0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Fiber tamiri
« : Mayıs 23, 2008, 17:28:08 »
Güvertedeki fiberde yer yer çatlaklar var ve bazılarında jelkot dahi kalkmış. Tamiri için nasıl bir malzeme ve yöntem önerirsiniz?
S/Y Uçarı / L.İzmir
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.495
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #1 : Mayıs 23, 2008, 17:36:43 »
Ayhan bey,
Jelkot zaten fiberin üzerinde olmalıydı...
Küçük onarımlar ise Jotun'un fiber macunu var, iki tüpü karıştırıp kendiniz uygulayabilirsiniz. Başka firmalarda da olabilir muadili ürünler. Ama çok temiz uygulamanız ve çok ince zımpara yapmanız lazım, yoksa yama sırıtıyor (kıç ayna tamiri deneyimiyle sabittir).  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #2 : Mayıs 23, 2008, 19:58:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayhan bey,
Jelkot zaten fiberin üzerinde olmalıydı...
Küçük onarımlar ise Jotun'un fiber macunu var, iki tüpü karıştırıp kendiniz uygulayabilirsiniz. Başka firmalarda da olabilir muadili ürünler. Ama çok temiz uygulamanız ve çok ince zımpara yapmanız lazım, yoksa yama sırıtıyor (kıç ayna tamiri deneyimiyle sabittir).  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Yarın mümkün olursa birkaç foto çekip konuyu daha aydınlığa kavuşturmayı umuyorum.
S/Y Uçarı / L.İzmir
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.755
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #3 : Mayıs 23, 2008, 22:07:59 »
Ayhan Bey,
Teknenizin adı Uçarı mı? Şöyle tüm tekneyi gösteren fotoğraflar bekleriz. Teşekkürler.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #4 : Mayıs 24, 2008, 18:01:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayhan Bey,
Teknenizin adı Uçarı mı? Şöyle tüm tekneyi gösteren fotoğraflar bekleriz. Teşekkürler.


O yüzden karışmasın diye limanı da ekledim. Gofi 21, Urladan alındı, bir sene Alaçatıda yattıktan sonra 6 ay önce getirdik. Yeşilköyde, Gezginin yanında. Foto koymaya çalışacağım.
Bugün teknedeydim ama unuttum çatlakları çekmeyi.

Şimdi aklıma geldi... Tekneyi Alaçatıdan getirişimizin hikayesi:
1. bölüm Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
2. bölüm Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (bol resimli)

ayrıca o sitede yazar adı "eshquia" diye aratırsanız eski yıllara ait aşağı yarışı anılarımı da okuyabilirsiniz.

Bu yazılar da böylece ilk defa uzmanların gözüyle kritize edilmiş olur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2008, 18:17:45 Gönderen: Ayhan Balbunar »
S/Y Uçarı / L.İzmir
*
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #5 : Mayıs 25, 2008, 00:19:30 »
Yeşilköy'de Uçarı ile komşu olduk. Sayın Mustafa Ertör'ün Cemre'si de Yeşilköy'de karadaydı.

Yeşilköy'de bildiğim kadarıyla 3 gezginkorsan teknesi oldu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Y/Y Tektüfek - Yeşilköy
*
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #6 : Mayıs 25, 2008, 02:11:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeşilköy'de Uçarı ile komşu olduk. Sayın Mustafa Ertör'ün Cemre'si de Yeşilköy'de karadaydı.

Yeşilköy'de bildiğim kadarıyla 3 gezginkorsan teknesi oldu.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Gökhan bey, sizinle de burada karşılaşmak nasipmiş, babanız ile zaten tanışmıştık. Yeni boyalarla tekneniz pırıl pırıl oldu, güle güle kullanın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Uçarı / L.İzmir
*
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #7 : Mayıs 25, 2008, 18:58:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gökhan bey, sizinle de burada karşılaşmak nasipmiş, babanız ile zaten tanışmıştık. Yeni boyalarla tekneniz pırıl pırıl oldu, güle güle kullanın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkürler,

En kısa zamanda denizde karşılaşmak ümidiyle...
Y/Y Tektüfek - Yeşilköy
*
jelkot tamiri
« Yanıtla #8 : Ekim 10, 2008, 17:11:02 »
Üstat korsanlar,
fiber teknede, hafif bir darbe sonucu jelkotta oluşan hasarın tamirinden sonra görünümün orjinal hale gelmesi mümkünmüdür? yapılan jelkot tamirinden sonra zımparalanan yüzeyde matlık oluştu ve zımpara izleri kaldı, yapan arkadaş asla orjinali gibi olamaz diyor ve buda bizi çok üzüyor, sanki pasta cila yapsan parlıcak gibi duruyor ama mümkün diillmiş Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Gerçek bu mudur yoksa biraz daha parlatabilirmiyiz??
S/Y Çakana
*

