0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. Y.

Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« : Mart 08, 2019, 14:49:45 »
Selamun Aleykum sayın korsan abilerim . Sizlerin yardımları sayesinde teknemde çok şey yaptım ve çok şey öğrendim. Sayın korsan Abilerim gemi sökümünden aldığım filikamı boyadım geçen sene gayet güzel vaziyette fakat denize attığımdan 4 ay sonra attığım boyalar kalıp kalıp dökülmeye başladı. şimdi teknem karada  nasıl bir işlem yapmam lazım. teşekkürler.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. Ç.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #1 : Mart 08, 2019, 14:57:35 »
Filika fiberglassa jelkot tabakasına kadar kazınacak, Zehirli boya için zehirli astarı atılacak, üstüne zehirli vurulacak. Borda içinse pol,iüretan çift komponentli boya öneririm.


*

    Ö. T.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #2 : Mart 08, 2019, 15:02:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamun Aleykum sayın korsan abilerim . Sizlerin yardımları sayesinde teknemde çok şey yaptım ve çok şey öğrendim. Sayın korsan Abilerim gemi sökümünden aldığım filikamı boyadım geçen sene gayet güzel vaziyette fakat denize attığımdan 4 ay sonra attığım boyalar kalıp kalıp dökülmeye başladı. şimdi teknem karada  nasıl bir işlem yapmam lazım. teşekkürler.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Merhaba ,
Zimpara ile gövdenin iyice temizlenip çizilmesi sonra asetonla temizlik yapacaksınız.
Bilahare iyi karıştırılmış astar ve boyayı ince katlar halinde atacaksınız.
Fileto çizgi nizde hatalı. Çok acemi işi olmuş .
Tekneniz nerede ? Size yakın konumdaki bir arkadaşımız yönlendirebilir sizi.


*

    A. Ç.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #3 : Mart 08, 2019, 15:21:04 »
Flikalar sanırım kalıptan çıktıkları gibi gemi üstine çıkıyor.  bu tür teknelerin doğru boyanması için önce asetonla kalıp ayırıcının iyice silinmesi gerekiyor, zımpara işi sonra yapılmalı ama siz zaten boyadığınız için jelkota kadar kazıyıp asetonla iyice temizleyin sonra ince bir zımpara yapın ve zemin hazırlanmış olsun.


*

    S. E.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #4 : Mart 08, 2019, 16:52:39 »
Ahmet Bey,

Kalıp ayırıcı derken, fiberin kalıptan kolay ayrılması için yağ/wax benzeri bir şeyden bahsediyoruz dimi ? Konu hakkında eminim sizin kadar bilgim yok ama acaba bu bahsettiğiniz kalıp ayırıcı teknenin üzerinde jelkot kadar dayanıklı/kalıcı oluyor mu ? Sökümden alındıgı icin uzun zaman zarfında dış etkilerden kendi kendine gitmemişmidir yada gitmez mi ?

Birde her suya yönelik zehirlinin farklı olması gibi bir şeyden bahsederler gerceklik payı var mı ? Gerci burda sıkıntı zehirlinin korucuyu ozelliğindeki sıkıntıdan ziyade tekneyle bir bütün olamamaları ama yakalamisken soralım. =)

Ayrıca zehirli için genelde eskiler şöyle bir şey derler ilk elden test etmedim ama 1 sürüceksin 2 atacaksın ? Zehirli sürdükten sonra teknenin uzun sürede karada kalmasını istemezler. Bu günümüzdeki zehirliler için de geçerlimidir ? Hatta bazıları suda kurur bile derler.

Bir baska durumda sanırım 2 kat atılıyor ise nasıl atıldıgı, tavsiye genelde ilk katın tekne boyuna dik, ikinci katın tekne boyuna paralel atılması yonunde dogrumudur ?

Son olarak, ince zımpara diyince benim kafam karışıyor. Astar oncesi 60-90 arası bir zımpara kullanıyorum. Ne derece dogru ?

Kolay Gelsin.

*

    A. Ç.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #5 : Mart 08, 2019, 17:25:51 »
Kalıp ayırıcılar çok dayanıklı değildir ama sürtünme ve doğrudan güneş etkisi olmadan uzun süre dayanırlar. Kalıcılığının test edildiğini zannetmiyorum çünkü amacı o değil.


Zehirli boyalar karada uzun süre kalabilirler, bu konuda üreticinin önerdiği azami sürelere dikkat etmek gerekir. Bir kaç aydan bir kaç haftaya kadar karada kalabilen zehirli boyalar olduğunu okumuştum. Örneğin sürekli denizde durmayan ama kirlenecek kadar uzun süre suda kalan teknelere daha uzun süre karada kalabilen boyalar atıldığını biliyorum.


