0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #180 : Aralık 20, 2018, 14:57:27 »
Kablo boyunun ne kadar bir kayıp yaratacağından emin değilim. Kaldı ki izolatör olsa da yine kablo boyu devreye girecek ama marş aküsünün daha yakın olması da şart değil.


*

    A. D.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #181 : Aralık 20, 2018, 15:06:51 »
Ahmet abi genelde izolatör servis akülerinin yakınına konuyor voltaj kaybından etkilenmesin diye yani demek istediğimi anladın ya gerisi önemli değil.


*

    A. Ç.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #182 : Aralık 20, 2018, 15:21:36 »
Ben anladım.


*

    Ü. Ö.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #183 : Aralık 21, 2018, 11:48:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nedir önerin dersen Start akülerini de agm yapın ama yinede Servis ile start aküsü arasına akıllı röle koyarsanız servis aküleri solardan beslenmeye başladığı anda start aküleride bir miktar beslenir.

Alper korsan,

Ben de güneş panellerinden memnun kalınca kara elektriğine bağlamaz oldum. Soları bağladığım akıllı invertörün marş aküsüyle ilişkisi olmadığından sadece servis akülerini şarj ediyor. Motor aküsü sağlam, boşalmıyor kolay kolay da ben o da bir şekilde solardan faydalansın istiyorum.

Solardan marş motorunu da şarj etmenin yolu var mı? Akıllı röle bağlansa nasıl olacak tam çözemedim, çünkü tek bir solar regülatör değil kullandığım şarj sistemi, hepsi bir arada (invertör, kara şarjı vs). Aynı röle kontakları üzerinden zaman zaman şarj akımı değil invertör beslemesi amaçlı yüksek akım da geçecek vs.

Bir fikir alabilir miyim?


*

    N. D.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #184 : Aralık 21, 2018, 13:35:46 »
Motorlara 2 adet şarj dinamosu bağlanamıyor mu ?

*

    A. D.

Ynt: güneş paneli ve aküler
« Yanıtla #185 : Aralık 21, 2018, 13:39:05 »
Yapabileceğiniz üç seçenek var. Ya akıllı röle koyacaksınız iki akü grubu arasına ya da battery to battery charger koyacaksınız. Akıllı röle servis aküsünde voltaj yükseldiği zaman devreye giriyor voltaj düştüğü zaman devre dışı kalıyor akülerin paralel olması engelleniyor. Arada çekvalf gibi çalışıyor kabaca. Ama sorun start aküsü doluysa kafasına sürekli akım yolluyorsun aküyü bozma ihtimalin daha yüksek. Akıllı röllerde o yüzden akım kısıtlayıcı olandan alırsanız daha iyi. Yani saatte 3A yollayan olanlar var 80€ civarında.
Battery to Battery charger da akıllı röle ama gelen akıma makyaj yapıyor allayıp pulluyor senin start aküsünün tipi neyse ona göre 4 aşamalı redresör gibi şarj yapıyor. Sıcaklık sensörü ile de takip ediyor. Olabilecek en iyi çözüm ama fiyatı yüksek.
Sizin sorunuza gelince sizin kullandığınız cihaz sanırım combi ancak onun hiç bu sistemlerle alakası olmayacak. Çünkü bu bahsettiklerim servis ile start aküsü arasına konuyor. İzolatör gibi şarj kaynağından bunlara girilip enerji dağıtılmıyor.
Bir de öneri Combi cihazlar evet maliyet açısından iyi ancak bozuldukları zaman komple bozuluyorlar hiç bir faliyet yapamıyorlar dımdızlak enerjisiz kalıyorsun. O yüzden bana mantıklı gelmiyor. Bizim combileri bile ben kapasitesi yüksek inverter diye veriyorum. Redresör özelliğini pek kullandırmıyorum.