0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.676
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #30 : Ağustos 24, 2014, 16:23:15 »
Dizel motorlar gövde olarak ağırdır. Büyüdükçe ağırlaşırlar ve teknede çok yer tutarlar.  Bir tekne için gövde hızı dikkate alınarak, şarj, buzdolabı vs. gibi  ek yükler buna eklenerek bir beygir gücü belirlenir ve uygun pervane seçilir.  Pervane çapı daha çok güçle ilişkili olsa da pitch ise nerede ise tamamen teknenin gövde sürati dikkate alınarak seçilir. Sürat motorları gibi suyun üstüne çıkmadığı için özellikle bir yelkenli teknenin  ulaşabileceği hız genellikle gövde hızıdır. Bu hız aşılabilir ancak çok küçük artışlar için bile motor gücünün ikiye hatta üçe katlanması gerekebilir. Bu nedenle biraz büyük olsun mantığı genellikle motor daha düşük devirde kullanılacağı için hız kaybına veya normal devrinde kullanılırsa gereksiz yakıt tüketimine  neden olur.  Dalgalara karşı seyirde ek bir güç yararlı olursa da genellikle teknenin dalgaya çarpması hız ile artacağından oldukça rahatsız edicidir, bu nedenle gazı azaltırsınız. Ben böyle düşünüyorum, bu nedenle tekne için hesaplanmış motor gücünden fazlasının gereksiz olduğuna inanıyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #31 : Ağustos 24, 2014, 17:11:07 »
Aynı fikirdeyim, bir sürü mühendisin çok sayıdaki faktörü ve bilgiyi dikkate alarak belirlemiş oldukları bir motor gücünün veya diğer teknik detayların mutlaka çok geçerli nedenleri vardır; bizlerden daha iyi bildiklerine güveniyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2014, 17:21:05 Gönderen: Çetin Güner »
*
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #32 : Eylül 01, 2014, 12:53:55 »
Fikir vermesi acisindan Penta D1 -30 (30 beygir)  motorumun tuketim eğrisini koyuyorum (Litre hesapli Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
İlginc bir sekilde 1400 devirde rolentiden az harciyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #33 : Eylül 01, 2014, 12:56:36 »
pardon 1500 de 1400 den az yakıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6

*
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #34 : Eylül 01, 2014, 15:56:59 »
Rölanti devri 700-800 değil mi ?
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.276
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: Garip bir yakıt sarfiyatı verisi….
« Yanıtla #35 : Eylül 01, 2014, 16:54:08 »
Yukarıdaki; devire göre yakıt tüketimi tablosunda esas alınan düşünce Maksimum Torkun elde edildiği devir cıvarındaki yakıt tüketimini göstermek.(Maksimum tork:En hasaplı devir)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap