0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. T. .

Hasarlı tekne alımı
« : Ağustos 09, 2020, 15:21:44 »
Selam korsanlar
Ben Amerika'daki kasırgada su üstü bordadan ana direk ve güverteden hasar almış ve sonrasında tamirat görmüş 2010 model bir yelkenli ile ilgileniyorum
Değerli yorumlarınız benim için çok önemli
Şimdiden teşekkür ederim
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2020, 15:26:24 Gönderen: Ersen Türker »


*

    M. T.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #1 : Ağustos 09, 2020, 19:46:18 »
Ersen korsan,

Ilgilendiginiz teknenin link’ini paylasabilir misiniz?


*

    E. T. .

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #2 : Ağustos 10, 2020, 00:23:14 »
Selam
Beneteau 2010 40  feet ama maalesef link atamıyorum. Hem satıcıyı haberi olmadan deşifre etmek istemem ama cebim 05335683009 ararsanız görüşmek isterim
Teşekkürler


*

    M. T.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #3 : Ağustos 10, 2020, 03:25:51 »
Ersen korsan, Irma kasirgasinda hasar alan teknelerden mi? Onu ogrenmek istemistim... bir de satici kim...

Broker mi yoksa Certified Sales Inc. gibi ne oldugu tam belli olmayan bir firma mi?


*

    E. T. .

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #4 : Ağustos 10, 2020, 08:49:42 »
Selam Meriç korsan özelden bilgileri paylaştım

*

    E. Ç.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #5 : Ağustos 10, 2020, 11:45:34 »
Bir ara bende araştırmıştım; ama tamiratı kendim yapacaktım. Yada başında bulunacaktım. Bu tür tekne almak için fiyatının oldukça ucuz olması lazım. Sörveyinde olumlu rapor vermesi ve tamir işlemlerinin her kademesinin belgelendirilmiş olması gerekli. Acaba bu teknelere sigorta yapılabiliyor mu? Bunu da öğrenmek lazım.
*

    A. U.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #6 : Ağustos 10, 2020, 11:53:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir ara bende araştırmıştım; ama tamiratı kendim yapacaktım. Yada başında bulunacaktım. Bu tür tekne almak için fiyatının oldukça ucuz olması lazım. Sörveyinde olumlu rapor vermesi ve tamir işlemlerinin her kademesinin belgelendirilmiş olması gerekli. Acaba bu teknelere sigorta yapılabiliyor mu? Bunu da öğrenmek lazım.

Emre Korsan sigorta konusunda haklısınız, o nedenle hasarlı teknenin şu anki sigorta kaydı da önemli olacaktır, motorlu araçlardaki pert kaydı gibi bir kayıt olması durumunda sigorta konusuna ya da alım satım işlemleri konusuna dikkat etmek gerekebilir diye düşünüyorum.
*

    S. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #7 : Ağustos 10, 2020, 16:53:05 »
Bakımsız kalmış tekneyi ucuza alıp yavaş yavaş yenilemek elinizin yatkınlığına göre bir derece makul ama hasarlı; hele kasırga hasarlı tekne almak, müsait bir yerde tekneyi parçalara ayırıp işe yarayan yerlerini kullanacak sektör profesyoneli olmayan biri için mantıklı bir iş gibi gelmiyor bana...


Bazen model bazlı arama yaparken çıkıyor karşıma öyle tekneler... Direk yok, bumba yok, ıstralya, çarmık, sprayhood bimin hatta puntel ve vardavelalar uçmuş gitmiş; üstelik gövdeye birleşim yerlerini kopartarak, güverteyi kabuktan ayırarak (bakın gövde hasarına, dümen ve salma hasarına; içeri giren su hasarına gelmedik bile daha)...


