Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Çetin Şahinöz - Şubat 22, 2019, 12:49:03

Başlık: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 22, 2019, 12:49:03
Merhaba Sayın Korsan dostlar;
Bir süredir benim de yeni motor araştırmalarıma aldığım tavsiyeler ile konuştuğumuz elektrikli motor paylaşımları devam ediyor. Sevgili Alper korsanın da verdiği bilgiler ile gördüğüm bu motorlar gümbür gümbür (veya tıt-tır geliyor)
Bu yüzden bu teknolojinin kendine ait bir başlığı hak ettiğini düşündüm.

Özellikle Alper korsan dan ve deneyimi/bilgisi olan herkesten paylaşım rica ederim. Kendim de akü taşıma, botta bırakamama gibi sebepler olmasa az daha elektrikliye meyledecektim. Belki gelecekte olur. Yada söz edilen şarjlı olanlarda akü bulundurmak gerekmiyorsa bu da süper olur.

Nihayetinde bu konuda öğrenecek çok şeyimiz olduğu belli. Umarım korsan dostların da paylaşacağı çok bilgi vardır. Marka model benzinlilerde reklama girmiyorsa elektriklilerde de girmez sanırım.


(https://i.postimg.cc/JDyWyjhn/61k-DSsy-E0d-L-SX425.jpg) (https://postimg.cc/JDyWyjhn)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 22, 2019, 15:34:40
Benim bahsettiğim e propulsiında sadece motor kısmı teknede bırakırsanız oluyor. Bataryası çok rahat çıkarılıp takılıyor ve 9kg. 3 saat civarında da şarj oluyor. Motor kısmının ağırlığıda 10kg civarında. Yani 10 lt benzin taşımak yerine 9 kg batarya taşıyorsunuz. Çalınma olayına bişey diyemeyeceğim. Adamlar 120 kg lık dıştan takma motoru saptamalarından direksiyon tertibatından söküp götürüyorlar istedikleri zaman.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 22, 2019, 18:24:27
Evet Alper korsanım, bisiklet forumunda da o kadar önlem, kilit, alarm derken son vardığımız sonuç;

Hırsıza kilit olmaz.

Ama elektrikli motorların taşınması her şekilde daha kolay görünüyor. Motor kısmına henüz karar veremedim ama, ufak tefek malzeme ve botun kendisini korumak için branda kullanmayı düşünüyorum.

Bu arada elektrikli motorlar hakkında birikiminizden beklentilerimiz olduğunu belirtmek isterim.

Mesela iri pervane kanatları konusu ilginç geldi. Bir de bakım konusu benzinlilere göre çok kolay galiba.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Mahir B. Aşut - Şubat 22, 2019, 20:03:01
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  9kly3 ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 22, 2019, 20:16:43
Ben 2 sezondur kullanıyorum, (bu 3 olacak) 55lb lik 12volt haswing.
Akü kaç amper seçerseniz seçin bu sizin taşıma şarj ve kullanım süresi isteklerinize bağlı.

Ben yaz sezonu boyunca teknede 2 tane 100 amperlik agm akü bulunduruyorum biri şarjda diğeri botta oluyor.

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 22, 2019, 22:34:23
Öyle görünüyor ki akü genel problem ağırlık ve tek akü konusunda. Decathlondaki minn kota 55lbs bayağı ucuz aslında.
Fakat daha derin bakınca tuzlu için olanlar ile tatlı su için olanlar arasında 1800 tl ye varan fiyat farkı gördüm.

55lbs tuzlu su olanı 4.700 TL lere kadar çıkıyor. Çiftli akü satışları da var ama sadece bu akülere güvenip alternatifsiz denize açılanlar var mı bilemiyorum.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Şubat 23, 2019, 07:32:00
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  9kly3 ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 

Güneş enerjisi bedava gibi gelebilir ama bunun bedelini ilk yatırım olarak panellere, regülatöre akülere zaten ödüyorsunuz. Yakıt kullanıp taksitle ödemek daha ucuza gelebilir. Aynı şey yelken için de geçerli, rüzgar bedava ama yelken maliyetini peşin ödüyorsunuz. Çevrecilk açısından da çok emin değilim. Taksit taksit karbondioksit salınımı yerine, atacak güneş panelleriniz ve aküleriniz veya yelkenleriniz oluyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Efe Sarıoğlu - Şubat 23, 2019, 09:50:35
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  9kly3 ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 
Mahir korsanım güneş panelleri tam verimde çalışırken özellikle yaz aylarında 55-60 derece sıcaklılara çıkıyorlar. O panellerin altında oturmak işkence haline gelebilir. Projenizi hayata geçirmek isterseniz tentenizi olabildiğince yüksek yapmanız tavsiye olunur.

Muğla Dalyan'da bu şekilde gezi tekneleri var kooperatife bağlı olarak turist gezdiriyorlar. Ortalama günde bir kez Dalyan-İztuzu arasını gidip geliyorlar. Kış aylarında sahilden besleme alıyorlarmış ancak yazın sadece solar paneller ile gerekli enerji ihtiyacını karşılayabiliyor. Dalyandaki kooperatif üyeleri, gürültü ve çevre kirliliğinin önüne geçmek için  tüm teknelerin zamanla bu formatta olacağını söylüyordu geçen yıl gittiğimde.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 24, 2019, 14:45:49
İnternet üzerinde yaptığım araştırmalara bakarak ulaştığım bazı bilgileri yorumlamak isterim.
Elektrikli motorlarda sadece hafif fiber ve şişme botlara hitab eden motorlar çok aşırı olmayan rakamlara temin edilebiliyor. Ancak bu motorlar kesin çizgiler ile kullanıldıkları bot yada fiber teknenin kapasiteleri ile sınırlanmış durumda. Yani tek başlarına sert hava, yüklü ve/veya 4.5 den büyük tekne için çözüm değiller.

Rakam ve seviye olarak yukarıda yazdıklarımı aştığımızda ise durum ciddi değişiyor. Aşağıya temsili resim koyduklarım, özellikle de maliyet sorunu olmayanlara temiz ve güvenilir gücü rahatlıkla sağlayabiliyorlar.

Akü taşıma meselesine gelince zaten büyük ve kapalı alanı olan teknelerde bu sorun değil. Ancak daha küçük sınıf ve benim kullandığım 3.20 şişme bot seviyesi için benzin ağırlığına yaklaşık eşit akü taşımak şart. Bir de bu tür kullanımlar için sanırım aküyü teknede deniz üzerinde bırakmak bayağı sıkıntılı.


(https://i.postimg.cc/cr4M4kGN/515055.jpg) (https://postimg.cc/cr4M4kGN)

(https://i.postimg.cc/9Rhy3JYK/torqeedo-cruise-100r-elektrikli-deniz-motoru-kisa-saft-13867398.jpg) (https://postimg.cc/9Rhy3JYK)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 24, 2019, 21:53:15
Koyduğunuz resimler torqeedo ya ait. torqeedo alman malı ancak adamla motorla pervane arasına dişli koydukları için sesli çalışıyor. Akü olayına gelince evet mina kotalarda akü gerekiyor ve güçleride çok yüksek değil.  Balık tutmak için kullanılıyor
Pervane olayına gelince elektrikli motorların torkları yüksek olduğu için büyük pervane koyduğunuzda kolay çevirebiliyor.  O nedenle tekne üzerinde yük olsa da hızları düşmüyor. 9.9 olan elektrikli motorların üzerinde 40hp benzinli motor pervanesinden büyük pervane var.  Biz tuna marin in denizaltı adlı catamaran teknesine verdik. Adamlar catamaranın ortasına 2-3 kişini su altını izleyebileceği oda yapmışlar. su seviyesinin altında oturuyorsun. 4 tane 100A lithium koymuşlardı. o tekneye bile 4 mil yaptırdı 0 motor. hiç bir hidrodinamik  özelliği olmayan ortasında duvar olan bir catamaranı o hıza çıkardı. Baktığın zaman 6kwlık bir motor. Navt 6.0 diye ararsanız videolarını görebilirsiniz. Ama dediğim gibi lithium şart o motorlar için. Normal AGM akünün ağırlığı can sıkar 4 tane koymak gerektiği için.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 24, 2019, 23:21:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir gezgin korsan arkadaşımız elektrikli motorla uğraşmaktan sıkılıp satışa koymuştu. Gerçekten de azami 12-14 kilo civarı 2-2.5 beygir benzinli bir motor daha pratik sanki  9kly3 ... aküyü şarj et filan... Benim zihni sinir procem vardı, yapmadım fırsat bulup.

