0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2019, 11:29:18 »
Bilgi için teşekkür ederim Zerin korsan. Demek elektrik motoru o çıkıntıya sığacak kadar minik. Benzinlilerde mecburen yakıt, piston vs koca bir elektromekanik var. Bunu düşünmemiştim.

Düşününce bu belki bir dezavantaj da olabilir. Mesela kaza ile benzinli motorun pervanesini çarpsanız pervane yenilemek ile kurtulma ihtimaliniz yüksek. Ama elektrikli motoru çarparsanız motorun kendisinin zarar görme durumu var.
Sea is my true love
*
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2019, 11:32:15 »
O çıkıntıya sığmaz torpedo gibi bir bütündür o .
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #17 : Şubat 25, 2019, 12:00:34 »
Torqueedo için şu iki şemaya ulaştım nette;


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Murat Ceylan

  • * Gezgin Korsan
  • 693
    • Yaşadığı Şehir
  • İSTANBUL
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • NİMETİM - WİM
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #18 : Şubat 25, 2019, 12:22:23 »
Marinada ve bir çok alargada osapian ile keyifli zaman geçirdim.
Aşırı fırtınada ne yapar bilemiyorum, fakat ben şahsen benzinli 2.5-3.5 motor yerine buna güvenirim.
Şimdiye dek benzinli bir çok motorla kürek çekmek yada yedeklenmek zorunda kaldım ama elektrikliyle hiç kalmadım.
Bazı zamanlarda akünün bitmesinden ötürü gideceğim yere yavaş gitmiş olabilirim ama sonuçta hep beni ulaşmak istediğim yere ulaştırdı.

Geri vitesin olması büyük avantaj, özellikle balık avında müthiç avantajlı hiç bir ses gelmiyor.
Bazı sabahları dolaşmaya çıktığımda özellikle sessizliği çok hoşuma gidiyor, duyduğunuz tek ses dümen suyunun çıkardığı hafifi ses.

Ben aküleri ikinciel aldım,. (100 amper agm 250 tl) dolayısı ile motor ve akü o zaman bana 1000 tl ye gelmişti ve çok iyi bir rakamdı.

Aküleri 2 sezondur kullanıyorum herhangi bir sorun olmadı.

Benim motorun 2. sezon sonunda bir iki yerinde ufak tefek paslanmalar başladı ama çalışmasında bir sıkıntı yok.
İlk fark edildiğinde zımpara yapılıp boya yenilense iyi olurdu ama ben bununla uğraşmadım.

Portuç, kamara, koltuk altı gibi her yere sığıyor.

2.5 hp suzuki motorumu depoya kaldırdım ihtiyaç duymuyorum.

2.70 seastar bot + suzuki 2.5 hp 4 zamanlı ile (82 kiloyum) 5 knot
Aynı şartlar osapian 55 lbs 32 kg 100 amper akü 3.2 knot yapıyor.

*

    Çevrimdışı Özer Aydınkaya

  • * Gezgin Korsan
  • 255
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ELIF- Netsel Marina
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #19 : Şubat 25, 2019, 14:20:14 »
Murat korsan

Bu motoru kullanmak için akü şart mı ? 220 bir iskeleye bağlandığımızda şarj edemezmiyiz ? Ben sadece karaya ulaşmak için kullanıyorum. Maximum 50 m git gel için uzun bir süre şarj yeter gibi geliyor ? Tecrübelerinizi ögrenebilirmiyim.
*

    Çevrimdışı Ali Aygın

  • * Gezgin Korsan
  • 537
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Tekne Adı
  • ATLAS, Antalya
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2019, 14:54:02 »
Elektrikli motorların en büyük eksisi akü ve şarj ihtiyacı. Artıları da çok tabi. Hafif, sessiz, vs, vs.

Enerji teknede zaten en büyük sıkıntı. Özellikle uzun süre kara bağlantısı olmadan alargada kalıyorsanız.

Aknenin enerji sarfiyatına bir de bot motor aküsünü eklemek mantıklı gelmiyor bana.

Al yanına 10 lt benzin bak keyfine.
GeKo
*
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #21 : Şubat 25, 2019, 15:08:41 »
Ali Aygın Korsan Bey ile tıpatıp aynı fikirleri paylaşmaktayım.
Teknede Elektrik en önemli mevzu iken birde Botun Motorunun başa bela alınması olacak iş değil....
BOT ve MOTOR başlı başına sorun odağı olduğundan Buradaki Korsanlardan birine Botu , Bir diğerine Motorumu satmış durumdayım....

