0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    L.

Herkese değerli paylaşımları için teşekkür ederim.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... En son zeminden demir koparma işlemi de teknenin ataleti ile yapılmalı aküyle değil...

Demirleme ile ilgili epey bir teorik bilgi edindim sanıyordum, fakat eksiklerim halen çok var demek ki. Teşekkürler.


*

    T. K.

Selamlar,
Emre korsan dediğiniz gibi en doğrusu ırgat çalışırken akü guruplarından çekilen akımları ölçmek, eğer ırgata giden kablo kesitiniz yeterli değil , kablo ve/veya bağlatıları güçsüz hasarlı ise de bu olur, ırgatınıza ulaşan voltaja bakın akü çıkışından ne kadar düşük? Aynı sorun 1500A quick ırgat için kablo yenilenerek  problem çözüldü  kolaylıklar


*

    A. D.

Birinci husus Start aküsünü hiçbir şeye bağlamayın. Senelerdir kullanıyorum bişey olmaz demeyin. Bi yerde olur ondan sonra yandım allah dersiniz. İkinciside güvenlik açısından motor çalıştırmadan ırgatı çalıştırmayın. Akım vs o olayın ikinci kısmı. Irgatla topladınız havada esiyor. tekne aynen boşa çıktı. Yapmayın.
Teknik kısmını konuşmak gerekirse akülere binecek yükü azaltırsınız motoru çalıştırarak. Yüksek akım düşük akımı yeneceği için motorun voltajı daha yüksek olduğu için oraya binecektir esas güç.


*

    L. K.

Eski bir başlık ama yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Deep cycle AGM yada sulu akü almayı düşünüyorum, akü kapasitesinin %30' una kadar deşarj olabilenler var. Bu akülerde CCA değeri ya 0 yada en fazla 20A falan yazıyor. Bu durumda 100w ırgat için bu aküleri kullanmak mümkün değil mi? Eğer öyleyse ırgat için CCA değeri minimum 85 A civarı bir akü mü tercih etmeliyim?


*

    Ö. Ö.

Evet, ırgat marş motoru gibi ani ve çok yüksek akım çeken cihazlar için CCA (marş basma) değeri yüksek olan aküleri tercih etmelisiniz.

CCA değeri düşük olanlar daha yavaşça ve uzun süre tüketim yapılan servis/tenvirat grupları için uygun olur.

Irgat veya marş için (Bu cihazlar hep kısa süreli kullanıldığından) deepcycle özellikli aküye yatırım anlamsız olur.

öZgür (mobil)

*

    A. D.

Her aküyü servis aküsü olarak kullanabilirsiniz ama her aküyü start aküsü olarak kullanamazsınız önemli olan üzerinden " len bu 100Ah ben buna asıliim kaldırır" demeyin. 100Ah demek saatte 5 Ah çekersen 20 saat sonunda 100Ah verir demek. Hızlı güç harcamaları akü içerisindeki plakaların dağılmasına neden olur. O nedenle CCA değeri yüksek olan akülerde plakalar daha ince ve daha fazla miktarda yerleştirilmiştir. Bunun amacıda bir elin nesi var iki elin sesi var gibi düşünün. Kalın plakada yüksek akım çekmeye başladığınız anda plakanın elektrolite temas eden dış çeperi üzerindeki kurşun metal karışımı bütün yükünü boşaltacaktır plakanın merkezinden elektrolite doğru akım geçmeye devam edecektir. O nedenle plakanın dış çeperleri daha fazla yorulacaktır. Bu da dış çeperin daha kısa sürede çökmesine neden olacaktır. Yani ilk başta kapasite kaybı daha sonra plaka bozulması ve akünün bozulması demektir.
*

    L. K.

Özgür ve Alper Korsanlar teşekkür ederim.
Bir sorum daha olacak. Normal AGM akülerde CCA değeri bayağı yüksek 600- 700 - 900 vb. Aslında CCA sı 100 A falan olan ama %50 den daha derin deşarj edilebilecek bir akü tasarımı var mı? Yoksa anladığım servis aküsü olarak derin deşarj tercih edersek, ırgatı başka aküye bağlayacağız gerçeği. Bu durum LiPo4 aküler için de geçerli mi? Yani LiPo4 akülerde de CCA değeri düşük mü oluyor?
Selamlar, şimdiden sağlıklı mutlu yıllar
*

    K. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eski bir başlık ama yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Deep cycle AGM yada sulu akü almayı düşünüyorum, akü kapasitesinin %30' una kadar deşarj olabilenler var. Bu akülerde CCA değeri ya 0 yada en fazla 20A falan yazıyor. Bu durumda 100w ırgat için bu aküleri kullanmak mümkün değil mi? Eğer öyleyse ırgat için CCA değeri minimum 85 A civarı bir akü mü tercih etmeliyim?