4 metre civarı bir fiber kayık, bir elektrik motoru, üstünde tente niyetine yaklaşık 450W güneş paneli, regülatörü ve bir akü... Güzel havalar için tabi bu konfigürasyon, ağır denizde limana kaçman zor olabilir... Balığa çık, bütün gün takıl, bir kuruş masraf yapmadan gez dolaş... Bizim buralarda yok böyle birşey yapan, hep merak ederim neden diye... 
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Mahir B. Aşut - Şubat 25, 2019, 06:53:23
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.

Aslında 48V bir motor da iş görecektir... Panellerin bağlantısı ona göre yapılıp 1 büyük yerine 4 küçük (ağırlık nedeniyle) akü kullanarak 48V bir sistem yapılabilir...

Bir de şöyle motorlar var, dıştan takma... Onu yazmayı atlamışım...

https://urun.n11.com/deniz-motorlari/haswing-osapian-55-lbs-elekrikli-deniz-motoru-P198518940 (https://urun.n11.com/deniz-motorlari/haswing-osapian-55-lbs-elekrikli-deniz-motoru-P198518940)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 25, 2019, 07:40:48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Ben de araştıriyorum, ancak uygun 12v  motor bulamadım.

Aslında 48V bir motor da iş görecektir... Panellerin bağlantısı ona göre yapılıp 1 büyük yerine 4 küçük (ağırlık nedeniyle) akü kullanarak 48V bir sistem yapılabilir...

Bir de şöyle motorlar var, dıştan takma... Onu yazmayı atlamışım...

https://urun.n11.com/deniz-motorlari/haswing-osapian-55-lbs-elekrikli-deniz-motoru-P198518940 (https://urun.n11.com/deniz-motorlari/haswing-osapian-55-lbs-elekrikli-deniz-motoru-P198518940)

Saatte min 45A çekiyor. 1 saat dolaşmak için en az 120A lik AGM lazım.Yoksa sürekli  benzin yerine aküye para verirsiniz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 25, 2019, 10:22:08
Bu Haswig-osapian güzel motormuş. Fiyatı da uygun. Bir şey dikkatimi çekti. Bu elektrikli motorların özellikle 55 lbs civarında olanların pervanesinin önüne uzun bir hidrodinamik çıkıntı yapıyorlar. Su aynı su iken benzinli ve düşük kapasite motorlara neden gerekli değil de elektriklilerde var bu çıkıntı.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 25, 2019, 11:24:34
Benzinlilerin rotor ve statöru suya girmiyor  :)
sadece 3 dişli ve 1 milden oluşan şanzıman suda .

Elektriklide güç ünitesi suyun içinde 
dışarıdaki ünite güç kontrol ünitesi .
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 25, 2019, 11:29:18
Bilgi için teşekkür ederim Zerin korsan. Demek elektrik motoru o çıkıntıya sığacak kadar minik. Benzinlilerde mecburen yakıt, piston vs koca bir elektromekanik var. Bunu düşünmemiştim.

Düşününce bu belki bir dezavantaj da olabilir. Mesela kaza ile benzinli motorun pervanesini çarpsanız pervane yenilemek ile kurtulma ihtimaliniz yüksek. Ama elektrikli motoru çarparsanız motorun kendisinin zarar görme durumu var.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 25, 2019, 11:32:15
O çıkıntıya sığmaz torpedo gibi bir bütündür o .
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 25, 2019, 12:00:34
Torqueedo için şu iki şemaya ulaştım nette;


(https://i.postimg.cc/TLf6vFkz/1120-00-7.jpg) (https://postimg.cc/TLf6vFkz)

(https://i.postimg.cc/rRp2KW2g/1120-00-8.jpg) (https://postimg.cc/rRp2KW2g)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 25, 2019, 12:22:23
Marinada ve bir çok alargada osapian ile keyifli zaman geçirdim.
Aşırı fırtınada ne yapar bilemiyorum, fakat ben şahsen benzinli 2.5-3.5 motor yerine buna güvenirim.
Şimdiye dek benzinli bir çok motorla kürek çekmek yada yedeklenmek zorunda kaldım ama elektrikliyle hiç kalmadım.
Bazı zamanlarda akünün bitmesinden ötürü gideceğim yere yavaş gitmiş olabilirim ama sonuçta hep beni ulaşmak istediğim yere ulaştırdı.

Geri vitesin olması büyük avantaj, özellikle balık avında müthiç avantajlı hiç bir ses gelmiyor.
Bazı sabahları dolaşmaya çıktığımda özellikle sessizliği çok hoşuma gidiyor, duyduğunuz tek ses dümen suyunun çıkardığı hafifi ses.

Ben aküleri ikinciel aldım,. (100 amper agm 250 tl) dolayısı ile motor ve akü o zaman bana 1000 tl ye gelmişti ve çok iyi bir rakamdı.

Aküleri 2 sezondur kullanıyorum herhangi bir sorun olmadı.

Benim motorun 2. sezon sonunda bir iki yerinde ufak tefek paslanmalar başladı ama çalışmasında bir sıkıntı yok.
İlk fark edildiğinde zımpara yapılıp boya yenilense iyi olurdu ama ben bununla uğraşmadım.

Portuç, kamara, koltuk altı gibi her yere sığıyor.

2.5 hp suzuki motorumu depoya kaldırdım ihtiyaç duymuyorum.

2.70 seastar bot + suzuki 2.5 hp 4 zamanlı ile (82 kiloyum) 5 knot
Aynı şartlar osapian 55 lbs 32 kg 100 amper akü 3.2 knot yapıyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Özer Aydınkaya - Şubat 25, 2019, 14:20:14
Murat korsan

Bu motoru kullanmak için akü şart mı ? 220 bir iskeleye bağlandığımızda şarj edemezmiyiz ? Ben sadece karaya ulaşmak için kullanıyorum. Maximum 50 m git gel için uzun bir süre şarj yeter gibi geliyor ? Tecrübelerinizi ögrenebilirmiyim.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Ali Aygın - Şubat 25, 2019, 14:54:02
Elektrikli motorların en büyük eksisi akü ve şarj ihtiyacı. Artıları da çok tabi. Hafif, sessiz, vs, vs.

Enerji teknede zaten en büyük sıkıntı. Özellikle uzun süre kara bağlantısı olmadan alargada kalıyorsanız.

Aknenin enerji sarfiyatına bir de bot motor aküsünü eklemek mantıklı gelmiyor bana.

Al yanına 10 lt benzin bak keyfine.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Şubat 25, 2019, 15:08:41
Ali Aygın Korsan Bey ile tıpatıp aynı fikirleri paylaşmaktayım.
Teknede Elektrik en önemli mevzu iken birde Botun Motorunun başa bela alınması olacak iş değil....
BOT ve MOTOR başlı başına sorun odağı olduğundan Buradaki Korsanlardan birine Botu , Bir diğerine Motorumu satmış durumdayım....

Fuardan 1,5 veya 2 metre kürekli Bot almayı Düşünüyorum Bütçeme uygun bir şey bulursam....
Bulamazsam Migrosa bakacağım

Benzinli bot asla, Elektriklisi Kata diyorum....
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Mahir B. Aşut - Şubat 25, 2019, 18:01:46
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Muğla Dalyan'da bu şekilde gezi tekneleri var kooperatife bağlı olarak turist gezdiriyorlar. ...

Vay... bilmiyordum... İyiyimiş... Çok da zihni sinir proce değilmiş yani :D
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 25, 2019, 19:01:12
Alargayı sevenler güneş paneli ile sorunu çözebilir . Fiyat olarak benzerlerine göre çok çok iyi. Kullanan bir arkadaşın yorumu:
"Bende Flover 55 Lbs Itme Gücü Olan Motor Var. 4,5-5 Hp Güce Denk Gelmekte.55 Lbs Motor 330-360 Cm Botlar Için Ideal.dolu Bir 12 V Akü Ile Rolantide 8 Saat çalişir Ve 5 Saat Botu Götürme Kapasitesine Sahip. Bende 2 Adet Aküvar Ikisinide Bağliyorum.(paralel) Gayet Memnunum. 3 Kişi Rahat Götürüyor. Bot 3.60 . "
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 25, 2019, 19:11:29
Taşıma çantası ihtiyaci olan olabilir ( Dikkat sadece taşıma çantası) ;??^+%%
Torqeedo Travel Motorlar İçin Taşıma Çantası
ÜRÜN KODU : 92106055
 5,0 (0 Yorum)

1.432,12 TL
Havale/EFT: 1.288,91 TL
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 25, 2019, 19:48:02
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez .

55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek ,

5 hp inanın çok daha fazla iter .
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 25, 2019, 20:05:34
Zerin korsanım, elektrikli motor satan her site 55lbs için öyle yazmış demek uç noktada teorik güçlerden bahsediyorlar.
Gerçi bizim benzinliler de tam olarak üzerinde yazan bg yi veriyor mu sorgulamak lazım.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Özer Aydınkaya - Şubat 25, 2019, 20:26:26
Bu motorları 220 v ile şarj edemezmişiz ? Akü şart mıdır ?
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 25, 2019, 21:54:18
Elektrikli motorlar ın içinde şarj edilebilen batarya olanı var mı bilmiyorum. Ama akü beslemek için şarj için değil.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sedat Kasrat - Şubat 26, 2019, 00:08:02
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .

Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye...  Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 26, 2019, 06:48:40
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu motorları 220 v ile şarj edemezmişiz ? Akü şart mıdır ?

Bazı modeller var kendi üzerinde bataryası olan ancak bunlar çok pahalılar.
Benim kullandığımda akü ayrı.
50 amperlik bir akü ile haftalarca 50 metre gider gelirsiniz :-*
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 26, 2019, 06:53:11
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .

Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye...  Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..

Bencede 5hp ile hiç ilgisiyok 55lbs nin olsa olsa 1.5 hp olur. (2.5 suzuki ile kıyaslamam sonucu bu karara vardım)

Tekneyi hava olmadığı durumda istediğiniz yere götürür bundan şüpheniz olmasın. Helede 3 tonluk tekneyi çok rahat götürecektir.

Ben 2.5 hp suzuki takılı olan 2.70 bot ile teknemi arkadan ittiğimde tekne hızı 3 knota çıkıyordu. (tekne 6.5 ton) Bu hesaba göre direk tekneye takılı olan 55 lbs lik bir elektrik motoru yeterli akımı akülerden alabildiği sürece en azından 1.5 knot hız sağlayacaktır.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 26, 2019, 09:38:59
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .

Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye...  Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..

Bencede 5hp ile hiç ilgisiyok 55lbs nin olsa olsa 1.5 hp olur. (2.5 suzuki ile kıyaslamam sonucu bu karara vardım)

Tekneyi hava olmadığı durumda istediğiniz yere götürür bundan şüpheniz olmasın. Helede 3 tonluk tekneyi çok rahat götürecektir.

Ben 2.5 hp suzuki takılı olan 2.70 bot ile teknemi arkadan ittiğimde tekne hızı 3 knota çıkıyordu. (tekne 6.5 ton) Bu hesaba göre direk tekneye takılı olan 55 lbs lik bir elektrik motoru yeterli akımı akülerden alabildiği sürece en azından 1.5 knot hız sağlayacaktır.
Arkadaşlar abiler birincisi teknede enerji bir sorun değildir. İyi planlanmış ve dizayn edilmiş bir sistem ile suda hayatınızı çok kolay idame ettirebilirsiniz. Sadece solar panel ve elektrik motoru ile karaya ayak basmadan hayatını geçiren var.
İkincisi elma ile armutu kıyaslıyorsunuz. Elektrikli motor benzinli motorun boş teknede sağladığı hızı sağlayamaz ama elektrikli motorun ittiği tekneyide benzinli motor itemez. O yüzden iki ayrı gücü kıyaslamayın. 6kWlık elektrikli motor her türlü 9.9 benzinli motoru döver. ama tutupta 1kW motor ile 6hplik motoru hız anlamında kıyaslamak doğru değil.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 26, 2019, 10:16:25
Alper bey yazdıklarım bizzat deneyimlediğim şeyler, o onu döver bu ötekini geçer bilemem bu konuda bir iddiam yok.

Benzinli motoru elektrikli ile kıyaslamayacak isek ne ile kıyaslayacağız? Armutu'da pekala elma ile kıyaslayabiliriz, yapmaya çalıştığımız şey onu ötekine benzetmek değil zaten, teknik veriler, rakamlar vs. yazılı bir sürü bilgi varda gerçekte bunlar işe yarıyor mu?

Bu konunun ve benzeri konuların amacı budur, "Deneyimler"
Tartışmalar size mantıksız, gereksiz yada saçma gelebilir, katılmazsınız olur biter.


Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 26, 2019, 10:22:25
9,9 benzinli =7,5 kw   

6 kw 7,5 kw gücü yeneceğine pek aklım kesmedi .

Bu arada el. motorlara karşı değilim , sürekli kullanılacaksa ekonomik .

Misal her gün lüfer levrek uzun olta yaparsan çok ekonomik olur ,

sezonda 10-20 sefer için değmez aküler kullanmadan da ömrünü tüketir .
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 26, 2019, 11:09:27
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
9,9 benzinli =7,5 kw   

6 kw 7,5 kw gücü yeneceğine pek aklım kesmedi .

Bu arada el. motorlara karşı değilim , sürekli kullanılacaksa ekonomik .

Misal her gün lüfer levrek uzun olta yaparsan çok ekonomik olur ,

sezonda 10-20 sefer için değmez aküler kullanmadan da ömrünü tüketir .
Zerin bey inanın hayatım suda geçti. 1 hp den 2500hp lik tekneye kadar bir sürü tekne kullandım bilmediğim konuya bilmiyorum derim ama bildiğim konuda da mütevazi olmam. Siz sadece güç üzerinden düşünüyorsunuz ama tork denen değeri hiç hesaba katmıyorsunuz. İstediğiniz kadar gücünüz olsun devreye ağırlık unsuru girdikten sonra torkunuz yoksa o güç hiç bir işe yaramaz. 9.9 hp olan torksuz motor ile 1kwlik motorun üzerindeki pervaneyi o devirde döndüremezsiniz. İşin en basit tabiri bu. O devirde döndüremediğiniz içinde o itme gücüne ulaşamazsınız. Pervaneniz küçük olduğu zamanda çevirirsiniz ancak büyük kütleyi itecek hydrodinamik gücü elde edemezsiniz. 9.9hp lik motor ile 50hp nin pervanesini döndürebilir misiniz. Evet döndürürsünüz ancak 9.9 hp aldığınız 5500 devire ulaşamazsınız o nedenlede motorunuz 9.9 değil atıyorum 5hpde kalır. 9.9 hp demek benzinli motorun en üst yüksek devrinde aldığınız güçtür. Ama 6kWlık elektrikli motor üzerinde 3 palli benzinlinin 40-50hpsine denk gelen büyüklükte pervane var. Evet o devirde döndürmüyor ama döndürdüğü devirdede 9.9 dan daha fazla itme gücü sağlıyor ve her devirde o gücü anında verebiliyor. Çünkü benzinli motorlarda olan başetmesi gereken bir sürtünme ve ağırlık faktörü yok. Piston ağırlığı krank ağırlığı vs yok.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Ali Aygın - Şubat 26, 2019, 12:07:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
9,9 benzinli =7,5 kw   

6 kw 7,5 kw gücü yeneceğine pek aklım kesmedi .

Bu arada el. motorlara karşı değilim , sürekli kullanılacaksa ekonomik .

Misal her gün lüfer levrek uzun olta yaparsan çok ekonomik olur ,

sezonda 10-20 sefer için değmez aküler kullanmadan da ömrünü tüketir .
Zerin bey inanın hayatım suda geçti. 1 hp den 2500hp lik tekneye kadar bir sürü tekne kullandım bilmediğim konuya bilmiyorum derim ama bildiğim konuda da mütevazi olmam. Siz sadece güç üzerinden düşünüyorsunuz ama tork denen değeri hiç hesaba katmıyorsunuz. İstediğiniz kadar gücünüz olsun devreye ağırlık unsuru girdikten sonra torkunuz yoksa o güç hiç bir işe yaramaz. 9.9 hp olan torksuz motor ile 1kwlik motorun üzerindeki pervaneyi o devirde döndüremezsiniz. İşin en basit tabiri bu. O devirde döndüremediğiniz içinde o itme gücüne ulaşamazsınız. Pervaneniz küçük olduğu zamanda çevirirsiniz ancak büyük kütleyi itecek hydrodinamik gücü elde edemezsiniz. 9.9hp lik motor ile 50hp nin pervanesini döndürebilir misiniz. Evet döndürürsünüz ancak 9.9 hp aldığınız 5500 devire ulaşamazsınız o nedenlede motorunuz 9.9 değil atıyorum 5hpde kalır. 9.9 hp demek benzinli motorun en üst yüksek devrinde aldığınız güçtür. Ama 6kWlık elektrikli motor üzerinde 3 palli benzinlinin 40-50hpsine denk gelen büyüklükte pervane var. Evet o devirde döndürmüyor ama döndürdüğü devirdede 9.9 dan daha fazla itme gücü sağlıyor ve her devirde o gücü anında verebiliyor. Çünkü benzinli motorlarda olan başetmesi gereken bir sürtünme ve ağırlık faktörü yok. Piston ağırlığı krank ağırlığı vs yok.