Fuardan 1,5 veya 2 metre kürekli Bot almayı Düşünüyorum Bütçeme uygun bir şey bulursam....
Bulamazsam Migrosa bakacağım

Benzinli bot asla, Elektriklisi Kata diyorum....
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Mahir B. Aşut

  • * Gezgin Korsan
  • 3.438
    • Yaşadığı Şehir
  • Altınoluk
    • Tekne Adı
  • S/Y MELTEMİM Küçükkuyu
    • EkoPC
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #22 : Şubat 25, 2019, 18:01:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Muğla Dalyan'da bu şekilde gezi tekneleri var kooperatife bağlı olarak turist gezdiriyorlar. ...

Vay... bilmiyordum... İyiyimiş... Çok da zihni sinir proce değilmiş yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Sana hiçbir dilek verilmemiştir ki, onu gerçekleştirecek olan güç de birlikte verilmemiş olsun...
Ancak, bunu elde etmek için çalışman gerekebilir." Richard Bach
*
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #23 : Şubat 25, 2019, 19:01:12 »
Alargayı sevenler güneş paneli ile sorunu çözebilir . Fiyat olarak benzerlerine göre çok çok iyi. Kullanan bir arkadaşın yorumu:
"Bende Flover 55 Lbs Itme Gücü Olan Motor Var. 4,5-5 Hp Güce Denk Gelmekte.55 Lbs Motor 330-360 Cm Botlar Için Ideal.dolu Bir 12 V Akü Ile Rolantide 8 Saat çalişir Ve 5 Saat Botu Götürme Kapasitesine Sahip. Bende 2 Adet Aküvar Ikisinide Bağliyorum.(paralel) Gayet Memnunum. 3 Kişi Rahat Götürüyor. Bot 3.60 . "
Ne mutlu Türküm diyene.
*
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #24 : Şubat 25, 2019, 19:11:29 »
Taşıma çantası ihtiyaci olan olabilir ( Dikkat sadece taşıma çantası) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Torqeedo Travel Motorlar İçin Taşıma Çantası
ÜRÜN KODU : 92106055
 5,0 (0 Yorum)

1.432,12 TL
Havale/EFT: 1.288,91 TL
Ne mutlu Türküm diyene.
*
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #25 : Şubat 25, 2019, 19:48:02 »
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez .

55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek ,

5 hp inanın çok daha fazla iter .
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #26 : Şubat 25, 2019, 20:05:34 »
Zerin korsanım, elektrikli motor satan her site 55lbs için öyle yazmış demek uç noktada teorik güçlerden bahsediyorlar.
Gerçi bizim benzinliler de tam olarak üzerinde yazan bg yi veriyor mu sorgulamak lazım.
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Özer Aydınkaya

  • * Gezgin Korsan
  • 255
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • ELIF- Netsel Marina
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #27 : Şubat 25, 2019, 20:26:26 »
Bu motorları 220 v ile şarj edemezmişiz ? Akü şart mıdır ?
*

    Çevrimdışı Çetin Şahinöz

  • * Gezgin Korsan
  • 416
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİREN, İstanbul
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #28 : Şubat 25, 2019, 21:54:18 »
Elektrikli motorlar ın içinde şarj edilebilen batarya olanı var mı bilmiyorum. Ama akü beslemek için şarj için değil.
Sea is my true love
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 158
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Elektrikli Dıştan Takma Motorlar Bilgi ve Deneyimler
« Yanıtla #29 : Şubat 26, 2019, 00:08:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şunu bir açığa kavuşturalım 55 lbs 4,5 - 5 hp denk gelmez . 55 lbs 24,75 kg itme güçü uygulamak demek , 5 hp inanın çok daha fazla iter .

Hmm bu iyi olmadı; ben de hiç sorgulamadan 5hp ise alayım dediydim.. bot için değil de tek motora bağlı kalmak istemediğimden... ufak da bir braket yaptırıp motorda sıkıntı olursa şarj edemesem bile motorun kendi aküsü + teknedeki 3 aküyü kullanarak biryerlere sığınırım diye...  Ne kadar devamlılığı olursa olsun 25kg itme gücüyle 3 tonluk kütle ne kadar yürür ki..
219 no'lu meşazın müellifi...