Boya katı konusunda iki kat uygulama doğru olsa da fırça veya rulo kullanılması kat sayısını değiştirebileceği gibi kullanan ustanın boyayı ne kadar kalın sürdüğü de önemlidir. Boya imalatçıları genellikle atılması gereken boyayı mikron cinsinden ifade ederler ve bu kalınlığa ulaşabilmek için metrekare başına kullanılması gereken boya miktarını verirler. Tekne karinasını metrekare olarak hesaplayıp gereken boya miktarının tamamının mümkün olduğu kadar eşit şekilde kullanılması en doğrusudur. Teknenin başı, salma kenarları, su hattı, dümen palasının ön ve arkası biraz daha kalın boya gerektirebilir.


Boyanın enine ve boyuna atılmasının boya düzgün uygulandığı sürece bir anlamı yoktur. Sonuçta sürülen boya fiziksel ve kimyasal olarak birbirine bağlanır ve enine veya boyuna değil düz bir tabaka oluşturur.


Zımpara numarası sabit bir alanda bulunan kum sayısını gösterir. 60 numara bana göre kalın bir zımparadır. Boyaya hazırlık için 90 veya üstünü kullanmak yeterli olur. Eski boyanın çıkarılması için 60 numara daha uygun görünüyor.
*

    S. E.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #6 : Mart 08, 2019, 18:00:05 »
Anladım Tesekkurler.
*

    B. Y.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #7 : Nisan 03, 2019, 10:55:47 »
Ahmet ÇELENOĞLU korsan Ustacım  dediğiniz gibi jelkota aspirel ve filap yardımı ile hafif dokunuşlarla haftada sadece cumartesi pazar çalışarak 2,5 haftada indim fakat bazı bölgelerde derine kaçmalar oldu haliyle çok değil ama elle hissedilir tarzda tabi koyu renkli bir boya uygulaması ile bu dahada gözle farkedilir hale gelecektir .Düz satıh bir hale getirebilmek için  sizce ne yapmalıyım fazla zımpara fiber yüzeyin incelmesine sebeb olacagından astardan önce ne işlem yapmalıyım ustacım sizce.ve mazeme olarak micro fiber mi yoksa celik macun mu kullanmam gerekir sizce saygılar.
*

    A. Ç.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #8 : Nisan 03, 2019, 11:17:44 »
Epoksi ve cam elyafı tozu ile yapacağınız veya hazır epoksi macun kullanmak en doğrusudur. eğer tüm teknenin karinasına yakını düzeltme gerektiryorsa, tüm jelkotun kazınıp teknenin kurutulup epoksi ve üstrüne epoksi macun ile düzeltme yaptıktan sonra tekrar epoksi utgulayabilirsiniz.
« Son Düzenleme: Nisan 03, 2019, 11:19:24 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    B. Y.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #9 : Nisan 03, 2019, 14:46:54 »
Ahmet beycim bir sorum daha olacak müsadenizle .Efendim tekneyi kazıyınca boyasını çokta belirli ve düzgün olmayan su kesimi tamamen kayboldu bunu nasıl ayarlıyoruz.Neye göre hesaplayarak çiziyoruz .Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
*

    A. Ç.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #10 : Nisan 03, 2019, 15:34:49 »
Bu çizgiyi zımpara öncesi işaretlemek gerekir. Tekne başında ve kıçında hattın uçlarının yüksekliği ölçerek veya başka nir yönteml işaretleyerek daha sonra çizgiyi çekebilirdiniz. Şimdi ise sadcece tahimnde bulunarak çizgiyi oluşturabilirsiniz veya gulet imalatçılarının yaptığı gibi suya atar ve hattı suda belirledikten sonra tekrar karaya alırsınız. Suya attığınızda tekne üzerinde dengesiz yük (örneğin personel) olmamasına dikkat etmek gerekir.
*

    B. Y.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #11 : Nisan 03, 2019, 15:45:01 »
YANDIK DESENİZZE.
*

    S. E.

Ynt: Gemi söküm filikasına atılan boyalar
« Yanıtla #12 : Nisan 03, 2019, 16:41:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANDIK DESENİZZE.


Suya atma imkanınız yoksa önceki halinin fotoğrafını çektiyseniz ordan orantılayarakta yapabilirsiniz. Tahmini atmasyon bir çizgi ile 1 yıl suda rahatsız olacağınıza daha az rahatsız olacağınız bir çizgi çıkartabilirsiniz.