Tesla gibi. Yüksek devamlı tork, süper hızlanma.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 26, 2019, 13:26:55
Sanırım en fazla elektrikli motorlar Türkiye de motorsikletler de kullanılıyor şu an.ortak özellikleri hafif olması,belge istenmemesi,benzine ihtiyaç duymamaları. En çok şikayetleri ise rampa da zorlanmaları iki kişi ile hele rampa çıkmasının iyice zorlanmaları.uzun yolda yeterli olmamaları.

Denizde rampa yok onun yerine dalga var.rampa yukarı değil dalgaya karşı güç tüketmek var.elekrikli motorun sürtünmesi önemli değil teknenin sürtünmesi önemli bir sorun. Diğer taraftan bir Japon benzinliyi 40 yıl eğer denize düşürmezseniz kullanırsınız.peki elektrikli motorun ömrü?Belli değil.hibrit bir otomobil kullanıyoruz peki hibrit bir tekne ? Tekerlek kavramı olmadığından tekne sürtünmesi enerjiye çevrilemiyor olabilirmi.benzinli motor arıza yaptığında tamir ustasını bulmak kolay peki elektrikli motorda her zaman ustayanınızda olabilecek mi?
Elektrikli motorsikletler de sürücü belgesi plaka vs istenmiyor acaba elektrikli tekne motorlarında isteniyormu? Bak bu bi avantaj olabilir :)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 26, 2019, 18:10:38
Denemesi bedava deyip  çekiliyorum saygılar  :)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 26, 2019, 20:23:14
Fuarda bir tek elektrikli dıştan takma motor vardı, o da firmanın standın kenarına koyduğu üvey evlat gibi kalmıştı. Özellikle gözleri aramayanın dikkatini bile çekmez. Fiyatı maalesef 4 bg için 20.000 tl gibi yüksek, içinde kendi aküsü mevcut bir modeldi.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 27, 2019, 11:27:44
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım en fazla elektrikli motorlar Türkiye de motorsikletler de kullanılıyor şu an.ortak özellikleri hafif olması,belge istenmemesi,benzine ihtiyaç duymamaları. En çok şikayetleri ise rampa da zorlanmaları iki kişi ile hele rampa çıkmasının iyice zorlanmaları.uzun yolda yeterli olmamaları.

Denizde rampa yok onun yerine dalga var.rampa yukarı değil dalgaya karşı güç tüketmek var.elekrikli motorun sürtünmesi önemli değil teknenin sürtünmesi önemli bir sorun. Diğer taraftan bir Japon benzinliyi 40 yıl eğer denize düşürmezseniz kullanırsınız.peki elektrikli motorun ömrü?Belli değil.hibrit bir otomobil kullanıyoruz peki hibrit bir tekne ? Tekerlek kavramı olmadığından tekne sürtünmesi enerjiye çevrilemiyor olabilirmi.benzinli motor arıza yaptığında tamir ustasını bulmak kolay peki elektrikli motorda her zaman ustayanınızda olabilecek mi?
Elektrikli motorsikletler de sürücü belgesi plaka vs istenmiyor acaba elektrikli tekne motorlarında isteniyormu? Bak bu bi avantaj olabilir :)

Türkiyede satılan elektrikli motorsikletlerin çoğu ucuz uzak doğu üretimi kalitesiz ürünler. Şu anda Amerikada adamlar bisiklet kiralar gibi elektrikli scooter kiralıyorlar uygulama ile. Kullandığınız motor ne kadar kuvvetli ise o kadar gidebiliyorsunuz. Elektrikli motorsiklet üzerine oyuncak araba motorunu koyarsanız normal olarak zorlanır. Şu anda satılan elektrikli bisikletlerinde kalitelileri var kalitesizleri var. 6bin lira olan bisikleti denedim evet düzde fena değildi ancak hafif eğimde zorlandı beni taşırken. Ama arkadaşımın aldığı 15bin liralık olan marka bir bisikleti denedim. Eğimde ivmelenmeye devam etti. Ne kadar ekmek o kadar köfte işin açıkçası.
Ben çalışırken 4 senedir bozulan elektrikli motor olmadı. Kozmetik nedenlerden dolayı ya da akü kablosunun kırılması nedeniyle bozulanlar onlarıda hiç sorgusuz değiştirdik. Arıza durumunda da yurt dışı ile irtibata geçer onların yardımları ile tamir ettirirdik. Aksiyon planı hazırdı yani.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 27, 2019, 11:29:53
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denemesi bedava deyip  çekiliyorum saygılar  :)
Zerin bey ben size teknik cevaplar veriyorum. Bunu deneyecek bişey yok. Teknik olarak verecek cevabınız yoksa evet çekilebilirsiniz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 27, 2019, 11:32:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fuarda bir tek elektrikli dıştan takma motor vardı, o da firmanın standın kenarına koyduğu üvey evlat gibi kalmıştı. Özellikle gözleri aramayanın dikkatini bile çekmez. Fiyatı maalesef 4 bg için 20.000 tl gibi yüksek, içinde kendi aküsü mevcut bir modeldi.
Trendmarinden bahsediyorsanız Epropulsion üvey evlat değildir ama evet standın arka tarafına koymuş olabilirler. Ama adetli olarak satılan bir üründür. Fiyatı 1950€ kdv dahildir. Navy modeli yani 6kW olanın fiyatı da 3500€ civarındadır.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 27, 2019, 12:16:07
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Fuarda bir tek elektrikli dıştan takma motor vardı, o da firmanın standın kenarına koyduğu üvey evlat gibi kalmıştı. Özellikle gözleri aramayanın dikkatini bile çekmez. Fiyatı maalesef 4 bg için 20.000 tl gibi yüksek, içinde kendi aküsü mevcut bir modeldi.
Trendmarinden bahsediyorsanız Epropulsion üvey evlat değildir ama evet standın arka tarafına koymuş olabilirler. Ama adetli olarak satılan bir üründür. Fiyatı 1950€ kdv dahildir. Navy modeli yani 6kW olanın fiyatı da 3500€ civarındadır.

Alper korsanım, üvey evlat derken evladın kendisine değil ona o şekilde davranan ebeveyne atıfta bulunuştum :)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Özer Aydınkaya - Şubat 27, 2019, 12:24:11
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?




Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 27, 2019, 12:35:52
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?


Bende ki cihazın aynısı ama üzerinde akü yok.
Akü almanız gerekiyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Özer Aydınkaya - Şubat 27, 2019, 12:41:18
Murat korsan
Akü almadan 220 v ile şarj edemezmiyiz . Ben botu sadece köpeği karaya tuvalet ihtiyacı için kullanıyorum ağırlıklı olarak. Bu yüzden fazla kullanmayacağım için aküsüz almak istiyorum.

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 12:43:13
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?


Bende ki cihazın aynısı ama üzerinde akü yok.
Akü almanız gerekiyor.
. Deneyiminize göre  iyi havada 4,5m lik kayıkla balığa çıkılır mı
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 27, 2019, 12:50:04
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Murat korsan
Akü almadan 220 v ile şarj edemezmiyiz . Ben botu sadece köpeği karaya tuvalet ihtiyacı için kullanıyorum ağırlıklı olarak. Bu yüzden fazla kullanmayacağım için aküsüz almak istiyorum.



Hocam üstünde akü yada pil yok neyi şarj edeceksiniz?
Cihazı sadece motor olarak düşün.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 27, 2019, 12:51:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?


Bende ki cihazın aynısı ama üzerinde akü yok.
Akü almanız gerekiyor.
. Deneyiminize göre  iyi havada 4,5m lik kayıkla balığa çıkılır mı


Kayığın ağırlığı nedir? 

Benim bot 45 kg. Akü 32 kg. Motor 10 Kg. Ben 82 Kg.
Yanıma aldığım ağırlık 10 kg.

Maksimum hız 3.2 knot.

Kalan hesabı sizde yapabilirsiniz sanırım.

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 13:05:23
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?


Bende ki cihazın aynısı ama üzerinde akü yok.
Akü almanız gerekiyor.
. Deneyiminize göre  iyi havada 4,5m lik kayıkla balığa çıkılır mı


Kayığın ağırlığı nedir? 

Benim bot 45 kg. Akü 32 kg. Motor 10 Kg. Ben 82 Kg.
Yanıma aldığım ağırlık 10 kg.

Maksimum hız 3.2 knot.

