gücünün yettiği devirde (=hızda) kalır, daha hızlı gidemezsin.

Şimdi suya geçelim.

Su basan pompaların çektiği güç bastığı hacim ve basınçla ortaya çıkar. Boşken, içinde su olsa da elle rahatça çevirebilirsin. Örneğin x Bar basınçta xx m3/sn su basarken söz gelimi 10kW karşılığı akım çeken motor, pompanın önündeki vanayı kapatınca çok düşük bir akım çeker. Çünkü pervane tabir yerindeyse suyu çiğer olduğu yerde ona bir enerji aktaramaz.

Pervane de aynı şekilde. Boşta duran arabada elinle tekerleği yuvarlayıp ittirmen zor hatta imkansız iken, teknede pervaneyi suyun içinde kolayca çevirebilirsin. Çünkü pervane devir kazandıp enerjisini suya aktarabildikçe yüke biner.

Bu yapıdan dolayı pervanenin devir/güç ihtiyacı ile motorların devir/güç üretim eğrisi benzer olduğundan çok güzel örtüşür, ayrı bir vites sistemine gerek kalmaz. Bu motor devrini birebir pervaneye aktarmak demek değil tabi ama fix sabit bir oranla aktarılır.


*

    S. K.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #17 : Mayıs 31, 2018, 14:35:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Biraz konu dışı olacak ama, fikrimi belirteyim. Geleceğin motorları mutlaka yeni keşfedilen bir teknoloji olacak. Buhar motorundan, benzinli ve dizele geçiş aslında aynı prensibe dayanıyor. Bir gazı ısıtıp veya yakıp ürettiği basıncı kullanıyoruz ve gerisini ısı olarak atıyoruz, bu da bize %30 kullanılabilir güç sağlıyor. Atom reaktörü diye adlandırdığımız "süper" teknoloji bile radyasyonla ısınınn su buharının basıncını kullanıyor. Elektrik enerjisinin neredeyse tamamını kullanıyoruz ama onu da üretmek için yine büyük ölçüde içten patlamalı motor kullanıyoruz yani üretim  kaynağına bakarsanız verimi düşük. Rüzgar jeneratörleri, güneş panelleri nisbeten yeni teknoloji ama üretilen enerjinin depolanması için şimdilik bir çözüm yok. Güneş panellerinin de veriminin %30'larda dolaştığını unutmamak lazım. Akümülatör teknolojisi değişmedikçe veya yepyeni bir güç üretme teknolojisi bulunmadıkça mevcut yöntemlerle çok ilerleyemeyeceğiz.

Biyolojik sistemlere el atmak bir çözüm getirebilir. Bir elmanın bir insana sağladığı enerjiyi yakmak için ne kadar yol yürümeniz gerektiğini hesaplasanız kilo verebilmek için hareketin neredeyse hiç çözüm olmadığını görürsünüz. Biyolojik tüm sistemler, bitkiler ve hayvanlar enerjiyi çok iyi kullanabiliyorlar, umarım biz de bunu yakında becerebiliriz.

Bence lityum-ion bateriler ve kontrol sistemi yazılımları bu yolu açtı. Artık ilerleme zamanı.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #18 : Mayıs 31, 2018, 14:37:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar, ben biraz konu dışına kaydıracağım ancak uzun zamandır merak ettiğim bir konu var.(konu açmak istemedim bunun için)

Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)

Mantıklı olsa yapılırdı tabiki ancak neden mantıksız bunu merak ediyorum daha çok.

Yeni sezonumuz hayırlı uğurlu olsun bu arada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendımce ufak bır cevap vereyim; kızaklama yapan tekne gövdelerinde mantıklı olabilir hızlandıkca surtunme azaldığı için düşük dişli ile sürat korunabilir.Deplasmanlı teknelerde 2. vitese geçince teknenin surtunmesiyle beraber pervane gucunu kaybedecektır diye dusunuyorum.

Karada aracı ilk kaldıracağın anda en yüksek tork ihtiyacına sahipsin, hızlı bir şekilde kalkmak istersen gerekli olan en büyük güce ihtiyacın olur. Motorun gücünü maksimum torka çevirmek için (motorun değil, tekerin torqundan bahsediyorum), dişliler yardımıyla tekerin devrini düşürürsün. Oysa araç hızlandıkça tork ihtiyacı düşer gücünü hız için kullanmak üzere vites değiştirirsin. Ta ki son vites, tam gazda, have dirençleri de maksimuma çıkınca motorun gücünün yettiği devirde (=hızda) kalır, daha hızlı gidemezsin.

