0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #15 : Kasım 06, 2010, 19:56:30 »
Tamamı kıç istralyanın dışında kalıyor. Bu nedenle çapariz yaratmaz. Eğer rahat etmeniz için gerekiyorsa görüntüsüne de aldırmazsınız. Bir Amerikalı gezginin sözü:

"Bir marinaya yaklaştığımızda hangi bordodan bağlanacağımızı sorarız. Sanırlar ki usturmaça falan döşeyip halat hazırlayacağız. Aslında niyetimiz güvertede duran, mazot bidonu, depo olarak kullandığımız kutular gibi malzemeleri o bordadan kaldırp az da olsa yürüyebilecek kadar yer açmaktır."


*

    N. K.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #16 : Kasım 06, 2010, 20:07:04 »
panelleri monte ettikten sonra çok sert havalara rastladım ancak bir sorun yaşamazdım.


*

    m.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #17 : Kasım 06, 2010, 20:23:18 »
Benim demek istediğim sert havalar değil... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Seyirde yelken yaparken herhangi bir engeli olurmu idi... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. S. E.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #18 : Kasım 06, 2010, 21:25:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim demek istediğim sert havalar değil... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Seyirde yelken yaparken herhangi bir engeli olurmu idi... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Bunu bende çok merak ediyorum doğrusu.Örneğin Orhan korsanın karyasına 120*60 bir panelin yelken hızına etkisi nasıl olur? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    N. K.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #19 : Kasım 06, 2010, 21:49:59 »
paneller yelken alanlarının dışında kalıyor.
bir arkadaşım karya 31  de tentenin üstüne 2 tane 104x53 90w lorenz monte etti.

*

    A. S. E.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #20 : Kasım 06, 2010, 22:00:01 »
 sorumu düzelteyim ,yelkenin hızına derken yelken seyrindeki teknenin hızına etkisini kastetmiştim
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #21 : Kasım 06, 2010, 22:27:23 »
90 lı yılların başında sektöründe lider bir fabrikanın yönetim kurulu başkanının evinin bitişiğinde bir arsa edinme şansını yakaladım. O zaman bölgede yerleşim az etraf kargılık, arka tarafından şehrin .oklu deresi açık bir biçimde geçiyor. Ancak tüm bu görüntüye karşın öngörüm bu bölgenin oldukça ilerleyeceği ve müstesna bir bölge olucağı idi ve günümüzden onbeş yıl önce olduda. inşaata başladım kısıtlı bütçemle su basmanı anca bitirdiğim günlerde bitişik komşum oldukça havalı bir araçla evine geliyor bahçıvanı koşturarak bahçe kapısını açıyor aracı içeriye alıyor. Bahçıvan olmadığı anlarda yada bir başka işle meşgul iken yönetim kurulu başkanı abimiz aracından iniyor bahçe kapısını açıyor (şöför kullanmayı sevmeyen bir kişilikti) aracını garaja çekiyordu günlerce bu işlemi izledim. Birgün inşaatla ilgilendiğim bir anda geldi aracını garaja park etti beni görünce selamlayıp hal hatır sordu inşaatın nasıl gittiği nezaman komşu oluyoruz hadi hızlanın falan türünden sevimli komşu sohbeti. bende o esnada niye otomatik bahçe kapısı kullanmıyorsunuz babından bir kaç kelime ettim.
-Hoca bunun yapılmışı varmı diye sorduğunda.
Şimdilik bu bölgede yok ama ben yapabilirim dediğimde verdiği yanıt şöyleydi
-Sen kendi evine yap beğenirsem bende yaptırırım
bende dedim ki abi ben daha subasmandayım bu halde ben yaparsam  demezlermi ki ''ayranı yok içmeye atla gider çeşmeye'' izin verin sizin evinize yapayım herhangi bir ücret talep etmiyorum sadece malzemeyi alırsınız bende izninizi alarak olası müşterilere kapınızı gösterir bu sayede birkaç iş alabilirim diye yanıtladım.
ikna oldu ve tamam dedi iki gün sonra aracından uygun bir mini anahtarla kapısını açıp kapatabiliyordu.
Bu iş özgüvenimi artırdı ama bir başka çekinceyi de kafama soktu yapılmayan yada önceden denenmemiş bir işlemi teknik bilgisi de olsa birilerine kabul ettirmek oldukça zor. Çünkü hemen verilecek yanıt ''sen önce bir kendine yapta''
Bu ön bilgiden sonra, sitede  kabaca teknede bedava elektrik adı altında birçok öneri düşünce tartışılıyor ve gülümsememe neden oluyor. şimdi bazı korsanlar diyecekler ki;
Korsanım sen önce bir teknelende sonra bize akıl verirsin. İşte bu düşünceyle susma hakkımı kullanıyorum.
Ancak korsan dostların elektrik motorlu tekne sistemlerine göz atmalarını öneriyorum...  
DC motorlar tahrik aldıklarında Dc dinamo olarak görev yaparlar.
Yani enerji verildiklerinde motor olarak, yelken seyri esnasında da şafttan aldıkları mekanik enerjiyi elektriğe çevirebilirler.  Üstelik teknede böylesi bir modifiye  Mehmet Sütçü korsanımın  verdiği linkteki 500 wp lik sistemin fiyatının yanında devede kulak kalır. Üstelik çapariz yaratma yada tekne dinamiğine çok büyük bir etkisi olmaz.
Ha tabi bu öneri sık sık yelken seyri yapan korsanlara. Marinada bağlı teknesinde yazla hasbihal olan korsanlar  diğer alternatif yenilenebilir kaynaklara ihtiyaç duyarlar.
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #22 : Kasım 06, 2010, 22:39:51 »

