0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir ara bende araştırmıştım; ama tamiratı kendim yapacaktım. Yada başında bulunacaktım. Bu tür tekne almak için fiyatının oldukça ucuz olması lazım. Sörveyinde olumlu rapor vermesi ve tamir işlemlerinin her kademesinin belgelendirilmiş olması gerekli. Acaba bu teknelere sigorta yapılabiliyor mu? Bunu da öğrenmek lazım.
Bakımsız kalmış tekneyi ucuza alıp yavaş yavaş yenilemek elinizin yatkınlığına göre bir derece makul ama hasarlı; hele kasırga hasarlı tekne almak, müsait bir yerde tekneyi parçalara ayırıp işe yarayan yerlerini kullanacak sektör profesyoneli olmayan biri için mantıklı bir iş gibi gelmiyor bana...Bazen model bazlı arama yaparken çıkıyor karşıma öyle tekneler... Direk yok, bumba yok, ıstralya, çarmık, sprayhood bimin hatta puntel ve vardavelalar uçmuş gitmiş; üstelik gövdeye birleşim yerlerini kopartarak, güverteyi kabuktan ayırarak (bakın gövde hasarına, dümen ve salma hasarına; içeri giren su hasarına gelmedik bile daha)...Bu haldeki tekne nasıl alınır? bir kasırga döneminden sonra aynı marka ve birbirine yakın model 2-3 tekneyi piyasa fiyatlarının %10'una yani toplamda %30-40'a alırsınız... Hepsinin sağlam yerlerinin toplamından bir tekne çıkarsa ne ala Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Şakası bir tarafa gerçekten de DIY işinde yüksek lisans sahibi olmak bile yetmez o tekneleri toparlamaya.. Do it yourself de; hangi birini do'acaksın? fiber işçiliği, ahşap işçiliği, elektronik, mekanik, rigging... Bir tanesini görmüştüm; dümen sekiz olmuş ve dolabını da parçalayarak paneldeki göstergeleri kırarak içine girmiş.. Hadi "do it" de görelim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Tabi bu kadar kötü durumda olmayanlar ve/ya lojistik açıdan BVi USVi gibi Allah'ın yerini unuttuğu Vi'larda olmayan tekneler de yok değil... FL'da su üzerinde yüzen 44 feet bir powercat görmüştüm "all offers will be respectfully considered" deniyordu ama AP'si de 89K$ mıydı neydi... İhtiyacı seyir elektronikleri (kesin) ahşap yüzey işçiliği (kesin) minderler yataklar (kesin) ve duruma göre sonradan ortaya çıkabilecek motor tamirleriydi... Söylenene göre kendi pompalarıyla gömüldüğü yerden çıkmıştı.. Onu alıp 3-4 kişi elde zımpara ve vernikle ahşaba girişmek, yatağı minderi birine yaptırıp elektronikler konusunda da masraftan kaçınmayıp, sonuçta 250K$ yerine 150K$'a aynı tekneye sahip olmak mümkün gibiydi... Ama geneli bu kadar iyi durumda olmuyor...
2. el arabalarda oldugu gibi 2.el teknelerde de hasarlı olup da toplanmış olmadığına nasıl emin olabiliriz. Tekne Hele makul bir fiyata olup satıcı nakite çok sıkıştım diyorsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoğu insan çok kelepir kimseyi uyandırmamayım diye atlayabilir.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap2. el arabalarda oldugu gibi 2.el teknelerde de hasarlı olup da toplanmış olmadığına nasıl emin olabiliriz. Tekne Hele makul bir fiyata olup satıcı nakite çok sıkıştım diyorsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoğu insan çok kelepir kimseyi uyandırmamayım diye atlayabilir.İyi bir surveyor bunu yakalayacaktır.