0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #15 : Ağustos 12, 2020, 13:29:52 »
Alinacak bu tekne fiyati acaba nedir? Anladigim kadariyla tekne halen Amerika'da. Tekne alinavak, gerekli tamirler yapilacak, ki ne kadar saglam olacagi supheli, bir sekilde buraya getirtilecek. Bilemedim. Brn olsam bu ise kalkismazfim herhalde.


*

    S. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #16 : Ağustos 12, 2020, 14:34:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne alinavak, gerekli tamirler yapilacak, ki ne kadar saglam olacagi supheli, bir sekilde buraya getirtilecek. Bilemedim. Brn olsam bu ise kalkismazfim herhalde.

Genelde ben dahil hep böyleymiş gibi konuştuk ama sonradan fark ettim ki aslında bahsi geçen tekne bir salvage teknesi değil... Birileri tekneyi alıp tamir etmiş zaten ve onlar satıyor... Yani konuyu açan korsanımız tekne toplamayacak, toplanmış tekne alacak...

Normalinin 2. el değeri 400K$ civarında bir katamaranı; hala nasıl su üzerinde yüzdüğü merak konusu olacak şekilde, ciddi anlamda acınacak haldeyken alıp; sonuçta her şey dahil 200K$'a sigorta surveyinden geçer not alacak ve kasko yapılabilecek şekilde toplayabiliyorlar... Böyle bir tekneyi 300K$'a almak benim gözümde tam bir win-win olur..


*

    C. A.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2020, 20:56:19 »
Kazasi olup toplanmis arabada bile alip almama kinusunu dusunurken, ne kadar ucuza olursa olsun hasarli bir tekne almak istemezdim.


*

    K. G.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2020, 22:12:02 »
Çok uzak durmakta fayda var. Allah korusun derim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    E. T. .

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #19 : Ağustos 14, 2020, 08:41:40 »
konuya dahil olan ve görüşlerini bildiren tüm korsanlara teşekkür ederim
Tekne 2010 model 40 feet Beneteau
Evvelki gün tekneye bakmaya gittim
Tamirat işlemleri bitmiş teknenin kazalı fotoğraflarını gördüm yan tekneyle sancak bordadan çapariz olmuş resimlerde bordo tarafında kırık gözüküyordu
Ayrıca direk kırılmış ve söylenene göre ki tahminen daha önce bir korsanın yazdığı gibi alınan diğer çok hasarlı teknenin sarma direği takılmış
ben bu noktada uygun direğin takıldığına pek emin olamadım
Yada doğru takıldığına emin olamadım diyeyim
Ayrica direk düştüğü yerde güvertede hasar oluşturmuş oda tamir edilmiş ve güverte tik kaplanmış
Sahipleri iyi niyetli birileri gibi geldi bana onuda eklemek istedim
Ama bana kalırsa tamirci ve ustalardan fena bezmişler ve teslim bayrağını çekmişler
Bu arada teknenin sigortası açısından bir sorun yok teknenin sigortası yapılmış
Sigorta SADECE 3. Şahıslara karşı verilebilecek hasarları yanlış hatırlamıyorsam 150.000 dolara kadar karşılıyor
Fiyat da 85.000 dolar civarı
İlginiz için teşekkür ederim

*

    A. Ç.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #20 : Ağustos 14, 2020, 13:22:44 »
Sancak bordadan hasar aldıysa büyük olasılıkla sancak çarmıh ayakları veya bağlı bulundukları ter de hasar görmüş ve bu nedenle direk de devrilmiştir. çarmıh ayaklarının bağlantıları gövdenin orada kuvvetlendirilmesi ile yükü omurgaya kadar iletirler, teknenin bu kısmının çok iyi incelenmesi gerekir. Sigorta sadece 3. şahıs mali mesuliyet sigortası ise sigorta şirketi teknede olulaşabilecek hasarlardan kaçınmış demektir. Sigorta şirketi kaçınmışsa tekneden uzak durmakta yarar var.
*

    S. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #21 : Ağustos 14, 2020, 14:38:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne 2010 model 40 feet Beneteau

Evvelki gün tekneye bakmaya gittim

Sigorta SADECE 3. Şahıslara karşı verilebilecek hasarları yanlış hatırlamıyorsam 150.000 dolara kadar karşılıyor

Fiyat da 85.000 dolar civarı


Bu bilgilerle birlikte konu enteresan bir noktaya geldi (bu noktada fonda JAWS müziği... dım-dım-dımdım dım-dım-dımdım) ...