Şimdi suya geçelim.

Su basan pompaların çektiği güç bastığı hacim ve basınçla ortaya çıkar. Boşken, içinde su olsa da elle rahatça çevirebilirsin. Örneğin x Bar basınçta xx m3/sn su basarken söz gelimi 10kW karşılığı akım çeken motor, pompanın önündeki vanayı kapatınca çok düşük bir akım çeker. Çünkü pervane tabir yerindeyse suyu çiğer olduğu yerde ona bir enerji aktaramaz.

Pervane de aynı şekilde. Boşta duran arabada elinle tekerleği yuvarlayıp ittirmen zor hatta imkansız iken, teknede pervaneyi suyun içinde kolayca çevirebilirsin. Çünkü pervane devir kazandıp enerjisini suya aktarabildikçe yüke biner.

Bu yapıdan dolayı pervanenin devir/güç ihtiyacı ile motorların devir/güç üretim eğrisi benzer olduğundan çok güzel örtüşür, ayrı bir vites sistemine gerek kalmaz. Bu motor devrini birebir pervaneye aktarmak demek değil tabi ama fix sabit bir oranla aktarılır.

Bu benim D2-60 'ın krank güç eğrisi ile pervane güç ihtiyacını aynı anda göstermesi açısından iyi bir grafik.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #19 : Mayıs 31, 2018, 14:41:34 »
Rüzgar jeneratörlerinin güç üretimi de rüzgar hızına göre değişir, genellikle 15-18 knot rüzgar hızına göre azami üretim yaparlar, rüzgar azaldıkça bu değerler de düşer. Özellikle bir koyda bağlı iseniz üretilecek elektrik oldukça düşük olacaktır. 

*

    S. K.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #20 : Mayıs 31, 2018, 14:54:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüzgar jeneratörlerinin güç üretimi de rüzgar hızına göre değişir, genellikle 15-18 knot rüzgar hızına göre azami üretim yaparlar, rüzgar azaldıkça bu değerler de düşer. Özellikle bir koyda bağlı iseniz üretilecek elektrik oldukça düşük olacaktır.

Firmanın rüzgar türbünü için hesapladığı hız x enerji eğrisini ekledim.   

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Değerler annual (yıllık) verilmiş. Yani teknenizi demirleseniz bile şarj sistemi açık bırakarak şarj olmasını sağlayabilirsiniz. Demirlediğiniz yer doğal olarak rüzgar almayan sakin bir koy olabilir. Bu durumda sadece güneş enerji baterileri şarj edecektir. Böyle bir durum da bile rüzgardan günlük 3 kWh enerji elde edilebileceği gözüküyor. Hesabı düzeltirsek;

Toplam Enerji = Verim (%30) x [ Güneş Enerjisi (0.27 kW x 4 adet x 12 saat) + Rüzgar Türbünü (2 adet x 3 kWh)] = 5.688 kWh    (Çok az)

Fakat şimdi yeni bir durum ortaya çıktı. Teknenizi 1 ay güneş ve aynı rüzgar altında şarja bırakın 30 gün sonra 5.688 x 30 = 170.63 kWh elektriğiniz olur.
Peki baterilerimiz bu kadar fazla enerjiyi depolayabilir mi? Hayır! En fazla 10kWh üzerinden hesapladık. Gerçek sorun depolayamamak gözüküyor. 

Tesla'nın bir sözü var: "Her yer enerji! Biz yeter ki onu kullanabileceğimiz dile çevirmesini bilelim!"
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2018, 15:11:04 Gönderen: Sinan Kuday »
*

    E. Ç.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #21 : Mayıs 31, 2018, 15:07:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar, ben biraz konu dışına kaydıracağım ancak uzun zamandır merak ettiğim bir konu var.(konu açmak istemedim bunun için)

Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)

Mantıklı olsa yapılırdı tabiki ancak neden mantıksız bunu merak ediyorum daha çok.

Yeni sezonumuz hayırlı uğurlu olsun bu arada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendımce ufak bır cevap vereyim; kızaklama yapan tekne gövdelerinde mantıklı olabilir hızlandıkca surtunme azaldığı için düşük dişli ile sürat korunabilir.Deplasmanlı teknelerde 2. vitese geçince teknenin surtunmesiyle beraber pervane gucunu kaybedecektır diye dusunuyorum.

