0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ç. Ş.

Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« : Şubat 22, 2019, 12:49:03 »
Merhaba Sayın Korsan dostlar;
Bir süredir benim de yeni motor araştırmalarıma aldığım tavsiyeler ile konuştuğumuz elektrikli motor paylaşımları devam ediyor. Sevgili Alper korsanın da verdiği bilgiler ile gördüğüm bu motorlar gümbür gümbür (veya tıt-tır geliyor)
Bu yüzden bu teknolojinin kendine ait bir başlığı hak ettiğini düşündüm.

Özellikle Alper korsan dan ve deneyimi/bilgisi olan herkesten paylaşım rica ederim. Kendim de akü taşıma, botta bırakamama gibi sebepler olmasa az daha elektrikliye meyledecektim. Belki gelecekte olur. Yada söz edilen şarjlı olanlarda akü bulundurmak gerekmiyorsa bu da süper olur.

Nihayetinde bu konuda öğrenecek çok şeyimiz olduğu belli. Umarım korsan dostların da paylaşacağı çok bilgi vardır. Marka model benzinlilerde reklama girmiyorsa elektriklilerde de girmez sanırım.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. D.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #1 : Şubat 22, 2019, 15:34:40 »
Benim bahsettiğim e propulsiında sadece motor kısmı teknede bırakırsanız oluyor. Bataryası çok rahat çıkarılıp takılıyor ve 9kg. 3 saat civarında da şarj oluyor. Motor kısmının ağırlığıda 10kg civarında. Yani 10 lt benzin taşımak yerine 9 kg batarya taşıyorsunuz. Çalınma olayına bişey diyemeyeceğim. Adamlar 120 kg lık dıştan takma motoru saptamalarından direksiyon tertibatından söküp götürüyorlar istedikleri zaman.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #2 : Şubat 22, 2019, 18:24:27 »
Evet Alper korsanım, bisiklet forumunda da o kadar önlem, kilit, alarm derken son vardığımız sonuç;

Hırsıza kilit olmaz.

Ama elektrikli motorların taşınması her şekilde daha kolay görünüyor. Motor kısmına henüz karar veremedim ama, ufak tefek malzeme ve botun kendisini korumak için branda kullanmayı düşünüyorum.

Bu arada elektrikli motorlar hakkında birikiminizden beklentilerimiz olduğunu belirtmek isterim.

Mesela iri pervane kanatları konusu ilginç geldi. Bir de bakım konusu benzinlilere göre çok kolay galiba.


*

    M. B. A.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #3 : Şubat 22, 2019, 20:03:01 »
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 


*

    M. C.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #4 : Şubat 22, 2019, 20:16:43 »
Ben 2 sezondur kullanıyorum, (bu 3 olacak) 55lb lik 12volt haswing.
Akü kaç amper seçerseniz seçin bu sizin taşıma şarj ve kullanım süresi isteklerinize bağlı.

Ben yaz sezonu boyunca teknede 2 tane 100 amperlik agm akü bulunduruyorum biri şarjda diğeri botta oluyor.


*

    Ç. Ş.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #5 : Şubat 22, 2019, 22:34:23 »
Öyle görünüyor ki akü genel problem ağırlık ve tek akü konusunda. Decathlondaki minn kota 55lbs bayağı ucuz aslında.
Fakat daha derin bakınca tuzlu için olanlar ile tatlı su için olanlar arasında 1800 tl ye varan fiyat farkı gördüm.

55lbs tuzlu su olanı 4.700 TL lere kadar çıkıyor. Çiftli akü satışları da var ama sadece bu akülere güvenip alternatifsiz denize açılanlar var mı bilemiyorum.
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2019, 22:54:22 Gönderen: Çetin Şahinöz »
*

    A. Ç.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #6 : Şubat 23, 2019, 07:32:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 

Güneş enerjisi bedava gibi gelebilir ama bunun bedelini ilk yatırım olarak panellere, regülatöre akülere zaten ödüyorsunuz. Yakıt kullanıp taksitle ödemek daha ucuza gelebilir. Aynı şey yelken için de geçerli, rüzgar bedava ama yelken maliyetini peşin ödüyorsunuz. Çevrecilk açısından da çok emin değilim. Taksit taksit karbondioksit salınımı yerine, atacak güneş panelleriniz ve aküleriniz veya yelkenleriniz oluyor.
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2019, 07:33:48 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »
*

    E. S.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #7 : Şubat 23, 2019, 09:50:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 
Mahir korsanım güneş panelleri tam verimde çalışırken özellikle yaz aylarında 55-60 derece sıcaklılara çıkıyorlar. O panellerin altında oturmak işkence haline gelebilir. Projenizi hayata geçirmek isterseniz tentenizi olabildiğince yüksek yapmanız tavsiye olunur.

