0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. E.

Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« : Kasım 13, 2015, 15:14:32 »
Korsanlar Merhaba,

Teknelerimize ufak bir kompresör koysak.Bauhaus da satılan ufak tip tanklı kompresörlerden, elektrik motoru kısmını çıkarıp tankı teknede uygun bir yere koyup kompresörün kafasını motordan kayış tahrikli yada uygun güçte 12V DC motor ile çalışacak şekilde değiştirsek ve bundan sonra bir tane havuzluğa bir tane kamara içine yada muhtelif yerlere hava tesisatı çekip soketli yapsak,elimize de bir havalı matkap(aynı zamanda lokma takımı vb.),havalı zımpara motoru ve çoğaltılabilir benzeri ekipman alsak hatta uçuşa geçsek vinçleri de ırgatıda hava ile kullansak nasıl olur? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    H. D.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #1 : Kasım 13, 2015, 16:06:14 »
Masraf olur,karışıklık olur,fazladan arıza olur,başka yerde kullanamıyacagın türden avadanlığın olur,usta arama derdin olur,tüpteki hava vırt zırt biter durup dururken motor çalıştırma derdin olur.
Bu kadar yeter.


*

    K. K.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #2 : Kasım 13, 2015, 16:57:13 »
bu işin vitamini manuel yapmak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. A. A.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #3 : Kasım 13, 2015, 18:25:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Masraf olur,karışıklık olur,fazladan arıza olur,başka yerde kullanamıyacagın türden avadanlığın olur,usta arama derdin olur,tüpteki hava vırt zırt biter durup dururken motor çalıştırma derdin olur.
Bu kadar yeter.

Hüseyin abi aslında pnömotik çözümler yabana atılmamalı ama denizde pek kullanılmıyor. Biliyorsun benim tayyarda marş motoru yoktu, hava basıncı ile silindirlerde sıralı kontrollu patlama taklidi yapılıyordu starter olarak. Benim motor 360 at Vedeneyev olduğundan konulacak marş motoru havada çok gereksiz ağırlık olacaktı Rus babalar çözümü böyle bulmuşlar vaktiyle. dediğin  gibi ikide bir tüp dolduruyordum oradaki çocuk bana helal abi senin gibisi az bulunur gece gündüz demiyon yağmur çamur dinlemiyon dalıyorsun galiba dedi ve toplam dalış saatimi sorduydu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap   el aletleri için jeneratör belki daha pratik olabilir. Vinç ve diğer ağır aksam için hiç uygun değil... Hidrolik sistemler bu işler için zaten.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #4 : Kasım 13, 2015, 19:52:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...ikide bir tüp dolduruyordum ...
Bu ilginç geldi! Makina kendi için bir tanka basınçlı hava doldurmuyor mu?
Ayıp etmiş rus babalar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Büyük gemi makinalarında basınçlı hava ile çalıştırma standarttır. Bu hava yardımcı makina ve ana makinadan tahrik ile çalışan bir kompresör ile tankta depolanır. Yani makinayı çalıştıracak hava her zaman mevcut olur.

Uçakta ağırlık-yer sorunu nedeni ile yapmamışlar herhalde?

*

    E. A. A.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #5 : Kasım 13, 2015, 20:58:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...ikide bir tüp dolduruyordum ...
Bu ilginç geldi! Makina kendi için bir tanka basınçlı hava doldurmuyor mu?
Ayıp etmiş rus babalar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Büyük gemi makinalarında basınçlı hava ile çalıştırma standarttır. Bu hava yardımcı makina ve ana makinadan tahrik ile çalışan bir kompresör ile tankta depolanır. Yani makinayı çalıştıracak hava her zaman mevcut olur.

Uçakta ağırlık-yer sorunu nedeni ile yapmamışlar herhalde?

Anlatması uzun olacak konu denizden sapacak diye fazla yazmadım. Dahili kompresör var tabii, flapların açılması,iniş takımlarının açılması, yerde frenlerin çalışması hep havayla. Arkada bir yerlerde 30 cm çapında magdeburg küresi gibi bir küre depo vardı. Uçak çok yattıysa yerinde, geldiğinizde havayı bitmiş ya da az bulursunuz. Motoru zor çevirir. Bu tanka dalış tüpünden hava basılır. Ayrıca yedek bir acil depo vardır ana sistem çalışmazsa kapatılır yedek hava devreye girer . Çok sık uçuyorsanız pek hava basmanız gerekmez dahili kompresör havası idare eder. (denizdeki kekamoz kibin bi şey). Havaalanı kaptan-ı deryasıysanız  tüpçü ziyaretlerini ihmal etmemeniz gerekir. Gemilerde bu sistemler kolay agırlık pek sorun değil, havada daha sınırlı. Moskoflar bu sistemi değirmen dahil heryerde kullanıyorlarmış.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #6 : Kasım 13, 2015, 21:23:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... Dahili kompresör var tabii, flapların açılması,iniş takımlarının açılması, yerde frenlerin çalışması hep havayla.
Hah! Şimdi daha anlamlı oldu! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

ama şimdi de flapların, frenlerin filan hidrolik yerine pnömatik olmasına şaşırdım!   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neyse.. dediğiniz gibi olayı denizden uzaklaştırmayalım.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #7 : Kasım 14, 2015, 09:57:33 »
Bu işin çok anlamlı ve yapılabilirliği konusunda bir ısrarım yok zaten,biraz fikir jimnastiği yapalım istedim.Yoksa tabiyki avadanlıklarımız var,yeni bir sistem kullanmak için ısrarımız da yok.Ancak benzer sistemler var.Örneğin hidrolik güç ünitesiyle yürütülen tekneler var.Motor teknenin herhangi bir yerinde  ve tanka hidrolik basınç üretiyor.Şaftı hidromotorlar sürüyor.Daha sessiz ve daha esnek.Arıza riski daha düşük.
Hatta kullanılacak hava sistemine nargile bağlanarak belki teknenin altınada dalarız vb.Tüm fikirler değerlidir.Okumaya değer bıulup cevap yazdığınız teşekkürlerimi sunarım.

Sevgilerimle
*

    C. Ç.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #8 : Kasım 14, 2015, 11:11:33 »
... Dahili kompresör var tabii, flapların açılması,iniş takımlarının açılması, yerde frenlerin çalışması hep havayla.

hiç görmedim ve dahi duymadımda  hangi tip tayyarelerden bahsediyorsunuz ?
*

    E. A. A.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #9 : Kasım 14, 2015, 12:13:51 »
Yak-18 T  3 sene once sattım.

SM-N915F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    C. G.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #10 : Kasım 14, 2015, 12:23:36 »
Ben Jeday guclerimi kullaniyorum daha pratik.
*

    C. Ç.

Ynt: Teknede pneumatic güçlerden faydalanma
« Yanıtla #11 : Kasım 14, 2015, 12:30:46 »
teşekkür ederim bilgi için Vedeneyev motorları duymuştum ama motor çalışmasının hava ile start alarak baslatıldığını bilmiyordum