Kalan hesabı sizde yapabilirsiniz sanırım.


benim toplam ağırlık 250 kg civarında oluyor . Bu durumda tekneyi itemez galiba. Diğer bir sorum da akünüz kaç amper ve ne süre yetiyor(2/3 yolda).                    Teşekkürler
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 27, 2019, 13:08:46
4.5mtlik fiber kayık çift cıdarsa min 200kgdır tek cıdarsa da 150kg gelir. O motor ve o kayıkla değil denize süs havuzuna çıkmam. O tip motorların amacı balık tutarken yedek  sessiz itme gücü sağlamaktır. Ana motor olarak düşünmeyin mina kota ya da bu motorları.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Barış Baykan - Şubat 27, 2019, 14:40:44
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bencede 5hp ile hiç ilgisiyok 55lbs nin olsa olsa 1.5 hp olur. (2.5 suzuki ile kıyaslamam sonucu bu karara vardım)

Tekneyi hava olmadığı durumda istediğiniz yere götürür bundan şüpheniz olmasın. Helede 3 tonluk tekneyi çok rahat götürecektir.

Ben 2.5 hp suzuki takılı olan 2.70 bot ile teknemi arkadan ittiğimde tekne hızı 3 knota çıkıyordu. (tekne 6.5 ton) Bu hesaba göre direk tekneye takılı olan 55 lbs lik bir elektrik motoru yeterli akımı akülerden alabildiği sürece en azından 1.5 knot hız sağlayacaktır.

Bende ki elektrik motoru (dingi icin aldım) tekneyi götürür mü diye bundan 3-4 yıl önce denemistim,

Motor : Isca 66 lbs Elektrikli Motor (Bence 500w filan bunlar)
Tekne : Karia 31 yelkenli 3.4 ton
Hava durumu : 0 knot ruzgar, carsaf gibi deniz.

tekne hızı max : 0,6 knot

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Barış Baykan - Şubat 27, 2019, 15:10:36
Bu arada bir test yapmistim ilgilenlere  :D

https://vimeo.com/181668200 (https://vimeo.com/181668200)

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Cengiz Karan - Şubat 27, 2019, 16:43:34
Barış bey, güzel bir test olmuş emeğinize sağlık.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 17:02:07
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bencede 5hp ile hiç ilgisiyok 55lbs nin olsa olsa 1.5 hp olur. (2.5 suzuki ile kıyaslamam sonucu bu karara vardım)

Tekneyi hava olmadığı durumda istediğiniz yere götürür bundan şüpheniz olmasın. Helede 3 tonluk tekneyi çok rahat götürecektir.

Ben 2.5 hp suzuki takılı olan 2.70 bot ile teknemi arkadan ittiğimde tekne hızı 3 knota çıkıyordu. (tekne 6.5 ton) Bu hesaba göre direk tekneye takılı olan 55 lbs lik bir elektrik motoru yeterli akımı akülerden alabildiği sürece en azından 1.5 knot hız sağlayacaktır.

Bende ki elektrik motoru (dingi icin aldım) tekneyi götürür mü diye bundan 3-4 yıl önce denemistim,

Motor : Isca 66 lbs Elektrikli Motor (Bence 500w filan bunlar)
Tekne : Karia 31 yelkenli 3.4 ton
Hava durumu : 0 knot ruzgar, carsaf gibi deniz.

tekne hızı max : 0,6 knot


Çok iyi, 4, 5m tekne icin yeterli benim icin.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 17:08:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
4.5mtlik fiber kayık çift cıdarsa min 200kgdır tek cıdarsa da 150kg gelir. O motor ve o kayıkla değil denize süs havuzuna çıkmam. O tip motorların amacı balık tutarken yedek  sessiz itme gücü sağlamaktır. Ana motor olarak düşünmeyin mina kota ya da bu motorları.
Tecrube eden arkadaşa sormustum, size degil.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 27, 2019, 17:15:48
O zaman ortaya değil özelden yazın mesajınızı. Ben kendi düşüncemi yazdım. Açık bir forum. Ortaya yazdığınız her mesaja yorum yapılabilir. Okursunuz okumazsınız o sizin bileceğiniz iş. Ama yorum yapanlara da sana sormadım diyemezsiniz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Şubat 27, 2019, 17:27:46
Sana sordum ,
Ona sordum buna sordum olmaz ,
Kanımca kırıcı  nezaketsiz bir yaklaşım olmuş.....
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Özer Aydınkaya - Şubat 27, 2019, 17:33:16
Video dan anladığım kadarıyla elektrikli dingi motoru almak için aşağıdaki bütçeyi hazırlamak lazım. Barış korsan doğruluğunu daha doğru teyit edecektir.

Akü test cihazı Wert W 2654, Akü Test Cihazı, Siyah Amazonda 207 TL

90 Amper Marine Akü  700 TL

Hepsi Burada Black&decker BDSBC10 A 180 Amper Akü şarj aleti Hava pompası hediyeli   434,9 TL

Motor. 1700 TL

Toplam 3.041 TL

220 V ile aküyü şarj edeceğimi düşündüm.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 27, 2019, 17:34:38
Honda 5 hp  3,60 tek cıdar kayık .

Bu aynı kayıkta 9,9 denedim 46 km saaten sonra hakimiyet azalıyordu biraz dalgalı idi deniz .


https://www.youtube.com/watch?v=KHov-L6As90 (https://www.youtube.com/watch?v=KHov-L6As90)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 18:01:10
Silindi
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 27, 2019, 18:09:34
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sana sordum ,
Ona sordum buna sordum olmaz ,
Kanımca kırıcı  nezaketsiz bir yaklaşım olmuş.....

Ben de sizi nezaketsiz buluyorum.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Oktay Eryılmaz - Şubat 27, 2019, 18:26:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sana sordum ,
Ona sordum buna sordum olmaz ,
Kanımca kırıcı  nezaketsiz bir yaklaşım olmuş.....

Ben de sizi nezaketsiz buluyorum.

Olabilir onda bir sıkıntı yok ,
İnsanlar Düşünce ve Duygularını açıkça ifade edebilmeli ....
Burası öyle bir ortam zaten...
Selamlar
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Ali Aygın - Şubat 27, 2019, 18:57:57
silindi
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 27, 2019, 20:49:53
Yav ne elektrikli konu oldu, neyse.

Bazen (kendi adıma konuşuyorum lütfen kimse alınmasın) forumlarda bilgi ve fikir paylaşırken, paylaşmak ile kabul ettirmek arasındaki farkı kaçırıyorum.

Yazdığım şey 2+2  4 eder kadar net bilimsel bir veri olsa bile karşımdaki bunu ben yazdım diye kabul etmek zorunda değil. Hele ki mesajımda bilgi ile beraber yorumum da bulunuyorsa hiç kimse onaylamak zorunda değil. Hatta onayladığını belirten mesaj bile foruma bir katkıda bulunmuş olmuyor.

Bazen de bir uygulama yada kişinin yorumunu;

Böylesi saçmalık, bu akıllı işi değil, ben mümkün değil böyle yapmam vb. uslup ile yanıtlarsam işte o zaman gerilim oluşuyor ki hiç gerek yok.

Kişisel bir memnuniyetimi de yazayım. Bu forumun benim için, yazıştığım diğer forumlara göre çoklukla en az abim olacak yaşta insanlar ile bir arada bulunduğum tek forum. Akıl yaşta değil baştadır derler belki ama ben daima kendimden büyükler ile bir arada bulunmaktan memnunluk duydum. 1w5ey8
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Hulki Erdem - Şubat 27, 2019, 21:43:02
Hoşgeldiniz :D
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Çetin Şahinöz - Şubat 27, 2019, 22:00:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hoşgeldiniz :D

 :-* 1w5ey8
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 08:33:14
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar ,

Almak istediğim model
https://www.denizmotorum.com/haswing-osapian-55-lbs-elektrikli-deniz-motoru-osp-50-pmu964

Haswing 55 modeli. Bu motor da akü fiyata dahil değil. Akü almaya gerek yok diye düşünüyorum. 220 V ile şarj edip kullanılabilir diye düşünüyorum. Kullanan arkadaşlar yorumda bulunabilirler mi ?


Bende ki cihazın aynısı ama üzerinde akü yok.
Akü almanız gerekiyor.
. Deneyiminize göre  iyi havada 4,5m lik kayıkla balığa çıkılır mı


Kayığın ağırlığı nedir? 

Benim bot 45 kg. Akü 32 kg. Motor 10 Kg. Ben 82 Kg.
Yanıma aldığım ağırlık 10 kg.

Maksimum hız 3.2 knot.

