0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Elektrikli ısıtıcı 1000W da olsa tüp gibi tatmin edici olmuyor. Ama 1000W'ın 12V için ne kadar yüksek amper demek olduğunu ve ne kadar uzun süre bu amperi akülerden çekeceğimizi düşünürseniz, sanırım vazgeçersiniz.Teknede ancak ırgatlarınız öyle 1000-1500Watt. Onlar da motor (=alternatör) çalışmıyorken çalıştırmayın deniyor. Çoğunda motor duruyorken çalışmasın diye tedbir var. Ki ırgat'ı en fazla kaç dakika kullanıyoruz? günde 1.5 saat değil belki 15dk.Jenaratörü olan bir tekne dışında elektrikli ocak kullanımını ben mümkün görmüyorum.
Elektrikli ocak san ırım en az 1000W oluyor. Günde 3 defa yarım saat kullansanız, 1,500W eder. Günde 10 saat güneş alsanız sadece ocak için 150W verecek güneş paneli gerekir. Demekk ki en az 250W güneş paneli kullanmanız gerekir. Bu alanda bir panel teknenize sığar mı? Bana biraz zor göründü. Bunlar net rakamlar, güneş paneli regülatörü, akünün şarj kayıpları, invertör kaybı derken bu değerin en az %30-40 üstüne çıkmanız gerekir. Buzdolabı da içindekiler soğuduktan sonra çok fazla açılıp kapanmazsa 3A akım çeker. 3A x 12V x 24 saat= 864W da buzdolabına lazım. 864/10 saat= 87W. Bunu da 100 watt kabul edelim. 400W güneş paneli zar zor bu ikisini karşılamaya çalışır. Teknedeki aydınlatma vs elektrik ihtiyaçları için de biraz güç gerekir, yani teknenizin güneş gören alanı sizin ihtiyacınızı karşılamaya yetmez. Öncelikle ocaktan vaz geçeceksiniz, herkes gibi LPG ocak kullanacaksınız, buzdolabınızı gece kapatacaksınız, güneş paneli hesabını ona göre yapacaksınız. Otopilot bir teknede yardımcı eleman gibidir, kişiler genellikle bir isim bile takarlar. Boydan bağımsız her teknede en iyi yardımcıdır. Elektrikli ocak kullanacaksanız, jeneratör koymayacağınıza göre invertör şart olacak. Ocak yoksa her işinizi 12V ile görebilirsiniz. Güneş panelleri ile bir hafta geçirecek bir düzen kuracaksanız, redresör ihtiyacınız olmaz. Yelken imalatçıları yelkene baskı konusunda yardımcı olacaktır. Genova ölçüsünü de onlar bilirler veya gelip ölçerler. Yine de bilgi için: I= 6,71 mJ= 2,95 mBaş istralya boyu= 7,32 m
Hadi hayırlı olsunElektrikli ocak nedir? 220V bağlı iken mi kullanılacak?Tekne Türk bayraklı ise telsiz almak farklı, yabancı ise farklı.Otopilot gereklidir.Akü varsa redresör de gereklidir.Cenova'yı yapacak yelkenci anayelkene baskı için de yardımcı olur.
Hayırlı olsun.Elektrikli ocak konusunda diğer Korsan arkadaşlara katılıyorum. Isıtıcılar elektrikte çok sarfiyatı vardır.Otopilot konusunda benim teknem 23 fit bende otopilot var. Uzun seyirde tek başına çok işime yarıyor. Bana serdümenlik yapıyor arkadaşım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapİnvertör tabikide gerekli hem akülerinizi şarj eder hemde marinada ihtiyacınızı karşılar. Bende cenovaya baskı yaptırmayı düşünüyorum. Hatta grafik işi yapanlara yapıştırma yaptırıp ta ben kendim mi yapıştırsam diye düşündüm ama olurmu bilmem bunuda ben soru olarak sorayım bari Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapYelken imalatı konusunda doblin yelken var. Ben mailleştim ve fiyatı uygun geldi bana Erhan beyle irtibattaydım. Onlar zaten teknenizi marka ve modelini söylerseniz biliyorlar ölçüsünü (Tabi farklı bir tadilat olmadıysa) yada gelip ölçüyorlar. Bir görüşün derim.
1000W lık elektrikli ocak için minimum 1600Wlık inverter almanız gerek. Bunun dışında sahilden şarj olmak için redresör kullanılır inverter şarj etmez. Combi alırsanızda onun redresörü şarj eder. Teknede buzdolabı varsa günlük enerji ihtiyacınız min 1kW demektir. Yani 85Amin demek. O nedenle Servis akülerinizin kapasitesinin min 300A civarında olması lazım ki güneşin olmadığı zamanlarda da hayatı devam ettirebilin. Enerji hesabı güneş paneline göre değil aküye göre yapılır güneş paneli yardımcı destektir. 300W kapasitesi olan panelde size günde 1.2kW civarında enerji verir. Yani 2 tane 140 ya da 3 tane 110W lık paneller sizin günlük ihtiyacınızı karşılar. Güneşin yeterli olmadığı günlerde de akülerden harcayacağınız enerjiyi yavaş yavaş tamamlar. Çünkü 1. ün çıktınız güneşli akü kapasitesinden gitmedi 2. gün yağmur yağdı hava kapadı yarım gün enerji gelmedi akünün kapasitesinden yediniz e 3gün hava aydınlık full kapasite ancak bir yandan da harcamanız var. Güneş panellerinin kapasitesi günlük harcamanızın üzerinde olmazsa akünüz şarj olmaz.4. günde yarım gün güneşsiz geçti aküler bitti. 5. gün hiç güneş yok. Dımdızlak ortadasınız. Hesaplar buna göre yapılmalıdır.
Alper Dora biraz kötümser yazmış, Ege'de sezonda bulutlu veya kapalı gün sayısı çok fazla değildir, yine de akülerinizin kapasitesi şarj edilmeden en az 24 saat dayanmalı, panelleriniz de akü kapasitesini bir günde kolaylıkla doldurabilecek büyüklükte olmalı. Sanırım 2 tane 140W panel teknenize monte edilebilir.
26 feet teknede 2 adet 140 lık gunes paneli nereye sıgdırabilirim acaba?