0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu motorları 220 v ile şarj edemezmişiz ? Akü şart mıdır ?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye... Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapŞunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye... Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..Bencede 5hp ile hiç ilgisiyok 55lbs nin olsa olsa 1.5 hp olur. (2.5 suzuki ile kıyaslamam sonucu bu karara vardım)Tekneyi hava olmadığı durumda istediğiniz yere götürür bundan şüpheniz olmasın. Helede 3 tonluk tekneyi çok rahat götürecektir.Ben 2.5 hp suzuki takılı olan 2.70 bot ile teknemi arkadan ittiğimde tekne hızı 3 knota çıkıyordu. (tekne 6.5 ton) Bu hesaba göre direk tekneye takılı olan 55 lbs lik bir elektrik motoru yeterli akımı akülerden alabildiği sürece en azından 1.5 knot hız sağlayacaktır.
9,9 benzinli =7,5 kw 6 kw 7,5 kw gücü yeneceğine pek aklım kesmedi .Bu arada el. motorlara karşı değilim , sürekli kullanılacaksa ekonomik .Misal her gün lüfer levrek uzun olta yaparsan çok ekonomik olur ,sezonda 10-20 sefer için değmez aküler kullanmadan da ömrünü tüketir .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap9,9 benzinli =7,5 kw 6 kw 7,5 kw gücü yeneceğine pek aklım kesmedi .Bu arada el. motorlara karşı değilim , sürekli kullanılacaksa ekonomik .Misal her gün lüfer levrek uzun olta yaparsan çok ekonomik olur ,sezonda 10-20 sefer için değmez aküler kullanmadan da ömrünü tüketir .Zerin bey inanın hayatım suda geçti. 1 hp den 2500hp lik tekneye kadar bir sürü tekne kullandım bilmediğim konuya bilmiyorum derim ama bildiğim konuda da mütevazi olmam. Siz sadece güç üzerinden düşünüyorsunuz ama tork denen değeri hiç hesaba katmıyorsunuz. İstediğiniz kadar gücünüz olsun devreye ağırlık unsuru girdikten sonra torkunuz yoksa o güç hiç bir işe yaramaz. 9.9 hp olan torksuz motor ile 1kwlik motorun üzerindeki pervaneyi o devirde döndüremezsiniz. İşin en basit tabiri bu. O devirde döndüremediğiniz içinde o itme gücüne ulaşamazsınız. Pervaneniz küçük olduğu zamanda çevirirsiniz ancak büyük kütleyi itecek hydrodinamik gücü elde edemezsiniz. 9.9hp lik motor ile 50hp nin pervanesini döndürebilir misiniz. Evet döndürürsünüz ancak 9.9 hp aldığınız 5500 devire ulaşamazsınız o nedenlede motorunuz 9.9 değil atıyorum 5hpde kalır. 9.9 hp demek benzinli motorun en üst yüksek devrinde aldığınız güçtür. Ama 6kWlık elektrikli motor üzerinde 3 palli benzinlinin 40-50hpsine denk gelen büyüklükte pervane var. Evet o devirde döndürmüyor ama döndürdüğü devirdede 9.9 dan daha fazla itme gücü sağlıyor ve her devirde o gücü anında verebiliyor. Çünkü benzinli motorlarda olan başetmesi gereken bir sürtünme ve ağırlık faktörü yok. Piston ağırlığı krank ağırlığı vs yok.
Sanırım en fazla elektrikli motorlar Türkiye de motorsikletler de kullanılıyor şu an.ortak özellikleri hafif olması,belge istenmemesi,benzine ihtiyaç duymamaları. En çok şikayetleri ise rampa da zorlanmaları iki kişi ile hele rampa çıkmasının iyice zorlanmaları.uzun yolda yeterli olmamaları.Denizde rampa yok onun yerine dalga var.rampa yukarı değil dalgaya karşı güç tüketmek var.elekrikli motorun sürtünmesi önemli değil teknenin sürtünmesi önemli bir sorun. Diğer taraftan bir Japon benzinliyi 40 yıl eğer denize düşürmezseniz kullanırsınız.peki elektrikli motorun ömrü?Belli değil.hibrit bir otomobil kullanıyoruz peki hibrit bir tekne ? Tekerlek kavramı olmadığından tekne sürtünmesi enerjiye çevrilemiyor olabilirmi.benzinli motor arıza yaptığında tamir ustasını bulmak kolay peki elektrikli motorda her zaman ustayanınızda olabilecek mi?Elektrikli motorsikletler de sürücü belgesi plaka vs istenmiyor acaba elektrikli tekne motorlarında isteniyormu? Bak bu bi avantaj olabilir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denemesi bedava deyip çekiliyorum saygılar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fuarda bir tek elektrikli dıştan takma motor vardı, o da firmanın standın kenarına koyduğu üvey evlat gibi kalmıştı. Özellikle gözleri aramayanın dikkatini bile çekmez. Fiyatı maalesef 4 bg için 20.000 tl gibi yüksek, içinde kendi aküsü mevcut bir modeldi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapFuarda bir tek elektrikli dıştan takma motor vardı, o da firmanın standın kenarına koyduğu üvey evlat gibi kalmıştı. Özellikle gözleri aramayanın dikkatini bile çekmez. Fiyatı maalesef 4 bg için 20.000 tl gibi yüksek, içinde kendi aküsü mevcut bir modeldi.Trendmarinden bahsediyorsanız Epropulsion üvey evlat değildir ama evet standın arka tarafına koymuş olabilirler. Ama adetli olarak satılan bir üründür. Fiyatı 1950€ kdv dahildir. Navy modeli yani 6kW olanın fiyatı da 3500€ civarındadır.