    Çevrimdışı Ateş Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 1.972
    • Yaşadığı Şehir
  • Bozburun/Muğla
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #9 : Ekim 13, 2008, 09:47:54 »
Hic gelcoat tamiri yapmadim, ama yapilmisini gordum. Goremedim daha dogrusu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
dogruduzgun yapilirsa hic iz kalmiyor.
Sizinkinde zimpara izi kaldigina gore, yapan isi hizlandirmak veya tembellikten son kat zimparayi kalin kullanmis.
Gecen biryerde okuduklarimdan aklimda kalanlari yazayim :
- Gelcoat'un iyi tutmasi icin cizigi fiber liflerine zarar vermeyecek derinlikte V seklinde zimparalayin.
- Hav birakmayan bir beze aseton dokerek cizik boyunca (dairesel hareketlerle degil) silin.
- Cizigin etrafini dort bir yandan mavi bantla maskeleyin.
- Gelcoat'u hazirlayip yuzeyden biraz daha yuksek olarak cizigi doldurun.
- Gelcoat sertlestikten sonra, (yuzey duz ise mutlaka zimpara takozu kullanarak) once 150-180 numara zimpara ile kabasini alin, sonra 800-1000 numara ile ince zimpara yapin.
- Son olarak ta denize uygun bir pasta ve cila ile tum yuzeyi parlatin.

Diyordu.

Kolay gelsin
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2008, 09:49:05 Gönderen: Ateş Erim »
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.623
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #10 : Ekim 13, 2008, 10:32:43 »
Zımparalamada küçük numara ile başlar gittikçe daha büyük numara kullanırsanız çizik izleri kaybolur.En son pasta uygulanır, Pasta aslında çok ince zımparadır. Bu boyutta çizgiler göze görünmez. En son ise cila araları iyice doldurarak düzgün bir yüzey sağlar. Pasta cila birarada olan ürünler de aynı etkiyi sağlar. mümkün olduğu kadar düzgün bir yüzey elde edebilmek için zımparayı 8 çizer gibi uygulamanız gerekir. böylece tek önde çizikler oluşmaz ve çok düzgün yüzey elde edilir. Kzlın zımparayı uzun süre uygulayıp yüzeye daha ince zımpara yapmanız mümkün değilse aynı yüzeye tamir macununu uygulayıp kuruduktan sonra 100 - 200 numara zımpara ile başlayıp çok ince zımpara ve pasta ile bitirmenizi öneririm. Sabrınız el verirse kalın zımpara hiç kullanmayın, çok ince zımpara ile düzeltip pasta ile bitirin. 

Zımparanın altında bir blok kullanırsanız yüzey daha düzgün olur. Zımparalarken su kullanmak da yüzey düzgünlüğüne katkıda bulunur.
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2008, 10:34:51 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #11 : Ekim 13, 2008, 11:22:15 »
Rengi tutturmak çok zor...
Ne yaparsanız yapın renk farkı klacaktır. Bazı gelcoat filler lar diğerlerine göre nispeten daha farklı tonlarda olabiliyor. Bu sayede biraz da tesadüf benzr bir tona yaklaşmak mümkün ama, çok kolay bişey de değil.
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.333
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Fiber tamiri
« Yanıtla #12 : Ekim 15, 2008, 00:05:12 »
Son kat silikonlu cilayı uyguladıktan sonra sticker, folyo ile tekne ismi, yapışkanlı bantla flato yapıştırmak imkansız oluyor. Çünkü silikon yapışmayı engelleyecek kadar çok kaygan bir yüzey bırakıyor. Bu yüzden yapıştırma işlerini pastadan sonra-son kat ciladan evvel mümkünse asetonla ya da bastırarak nemli bezle silip yapıştırıp sonrasında silikonlu son kat cila uygulayın. Bilgiye ilave edeyim; Ahmet korsanın dediği gibi kalından ince zımpara ve en önemlisi SABETMEK her kum zımparanın hakkını vermek ve SABIRLA uğraşmak şart.

Mehmet'in söylediğine sonuna kadar hak veriyorum, hiç bir rengi hiç bir renge tamı tamına uydurmak mümkün değil illaki belli belirsiz renk tonu farkı olacaktır. Bunun makbulu optimumu yakalamak.
« Son Düzenleme: Ekim 15, 2008, 00:11:43 Gönderen: Hakan Zorlu »
S/Y Maşallah - Setur Yalova Marina D 05