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #23 : Kasım 06, 2010, 22:46:26 »
Yanmar SD 20 hybrid saildrive modelindeki sistem'i bir parça teknik bilgi, motorlar konusunda uzman bir korsan ve oldukça kısıtlı giderle teknelerinize uygulamak mümkün. Ve bir yada iki saatlik yelken seyrinde güneş panelinin bir günde kazandıracağı enerjiyi depolayabilmek mümkün.
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
buda 48 voltluk akü bankası salma dengesini bozmayacak hesaplama ile safra değil işçi taşımak mümkün.
« Son Düzenleme: Kasım 06, 2010, 22:56:38 Gönderen: Can Deniz »
*

    A. S. E.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #24 : Kasım 06, 2010, 22:55:38 »
   Bence özel bir başlıga alınıp dibine gidilmesi gereken bir konu bu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  ama biraz geç kalmıs bir konu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #25 : Kasım 06, 2010, 22:57:30 »
Bahsettiğiniz böle bir şey olabilir mi?

Azurre 33 ve Azimut reklamından hemen sonra:)

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #26 : Kasım 06, 2010, 23:08:22 »
Evet bu bir şekli. Birçok uygulama sistemi mümkün
-Tekne motor şaftıyla ilintili endirek sistem
-Teknede benzinli yada dizel motor bulundurmadan direk elektrikli motor sistemi
ancak bu sistemde akülerin olmadık bir yerde boşalması göz önüne alınarak  dizel bir jenaratör gerekli. Dizel bir jenaratör teknenin hertarafında bulunabilir ana tahrik motoruna göre yerleşimi ayarlaması sökülüp takılması oldukça kolay diye düşünüyorum
 
*

    N. B.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #27 : Kasım 06, 2010, 23:43:49 »
Can Korsan akü dolduracağız derken teknenin hızını oldukça düşürüyoruz.
Bu durum yelkende en istenmeyen şey değil midir?
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #28 : Kasım 07, 2010, 00:03:47 »
Noyan korsanım tekne güvertesine konan güneş panelleri yada rüzgar jenaratörüde tekne hızını düşürür.
Oysa pervane sistemi ile düşük rüzgarlı yelken seyrinde pervaneler kapatılarak hıza olumsuz etki etmesi önlenebilir.  Teknemizin maksimum süratine ulaştığımız rüzgar hızlarında ise pervaneler açılarak akülerimizin sarjı  sağlanabilir.
İnanın bana çok daha güvenli çok daha ucuza malolur.
*

    C. D.

Ynt: gunes paneli ruzgar jenaratoru
« Yanıtla #29 : Kasım 07, 2010, 00:07:09 »
Bir diğer konuda çevreye vereceğimiz zararın  en aza inmesidir ki, bu bence kendini denizci olarak tanımlayan kişiye  ''Hızdan fedakarlık etme'' zul değil mutluluk verir diye düşünüyorum.