Kalan hesabı sizde yapabilirsiniz sanırım.


benim toplam ağırlık 250 kg civarında oluyor . Bu durumda tekneyi itemez galiba. Diğer bir sorum da akünüz kaç amper ve ne süre yetiyor(2/3 yolda).                    Teşekkürler

Benim akü 100 amper agm 2 ve 3. kademe hızda sanıyorum günde 3-4 saatlik seyirler ile 2 haftada akü bitmiyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 08:34:37
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada bir test yapmistim ilgilenlere  :D

https://vimeo.com/181668200 (https://vimeo.com/181668200)



Barış hocam aküler tanıdık geldi  :D

Bendekilerin 3 tanesi servis 1 taneside motor aküsü olarak halen görev yapmakta ve hepsi çok iyi değerler vermeye devam ediyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 08:42:29
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Video dan anladığım kadarıyla elektrikli dingi motoru almak için aşağıdaki bütçeyi hazırlamak lazım. Barış korsan doğruluğunu daha doğru teyit edecektir.

Akü test cihazı Wert W 2654, Akü Test Cihazı, Siyah Amazonda 207 TL

90 Amper Marine Akü  700 TL

Hepsi Burada Black&decker BDSBC10 A 180 Amper Akü şarj aleti Hava pompası hediyeli   434,9 TL

Motor. 1700 TL

Toplam 3.041 TL

220 V ile aküyü şarj edeceğimi düşündüm.


Aman hocam ne yaptınız.

Akü çok ağır ve götürüp getirmesi dert çok söz vermiyorum ama daha önce yaptığım gibi bir kaç arkadaşa 100 amper agm akü ayarlarım gene daha önce yaptığım gibi perpadan teslim ederim. (Bu işten tek kazancım bel ağrısı oluyor bilginize) Fiyatı şu sıralara ağırlığına göre 200-250 tl tutuyor, kullanılmış aküler ben böyle aldığım 6 tane aküyü kullanıyorum yıllardır.

Motor olarak 55lbs üzerindeki ürünlerin ben motoru aldığım zaman yalan olduğunu öğrenmiştim. (En azından o zaman için) 12 volt akım ile en yüksek motor 55lbs idi. Ancak 24 volt olursa bu güç yükseliyordu.

Akü test cihazı neden gerekli anlamadım, motor üzerindeki gösterge (benimkinde ki en azından) gayet verimli çalışıyor, ben her türlü şartlarda kullandım hiç yanılmadı.

Şarj cihazı olarak 15 volt 5 amperlik bir dandirik adaptör ile bile aküyü şarj edebilirsiniz yüksek paralar vermenize gerek yok. (Sadece şarj süreniz uzar) Kendi adıma bir solar şarj cihazı ve notebook adaptörü (19 volt 4-5 amper) bu işi oldukça iyi yapmaktadır.


Akü 200 tl
motor 1300-1500 TL
Notebook adaptörü ve solar şarj ünitesi 100 tl



Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 28, 2019, 09:39:04
Akülerinizi bu şekilde kullandığınız sürece sürekli olarak akü değiştirmek zorunda kalırsınız yapmayın. Uzun süre kullanmak ve tam kapasite ile kullanmak istiyorsanız 4 aşamalı şarj eden ve sıcaklık sensörü bulunan redresörler kullanın. Yoksa evet aküyü sürekli 15V 5A ile şarj edersiniz ancak akünün canına okursunuz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 10:16:28
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akülerinizi bu şekilde kullandığınız sürece sürekli olarak akü değiştirmek zorunda kalırsınız yapmayın. Uzun süre kullanmak ve tam kapasite ile kullanmak istiyorsanız 4 aşamalı şarj eden ve sıcaklık sensörü bulunan redresörler kullanın. Yoksa evet aküyü sürekli 15V 5A ile şarj edersiniz ancak akünün canına okursunuz.

Alper bey teknelerimizde çoğunlukla seyir esanasında akülerimizi şarj eden motora bağlı alternatörlerin akülerimizi hangi akımla ne şekilde şarj ettiğini biliyor musunuz?
Hiç bu alternatörlerin akülerimize gönderdiği voltajı farklı devirlerde ölçtünüz mü? Mevcut redresörünüzün traksiyoner yada agm aküye göre voltajının manual mi otomatik mi olup olmadığı biliyor musunuz? Manual ise şuan hangi ayarda olduğunu biliyor musunuz?

Aküleri bozacak (sizin deyiminizle) o kadar çok etken var ki, bir kaç kişinin işini kolaylaştıracak pratik bilgiler bunlar o kadar da  zararlı değiller, hele "sürekli akü değiştirirsiniz" hiç değiller.

Teknemde redresörüm var ben bot akülerimi onunla şarj ediyorum ama bu kadar abartılacak bir durum değil.

Şöyle bir hesap var bir datacenter firması sunucuları klima kullanmadan sadece hava akımı ile soğutup 5 yıl sonunda arıza çıkaran ekipmanların değeri ile klimalı ortamda çalışan sunucu odasındaki arızalı ekipman ve klimaların harcadığı enerji maliyetini hesaplamış ve klimalı soğutmadan vazgeçmişti çünkü rakamlar buna değmediğini gösteriyordu.

Profosyonel anlamda enerji üretimi ile ilgileniyor iseniz elbette akülerin ömrü onları şarj eden redresörün ömrü, bunların tutarları vs. gibi bir çok planlama yaparsınız, ama burada yapılacak işte bu kadar ince ayrıntıya değmeyecektir.

Teknelerinde ellerinin altında redresörü olan biri zaten bunu kullanacaktır, olmayan için tavsiye ettiğim solar enerji şarj cihazı ve notebook adaptörü bu işi en azından orta halli bir redresörün yapacağı kadar yapacaktır.

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 28, 2019, 10:35:44
Çamaşır makinesinin Calgonu gibi , neymiş rezistans bozulmazmış .
Yıllık calgon parsaı ile 3 rezistans alınıyor , anlamı kaldı mı .  :)
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 10:37:25
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çamaşır makinesinin Calgonu gibi , neymiş rezistans bozulmazmış .
Yıllık calgon parsaı ile 3 rezistans alınıyor , anlamı kaldı mı .  :)

 1w5ey8 1w5ey8 1w5ey8
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Efe Sarıoğlu - Şubat 28, 2019, 10:43:35
Teknemde redresör ve kara bağlantısı yok, 4-5 günlük seyirlerde bile maksimum 4-5 saat motor seyri ancak yapıyorum, bu seyirlerde de motor genelde rölantinin bir tık üstünde, oldukça düşük bir devirde çalışıyor ve aküye ciddi bir katkı sağlamıyor. Bu yüzden uzun seyirler öncesi aküyü karaya alıp Einhell bc8 modeli son derece uyduruk(ama iş görür) bir Akü şarj aleti ile dolduruyorum. 130 wattlık güneş panelinin katkısı ile bir portatif buzdolabı, aydınlatma ve seyir elektroniklerini sorunsuz kullanıyorum. Bahsettiğim Einhell marka şarj aleti çok ucuz bir ürün, 65 tl ye almıştım. Notebook adaptörüne alternatif olabilir diye yazıyorum.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 28, 2019, 12:03:06
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Akülerinizi bu şekilde kullandığınız sürece sürekli olarak akü değiştirmek zorunda kalırsınız yapmayın. Uzun süre kullanmak ve tam kapasite ile kullanmak istiyorsanız 4 aşamalı şarj eden ve sıcaklık sensörü bulunan redresörler kullanın. Yoksa evet aküyü sürekli 15V 5A ile şarj edersiniz ancak akünün canına okursunuz.

Alper bey teknelerimizde çoğunlukla seyir esanasında akülerimizi şarj eden motora bağlı alternatörlerin akülerimizi hangi akımla ne şekilde şarj ettiğini biliyor musunuz?
Hiç bu alternatörlerin akülerimize gönderdiği voltajı farklı devirlerde ölçtünüz mü? Mevcut redresörünüzün traksiyoner yada agm aküye göre voltajının manual mi otomatik mi olup olmadığı biliyor musunuz? Manual ise şuan hangi ayarda olduğunu biliyor musunuz?

Aküleri bozacak (sizin deyiminizle) o kadar çok etken var ki, bir kaç kişinin işini kolaylaştıracak pratik bilgiler bunlar o kadar da  zararlı değiller, hele "sürekli akü değiştirirsiniz" hiç değiller.

Teknemde redresörüm var ben bot akülerimi onunla şarj ediyorum ama bu kadar abartılacak bir durum değil.

Şöyle bir hesap var bir datacenter firması sunucuları klima kullanmadan sadece hava akımı ile soğutup 5 yıl sonunda arıza çıkaran ekipmanların değeri ile klimalı ortamda çalışan sunucu odasındaki arızalı ekipman ve klimaların harcadığı enerji maliyetini hesaplamış ve klimalı soğutmadan vazgeçmişti çünkü rakamlar buna değmediğini gösteriyordu.