Bu haldeki tekne nasıl alınır? bir kasırga döneminden sonra aynı marka ve birbirine yakın model 2-3 tekneyi piyasa fiyatlarının %10'una yani toplamda %30-40'a alırsınız... Hepsinin sağlam yerlerinin toplamından bir tekne çıkarsa ne ala  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şakası bir tarafa gerçekten de DIY işinde yüksek lisans sahibi olmak bile yetmez o tekneleri toparlamaya.. Do it yourself de; hangi birini do'acaksın? fiber işçiliği, ahşap işçiliği, elektronik, mekanik, rigging...   Bir tanesini görmüştüm; dümen sekiz olmuş ve dolabını da parçalayarak paneldeki göstergeleri kırarak içine girmiş.. Hadi "do it" de görelim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tabi bu kadar kötü durumda olmayanlar ve/ya lojistik açıdan BVi USVi gibi Allah'ın yerini unuttuğu Vi'larda olmayan tekneler de yok değil... FL'da su üzerinde yüzen 44 feet bir powercat görmüştüm "all offers will be respectfully considered" deniyordu ama AP'si de 89K$ mıydı neydi... İhtiyacı seyir elektronikleri (kesin) ahşap yüzey işçiliği (kesin) minderler yataklar (kesin) ve duruma göre sonradan ortaya çıkabilecek motor tamirleriydi... Söylenene göre kendi pompalarıyla gömüldüğü yerden çıkmıştı.. Onu alıp 3-4 kişi elde zımpara ve vernikle ahşaba girişmek, yatağı minderi birine yaptırıp elektronikler konusunda da masraftan kaçınmayıp, sonuçta 250K$ yerine 150K$'a aynı tekneye sahip olmak mümkün gibiydi...  Ama geneli bu kadar iyi durumda olmuyor...
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2020, 16:54:16 Gönderen: Sedat Kasrat »
*

    E. S.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #8 : Ağustos 10, 2020, 17:55:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bakımsız kalmış tekneyi ucuza alıp yavaş yavaş yenilemek elinizin yatkınlığına göre bir derece makul ama hasarlı; hele kasırga hasarlı tekne almak, müsait bir yerde tekneyi parçalara ayırıp işe yarayan yerlerini kullanacak sektör profesyoneli olmayan biri için mantıklı bir iş gibi gelmiyor bana...


Bazen model bazlı arama yaparken çıkıyor karşıma öyle tekneler... Direk yok, bumba yok, ıstralya, çarmık, sprayhood bimin hatta puntel ve vardavelalar uçmuş gitmiş; üstelik gövdeye birleşim yerlerini kopartarak, güverteyi kabuktan ayırarak (bakın gövde hasarına, dümen ve salma hasarına; içeri giren su hasarına gelmedik bile daha)...


Bu haldeki tekne nasıl alınır? bir kasırga döneminden sonra aynı marka ve birbirine yakın model 2-3 tekneyi piyasa fiyatlarının %10'una yani toplamda %30-40'a alırsınız... Hepsinin sağlam yerlerinin toplamından bir tekne çıkarsa ne ala  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Şakası bir tarafa gerçekten de DIY işinde yüksek lisans sahibi olmak bile yetmez o tekneleri toparlamaya.. Do it yourself de; hangi birini do'acaksın? fiber işçiliği, ahşap işçiliği, elektronik, mekanik, rigging...   Bir tanesini görmüştüm; dümen sekiz olmuş ve dolabını da parçalayarak paneldeki göstergeleri kırarak içine girmiş.. Hadi "do it" de görelim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Tabi bu kadar kötü durumda olmayanlar ve/ya lojistik açıdan BVi USVi gibi Allah'ın yerini unuttuğu Vi'larda olmayan tekneler de yok değil... FL'da su üzerinde yüzen 44 feet bir powercat görmüştüm "all offers will be respectfully considered" deniyordu ama AP'si de 89K$ mıydı neydi... İhtiyacı seyir elektronikleri (kesin) ahşap yüzey işçiliği (kesin) minderler yataklar (kesin) ve duruma göre sonradan ortaya çıkabilecek motor tamirleriydi... Söylenene göre kendi pompalarıyla gömüldüğü yerden çıkmıştı.. Onu alıp 3-4 kişi elde zımpara ve vernikle ahşaba girişmek, yatağı minderi birine yaptırıp elektronikler konusunda da masraftan kaçınmayıp, sonuçta 250K$ yerine 150K$'a aynı tekneye sahip olmak mümkün gibiydi...  Ama geneli bu kadar iyi durumda olmuyor...

