0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ali Özer

  • * Gezgin Korsan
  • 502
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
GPS ile denizde tekne sabitleme..
« : Mart 02, 2010, 15:00:02 »
Değerli üstad korsanlar illaki bilecektir. Demirlemeye ihtiyaç bırakmayan GPS le motor ve dümeni kontrol ederek tekne pozisyonunu sabit tutan sistem (adı her ne ise) gerek forumda gerekse nette bilgi aradım ancak bulamadım. (ben başaramadım diim)  Konu ile ilgili bilgi paylaşımı olursa sevinirim.

Ayrıca sevgili Çakır korsanımın derhal netten cızzz edeceğini ummaktayım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2010, 15:14:55 »
IPS motorlarla mümkün. Volvo-Penta yapmıştı galiba ilk. "IPS engine GPS anchor" diye aratırsanız bilgi çok çıkar sanırım.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Noyan Bakır

  • * Gezgin Korsan
  • 6.966
    • Yaşadığı Şehir
  • Ankara
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2010, 16:02:42 »
Fuarda bu konu tartışıldı.
Evet bir teknolojik üstünlük ama, çok kullanışlı bir yöntem gibi gelmedi bize.
Ben tekneme taktırmayacağım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap T.C.G. SAVARONA Denizcilik Müzesi olmalıdır.
*

    Çevrimdışı Özgür Evren

  • * Gezgin Korsan
  • 1.904
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2010, 17:09:48 »
Naviga'nın son sayısınada bu konuyla ilgili bir ialn var. Firma ile konuşabilirsiniz.

*

    Çevrimdışı Ali Özer

  • * Gezgin Korsan
  • 502
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2010, 18:19:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
IPS motorlarla mümkün. Volvo-Penta yapmıştı galiba ilk. "IPS engine GPS anchor" diye aratırsanız bilgi çok çıkar sanırım.


Evet Hakan korsan IPS'in sayfada durumu net anlatıyor. Yani bizi ilgilendiren bir durum değilmiş. Teşekkür ederim.
*

    Çevrimdışı Erol Şar

  • * Gezgin Korsan
  • 558
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #5 : Mart 02, 2010, 21:16:03 »
Otomatik Pozisyonlama Sisitemi (APS)

Genellikle tonoz sistemi kurulamayan petrol platformlarında kullanılan bir sistem.Bizde de Marmaray projesinde çalışan şatta vardı,ama arızası bir türlü giderilemediği için sahil ve tonozlardan alınan çelik halatlarla pozisyonlama yapıldı.Hatta bu çelik halatlar kazalara bile neden oldu.

 
xxx
*

    Çevrimdışı Umut Pelit

  • * Gezgin Korsan
  • 1.192
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul- Ümraniye
    • Tekne Adı
  • S/Y Mojito, İstanbul Viaport Marina
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #6 : Mart 02, 2010, 21:35:11 »
Ben bir yerde IPS sisteminin motoru cok yordugunu ve omurunu kisalttigini okumustum.
*

    Çevrimdışı Kerim Dişbudak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.239
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul & Girne
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #7 : Mart 02, 2010, 22:51:19 »
Ben Y&S de gördüğüm uygulamalar arasında , Denize adam düştü konum sabitle, demir atamıyorsun ancak meraya geldin balık avlayacaksın sabitle, demir atmak zor geld, denze girecen keyif yapacan paranda bol yakıt bedava konum sabitle, birde almışsın pahalı bir oyuncak orijinaldinde olsun bari bu konum sabitleyici  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Dogi TUR 3644
*

    Çevrimdışı Deniz Akaltan

  • * Gezgin Korsan
  • 1.118
    • Yaşadığı Şehir
  • Yenierenkoy - KKTC
    • Karpaz Gate Marina
Ynt: GPS ile denizde tekne sabitleme..
« Yanıtla #8 : Mart 03, 2010, 18:53:56 »
İki farklı markada bu sistem var ancak bir yanlışı düzelteyim; bu sistemi ilk olarak kullanan marka, yukarıda bahsi geçen marka değil. Sky Hook olarak aratırsanız detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Sistem her iki markada da kuyruklu makineler ile çalışıyor. Bir markada sistemin çalışması için baş manevra pervanesi (ve hatta tekne boyuna bağlı olarak kıç manevra pervanesi de) gerekirken, diğer markada iki adet kuyruklu motor yeterli oluyor. Bu kısım önemli çünkü uzun süre çalışan baş ve kıç manevra pervaneleri çabuk su koyuveriyor.

Tekne sürekli olarak GPS yardımıyla pozisyonunu kontrol ediyor ve yer değiştirme veya pruvanın yönünün değişmesi halinde bilgisayar motorlara gereken komutları vererek tekneyi eski konumuna getiriyor.

KARPAZ GATE MARİNA