100w ırgat varmı?
*

    Ö. Ö.

Lityum aküler fiyatı dışındaki tüm konularda olduğu gibi CCA açısından da (genel olarak hızlı şarj-deşarj konusunda) kurşun asit akülerden üstündür. Üstelik voltaj düşümü de çok az olduğundan ağır işlerde verim çok daha iyidir.

Çoğu küçük ve ortaboy teknede ırgat için ayrı bir akü yoktur, servis aküleri kullanılır. Çok iyi bir uygulama olmasa da ölümcül de değil. (olabilir de)

Eğer ırgatınız yüksek (>1kw) güçlü, kablo mesafesi uzun, ırgat yükünüz (zincir kalınlığı, kaloma miktarı, çapa ağırlığı vb) çok ve kullanım alışkanlığınız özensiz (ırgatı zorlamak, derine demir atmak, tekneyi ırgata çektirmek vb) ise ayrı akü kullanımı daha sağlıklı olur.

öZgür (mobil)

*

    L. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eski bir başlık ama yeni konu açmamak için buraya yazıyorum. Deep cycle AGM yada sulu akü almayı düşünüyorum, akü kapasitesinin %30' una kadar deşarj olabilenler var. Bu akülerde CCA değeri ya 0 yada en fazla 20A falan yazıyor. Bu durumda 100w ırgat için bu aküleri kullanmak mümkün değil mi? Eğer öyleyse ırgat için CCA değeri minimum 85 A civarı bir akü mü tercih etmeliyim?

100w ırgat varmı?
1000 W olacaktı yazım hatası olmuş
*

    L. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Lityum aküler fiyatı dışındaki tüm konularda olduğu gibi CCA açısından da (genel olarak hızlı şarj-deşarj konusunda) kurşun asit akülerden üstündür. Üstelik voltaj düşümü de çok az olduğundan ağır işlerde verim çok daha iyidir.

Çoğu küçük ve ortaboy teknede ırgat için ayrı bir akü yoktur, servis aküleri kullanılır. Çok iyi bir uygulama olmasa da ölümcül de değil. (olabilir de)

Eğer ırgatınız yüksek (>1kw) güçlü, kablo mesafesi uzun, ırgat yükünüz (zincir kalınlığı, kaloma miktarı, çapa ağırlığı vb) çok ve kullanım alışkanlığınız özensiz (ırgatı zorlamak, derine demir atmak, tekneyi ırgata çektirmek vb) ise ayrı akü kullanımı daha sağlıklı olur.

öZgür (mobil)

Tekrar teşekkürler, ne yapacağım kafamda oturdu.
*

    N. T. K.

Sevgili Kaptanlarım, hazır ırgat ile ilgili konu bulmuşken bir problemden de ben bahsetmek isterim. Geçen yaz dar bir limanda kıçtankara iken bir motoryat zincirin üzerine gelecek şekilde o da çapraz Kıçtankara oldu. Denizcilikten nasibini almamış insan müsvettesi yüzünden apiko pozisyona gelemeden açılı bir şekilde çapayı sökmek zorunda kalınca motor ısındı, koku geldi. Devamında da performansı düşünce daha önce de onarım geçirdiği için değiştirdim. Aynı marka ve Watta motoru monte ettim. Ancak yine Demir’in zeminden sökülmesine yakın neredeyse durma noktasına gelen ve sonrasında düşük performansı yüzünden memnun değilim. Bahsettiğim olay sırasında bu duruma sebep başka parçalar zarar görmüş olabilirmi, örneğin selonoid zarar görmüş olabilirmi, teşekkürler.
*

    A. Ç.

Gerçekten aynı güç ve aynı devirde bir motor taktıysanız, elektrik beslemesinde motor yanarken sorun oluşması bir olasılıktır. Kontakları ısınma nedeni ile solenoid bu konuda öne çıkıyor. Bir ikinci olasılık da aşırı yüklenme nedeni ile dişli siteminde arıza olmasıdır. Dişlilerden daha çok miller ve yatakları bozulmuş olabilir, Öncelikle solenoidri söküp kontaklarını temizlemenizi öneririm.
*

    N. T. K.

Teşekkür ederim, saygılar...
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
... başka parçalar zarar görmüş olabilirmi, örneğin selonoid zarar görmüş olabilirmi, teşekkürler.
Mutlaka görmüştür.
Öncelikle ırgat rölesi (selenoid yanlış tanım) ve öncesi-sonrası tüm kablo bağlantılarının kontrol edilmesi gerekir.



öZgür (mobil)