Karada aracı ilk kaldıracağın anda en yüksek tork ihtiyacına sahipsin, hızlı bir şekilde kalkmak istersen gerekli olan en büyük güce ihtiyacın olur. Motorun gücünü maksimum torka çevirmek için (motorun değil, tekerin torqundan bahsediyorum), dişliler yardımıyla tekerin devrini düşürürsün. Oysa araç hızlandıkça tork ihtiyacı düşer gücünü hız için kullanmak üzere vites değiştirirsin. Ta ki son vites, tam gazda, have dirençleri de maksimuma çıkınca motorun gücünün yettiği devirde (=hızda) kalır, daha hızlı gidemezsin.

Şimdi suya geçelim.

Su basan pompaların çektiği güç bastığı hacim ve basınçla ortaya çıkar. Boşken, içinde su olsa da elle rahatça çevirebilirsin. Örneğin x Bar basınçta xx m3/sn su basarken söz gelimi 10kW karşılığı akım çeken motor, pompanın önündeki vanayı kapatınca çok düşük bir akım çeker. Çünkü pervane tabir yerindeyse suyu çiğer olduğu yerde ona bir enerji aktaramaz.

Pervane de aynı şekilde. Boşta duran arabada elinle tekerleği yuvarlayıp ittirmen zor hatta imkansız iken, teknede pervaneyi suyun içinde kolayca çevirebilirsin. Çünkü pervane devir kazandıp enerjisini suya aktarabildikçe yüke biner.

Bu yapıdan dolayı pervanenin devir/güç ihtiyacı ile motorların devir/güç üretim eğrisi benzer olduğundan çok güzel örtüşür, ayrı bir vites sistemine gerek kalmaz. Bu motor devrini birebir pervaneye aktarmak demek değil tabi ama fix sabit bir oranla aktarılır.

Çok güzel, teşekkürler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #22 : Mayıs 31, 2018, 15:16:59 »
biz enerji ile ilgili hemen hemen bütün ürünleri satıyoruz rüzgar türbünü dışında. Onu da sattık kısa bir süre zamanında. Sonra fark ettik ki alan herkes üretememesinden şikayetçi. Neden diye araştırdık hep aynı şey çıkıyor karşımıza. Kimse konakladığı yerde rüzgar yemek istemiyor o nedenle rüzgarın en az olduğu yere demirliyor. Kimse de 30 knot rüzgar verken bilmem kaç saat seyir yapmaya gönüllü değil. O nedenle eğer okyanus falan geçmiyorsanız rüzgar türbününün bir enterasanlığı kalmıyor.
*

    O. B.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #23 : Mayıs 31, 2018, 15:20:38 »
Rüzgar Jeneratörü almak istersek dikkat etmek gereken konular:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. K.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #24 : Mayıs 31, 2018, 15:27:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Rüzgar Jeneratörü almak istersek dikkat etmek gereken konular:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence hibrit motorların yakıt tasarrufundan öte bir esprisi yok kara araçları için. Sadece elektrikli gibi değil yani. Onun da ayrı sıkıntıları var.

Bavaria'nın E serisi gibi motoryatlarda kullanılması da çok anlamlı gelmiyor.

Ama yelkenliler çok faklı. Yelkenlinin ana yakıtı rüzgar. Kullandığı toplam enerjinin çok az bir kısmı pervane gücü ile ilgili ve bu anlamda bence hibrit mantığının en çok yakıştığı taşıt yelkenli. Özellikle yelken yaparken sudan da şarj ürettiğini anlıyorum sistemin, bence yakın geleceğin standart uygulaması olabilir.

Yakın geleceğin uygulaması 10m altı için yelkenli + elektrikli motor; 10m üstü için yelkenli + hibrid (dizel+elektrik) motor olabilir. 
Tek başına rüzgar türbünleri teknenin enerji giderlerini kapatamıyor ama sonuçta yelkenlinin ilerlemesini rüzgar sağladığından saygımız sonsuz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2018, 15:35:58 Gönderen: Sinan Kuday »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #25 : Mayıs 31, 2018, 15:33:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar, ben biraz konu dışına kaydıracağım ancak uzun zamandır merak ettiğim bir konu var.(konu açmak istemedim bunun için)

Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)

Mantıklı olsa yapılırdı tabiki ancak neden mantıksız bunu merak ediyorum daha çok.

Yeni sezonumuz hayırlı uğurlu olsun bu arada Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kendımce ufak bır cevap vereyim; kızaklama yapan tekne gövdelerinde mantıklı olabilir hızlandıkca surtunme azaldığı için düşük dişli ile sürat korunabilir.Deplasmanlı teknelerde 2. vitese geçince teknenin surtunmesiyle beraber pervane gucunu kaybedecektır diye dusunuyorum.

