Zincir Avrupalıların kullandığı bir sistemdir. Amerikalılar ise kısa bir zincire halat örerek kullanırlar. Ben Amerikalıyım. Zincir her ne kadar zincir eğrisi ile esneme sağlıyorsa da 4 hava ve üstünde zincir eğrisi yok oluyor ve esneme olmuyor. Bunun iki sonucu var, birincisi tekne üstünde sürekli bir çarpa oluyor, ikincisi ise bu titreşimler çapaya da ulaştığı için aynen depremde olduğu gibi sıvılaşömaya neden oluyor ve çapanın dipten kopmasına neden oluyor, yani demirin en iyi tutmasını beklediğiniz ortamda demir taramaya başlıyorsunuz. Teknenin gezmensine bağlı zincir sürtünme sesi de cabası.. Bu demirleme ile ilgili sorunlar. demir aldığınızda ise tüm zincir ve demirin ağırlığı hiç istenmeyen başta toplanıyor.
Kısa bir zincire eklenmiş halat ise esnemesi oldukça iyi olduğundan her türlü havada demirde kalmanızı kolaylaştırıyor. Irgat konusunda ise halat da çeken ıtgarlar var. Gerekirse zor da olsa fenerini kullanıp halatı çekebilirsiniz. Zincir bundan sonra nasıl kaveletaya takılabilir bundan emin değilim. Demire zincir bağlanmasının sebebi ise dibe en yakın bölgede aşınmayı engellemektir.
Demirini havuzluktan ırgat kumandası ile atıp çekmeye alışmışlar için halat çok da uygun değil ama demir atılır, yani demiri için başa geçip kaveletanın debriyajını gevşetirsiniz, demirleme noktasında küçük bir itme ile demir atılır. Demir alırken de başta olup kontrolu elden bırakmamak gerekir.