0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Alternatör , motorun sıradan boştaki devrinde hiç bir sey üretmezzzzzzzzzzz.Ne kadar devir o kadar akım... gazı gereken akım kadar kökle starterı yeme Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapResimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer ırgat motor çalışmazken çalışmıyorsa bundan motor aküsüne bağlı olduğu sonucunu çıkarabilirmiyiz ?
Irgat 2-3 dakika çalıştığında akü zayıf uyarısı geliyorsa akünüzün ömrünün dolmuş olabileceği veya sona yaklaştığı kanısına varıyorum. Alternatör özellikle düşük devirlerde ırgatı besleyebilecek kadar güç üretmez bu eksik aküden karşılanır. 1oo Ah bir akünün furler ve baş pervanesi için yeterli gücü sağlaması gerekir ama o akülerin de durumlarını kontrol etmenizi öneririm.
[Eğer ırgat motor çalışmazken çalışmıyorsa bundan motor aküsüne bağlı olduğu sonucunu çıkarabilirmiyiz ?
Genelde denizcilik bilgisi zayıf arkadaşlarla seyirde olduğumdan demir atma işini tek başıma yapmak zorunda kalıyorum. Öne arkaya koşturup, milleti huylandırmamak için ırgatı kokpitteki kumandadan çalıştırıyorum. Kavaletayı gevşetip demiri bıraksam hem bu zayıf akü sinyalleri olmayacak, hem de iş daha hızlı ve kontrollü olacak. Ama bir türlü şu 1500 devir ve üzeri tornistan gelmeye alışamadım. Sanki hızlı gittiğim için demir tutmazsa peşimden sürükleyeceğim ve kıyıya kontrolsüz yaklaşacağım gibi geliyor, genelde 1200 devir civarı demir salarak tornistan yapıyorum. İlk fırsatta 1500 devir üstünü deneyeceğim.
Özgür bey, doğru yanıtlar arasında adınızı yazmamışım özür lütfen-:
Sinyal genelde demiri toplarken rölantide kalırsam çalıyor.