Karada aracı ilk kaldıracağın anda en yüksek tork ihtiyacına sahipsin, hızlı bir şekilde kalkmak istersen gerekli olan en büyük güce ihtiyacın olur. Motorun gücünü maksimum torka çevirmek için (motorun değil, tekerin torqundan bahsediyorum), dişliler yardımıyla tekerin devrini düşürürsün. Oysa araç hızlandıkça tork ihtiyacı düşer gücünü hız için kullanmak üzere vites değiştirirsin. Ta ki son vites, tam gazda, have dirençleri de maksimuma çıkınca motorun gücünün yettiği devirde (=hızda) kalır, daha hızlı gidemezsin.

Şimdi suya geçelim.

Su basan pompaların çektiği güç bastığı hacim ve basınçla ortaya çıkar. Boşken, içinde su olsa da elle rahatça çevirebilirsin. Örneğin x Bar basınçta xx m3/sn su basarken söz gelimi 10kW karşılığı akım çeken motor, pompanın önündeki vanayı kapatınca çok düşük bir akım çeker. Çünkü pervane tabir yerindeyse suyu çiğer olduğu yerde ona bir enerji aktaramaz.

Pervane de aynı şekilde. Boşta duran arabada elinle tekerleği yuvarlayıp ittirmen zor hatta imkansız iken, teknede pervaneyi suyun içinde kolayca çevirebilirsin. Çünkü pervane devir kazandıp enerjisini suya aktarabildikçe yüke biner.

Bu yapıdan dolayı pervanenin devir/güç ihtiyacı ile motorların devir/güç üretim eğrisi benzer olduğundan çok güzel örtüşür, ayrı bir vites sistemine gerek kalmaz. Bu motor devrini birebir pervaneye aktarmak demek değil tabi ama fix sabit bir oranla aktarılır.

Çok güzel, teşekkürler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yine de sana 2 vitesli bir şanzıman buldum araya araya, okumuştum bir zamanlar. ZF'in bir ara denediğini duymuştum. Amaç daha çok yakıt tasarrufu sanırım yüksek güçlü motorlarda. vites oranları çok yakın...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ö. Ö.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #26 : Haziran 01, 2018, 00:35:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)
Çok hızlı offshore yarış teknelerinde 3-4 vitesli şanzıman kullanılıyor, bir dönem volvo pentalara 2 vitesli stepdrive sistemi uygulanıyordu, şu an IPS sistemlerde "variable ratio" denilen duruma göre otomatik motor-pervane arasındaki oranı değiştiren sistem zaten var.


öZgür (tapatalk)

*

    A. D.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #27 : Haziran 01, 2018, 14:20:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)
Çok hızlı offshore yarış teknelerinde 3-4 vitesli şanzıman kullanılıyor, bir dönem volvo pentalara 2 vitesli stepdrive sistemi uygulanıyordu, şu an IPS sistemlerde "variable ratio" denilen duruma göre otomatik motor-pervane arasındaki oranı değiştiren sistem zaten var.


öZgür (tapatalk)

Ahanda bu bilgiyi bilmiyordum bi de sözde offshore yarışlarını takip ediyorum. Teşekkürler.
*

    C. A.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #28 : Haziran 01, 2018, 14:46:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Deniz araçlarında neden vites olmaz ? 2 vites li bir motoryat dusunun, ilk 5 milde ilk vites, sonrasında 2. vitese yani daha daha küçük boyutlu dişliye geçiyor.Uzun seyirlerde etkili olmaz mı ? (yakıt tüketimi bakımından)
Çok hızlı offshore yarış teknelerinde 3-4 vitesli şanzıman kullanılıyor, bir dönem volvo pentalara 2 vitesli stepdrive sistemi uygulanıyordu, şu an IPS sistemlerde "variable ratio" denilen duruma göre otomatik motor-pervane arasındaki oranı değiştiren sistem zaten var.


öZgür (tapatalk)


Bu sistemden dolayi mi IPS li motorlarda joystik kullanilabiliniyor?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Hibrid Motorlu (Dizel + Elektrik) Tekneler
« Yanıtla #29 : Haziran 01, 2018, 15:00:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahanda bu bilgiyi bilmiyordum bi de sözde offshore yarışlarını takip ediyorum. Teşekkürler.
Ben de okuduklarımdan hatırladım, şimdi şöyle bir daha baktım, eskiden daha yaygınmış sanırım bir süredir yarışlarda kullanılmıyor olabilir.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aşağıdaki fotoda ortadaki kolların gaz, iskeledekilerin vites olduğunu düşünüyorum;
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

öZgür (tapatalk)