Profosyonel anlamda enerji üretimi ile ilgileniyor iseniz elbette akülerin ömrü onları şarj eden redresörün ömrü, bunların tutarları vs. gibi bir çok planlama yaparsınız, ama burada yapılacak işte bu kadar ince ayrıntıya değmeyecektir.

Teknelerinde ellerinin altında redresörü olan biri zaten bunu kullanacaktır, olmayan için tavsiye ettiğim solar enerji şarj cihazı ve notebook adaptörü bu işi en azından orta halli bir redresörün yapacağı kadar yapacaktır.
Murat bey bir akünün ömrü düzgün kullanıldığı zaman minimum 5 senedir.
Sorularınıza gelince arabalardaki ve teknelerdeki alternatörler düzgün birer şarj cihazı değildir. Biz onlara tabiri caizse öküz charger deriz. Alternatör makine devrine bağlı olarak enerji üretir. Voltajda yine aynı şekilde değişir. Ama akülerin bir şarj diyagramı vardır ve alternatör onu sağlayamaz. Şarj ederken akünün ne sıcaklığını dikkate alır ne de başka birşeyi. Devre göre düz akım yollar.

Bu konu ile alakalı olarak satırlarca yazım var akülerin nasıl şarj edilmesi konusu hakkında. Düzgün şarj edersiniz ya da  etmezsiniz bilemem. Ben doğrusunu yazmakla mükellefim. Ama akü konusunu açık konuşayim eski işim gereği çok çok iyi bilirim. İçerisinde kullanılan plakaların yapısına kadar da söyleyebilirim.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 28, 2019, 12:05:25
bir hata olmuş. Hiç bir şeyle mükellef falan değilim. Bana ne? nasıl istiyorsanız öyle yapın.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Barış Baykan - Şubat 28, 2019, 12:15:25
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Teknemde redresör ve kara bağlantısı yok, 4-5 günlük seyirlerde bile maksimum 4-5 saat motor seyri ancak yapıyorum, bu seyirlerde de motor genelde rölantinin bir tık üstünde, oldukça düşük bir devirde çalışıyor ve aküye ciddi bir katkı sağlamıyor. Bu yüzden uzun seyirler öncesi aküyü karaya alıp Einhell bc8 modeli son derece uyduruk(ama iş görür) bir Akü şarj aleti ile dolduruyorum. 130 wattlık güneş panelinin katkısı ile bir portatif buzdolabı, aydınlatma ve seyir elektroniklerini sorunsuz kullanıyorum. Bahsettiğim Einhell marka şarj aleti çok ucuz bir ürün, 65 tl ye almıştım. Notebook adaptörüne alternatif olabilir diye yazıyorum.

Efe Korsana katılıyorum. Ne pendik marina da ne de baska marinada elektrik baglantım yok. Bir rivzayete göre korozyon acisindan daha iyi böylesi. Takın 100w panel, teknede yasamiyorsanız veya çok uzun süre demirde hareketsiz kalmiyorsanız yeterli geliyor.
Benim düldül 2008 model 350 saatte motoru var. (Reklamı yapayım satarken lazim olur  :D )
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Şubat 28, 2019, 13:49:22
Bir kere daha söylüyorum rakamlar vardır elbette ama önemli bir diğer hususta deneyimlerdir, zaten forumların amacı budur deneyimlerimizi paylaşmak.

Ben deneyimim şudur ; 3 yıl önce en az 5 yıl kullanılmış 4 tane agm 100 amper akü aldım halen durumları çok iyi.

Sizin varsa böyle bir deneyiminiz lütfen buyrun ama akülerle ilgili teknik dökümanlara zaten akünün marka ve model nosuna göre kolayca erişebiliyoruz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 28, 2019, 14:02:19
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kere daha söylüyorum rakamlar vardır elbette ama önemli bir diğer hususta deneyimlerdir, zaten forumların amacı budur deneyimlerimizi paylaşmak.

Ben deneyimim şudur ; 3 yıl önce en az 5 yıl kullanılmış 4 tane agm 100 amper akü aldım halen durumları çok iyi.

Sizin varsa böyle bir deneyiminiz lütfen buyrun ama akülerle ilgili teknik dökümanlara zaten akünün marka ve model nosuna göre kolayca erişebiliyoruz.
Murat bey akü sattım senelerce. akülerle alakalı hangi dökümanlara ulaşıyorsunuz. Size plaka yapısı hakkında bilgi veriyor mu. Ya da hangi aküde reserve capacity değeri veriliyor sizin bildiğiniz akü markaları içerisinde. Tamam almış olduğunuz aküler değiştirilmeden önce düzgün kullanılmış ama sahibinin içine sinmediği için ya da çok bilen elektrikçiler abi senin bu aküler bitmiş dedikleri için aküleri değiştirmiş olabilir ve siz de o aküleri kullanıyor olabilirsiniz. Sıkça başıma gelen şey. Tekneye gidip test edip hala sağlam dediğim akülerin tekne sahibinin olsun değiştirelim demesiyle değiştirlmesi gibi. AGM akü zaten bu tip kullanımlarda kullanılabilecek en doğru akü. Bunlarda bir sorun yok ki. Eğri gemi doğru seferlik bir durumda değil sizin durumunuz. Sadece ben düzgün ve doğru şarj edilmez ise akülerin bozulacağını söylüyorum. Aküleri hızlı olarak ancak %80 e kadar şarj edersiniz.Sonrasında voltaj vs değişir. İçeri Amperler 5 er 5er girerken 1 er 1 er girmeye başlar. Daha doğrusu bu şekilde olmalı. Yoksa iç dirençten dolayı aküler ısınır ve arızalar çıkmaya ve akünün ömrü kısalmaya başlar. Düzgün bir charger işte orada devreye girerek voltajı düşürür ve akünün ideal sıcaklıkta doğru voltaj ile şarj olmasını sağlar. Sizin başınıza gelmedi diye doğrunun bu olmadığını mı yadsıyacaksınız.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Sunay Gönenden - Şubat 28, 2019, 16:00:32
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kere daha söylüyorum rakamlar vardır elbette ama önemli bir diğer hususta deneyimlerdir, zaten forumların amacı budur deneyimlerimizi paylaşmak.

Ben deneyimim şudur ; 3 yıl önce en az 5 yıl kullanılmış 4 tane agm 100 amper akü aldım halen durumları çok iyi.

Sizin varsa böyle bir deneyiminiz lütfen buyrun ama akülerle ilgili teknik dökümanlara zaten akünün marka ve model nosuna göre kolayca erişebiliyoruz.
Paylaşımınız için teşekkürler. Belirttiğiniz kullanılmış akü fiyati inanılır gibi değil. Ben de buralarda bulabilirsem alacağım. İsterse arızali çıksın bu fiyata riske girmeye değer. Deneyimlerinize göre kullanılmış agm  akü alırken nelere dikkat etmek lazım.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Şubat 28, 2019, 16:12:15
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kere daha söylüyorum rakamlar vardır elbette ama önemli bir diğer hususta deneyimlerdir, zaten forumların amacı budur deneyimlerimizi paylaşmak.

Ben deneyimim şudur ; 3 yıl önce en az 5 yıl kullanılmış 4 tane agm 100 amper akü aldım halen durumları çok iyi.

Sizin varsa böyle bir deneyiminiz lütfen buyrun ama akülerle ilgili teknik dökümanlara zaten akünün marka ve model nosuna göre kolayca erişebiliyoruz.
Paylaşımınız için teşekkürler. Belirttiğiniz kullanılmış akü fiyati inanılır gibi değil. Ben de buralarda bulabilirsem alacağım. İsterse arızali çıksın bu fiyata riske girmeye değer. Deneyimlerinize göre kullanılmış agm  akü alırken nelere dikkat etmek lazım.
Üzerinde rezistans olan bir akü test cihazı ile kontrol edin. Sadece voltmetre ile anlayamazsınız. Aküyü yüke bindirerek voltajı tutup tutmadığına bakılarak içerisindeki plakaların sağlamlığı anlaşılır.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Zerin Güney - Şubat 28, 2019, 18:11:09
Kesinlikle yük altında denenmesine katılıyorum bizzat yaşadım .
Boşta 14,5 volt veren akü  marş basınca panelde ışıklar gidiyordu çakırt çukurt sesler ve icraat yok .
8 aylık akü yol kesmiş yük altında  o voltajı veremiyordu .
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Hulki Erdem - Şubat 28, 2019, 21:02:40
Şönt ampermetre,
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Mart 01, 2019, 09:09:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kesinlikle yük altında denenmesine katılıyorum bizzat yaşadım .
Boşta 14,5 volt veren akü  marş basınca panelde ışıklar gidiyordu çakırt çukurt sesler ve icraat yok .
8 aylık akü yol kesmiş yük altında  o voltajı veremiyordu .
Zerin bey hiç bir akü üzerinde şarj yokken 12.9V un üzerini veremez ve gösteremez. Hadi ölçüm hatası toleransı ile 13.0V olsun. Hadi onu bıraktım şarjdan yeni çıkmış üzerinde yüzey voltajı olsun 13.2 ya da 3. Maksimum o kadar. 14.5V verebilmesi imkansız. Verebilir üzerinde fazladan cell vardır fabrika çıkışı 12V değilde 14V dur. Ancak öyle olur. Ama ben daha şimdiye kadar görmedim duymadım.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Murat Ceylan - Mart 01, 2019, 09:16:53
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir kere daha söylüyorum rakamlar vardır elbette ama önemli bir diğer hususta deneyimlerdir, zaten forumların amacı budur deneyimlerimizi paylaşmak.

