0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2018, 12:11:47 »
Rüzgarın veya dalganın herhangi bir cisim üzerindeki etkisi aynı yöndeki alanı ile ilgilidir. Şekil de bu konuda önem taşır. Bir tekne baştan demirlediğinde rüzgara ve dalgaya en az alanı açıktır. Kıçtan da demir atarsanız en küçük salınımda bile tekne başı rüzgafrdan kahyar ve bordaya doğru gelir. Her salınımda bu etki sonunda tekneyi dalga ve rüzgarı bordadan alana kadar çevirir vr sonunda tekne tarar. Demirlerin ağırlık hesaplamasında teknenin başının alacağı rüzgar esas alınır, daha fazla yük taşıması için daha büyük demir gerekir. 


*

    O. B.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #16 : Mayıs 23, 2018, 12:14:09 »
Demire gelen yükler konusunda bazı hesaplar yapmıştık:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ü. Ö.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #17 : Mayıs 23, 2018, 12:45:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne demirdeyken alargada salınır. Bu salınım, rüzgarın yön değiştirmelerinden dolayı teknenin burnunu rüzgara çevirmesinden kaynaklanır.
Teknenin burnunu rüzgara çevirmesi tekneye binen rüzgar yükünü ve dolayısıyla da demire gelen rüzgar yükünü azaltır.  Kıçtan atılan demir teknenin doğrultusunu sabit tutacağı için rüzgarın yön değiştirip bordadan gelmesi halinde rüzgara karşı duran tekne gövde m2 si artacağından demire binen yük de artar.
Eni 3 m, boyu 10 m ve borda yüksekliği 1 m olan bir tekne düşünelim.
Rüzgar baştan gelirse ve tekne alargadaysa rüzgarı karşılayan alan 3x1=3 m2 dir.
Rüzgar yandan gelirse ve baş kıç demiri atılıysa rüzgarı karşılayan alan 3x10x1= 30 m2 ve demir başına 30/2=15m2 olur. Yani alargadaki duruma göre baştaki demire 5 kat fazla yük biner.

Orhan korsanım, hesaplarına itirazım yok.

Hiç demir atıp, kıçtan karaya koltuk halatı aldığın ve rüzgarı yandan aldığın olmadı mı?
Benim çok oldu. Düzgün ve yeterli kaloma ile demir attığımda en güvende hissettiğm pozisyon benim. Alargadan daha güvenli buluyorum. Yukarıdaki hesapların hepsi bu durum için de geçerli. Ha kıçı karaya bağlamışsın, ha kıçtan aldığın demire, rüzgar bordodan geldikten sonra senin hesaplar aynen geçerli...

Benim bu uygulamadaki durumda ana demirle ilgili bir yük problemim olacak şekilde yüksek rüzgar yükleri yok. Salınıma müsade edersem karaya oturacağıma demir tarasın farkına varayım diyorum. Sizin söylediğiniz kadar yan yük geldiğinde zaten arkadan attığım çapa tarıyor önce, hem daha hafif, hem halatla bağlı, hem de atış tekniği ön çapa gibi sağlıklı değil.

Diyeceksin ki alargada karaya niye giriyorsun o kadar.
Altın Yunus'tan örneğin hafta sonu çıktın belli başlı koylara gittin, öğle bir yoğunluk oluyor (du) ki tüm koylarda, zaten seçenek kısıtlı ve pek çok tekne fazla düşünmeden alargaya düzensiz demir atıyor, birbirinin üstüne biniyor, kendine böyle bir kenar köşe arıyorsun mecburen.

Yaptığım yorum öyle 9 ton gelen 40 ft yelkenli teknem için uygun görülmeyebilir. Ama bu başlıkta 6.4m boyu olan Cihan korsanın teknesini konuşuyoruz. Ben de 8.5m kıçtan takma motorlu küçük bir tekne kullandım daha önce. Kesinlikle iki teknem arasında çok davranış farkı var.

Böyle küçük bir tekneyi, bir motoryatı, bir yelkenliyi ve ya guleti tam olarak aynı şekilde değerlendirmemek lazım.



*

    C. Y.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #18 : Mayıs 23, 2018, 13:34:32 »
Bu kadar değerli bilgiyi cebe koyarak müsadenizle sonucu yazıyorum:
10 kg çapa + 10 mt 6mm zincir + 25 mt 3 kollu örgülü polyester 16 çap halat

Çok teşekkürler değerli bilgileriniz için   


*

    A. Ç.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #19 : Mayıs 23, 2018, 13:49:42 »
Bu boyda bir tekne için zincir de halat da biraz fazla olmuş. Zincir fazla olsa da ben olsam halatı 12 mm tutardım. 10 mm bile kurtarır ama 12 mm ele daha iyi geliyor. Koylarda ihtiyacınız olmaz ama sert havada demirde halatın esnemsi istenir. Bu boyda bir teknede 16mm ile esneme sağlanmaz.

*

    C. Y.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #20 : Mayıs 23, 2018, 15:16:03 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu boyda bir tekne için zincir de halat da biraz fazla olmuş. Zincir fazla olsa da ben olsam halatı 12 mm tutardım. 10 mm bile kurtarır ama 12 mm ele daha iyi geliyor. Koylarda ihtiyacınız olmaz ama sert havada demirde halatın esnemsi istenir. Bu boyda bir teknede 16mm ile esneme sağlanmaz.
12mm 3 kollu örgülü polyester halat sipariş listesine eklenmiştir efendim teşekkür ederim
*

    C. K.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #21 : Mayıs 23, 2018, 19:08:42 »
Cihan Bey, şu an bende 6.40 tekne kullanıyorum. 6 ilk zincir kullanıyorum. Gayet de güzel.gerçi ırgat olduğundan 50 mt 316 krom zincir kullanıyorum.size tavsiyem 10 mt bile alacaksanız paslanmaz almanızı tavsiye ederim.
*

    C. Y.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #22 : Mayıs 24, 2018, 07:57:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Cihan Bey, şu an bende 6.40 tekne kullanıyorum. 6 ilk zincir kullanıyorum. Gayet de güzel.gerçi ırgat olduğundan 50 mt 316 krom zincir kullanıyorum.size tavsiyem 10 mt bile alacaksanız paslanmaz almanızı tavsiye ederim.
Cengiz bey 6 mm galvaniz kaplı zincir siparişi verdim krom çok pahalı geldi bana metre fiyatı 60 tl civarı dedi arkadaşlar.
Teşekkürler   
*

    F. Ö.

Ynt: hangi çapa ve zincir
« Yanıtla #23 : Ekim 25, 2020, 16:16:39 »
Tüm korsanlara selamlar.
8 mm galvaniz zincir almak istiyorum. Genel olarak araştırdığım zaman 2 tane marka ön plana çıkıyor.

Korsanların tavsiyelerini öğrenmek istiyorum.
Acaba hangisini alayım ?