Bence OC40 çok güzel tekne.. hatta belki yapılmış en güzel teknelerden biri... 90'lar sonunda şekli oturan eski formdan 2012 ve sonrası teknelerdeki yeni forma geçiş teknesi ve her ikisinin de iyi yanlarını toplamış bir tekne... En son 2011'de üretildi sanırım, yani kendi kasasının da yenilerinden oluyor 2010 olunca...

Evvelsi gün bakmaya gittim dediğinize göre bu kayığın TR'de olduğunu ve TR bayraklı olduğunu varsaymak yanlış olmaz... Aynı kayıktan bir tane satılık vardı; hasar vs söylenmemişti ilanda ve o zamanlar €/$ 1,09 iken net 100K€ istiyordu (hala var mı ilan ve hala 100€ mu istiyor bilmiyorum açıkçası)... Şimdi parite 1,18'lerde, yani pazarlık payı bir yana hasarsız 2010 OC40 için 118K$ isteniyor..

Diğer taraftan yine hasarsız 2010 hatta 2011 OC40'ları 75K$ civarına, eğer tekne charter görmemiş private kullanım ise 90K$ civarına almak mümkün CRO ve GRE sularından...

Bu noktada milyon dolarlık soru gelsin: şanlı Türk bayrağı sancak gurcatada değil de sancak omuzlukta dalgalansın diye; emsaline göre neredeyse %35 fazla para öder misiniz ya da yine aynı sebeple aynı paraya standart kullanılmış bir kayık yerine pert kayıtlı kasko yapılmayan bir tekne alır mısınız?

Ne bayrakmış arkadaş... para birimi olarak, mal menşei olarak, politik konumlandırma ve rekabet gücü olarak sürekli baş aşağı giden bayrak; mesele 2.el teknenin kıçındaki sopaya tutturulmaya gelince etiler duraklı taksi plakasına dönüşüyor bir anda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    K. A.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #22 : Ağustos 14, 2020, 21:10:00 »
Sayın korsanlar, sözkonusu teknenin sahibi benim. Herseyden önce sigorta konusunda yanlış yapılan bir yorumu düzelteyim: Zorunlu mali sorumluluk sigortası icin eksper tekneye 90 bin USD deger bitti. HDI sigortadan aynı zamanda teknem icin kasko isteyip istemediğimi sordular ve ben de teklif istedim. Bunu üzerine bir eksper gönderdiler ve 90 bin usd deger biçtiler ve bütçemin üzerinde bir prim  maliyeti olduğu icin kasko tercih etmedim. Zaten 5 yıldızlı bir marinada duran teknenin kişisel fikrime göre kaskoya ihtiyacı yoktur. Teknelerde kasko, surveyorun ya da sigorta uzmanının raporu sonucu tekneye bicilen degere gore tespit edilir. Otomobillerdeki kasko ile ilgisi yoktur
« Son Düzenleme: Ağustos 14, 2020, 21:15:55 Gönderen: Kemal Arslanoglu »
*

    E. T. .

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #23 : Ağustos 16, 2020, 11:39:24 »
Bu adada Kemal korsan ben hiçbir mesajınmda sizi ve tekneyi isim veya yer gibi bilgileri vererek deşifre etmedim.
Sonuçta sizin bilginiz olmadan teknenizin bilgilerini vermem.
Konuyla ilgili bilgisi olan forumdaki arkadaşlardan bilgi almak istemem umarım sizi kırmamıştır.
Eksik veya kısmen yanlış beyan hatadan kaynaklıdır kasıtlı değildir belirtmek isterim.
*

    K. A.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #24 : Ağustos 17, 2020, 07:34:36 »
Ersen korsanim, kesinlikle beni kirmis degilsiniz, desfire etmemis oldugunuz saygi ve nezaketinizdendir. Ben sadece sigorta konusunda yanlis degerlendirilen bir konuyu aciklamak istedim.
Ote yandan hasar gecmisi olan bir tekne icin onyargili degerlendirmeleri anlayışla karsiliyorum, tekneye bakmaya gelenlere eski hasar ve tamirat resimlerini gosteriyorum. Sonuçta  teknenin aldigi hasar seyir guvenligini tehlikeye atacak hayati hasarlar degil. Yani tekne batmamis, salmasini dumenini carpmamis, kırmamış, motoruna birsey olmamis. Aksi takdirde  biz de canımızı emanet edip gezmeyiz.
Su ustu sancak kic taraftan  borda hasarı, kirik 2 tane hatch cami ve guverte gel coat hasari ile egilmis vardavela ve punteller. Tabii orijinal klasik ana yelken diregi hasar gördüğü icin charter  firmasi filosundaki baska bir beneteau dan cikardigi sarma sistem diregi koymuş.