0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 196
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
boş tatlı su deposu
« : Ocak 09, 2020, 14:22:03 »
Bu havalar için  motorun tatlı deposuna antifreeze koyuyoruz  ancak tatlı su deposunu tamamen boş olursa sakıncası olur mu? .

Aklıma geldi Eşanjör tatlı su  kaçırdığından  tüm tatlı su bitmisti de. 
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.921
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2020, 18:01:27 »
Depo boşsa sorun olmaz. Ayrıca don yapacak kadar soğuk olmuyor Sanırım bir tek Karadeniz'de böyle bir sıkıntı olabilir. Tekneler denizde olduğundan deniz suyu da 10-15 derecelerin altına düşmediğinden, sudaki teknelerde bizim sularımızda don olasılığı oldukça düşük.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 196
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2020, 00:25:45 »
Ahmet korsanım bende aynı  dusunuyorum ancak antifreez'i neden koyuyoruz. Sadece pası onlemek için mı yoksa ezberletildiğimizden mi 
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.921
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2020, 11:35:00 »
Antifriz donmayı önlemenin yanı sıra korozyonu önler ve ısının daha iyi iletilmesini sağlar. Antifrizli su normal suya oranla %10-20 civarında, ısıyı daha iyi iletir. 

Bizim denizcilik bilgi kaynaklarımız genelde yabancı yayınlardan geliyor.  Bu nedenle gelgit, akıntı ve rüzgar gibi konularda okyanus bilgilerini kabul ediyoruz e özellikle Ege gibi bir iç denizle ilgili fazla bilgi üretmiyoruz. Aynı şey antifriz için de geçerli, soğuk ülkelerde (denizin bile donduğu yerler) antifriz kullanımı ile Ege'de kullanımı aynı olmamalı, bizde amaç donmayı önlemekten çok, korozyon ve ısı iletkenliği olmalı, bunun hangi antifriz konsantrasyonlarında olduğunu ben bilmiyorum, sadece yazılanları takip ediyoruz, belki de daha düşük miktarlarda yeterli etki gösteriyordur.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 304
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
    • Meslek
  • AVUKAT
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2020, 15:34:25 »
Kondense sistemlerinde bir değişiklik var mı bilmiyorum ama artık otomobil motorlarının soğutma sistemleri kapalı devre içerisinde su değil, antifrizli su da değil, doğrudan soğutma sıvısı dolaşacağı varsayımıyla yani soğutma sıvısının akışkanlığına ve ısı iletme kapasitesine göre planlanıyor; ona göre boru çapı, fan çapı, yine ona göre devirdaim pompası ve radyatör büyüklüğü hesaplanıyor... Bunun gözle görülen etkisi olarak artık araçların radyatörleri eskiden oldukları kadar büyük değiller; bu sayede intercooler için veya bazı modellerde yağ radyatörü hatta fren radyatörü için yer bulmak kolaylaştı...


Marin motorlar böyle bir evrim geçirdi mi; yani eşit hacimli yeni motorlarda kondenseler küçüldü mü? Bunu bilmek lazım sanırım sağlıklı cevap vermek için... Doğrudan su koymak otomobil motorunda sadece gereksiz fan çalışmasına sebep olup tüketimi artırır ama aynı iş marin motorda bozucu etki yapabilir...
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 196
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2020, 16:11:02 »
Belki fantazi ama CNC de kullandığımız yüksek ısıya dayanıklı cok akışkan kayganlaştırıcı yeşil renkli yağlar/sıvılar var. Hatta frezelerdeki sulandırılmış bor yağı ... Amaç ısı transferi ve tortu bırakmamak ise bunlar neden olmasın.

Kimyacılar daha iyi bilir ama sobalarda yaktıgımız bildiğimiz  gaz yagı gibi veya  türevini VD40 diye kilosu bilmem kac bin liradan alıyoruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.921
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #6 : Ocak 10, 2020, 16:39:20 »
WD40'ı hiç sevmem, genelde pas sökücü olarak bilinir ama aslında water displacement kelimelerinin baş harfleridir, bildiğim kadarı ile 40 ise denemelerden sonra başarılı olmuş sıra numarasıdır. Yani WD 40 suyun yerine metali kaplayarak paslanmasınnı geciktirir. bir çok petrol ürünü ve alkol başka kimyasalları çözmek veya taşımak için kullanılır. WD40'ın ne olduğunu tam olarak bilmiyorum ama içinde metali aynen bir vernik gibi kaplayan (boyayan) bir malzeme var, Çözücüsü gaz yağı olabilir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 196
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2020, 00:12:26 »
Ahmet korsanum Biz iş için "molibden" li ürünler kullanıyoruz.  piyasa adı Mos2 Cok iyi pas sökücü ve yağlayıcıdır. O bahsi geçen pas sökücüden daha kuvvetlidir. Piyasada bir çok markanın ürünlerinde var deniyor ancak konsantrasyonu farklı.
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.476
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2020, 01:37:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
WD40'ı hiç sevmem, genelde pas sökücü olarak bilinir ama aslında water displacement kelimelerinin baş harfleridir, bildiğim kadarı ile 40 ise denemelerden sonra başarılı olmuş sıra numarasıdır. Yani WD 40 suyun yerine metali kaplayarak paslanmasınnı geciktirir. bir çok petrol ürünü ve alkol başka kimyasalları çözmek veya taşımak için kullanılır. WD40'ın ne olduğunu tam olarak bilmiyorum ama içinde metali aynen bir vernik gibi kaplayan (boyayan) bir malzeme var, Çözücüsü gaz yağı olabilir.

Kokulu ve basınçlı tüpe konmuş gaz yağı  diye biliyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.345
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2020, 08:04:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
WD40'ı hiç sevmem, genelde pas sökücü olarak bilinir ama aslında water displacement kelimelerinin baş harfleridir, bildiğim kadarı ile 40 ise denemelerden sonra başarılı olmuş sıra numarasıdır. Yani WD 40 suyun yerine metali kaplayarak paslanmasınnı geciktirir. bir çok petrol ürünü ve alkol başka kimyasalları çözmek veya taşımak için kullanılır. WD40'ın ne olduğunu tam olarak bilmiyorum ama içinde metali aynen bir vernik gibi kaplayan (boyayan) bir malzeme var, Çözücüsü gaz yağı olabilir.

Kokulu ve basınçlı tüpe konmuş gaz yağı  diye biliyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Temiz gazyağı ve birazda sıfır numara madeni yağ.
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Atilla Kaplan

  • * Gezgin Korsan
  • 196
    • Yaşadığı Şehir
  • Kalamış /İstanbul
    • Tekne Adı
  • Tiger , Setur Yalova marina D pnt
Ynt: boş tatlı su deposu
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2020, 19:11:06 »
Bazı konularda o kadar fena kazıklanıyoruz ki , işin içinde olunca bunları görünce şaşrıyorsun .

En basiti cıvatacıya gidip malzeme alın bir de  paslanmaz 10 tane cıvata isteyin adam sizden para bile almaz ama marinciye gidin en az 10 TL verirsin.

Koltuk dösemecisine ,  brandacıya bir de marin döşemecisine  minder yaptırın. Sizce hangisi 10 misli pahalıdır. 
İki kere tekne malzemesi toplamış biri olarak inanın bütün bunları topladığınızda ciddi meblağ tutuyor.
Attila Kaplan /Tiger  Setur/Yalova  D pnt