0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    L.

Irgat çalışırken özellikle çapayı yukarı alırken yüksek amper çektiğinden starter aküye bağlamak daha iyi olmaz mı?


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat çalışırken özellikle çapayı yukarı alırken yüksek amper çektiğinden starter aküye bağlamak daha iyi olmaz mı?
Starter aküye hiç bir şey bağlanmaz. Sonra yolda kalırsın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    C. A.

Benim irgatim starter akuye bagli. Irgat calisirken de mutlak suretle motoru calisir durumda birakiyorum. Akum 200 amper olmasina ragmen bu islemi yapiyorum.  Akulerimi aldigim yer o sekilde tavsiye etmisti.


*

    O. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat çalışırken özellikle çapayı yukarı alırken yüksek amper çektiğinden starter aküye bağlamak daha iyi olmaz mı?
Starter aküye hiç bir şey bağlanmaz. Sonra yolda kalırsın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Hatta Orhan korsanın nerede ise aynı cümlesini 6 Dilde Stiker yaptırıp Motor aküsünün yanına yapıştırmışlar bizim teknede. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Irgat çalışırken özellikle çapayı yukarı alırken yüksek amper çektiğinden starter aküye bağlamak daha iyi olmaz mı?
Olmaz.
Kural olarak ırgat (ve bowthruster gibi yüksek akım çeken tüketeçler) eğer kendi özel/bağımsız aküsü yok ise SERVİS akü grubuna bağlanır.

Teknenizde motor çalıştığında MARŞ aküsü ile SERVİS grubunu birbirine otomatik olarak bağlayan bir röle olabilir veya bunu elle (manual) yapmanızı sağlayan bir anahtar olabilir.

Tercihen ırgat çalışırken motor devrinizi boşta yükselterek alternatörden akülere şarj desteği sağlamanız iyi olur.

*

    L.

Cevaplar için teşekkür ederim.
*

    H. D.

Özgür korsanım Teknedeki SERVİS AKÜLERİ sürekli yüksek akım vermeye uygun mu?Irgat motoru yüksek akım çektiği için baglı olduğu akünün "STARTER AKÜ" sınıflandırılması cinsinden  olması gerekir değil mi?
*

    M. B. A.

Benim EKO'da ırgatı motor aküsüne bağlamıştı ustamız. Yıllardır öyle kullandık. Hiçbir sorun olmadı.
*

    C. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim EKO'da ırgatı motor aküsüne bağlamıştı ustamız. Yıllardır öyle kullandık. Hiçbir sorun olmadı.

Bence burada önemli olan unsur motoru çalıştırmadan ya da durdurmadan önce  ırgatı çalıştırmamak diye düşünüyorum. Motor çalışırken demiri attıktan sonra bir miktar daha motoru rölantıde çalıştırıp akünün gücüne kavuşmasını sağlıyorum.
 
Ayrıca demir atarken motora boştayken bir miktar gaz veriyorum.

Demiri toplamam gerektiğinde  motoru çalıştırmadan kesinlikle ırgatı çalıştırmıyorum. Doğru yapıp yapmadığım konusunda bir bilgim yok.
*

    A. Ç.

1000W bir ırgat yaklaşık 85A akım çeker. Bir ırgat nadiren 2 dakikadan fazla çalışır. Bu koşullarda: 85A x 2 / 60 = 2,83 Ah kullanılır. Kullandığımız aküler sanırım hiç bir teknede 100 Ah altında değil. Tüketim böyle bakıldığında hiç dew yüksek değil. Alternatörlerin çıkış gücü ise 60 A'dir. Bu aslında alternatörün 6000 devirde verebileceği azami güçtür. Rölantide yani alternatörün 1500 devirde döndüğü koşullarda bu değerin %40 kadarını üretebilirler. Üretilen akımın tamamının şarj olduğunu varsayarsak 60 x 0,40 = 24 A şarj elde ederiz. 2,83 Ah saati 3 Ah kabul edelim. 3 / 24 = 0,125 h eder. Yani rölantide 7,5 dakikada kullanılan akım geri koyulmuş olur.

Irgatlar çok akım çekse de kullanma süreleri çok kısıtlı olduğundan akülerin  dolu olduğu koşullarda fazla bir akü kapasitesi kullanmazlar. Irgat kullanmadan demir atılırsa ki doğrusu budur, demir alınırken ırgat kullanımı öncesi motor çalıştırılması akülerin kısmen deşarj olduğunu öngörerek mevcut enerjinin motoru çalıştırarak, teknenin seyre hazır hale gelmesi ve kaybedilen akü gücünün geri kazanılmaya başlanması içindir.

Demir atmak için ırgat kullanmasanız bile belirli bir süre motorun çalışması demirin tutup tutmadığını kontrol etmek için  gereklidir. 
*

    M. B. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Demiri toplamam gerektiğinde  motoru çalıştırmadan kesinlikle ırgatı çalıştırmıyorum. Doğru yapıp yapmadığım konusunda bir bilgim yok.

Doğru yapıyorsunuz...
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Özgür korsanım Teknedeki SERVİS AKÜLERİ sürekli yüksek akım vermeye uygun mu?Irgat motoru yüksek akım çektiği için baglı olduğu akünün "STARTER AKÜ" sınıflandırılması cinsinden  olması gerekir değil mi?
Hüseyin hocam, her zamanki gibi açık noktayı yakaladınız! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Evet, doğru diyorsunuz, eğer servis aküleri yüksek akım vermeye uygun olmayan tipte akülerse bu sorun olabilir. O kadar detaya girmeden temel kuralı yazmıştım.

Ek bilgi olarak yüksek güçlü tüketici bağlayacağınız akülerin ani ve yüksek akımlara dayanıklı, tercihen CCA (Cold Crancking Amps - Soğuk Marş Akımı) değeri daha yüksek olmasına dikkat etmek gerektiğini eklememiz gerekir.
*

    M. S.

2005 Jeanneau 37  orjinalin de IRGAT, Motor aküsüne bağlanmış, ama motoru çalıştırmadan ırgata elektrik gitmiyor.
Irgatı çalıştıracağım da motoru çalıştırmam gerekiyor
*

    H. D.

Özgür korsanım amaçımız bilgi talep edildiği zaman  bütün detayı ile yada bizim için gerekli olan püf noktasına kadar  olduğu için ortada özel bir amaç yok biline.
*

    S. Ş.

Alternatör , motorun sıradan boştaki devrinde hiç bir sey üretmezzzzzzzzzzz.

Ne kadar devir o kadar akım...

gazı gereken akım kadar kökle starterı yeme  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap





« Son Düzenleme: Şubat 28, 2018, 18:46:35 Gönderen: Semih Sener »