Son yaptığımız yaklaşık 500 millik Marmaris-İstanbul transferinde 1979 model Westerly 31'in henüz 270 saatteki Volvo Penta D1-30F makinası (şaft + sabit 3 kanat pervane) aşağıdaki fabrika verilerinden daha düşük bir tüketim yaptı. (Çanakkale'ye kadar 1.8lt/h, tüm yol 2.18lt/h)
480 mil / 82 saat seyirin %85'ini 2200rpm, kalanını 2500rpm 'de kullandık, tüm yol ortalamamız 5.85 knot oldu ama çanakkale ve marmara haricinde 6kn'ın üzerinde gittik. Toplam harcadığımız yakıt 179lt oldu. (marmariste fulleyip çıktık, Didimde 35lt takviye aldık, Bozcaada'da 74lt aldık, Yeşilköyde 70lt ile yeniden fulledik.)
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yapüstelik teknenin altı yeni boyanmış vb. değildi (marinada yatmış tekne çıkıştan bir gün önce dalgıç temizliği yapıldı),
tüm yol boyunca neredeyse sıfır rüzgar nedeni ile hiç yelken yapamadık sayılır (toplamda 1 saat makina çalışmamış),
tüm yol boyunca 2.5m'lik botu kıçta çektik,
Çanakkale boğazı ve Marmara'yı 2500rpm devirde geçtik.
Nasıl oluyor da oluyor acep?
Hayır, aldığımız yakıtı doğru hesapladım!
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız.
Üye Ol veya Giriş Yap