0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapElinize sağlık, harika olmuş.Çark etkisinde acaba pervane geometrisi de rol oynar mı? Mesela sabit kanatlı pervaneden "feathering" max prop pervaneye geçtiğimde çekme çok azaldı. Geri verdiğimizde kanatlar dönüyor ve pervanenin hücum kenarı (suya ilk vuran taraf, sanırım böyle anılıyordu) ileride de geride de aynı kalıyor.Bunu gündeme getirdiğiniz için teşekkürler Erkan kaptanım, aşağıdaki linkin 14 numaralı maddesi olduğunu söylüyor. Sebep olarak da dediginiz gibi sabit pervanelerde tornistanda yanlış hücum kenarı ile suyu kestiğini söylüyor. Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTam hesaplamalı akışkan mekaniği mevzuları bunlar, beklenmedik yerden sürpriz çıkabiliyor...Ekleme: şaftlı mı sail drive mı Erkan kaptanım bir de onu soracaktım, merak ettim
Elinize sağlık, harika olmuş.Çark etkisinde acaba pervane geometrisi de rol oynar mı? Mesela sabit kanatlı pervaneden "feathering" max prop pervaneye geçtiğimde çekme çok azaldı. Geri verdiğimizde kanatlar dönüyor ve pervanenin hücum kenarı (suya ilk vuran taraf, sanırım böyle anılıyordu) ileride de geride de aynı kalıyor.
Benim tekne şaftlı. Sözde akışkanlar mekaniği, hidrodinamik falan okuduk ama bırakın içeriğini, derslerin adını bile zor hatırlıyorum şimdi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bilimsel bir açıklama beklemezseniz (sizin deneydeki ifadenizle) sezgisel görüşüm şudur:Pervaneler ileri harekette en iyi yolu yapması için tasarlanıyor (kanatlar simetrik değil). Bu yüzden geride çok iyi olamıyorlar.
Saildrive pervaneli tekne kullandım, onlarda da çok çekme vardı. Yine sezgisel olarak pervanenin yeri (moment oluşturması) çok etkili değilmiş gibi geldi bana. Ama bilim tersini söylüyorsa öyledir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...Tekne benim gözümde nasıl eğlenceli bir laboratuar anlatamam... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.Motorun sesini dinlerken gelen gemiyi görmeyenler, iskotayı boşlaması gerekirken palanga sistemine dalıp direk kıranlar...
Motorun sesini dinlerken gelen gemiyi görmeyenler, iskotayı boşlaması gerekirken palanga sistemine dalıp direk kıranlar...
Yolculuklarda rapala ile balık tutabilmek için çıkrık, kamış gibi donanımlarınız yok ise aşağıdaki basit sistem işe yarıyor.Misinayı seyir halindeyken yeterli kaloma verdikten sonra boşta olan vinçlerden birine tersten (saat yönünün tersine ) birkaç tur sarın.Tur sayısını denize giden kısmı elle hafifçe çektiğinizde vinçle beraber dönecek şekilde belirleyin.Balık geldiğinde vincin sesi sizi uyaracaktır.Rastgele.
Güzel yazı olmuş. Ama net sonuç ne? Büyük tekne daha hızlı mı yürür? Yarışlardaki düzeltme katsayıları (rating) bu tür formüllere göre mi hesaplanıyor?