Dizel motorlar gövde olarak ağırdır. Büyüdükçe ağırlaşırlar ve teknede çok yer tutarlar. Bir tekne için gövde hızı dikkate alınarak, şarj, buzdolabı vs. gibi ek yükler buna eklenerek bir beygir gücü belirlenir ve uygun pervane seçilir. Pervane çapı daha çok güçle ilişkili olsa da pitch ise nerede ise tamamen teknenin gövde sürati dikkate alınarak seçilir. Sürat motorları gibi suyun üstüne çıkmadığı için özellikle bir yelkenli teknenin ulaşabileceği hız genellikle gövde hızıdır. Bu hız aşılabilir ancak çok küçük artışlar için bile motor gücünün ikiye hatta üçe katlanması gerekebilir. Bu nedenle biraz büyük olsun mantığı genellikle motor daha düşük devirde kullanılacağı için hız kaybına veya normal devrinde kullanılırsa gereksiz yakıt tüketimine neden olur. Dalgalara karşı seyirde ek bir güç yararlı olursa da genellikle teknenin dalgaya çarpması hız ile artacağından oldukça rahatsız edicidir, bu nedenle gazı azaltırsınız. Ben böyle düşünüyorum, bu nedenle tekne için hesaplanmış motor gücünden fazlasının gereksiz olduğuna inanıyorum.