Muğla Dalyan'da bu şekilde gezi tekneleri var kooperatife bağlı olarak turist gezdiriyorlar. Ortalama günde bir kez Dalyan-İztuzu arasını gidip geliyorlar. Kış aylarında sahilden besleme alıyorlarmış ancak yazın sadece solar paneller ile gerekli enerji ihtiyacını karşılayabiliyor. Dalyandaki kooperatif üyeleri, gürültü ve çevre kirliliğinin önüne geçmek için  tüm teknelerin zamanla bu formatta olacağını söylüyordu geçen yıl gittiğimde.
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2019, 09:54:18 Gönderen: Efe Sarıoğlu »
*

    Ç. Ş.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2019, 14:45:49 »
İnternet üzerinde yaptığım araştırmalara bakarak ulaştığım bazı bilgileri yorumlamak isterim.
Elektrikli motorlarda sadece hafif fiber ve şişme botlara hitab eden motorlar çok aşırı olmayan rakamlara temin edilebiliyor. Ancak bu motorlar kesin çizgiler ile kullanıldıkları bot yada fiber teknenin kapasiteleri ile sınırlanmış durumda. Yani tek başlarına sert hava, yüklü ve/veya 4.5 den büyük tekne için çözüm değiller.

Rakam ve seviye olarak yukarıda yazdıklarımı aştığımızda ise durum ciddi değişiyor. Aşağıya temsili resim koyduklarım, özellikle de maliyet sorunu olmayanlara temiz ve güvenilir gücü rahatlıkla sağlayabiliyorlar.

Akü taşıma meselesine gelince zaten büyük ve kapalı alanı olan teknelerde bu sorun değil. Ancak daha küçük sınıf ve benim kullandığım 3.20 şişme bot seviyesi için benzin ağırlığına yaklaşık eşit akü taşımak şart. Bir de bu tür kullanımlar için sanırım aküyü teknede deniz üzerinde bırakmak bayağı sıkıntılı.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. D.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2019, 21:53:15 »
Koyduğunuz resimler torqeedo ya ait. torqeedo alman malı ancak adamla motorla pervane arasına dişli koydukları için sesli çalışıyor. Akü olayına gelince evet mina kotalarda akü gerekiyor ve güçleride çok yüksek değil.  Balık tutmak için kullanılıyor
Pervane olayına gelince elektrikli motorların torkları yüksek olduğu için büyük pervane koyduğunuzda kolay çevirebiliyor.  O nedenle tekne üzerinde yük olsa da hızları düşmüyor. 9.9 olan elektrikli motorların üzerinde 40hp benzinli motor pervanesinden büyük pervane var.  Biz tuna marin in denizaltı adlı catamaran teknesine verdik. Adamlar catamaranın ortasına 2-3 kişini su altını izleyebileceği oda yapmışlar. su seviyesinin altında oturuyorsun. 4 tane 100A lithium koymuşlardı. o tekneye bile 4 mil yaptırdı 0 motor. hiç bir hidrodinamik  özelliği olmayan ortasında duvar olan bir catamaranı o hıza çıkardı. Baktığın zaman 6kwlık bir motor. Navt 6.0 diye ararsanız videolarını görebilirsiniz. Ama dediğim gibi lithium şart o motorlar için. Normal AGM akünün ağırlığı can sıkar 4 tane koymak gerektiği için.
*

    S. G.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #10 : Şubat 24, 2019, 23:21:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.
*

    M. B. A.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2019, 06:53:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.

Aslında 48V bir motor da iş görecektir... Panellerin bağlantısı ona göre yapılıp 1 büyük yerine 4 küçük (ağırlık nedeniyle) akü kullanarak 48V bir sistem yapılabilir...

Bir de şöyle motorlar var, dıştan takma... Onu yazmayı atlamışım...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 25, 2019, 07:00:14 Gönderen: Mahir B. Aşut »
*

    A. D.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2019, 07:40:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.

Aslında 48V bir motor da iş görecektir... Panellerin bağlantısı ona göre yapılıp 1 büyük yerine 4 küçük (ağırlık nedeniyle) akü kullanarak 48V bir sistem yapılabilir...

Bir de şöyle motorlar var, dıştan takma... Onu yazmayı atlamışım...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Saatte min 45A çekiyor. 1 saat dolaşmak için en az 120A lik AGM lazım.Yoksa sürekli  benzin yerine aküye para verirsiniz.
*

    Ç. Ş.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2019, 10:22:08 »
Bu Haswig-osapian güzel motormuş. Fiyatı da uygun. Bir şey dikkatimi çekti. Bu elektrikli motorların özellikle 55 lbs civarında olanların pervanesinin önüne uzun bir hidrodinamik çıkıntı yapıyorlar. Su aynı su iken benzinli ve düşük kapasite motorlara neden gerekli değil de elektriklilerde var bu çıkıntı.
*

    Z. G.

Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2019, 11:24:34 »
Benzinlilerin rotor ve statöru suya girmiyor  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
sadece 3 dişli ve 1 milden oluşan şanzıman suda .

Elektriklide güç ünitesi suyun içinde 
dışarıdaki ünite güç kontrol ünitesi .