0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
... En son zeminden demir koparma işlemi de teknenin ataleti ile yapılmalı aküyle değil...
Eski bir başlık ama yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Deep cycle AGM yada sulu akü almayı düşünüyorum, akü kapasitesinin %30' una kadar deşarj olabilenler var. Bu akülerde CCA değeri ya 0 yada en fazla 20A falan yazıyor. Bu durumda 100w ırgat için bu aküleri kullanmak mümkün değil mi? Eğer öyleyse ırgat için CCA değeri minimum 85 A civarı bir akü mü tercih etmeliyim?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapEski bir başlık ama yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Deep cycle AGM yada sulu akü almayı düşünüyorum, akü kapasitesinin %30' una kadar deşarj olabilenler var. Bu akülerde CCA değeri ya 0 yada en fazla 20A falan yazıyor. Bu durumda 100w ırgat için bu aküleri kullanmak mümkün değil mi? Eğer öyleyse ırgat için CCA değeri minimum 85 A civarı bir akü mü tercih etmeliyim? 100w ırgat varmı?
Lityum aküler fiyatı dışındaki tüm konularda olduğu gibi CCA açısından da (genel olarak hızlı şarj-deşarj konusunda) kurşun asit akülerden üstündür. Üstelik voltaj düşümü de çok az olduğundan ağır işlerde verim çok daha iyidir.Çoğu küçük ve ortaboy teknede ırgat için ayrı bir akü yoktur, servis aküleri kullanılır. Çok iyi bir uygulama olmasa da ölümcül de değil. (olabilir de) Eğer ırgatınız yüksek (>1kw) güçlü, kablo mesafesi uzun, ırgat yükünüz (zincir kalınlığı, kaloma miktarı, çapa ağırlığı vb) çok ve kullanım alışkanlığınız özensiz (ırgatı zorlamak, derine demir atmak, tekneyi ırgata çektirmek vb) ise ayrı akü kullanımı daha sağlıklı olur. öZgür (mobil)
... başka parçalar zarar görmüş olabilirmi, örneğin selonoid zarar görmüş olabilirmi, teşekkürler.