Ben deneyimim şudur ; 3 yıl önce en az 5 yıl kullanılmış 4 tane agm 100 amper akü aldım halen durumları çok iyi.

Sizin varsa böyle bir deneyiminiz lütfen buyrun ama akülerle ilgili teknik dökümanlara zaten akünün marka ve model nosuna göre kolayca erişebiliyoruz.
Murat bey akü sattım senelerce. akülerle alakalı hangi dökümanlara ulaşıyorsunuz. Size plaka yapısı hakkında bilgi veriyor mu. Ya da hangi aküde reserve capacity değeri veriliyor sizin bildiğiniz akü markaları içerisinde. Tamam almış olduğunuz aküler değiştirilmeden önce düzgün kullanılmış ama sahibinin içine sinmediği için ya da çok bilen elektrikçiler abi senin bu aküler bitmiş dedikleri için aküleri değiştirmiş olabilir ve siz de o aküleri kullanıyor olabilirsiniz. Sıkça başıma gelen şey. Tekneye gidip test edip hala sağlam dediğim akülerin tekne sahibinin olsun değiştirelim demesiyle değiştirlmesi gibi. AGM akü zaten bu tip kullanımlarda kullanılabilecek en doğru akü. Bunlarda bir sorun yok ki. Eğri gemi doğru seferlik bir durumda değil sizin durumunuz. Sadece ben düzgün ve doğru şarj edilmez ise akülerin bozulacağını söylüyorum. Aküleri hızlı olarak ancak %80 e kadar şarj edersiniz.Sonrasında voltaj vs değişir. İçeri Amperler 5 er 5er girerken 1 er 1 er girmeye başlar. Daha doğrusu bu şekilde olmalı. Yoksa iç dirençten dolayı aküler ısınır ve arızalar çıkmaya ve akünün ömrü kısalmaya başlar. Düzgün bir charger işte orada devreye girerek voltajı düşürür ve akünün ideal sıcaklıkta doğru voltaj ile şarj olmasını sağlar. Sizin başınıza gelmedi diye doğrunun bu olmadığını mı yadsıyacaksınız.

Teknemdeki akülerden 4 tanesi şudan ;

http://www.smsolar.net/files/Rocket%20ESC100-12.pdf

Bunun gibi akülerin hepsinde bu gibi bilgiler mevcut.

Araç, tekne gibi basit düşünmeyin.

Bu gibi ürünler büyük şirketlerden çıkar ve binlercedir, çıkarılma sebepleri ise akülerin bozulma sebebi değil periyodik değişim tarihi geldiği içindir.

Konuyu saptırmayalım bence bu kadar akü şarj tartışması yeterli olacaktır.

West istanbul marinaya gelip satın almadan evvel görmek test etmek isteyen olursa yardımcı olurum.


Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Günhan Domaç - Mart 01, 2019, 16:11:50
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...arabalardaki ve teknelerdeki alternatörler düzgün birer şarj cihazı değildir. Biz onlara tabiri caizse öküz charger deriz. Alternatör makine devrine bağlı olarak enerji üretir. Voltajda yine aynı şekilde değişir. Ama akülerin bir şarj diyagramı vardır ve alternatör onu sağlayamaz. Şarj ederken akünün ne sıcaklığını dikkate alır ne de başka birşeyi. Devre göre düz akım yollar...
Alper bey, yani otomobil ve motosiklet akümüzü mesela 6 ayda bir akücüde tam şarj mı ettirmeliyiz, daha verimli olur ve ömrü uzar mı? Mesela ben hep kısa mesafelerde ve düşük devirde kullanırım, arabayla ayda ancak 1.000 km yaparım. Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Mart 01, 2019, 16:24:22
6 ayda bir tam kapasite şarj etmeniz bir şeye yaramaz. Ancak şülfat kırma yaparsanız kaybolan kapasitenin bir miktarını kazanırsınız eğer akünüz kötü durumdaysa.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Recep Ertürk - Mart 01, 2019, 16:34:34
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

sülfat kırma yaparsanız kaybolan kapasitenin bir miktarını kazanırsınız eğer akünüz kötü durumdaysa.


Bu desülfatör takma mı oluyor?
Ya da nasıl bir şeydir?

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Alper Dora - Mart 01, 2019, 16:42:38
Aküye belirli bir süre 15V gibi yüksek bir akım verirsiniz.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 01, 2019, 16:43:50
Şu aşağıdakiler gibi bir şey Recep Bey.

https://www.amazon.com/Xtreme-Charge-XC100-P-Maintenance-Desulfator/dp/B001JSTM8I/ref=sr_1_1?keywords=XC100-P&qid=1551447708&s=gateway&sr=8-1

https://www.amazon.com/BLS-12-Volt-Battery-Desulfator/dp/B00CXVGNAK

İkisinide kullanıyorum. Psikolojik olarak mutlu ediyor.
Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Recep Ertürk - Mart 01, 2019, 16:51:37


Ya bu?

https://www.amazon.com/Intelligent-Battery-Desulfator-Regenerate-Batteries/dp/B00K6ANLWI/ref=pd_sbs_263_5/131-8159579-5109929?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00K6ANLWI&pd_rd_r=e0309739-3c28-11e9-9aed-c3a00bddb282&pd_rd_w=vGVza&pd_rd_wg=8b070&pf_rd_p=588939de-d3f8-42f1-a3d8-d556eae5797d&pf_rd_r=2NPYES048X7V03486JBS&psc=1&refRID=2NPYES048X7V03486JBS

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 01, 2019, 16:55:08
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu aşağıdakiler gibi bir şey Recep Bey.

https://www.amazon.com/Xtreme-Charge-XC100-P-Maintenance-Desulfator/dp/B001JSTM8I/ref=sr_1_1?keywords=XC100-P&qid=1551447708&s=gateway&sr=8-1

https://www.amazon.com/BLS-12-Volt-Battery-Desulfator/dp/B00CXVGNAK

İkisinide kullanıyorum. Psikolojik olarak mutlu ediyor.

Sabit bir akım ve voltaj vermezler. Belli bir frekansda "pulse" tabir edilen darbeler verirler. (Saniyede 1000 ile 22000 darbe arasında modele markaya göre değişir)Kitapçıkları akü tam dolu iken sabitleme şarjında "float charge" 15 gün süre ile takılı kalmasını tavsiye eder. Testlerini yapmak çok uzun sürdüğü için gerçekten yapmadım. Şarja takılı olmayan bir aküyede takılabilir ama yavaş yavaş aküyü bitirirler.

Dediğim gibi beni psikokıjik olarak mutlu ediyor.

Başlık: Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 01, 2019, 16:59:00
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Ya bu?

https://www.amazon.com/Intelligent-Battery-Desulfator-Regenerate-Batteries/dp/B00K6ANLWI/ref=pd_sbs_263_5/131-8159579-5109929?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B00K6ANLWI&pd_rd_r=e0309739-3c28-11e9-9aed-c3a00bddb282&pd_rd_w=vGVza&pd_rd_wg=8b070&pf_rd_p=588939de-d3f8-42f1-a3d8-d556eae5797d&pf_rd_r=2NPYES048X7V03486JBS&psc=1&refRID=2NPYES048X7V03486JBS



Evet budur. Her ürün her aküyü kurtrıcak diye bir şey yoktur bu arada sizin akünüzde iş yapmayan bir ürün başka bir aküyü kurtarabilir. Son yıllarda çok fazla varyasyonları çıktı. Ben ilk aldıgımda sadece bir marka vardı. Pulse Tech i sonradan aldım.