Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş YapMerhaba değerli Gezginkorsan ailesi lütfen cahilliğime verin ama esas soruma geçmeden önce bizim bumbadan diğer adıyla maça dan güvertedeki ana yelken arabasına bağlanan ve bumbanın sağa sola hareketini sağlayan halatın adı pupa palangası mı ana yelken iskotası mı yoksa balançina mı .??
Çevremdeki mektepli ve de alaylı denizcilerimizden hep farklı şeyler duyunca insanın kafası karışıyor ister istemez.
Neyse gelelim esas soruya ya da konuya geçen hafta sonu Bodrum da Tırhandilcup yarışlarının ilk etabı yapıldı. Bizde son dakika katılma kararı verip çıktık yola, ne hazırlık ne antreman tam cahil cesareti.
Yaz sezonu boyunca her denememizde babamla ikimiz çok rahat yelken açıp seyir yapabildiğimiz için yine böyle olacak zannettik, üstelik bu defa yanımızde üç tane tecrübeli denizci vardı. Start alanına yaklaşınca motor stop edip yelkenleri açtık ancak hiç hesap etmediğimiz bir şey oldu. Sezon sonu güneş panellerini de üzerine koyabilmek için havuzluğun üzerine yaptırdığımız platform bumba dan daha uzun olduğu için adı artık her neyse ben pupa palangası diyorum platforma dayandı ve halata aşırı yük bindiği için de platform kırılma noktasına geldi. Yani ana yelkene hiç bir şekilde kumanda edemedik, ana yelkene kumanda edemeyince tramola atamadık, her ne kadar cenovanın yönünü değiştirsekte tekne bir türlü başını çevirmedi. En sonunda cenovanın halatı da tırlayıp makaraya sıkışınca pes edip yarıştan çekildik ve limana döndük.
Şimdi önümüzdeki ay ikinci etap yarışları var ve benim bu sorunu çözmem gerekiyor sizce bumbanın ucundaki krom parçaya bi 10 cm lik ek yaptırsam yapılan bu ek o kadar rüzgar kuvvetini taşır mı.? Ya da sizlerin başka önerileri var mı.?