0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Son yaptığımız yaklaşık 500 millik Marmaris-İstanbul transferinde 1979 model Westerly 31'in henüz 270 saatteki Volvo Penta D1-30F makinası (şaft + sabit 3 kanat pervane) aşağıdaki fabrika verilerinden daha düşük bir tüketim yaptı. (Çanakkale'ye kadar 1.8lt/h, tüm yol 2.18lt/h)

480 mil / 82 saat seyirin %85'ini 2200rpm, kalanını 2500rpm 'de kullandık, tüm yol ortalamamız 5.85 knot oldu ama çanakkale ve marmara haricinde 6kn'ın üzerinde gittik. Toplam harcadığımız yakıt 179lt oldu. (marmariste fulleyip çıktık, Didimde 35lt takviye aldık, Bozcaada'da 74lt aldık, Yeşilköyde 70lt ile yeniden fulledik.)

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

üstelik teknenin altı yeni boyanmış vb. değildi (marinada yatmış tekne çıkıştan bir gün önce dalgıç temizliği yapıldı),
tüm yol boyunca neredeyse sıfır rüzgar nedeni ile hiç yelken yapamadık sayılır (toplamda 1 saat makina çalışmamış),
tüm yol boyunca 2.5m'lik botu kıçta çektik,
Çanakkale boğazı ve Marmara'yı 2500rpm devirde geçtik.

Nasıl oluyor da oluyor acep?

Hayır, aldığımız yakıtı doğru hesapladım! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Mehmet Çömlekçi

  • * Gezgin Korsan
  • 1.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Derviş I, Küçükyalı
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #1 : Mayıs 30, 2015, 15:38:03 »
Pupadan rüzgar ya da akıntı desteği olabilir mi?
*
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #2 : Mayıs 30, 2015, 16:25:52 »
Bir hafta boyunca ruzgara hasret kaldik.. sadece Kusadasi korfezini cikarken suratimiza yedik ruzgar ve dalgayi..
Akinti katkisi olsa hiz ortalamamiz yukselirdi..

Benim aklima gelen tek cevap Volvo'nun manueldeki tabloyu "fazla fazla" yazmis olmasi! :-)
*

    Çevrimdışı Mustafa Şentürk

  • * Gezgin Korsan
  • 145
    • Yaşadığı Şehir
  • İZMİR
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • RAHAT SY
    • Deniz Makina
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2015, 08:09:23 »
Merhaba
Volvo Penta bu değerleri o devirde motorun karşılayabileceği maksimum yük ile hesaplar. Eğer yük devir için az ise yakıt pompası içindeki govarnör daha az açılır ve enjektöre daha az yakıt gider. Yakıt sarfiyatı da düşer.

Selamlar saygılar
Mustafa Şentürk
Çarkçıbaşı
Teos Marina Çekek Sahası

SY Rahat
C 34

*

    Çevrimiçi Tunç Aytunç

  • * Gezgin Korsan
  • 2.236
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • TAJ
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2015, 08:54:11 »
Sanırım genelde böyle. Şu anki teknemde 75 bir evvelkinde 110 yanmar vardı. Hep fabrika verilerinin yüzde 30 kadar altındayız....
S/Y TAJ, Martı Marinada, yazı bekliyor...
*

    Çevrimdışı Fatih Say

  • * Gezgin Korsan
  • 515
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2015, 15:51:32 »
Bu durum benimde hep kafamı kurcalamıştır.benimde yaptığım ölçümlerde yakıt tüketimim hep uretici firmaların verdiği değerlerin  altında çıkmıştır.Mustafa korsana katılıyorum, fabrikasyon verilerinde belirtilen  değerler motorun tam yükteki yakıt sarfiyatıdır. siz 2200 rpm de kullanmanıza rağmen pervane çap/pitch  in biraz küçük olması motorun tam yüklenmemiş olmasına sebeb olarak motorun daha düşük sarfiyatta çalışmasına sebeb olacaktır.tabii tam terside geçerli max motor devrine çıkamayan büyük bir pervane ile kullandığınızda yakıt sarfıyatı fabrika verilerinin üzerine çıkar.
*
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #6 : Mayıs 31, 2015, 20:07:01 »
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )

S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #7 : Mayıs 31, 2015, 23:30:11 »
Evet yuk konusu herhalde isin puf noktasi..
*

    Çevrimdışı Fatih Say

  • * Gezgin Korsan
  • 515
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #8 : Haziran 02, 2015, 22:34:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )



motor max rpm nedir? pervaneniz kaç devire çıkıyor?
*
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #9 : Haziran 03, 2015, 11:12:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yooo. Benim pervane standartin uzerinde ama o da daha az yakiyo. Hatta düşük devimde daha hizli gidiyor ( tekne temiz ise )



motor max rpm nedir? pervaneniz kaç devire çıkıyor?

normalde 3200 devre çıkıyordu sonra geçen sene pervanenin balansının bozuk olduğunu görüp değiştirdik ancak yeni pervane ile motoru hic zorlamadım (2000 devir üzerne çıkmadım) Bugun bir test edeyim max kac devire çikiyor?
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimdışı Erkan Çaylı

  • * Gezgin Korsan
  • 516
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir - Urla
Ynt: Fabrika verilerinden daha düşük tüketim. Volvo Penta D1-30F
« Yanıtla #10 : Haziran 03, 2015, 12:04:23 »
Motorunuz teknenize büyük geliyor ve tam kapasite kullanmıyorsunuz diyebilirim. 30 BG dizeller 35-36 ft teknelere daha uygun sayılabilir ve katalog değerlerini bu boylarda tutturursunuz sanırım.
S/V Candid