0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. D.

Fiber teknelerimizde sistemlerimizi korumak için kurbanlık anot olarak
alimünyum alaşımları - kurşun karışımları kullanmak gerekirken,
alimünyum teknelerde kullanacağımız tutyenin yapısı farklı olmalıdır.

Alimünyum teknelerde karinaya uygulanan çinko silikat,
hem tüm karinayı tutye konumuna sokarak korozyona karşı koruma sağlarken,
aynı zamanda zehirli boyanın görevini de üstlenmekte.

Ancak metal ve ametallerin anodikten katodik sıralama basamağında
ne yazık ki alimünyum malzemenin üzerinde sadece iki malzeme var.
Çinko ve magnezyum.

Bu nedenle alimünyum teknelerin karinasının korunması görevini
sadece kurbanlık anoda teslim etmek yerine
daha değişik yöntemlerle koruma yapılır.

Ve yine bu nedenle alimünyum teknelerde kullanılan birleştirme elemanları
yine ya alimünyum olmak zorundadır ya da alimünyumdan izole edilmiş
burçlar içinde  paslanmaz  saplamalara görev yaptırtılır.



*

    C. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Can korsan çok iyi bir konuya çok yanlış bilgilerin oluştuğu bir konuya
çok iyi niyetle girmişsiniz. Gönülden kutlarım.
 
Acizane konu ile ilgili ve birbirine karışan kavramları açıklayarak başlasanız derim.
Sevgiler.

Kutlamanız için teşekkür ederim Noyan korsanım,
konuları aktarma esnasında gözümden kaçmış.


*

    C. D.

Galvano teknik hakkında bu kısa bilgiler dışında,
şimdi biraz da teknelerimizi ilgilendiren sorunlar
ve çözümleri ile ilgili tartışalım derim.

Tartışalım diyorum ama, konu içinde,
Demir ve Cem Eğrikavuk korsanlardan başka
görüş beyan eden olmadı.
 
Bir şeyler karalamanın heyacanıyla,
umarım kendi çalar kendi oynar bir deli can durumunda kalmamışımdır,


*

    H. T.

Kendi adıma devamını bekliyor, ilgiyle okuyorum.
Emeğinize teşekkürler.


*

    D. E.

   Can korsan'ım,
Teorik anlatımlarınızı dikkatlice takip edip, dersimize çalışmamız gerekir öncelikle. Kendimi emekli edip denize verdiydim ama, genede hep çalışacak dersimiz var... Dersimizi öğrenmeden imtihan etmezsiniz inşallah .
    Açıklamalarınız bittikten sonra, soru cevaplara geçer ve bilgiyi uygulamalara dönüştürürüz...
Sizce uygunsa ?

*

    C. D.

Çok teşekkür ederim Demir ağbi,
başta da söylediğim gibi siz vesile oldunuz bu konuyu tartışma isteğime.
Umarım sonuna kadar gidebilir ve deniz dostlarına faydalı bir şeyler çıkartabiliriz,
karşılıklı paylaşımlardan.

*

    S. K.

Can Korsanım, özlemiştik, hoşgeldin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Can Korsanım, özlemiştik, hoşgeldin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sıcak karşılamanız için teşekkür ederim Şavaş korsanım.
*

    C. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kendi adıma devamını bekliyor, ilgiyle okuyorum.
Emeğinize teşekkürler.

Teşekkür ederim Hakan korsanım,
umarım beklentilerinizi boşa çıkarmam.
*

    H. . E.

ilgiyle takip ediyor ve merakla yazacaklarınızı bekliyorum. anlatım ve paylaşım için teşekkürler.
*

    C. D.

Polyester teknelerden başlıyalım ve muhtelif sorun yaratacak bölgeleri ve elemanları inceleyelim.
Güverte  ve üst donanım ilk durağımız olsun.
Direklerde kullanılan çarmıhlar, ıstralya ve  bağlantı elemanlarının
genel karekteristikleri tekneden tekneye farklı olmakla beraber serpinti ile ıslanmış
güverte yüzeyinde direk dibi mevcut sorunlu bölgemizi,
direk bağlantıları ve hatta serpinti ile ıslanmış halatlarımız elektriki bağlantı hattımızı oluştursun.

Yine Güverte donanımında sıkça kullanılan alimünyum parampet ve
vardevela dikmelerimiz de sorunlu bölgeler.

Bir diğer sorun yaratabilecek gibi görünen elemanlar,
serpinti körüğü, bimini karkası, rüzgar türbünü ve bağlantı ayakları,
matofora, güneş paneli karkası da yine uzun vadede de olsa etkilenmesi olası bölgelerimiz.

Havalandırma pencerelerimiz ve havalandırma manikalarımızın yapısı itibari ile
güverteye bağlandığı noktalar,

Asıl en önemli kısmı ırgat ve demir sistemimiz.

Bunlar benim ilk anda aklıma gelen sorun yaratabilecek üst donanım bölgeleri.





*

    C. D.

Hikmet korsanım, umarım ilginiz değer bulur.
Sizlerin de katkısı olmadan tek ayaklı bir yapıda eksikler ve gedikler olucaktır.

Doğru sorular doğru yanıtlardan çok daha önemlidir.

Ve bilgiye ulaşabilen yol  doğru sorularla aydınlanır.

Bu konuda Gezgin korsan oluşumuna asıl benim bir teşekkür borcum var.
Üye olduğum ilk andan bugüne kadar bilgilerimi,
yenileyip tekrar etmeme olanak sağlayarak,
teknik bilgi anlamında hep diri kalmama neden olduğu için.
*

    C. D.

İkinci durağımızı görebilmek için bordoya doğru hafifçe eğilmemiz gerekiyor.
-Teknemizde varsa baston donanımının gergi halatı ve bağlantı noktası,
-Motor eksoz çıkış deliğimiz.
-Teknemizde varsa yüzme platformu ve bağlantı sistemi
-Merdiven ve bağlantı donanımı
-Teknemizde varsa Bamkin donanımı alt bağlantı noktaları
-Rüzgar dümeni sistemimiz
-Yedek pala sistemimiz ve bağlantı noktası
-Teknemizde varsa metal loçalarımız
-Aslında güverte donanımı içinde bulunan kurt ağzı, koç boynuzu,
babalar ve bağlantı elemanları
(Tekne ekipmanı, donanım isimlerinin yanlış ve ya eksik telefuzları için affola.
Tekne donanım isimleri konusunda yolun başında
bulunan bir acemi sayılırım)

*

    C. D.

Üçüncü durağımız zurnanın zırt dediği en netameli bölgemiz,
yani karinamız ve alt donanım.
Güverteden sarkmak yetmez.
İllaki ıslanmak gerek alt bölgeyi gözden geçirirken.

-Tekne altında ki her türlü çekim ve boşaltım flanşlarımız ve bağlantı detayları.
-Dümen palamız ve dümen milimiz
-En can alıcı nokta şaftımız ve pervanemiz.
-Sail drive denen zımbırtı ve donanımı
(ki bu da malzeme yapısı itibari ile en sorunlu nokta)
-Salmamız

ilk üç durakta incelemeye tabi tutacağımız,
donanımlarda eksik kalan bölgeler varsa hatırlatmanızı rica ediyorum

« Son Düzenleme: Mart 24, 2013, 01:27:59 Gönderen: Can Deniz »
*

    C. D.

En sona bıraktığım konunun can damarı sayılan 4. durak.
Sahil besleme hattımız ve teknemizdeki,
220 (Bizde çok kullanılmamakla bereber 110  - 380 ) volt sistemi.