Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Özgür Ökten - Mayıs 30, 2015, 13:42:28
-
Son yaptığımız yaklaşık 500 millik Marmaris-İstanbul transferinde 1979 model Westerly 31'in henüz 270 saatteki Volvo Penta D1-30F makinası (şaft + sabit 3 kanat pervane) aşağıdaki fabrika verilerinden daha düşük bir tüketim yaptı. (Çanakkale'ye kadar 1.8lt/h, tüm yol 2.18lt/h)
480 mil / 82 saat seyirin %85'ini 2200rpm, kalanını 2500rpm 'de kullandık, tüm yol ortalamamız 5.85 knot oldu ama çanakkale ve marmara haricinde 6kn'ın üzerinde gittik. Toplam harcadığımız yakıt 179lt oldu. (marmariste fulleyip çıktık, Didimde 35lt takviye aldık, Bozcaada'da 74lt aldık, Yeşilköyde 70lt ile yeniden fulledik.)
(http://www.gemitrafik.com/fb/d1-30f.jpg)
üstelik teknenin altı yeni boyanmış vb. değildi (marinada yatmış tekne çıkıştan bir gün önce dalgıç temizliği yapıldı),
tüm yol boyunca neredeyse sıfır rüzgar nedeni ile hiç yelken yapamadık sayılır (toplamda 1 saat makina çalışmamış),
tüm yol boyunca 2.5m'lik botu kıçta çektik,
Çanakkale boğazı ve Marmara'yı 2500rpm devirde geçtik.
Nasıl oluyor da oluyor acep?
Hayır, aldığımız yakıtı doğru hesapladım! :)
-
Pupadan rüzgar ya da akıntı desteği olabilir mi?
-
Bir hafta boyunca ruzgara hasret kaldik.. sadece Kusadasi korfezini cikarken suratimiza yedik ruzgar ve dalgayi..
Akinti katkisi olsa hiz ortalamamiz yukselirdi..
Benim aklima gelen tek cevap Volvo'nun manueldeki tabloyu "fazla fazla" yazmis olmasi! :-)
-
Merhaba
Volvo Penta bu değerleri o devirde motorun karşılayabileceği maksimum yük ile hesaplar. Eğer yük devir için az ise yakıt pompası içindeki govarnör daha az açılır ve enjektöre daha az yakıt gider. Yakıt sarfiyatı da düşer.
Selamlar saygılar
-
Sanırım genelde böyle. Şu anki teknemde 75 bir evvelkinde 110 yanmar vardı. Hep fabrika verilerinin yüzde 30 kadar altındayız....
-
Bu durum benimde hep kafamı kurcalamıştır.benimde yaptığım ölçümlerde yakıt tüketimim hep uretici firmaların verdiği değerlerin altında çıkmıştır.Mustafa korsana katılıyorum, fabrikasyon verilerinde belirtilen değerler motorun tam yükteki yakıt sarfiyatıdır. siz 2200 rpm de kullanmanıza rağmen pervane çap/pitch in biraz küçük olması motorun tam yüklenmemiş olmasına sebeb olarak motorun daha düşük sarfiyatta çalışmasına sebeb olacaktır.tabii tam terside geçerli max motor devrine çıkamayan büyük bir pervane ile kullandığınızda yakıt sarfıyatı fabrika verilerinin üzerine çıkar.
-
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )
-
Evet yuk konusu herhalde isin puf noktasi..
-
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )
motor max rpm nedir? pervaneniz kaç devire çıkıyor?
-
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )
motor max rpm nedir? pervaneniz kaç devire çıkıyor?
normalde 3200 devre çıkıyordu sonra geçen sene pervanenin balansının bozuk olduğunu görüp değiştirdik ancak yeni pervane ile motoru hic zorlamadım (2000 devir üzerne çıkmadım) Bugun bir test edeyim max kac devire çikiyor?
-
Motorunuz teknenize büyük geliyor ve tam kapasite kullanmıyorsunuz diyebilirim. 30 BG dizeller 35-36 ft teknelere daha uygun sayılabilir ve katalog değerlerini bu boylarda tutturursunuz sanırım.