0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Epoksi uygulamasında çıplak saçı kumladıktan sonra en az iki kat epoksi reçine uygulanmalı, tüm macum uygulaması yine epoksi olarak bu katın üzerine yapılmalıdır. Yüzey düzeltildikten sonra epoksi boya uygulanmalıdır. Barier uygulamaları aslında içinde mika veya benzeri malzemeler bulunan epoksi boyalardır. Epoksi olarak mümkünse ahynı maerkanın ürünleri kullanılmalıdır. Bünyesel tank uygulamasında su tankı hariç tank içinin yine epoksi ile kaplanması doğru olur. su tankları için, epoksi önerilmez, sanırım galvaniz veya suyu bozmayacak bir boya en iyisi olur.
Yapacagınız teknenin bir planı varmı ?Varsa orda zaten kullanılacak malzemenin sac kalınlıgının,lama boyutları,kaynak detayları,posta aralıkları,ofsett tablosu vardır...Eger ustanızın kendi projesi ise hiç imalata girip,para ve zaman harcamayın..İyi de olabilir,kötüde...Verdiginiz sac kalınlıkları fisher boat için kalın gibi geldi,çok bildiğimden degil bir ara sac teknelere benim de merakım vardı hatta bir planda almıştım,9 metreye kadar alt gövde için 3mm,üst güverte kamara için 1 mm sac önerisi vardı..Bir ara burda fiber,tahta,sac tekne tartısması vardı.o baslıgı bulursanız okuyun,Ali Şan diye bir üye vardı,sac tekne konusunda oldukca yetgin birisiydi,imalatları da vardı..Ama dedigim gibi plansız projesiz imalat işine girmeyin,planı okuyup,anlıyabilecek bir tersaneyi tercih edin..
Bence hangi malzemeden en hafif yapılacaksa ona yönelin .Motordaki beygirleri beslemekte var sonra Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , tamamen duygusal yönden ne kadar az o kadar iyi . Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
9,5 metre sac yelkenli icin 5 ton biraz hafif bir rakam geldi.benim tekne 11 metre ve 13 ton Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapmakine olarak 30 bg bmc takili.orta devirde 5 knot hiz ve saatte 3,5-4 litre tuketiyor.
bir sac tekne sahibi ve bakimlarini yapan kisii olarak yaziyorum. tekne bakimi bence fiber ve ahsaba oranla daha cabuk ve kesin cozum olarak goruyorum.Tekne guvertesinde extra malzeme icin herzaman saglam yuzeyler cok ise yariyor.Evet sac kayiklar agirlar ama solugan ve ufak dalgalarda istifini bozmaz buda guzel bir konfor saglar.benim kayik full keel ve salmasi 6 ton kursun ile dolu diye biliyorum.2 sene once limanda firtinada butun kayiklar kictan beton iskeleye vurdu,fiber ve kkoca ahsap gezinti tekneleri acilen karaya aldilar,cogunun kic kismi acilip su aliyordu.bizim kayikta iskeleye oturduu bikere ama hic bi sorun olmadi boya disinda...benim kendi tespitim alargada demirde dalga oldugunnda,burunddan vuran dalga tekneyi kaldiramadan kica ulasiyor,bu sebeple bas kic salinim cok az oluyor.ulkemizde sac kayiklar fazla bilinmiyor kanisindayim,sahibi olanlar satmiyor genelde.Cok garip ama Gecen hafta 15bine satilan sac bir kayik bu hafta 95 bin tlye ilanda