Çok küçük hasarlı tekneler de yok değil ama bunların çoğu bu işi yapan profesyonel kişi ve firmalarca hemen kapışılıyor. Böyle az hasarlı ama çok uygun fiyatlı bir tekne denk gelirse DIY de lisans diplomanız ve uzun süreli bir vize ile yapılmayacak iş değil. 50 binlik tekneyi 20 ye alıp onarmak mantıklı gelmese de genç ve pahalı tekneler için kar marjı ciddi olacaktır.
*

    S. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #9 : Ağustos 10, 2020, 18:15:14 »
Sailing Parlay Revival youtube  Bahamalar dan İrma kasırgası hasarlı Lagoon 450 katamaranı çalan vermez fiyatına alıp acil bir tımardan sonra ufak ufak indir bindir (misafir grupları) yaparak gittikleri Guatemala da tepeden tırnağa refit ettiler,Kaptan ın memleketi Yeni Zellanda ya gideceklerdi son anda salgından dolayı çıkış alamadıkları için Panama da takılmış durumdalar,çok keyifli yaşıyorlar izlemenizi tavsiye ederim..

2014-15 kasırgalardan sonra Yunanlı uyanmış bu hasarlı işine çok ucuz paralara alıp, biraz tımar edip Bahamalar dan çok katamaran getirip satmışlar..

Fahrettin Kaptan (Korkunu yen hayalini yaşa) ile bir kaç konuşmamız oldu,tabii daha makul fiyatlı tekneler için  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap başta Florida olmak üzere Main'e kadar bütün doğu sahili,ha keza Kaliforniya tam bir tekne cenneti bana göre özellikle de benim istediğim biraz yaşlı ama iyi bakılmış tank gibi sağlam 45-50 feet Westsail,Seawind,Morgan,Bob Pery,Tayana,İsland Pocket gibi center cockpit blue water (okyanus geçen) içinde yaşa,dünyayı gez teknelerinden çok yapmış Amerikalı,Akdeniz de bize (yani bana) çok bile böyle kayık..

Hiç bir şey olmasa bile gidip gezmek isterdim,çok muhtemel alınacak bir tekne bulurdum diye düşünüyorum salgın bütün planları erteletti  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap







*

    A. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #10 : Ağustos 10, 2020, 22:31:55 »
2. el arabalarda oldugu gibi 2.el teknelerde de  hasarlı olup da toplanmış olmadığına nasıl emin olabiliriz. Tekne Hele makul bir fiyata olup satıcı nakite çok sıkıştım diyorsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoğu insan çok kelepir kimseyi uyandırmamayım diye atlayabilir.
« Son Düzenleme: Ağustos 10, 2020, 22:38:36 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    S. D.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #11 : Ağustos 11, 2020, 15:22:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2. el arabalarda oldugu gibi 2.el teknelerde de  hasarlı olup da toplanmış olmadığına nasıl emin olabiliriz. Tekne Hele makul bir fiyata olup satıcı nakite çok sıkıştım diyorsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoğu insan çok kelepir kimseyi uyandırmamayım diye atlayabilir.

İyi bir surveyor bunu yakalayacaktır.
*

    E. S.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2020, 15:46:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2. el arabalarda oldugu gibi 2.el teknelerde de  hasarlı olup da toplanmış olmadığına nasıl emin olabiliriz. Tekne Hele makul bir fiyata olup satıcı nakite çok sıkıştım diyorsa. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Çoğu insan çok kelepir kimseyi uyandırmamayım diye atlayabilir.

İyi bir surveyor bunu yakalayacaktır.

Gövde hasarlarına yapılan tamirler, dışarıdan hissedilmese de iç yüzeyde bariz bir şekilde görünüyor. Hem içeride işlem yapmak çok kolay değil, el kol girmeyecek yerler çok fazla hem de tamiri yapan ustalar içeriye çok önem vermiyor. Farş tahtaları kalktığı zaman herşey ortaya çıkar. Surveyordan önce alıcı da bunu rahatlıkla görebilir.
*

    A. K.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #13 : Ağustos 11, 2020, 18:03:18 »
Güzel de , bu kadar yazı var, hala hasarın ne oldugu, boyutu belli değil. Korsanlar neye göre fikirlerini yazacaklar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. E.

Ynt: Hasarlı tekne alımı
« Yanıtla #14 : Ağustos 12, 2020, 12:34:18 »
Full arma seyreden bir teknenin, direğine, güverte arma bağlantılarına, güverte borda bağlantılarına, salma bağlantılarına etki eden gücü düşününce; hasarlı bir tekne ile yelken seyrine çıkmaktan tedirgin olurdum. Bu tedirginlikle denizde olmaktan keyif almak güç.