0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDün akşam bir dostumla sohbet ediyorduk. Yıllar önce yelkenlisinde başına gelenleri anlattı. 2000 lerin başında yeni bir yelkenli alıyor. Tüm ek donanımları da fabrikada takılıyor. 2-3 sene kadar problemsiz kullanıyor. Bir gün marinaya bağlıyken kendisi yakın bir mekanda maç seyrederken haber geliyor, ''Teknende yangın çıktı !!!''Marinaya geldiğinde tekneden duman çıktığını görüyor. O sırada birileri tekneye atlamış içeri girmeye çalışıyor. Giriş kapısı açıldığında içeri taze hava dolması ile beraber duman aleve dönüşüyor. Yükselen alevlerle ana yelken yanmaya başlıyor. Tekneyi yanarken botla boş bir beton pontona çekiyorlar. Yelken yanıp bittikten sonra alevler kesiliyor. İtfaiye de gelip duman tüten tekneye suyu sıkınca tekne kullanılmaz hale geliyor. İçine girip incelemeler yapılıyor. Yangının elektrik kontağından çıktığı tahmin ediliyor. Üretici firma ile yazışmalar başlıyor. Firma hatalı imalat olasılığını kabul etmiyor önce. Bilirkişi yolluyor, elektrik kontağı sebebi olarak hatalı ekipman montajı olarak belirtiliyor. Arkadaşım bunun imkansız olduğunu, aldıktan sonra en ufak bir ekleme yapmadığını söylüyor. Ayrıca tekneyi her terk edişimde tüm şalterleri ve gazı kapatırdım diyor. İş mahkemelik oluyor. İmalatçının ülkesinde ayrı bir dava açılıyor. İş büyüyünce firma tekrar bilirkişi yolluyor. Gelen kişi yakınlardaki aynı model sağlam bir tekne ile de karşılaştırarak incelemeye başlıyor. Hiç bir fark bulamayınca tekneyi tamamen dağıtarak arızayı bulmak üzere izin istiyor. Montajda kablo bağları ile demetlenmiş kabloları kesitine kesmeye başlıyor ve sebep olan kabloyu buluyor. Tüm kablolar sağlam iken, sebep kablo okside olmuş, kararmış. Takip edince bunun akülerin şarj göstergesine giden kablo olduğunu görüyorlar. İlk montaj sırasında kablo bağının sıkıştırması ile sıyrılmış ve zaman içinde okside olarak yangına sebep olmuş. Elektrik şemasında üzerine bağlı olması gereken 5A sigorta ise montajda hiç takılmamış. Firma hatasını kabul edip arkadaşıma yeni bir tekne vermeyi kabul ediyor. Aynı seride olan tüm teknelere de recall yapıp elektrik sistemlerini incelemeye alıyor. Bu niye anlattım;Standart donanımlı teknelerde bile hata çıkma olasılığı varken, sonradan monte ettirdiğimiz ekipmanların bağlantıları her türlü hataya açık. En azından bağlayacağımız uygun ve kaliteli sigorta ile emniyete almamız gerekiyor.SelamlarEmre bey merhaba.Bu teknenin marka ve modelini verebilir misiniz? Selamlar
Dün akşam bir dostumla sohbet ediyorduk. Yıllar önce yelkenlisinde başına gelenleri anlattı. 2000 lerin başında yeni bir yelkenli alıyor. Tüm ek donanımları da fabrikada takılıyor. 2-3 sene kadar problemsiz kullanıyor. Bir gün marinaya bağlıyken kendisi yakın bir mekanda maç seyrederken haber geliyor, ''Teknende yangın çıktı !!!''Marinaya geldiğinde tekneden duman çıktığını görüyor. O sırada birileri tekneye atlamış içeri girmeye çalışıyor. Giriş kapısı açıldığında içeri taze hava dolması ile beraber duman aleve dönüşüyor. Yükselen alevlerle ana yelken yanmaya başlıyor. Tekneyi yanarken botla boş bir beton pontona çekiyorlar. Yelken yanıp bittikten sonra alevler kesiliyor. İtfaiye de gelip duman tüten tekneye suyu sıkınca tekne kullanılmaz hale geliyor. İçine girip incelemeler yapılıyor. Yangının elektrik kontağından çıktığı tahmin ediliyor. Üretici firma ile yazışmalar başlıyor. Firma hatalı imalat olasılığını kabul etmiyor önce. Bilirkişi yolluyor, elektrik kontağı sebebi olarak hatalı ekipman montajı olarak belirtiliyor. Arkadaşım bunun imkansız olduğunu, aldıktan sonra en ufak bir ekleme yapmadığını söylüyor. Ayrıca tekneyi her terk edişimde tüm şalterleri ve gazı kapatırdım diyor. İş mahkemelik oluyor. İmalatçının ülkesinde ayrı bir dava açılıyor. İş büyüyünce firma tekrar bilirkişi yolluyor. Gelen kişi yakınlardaki aynı model sağlam bir tekne ile de karşılaştırarak incelemeye başlıyor. Hiç bir fark bulamayınca tekneyi tamamen dağıtarak arızayı bulmak üzere izin istiyor. Montajda kablo bağları ile demetlenmiş kabloları kesitine kesmeye başlıyor ve sebep olan kabloyu buluyor. Tüm kablolar sağlam iken, sebep kablo okside olmuş, kararmış. Takip edince bunun akülerin şarj göstergesine giden kablo olduğunu görüyorlar. İlk montaj sırasında kablo bağının sıkıştırması ile sıyrılmış ve zaman içinde okside olarak yangına sebep olmuş. Elektrik şemasında üzerine bağlı olması gereken 5A sigorta ise montajda hiç takılmamış. Firma hatasını kabul edip arkadaşıma yeni bir tekne vermeyi kabul ediyor. Aynı seride olan tüm teknelere de recall yapıp elektrik sistemlerini incelemeye alıyor. Bu niye anlattım;Standart donanımlı teknelerde bile hata çıkma olasılığı varken, sonradan monte ettirdiğimiz ekipmanların bağlantıları her türlü hataya açık. En azından bağlayacağımız uygun ve kaliteli sigorta ile emniyete almamız gerekiyor.Selamlar
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .Nevzat Korsanım dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .Nevzat Korsanım dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .Tunc korsan , burda asıl konu dc akımda ac sigorta kullanmanın sakıncalı olduğu idi , Ac sigortadan asıl kast edilen şeyin aynı zamanda bir nevi şalter olan bildiğimiz elemanlar ... Konunun ac de dc role kullanmak olmadığı halde çektiğiniz dikkatim sizi doğrulamıyor maalesef ...Ac akım kontrolünde dc role kullanılır. Bu rolelerin beslemesini DC kaynaktan yapar ana kontaktalarından Ac akımı kontrol edersiniz. (uygun akım aralığında) ...Benim de yaptığım , üstelik o tarihte şemasını bulamadan sadece prensip bilgilerini alarak devresini kendim dizayn ettiğim ve başarılı bir şekilde çalıştırdığım soft start devresinin benzeri bir şeması ... Burda on off anahtarlarını ve cihazdaki bazı başka elemanları korumak için ac akım kademe kademe ve zaman gecikmeli olarak devreye uygulanıyor .Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapDc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .Nevzat Korsanım dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .Tunc korsan , burda asıl konu dc akımda ac sigorta kullanmanın sakıncalı olduğu idi , Ac sigortadan asıl kast edilen şeyin aynı zamanda bir nevi şalter olan bildiğimiz elemanlar ... Konunun ac de dc role kullanmak olmadığı halde çektiğiniz dikkatim sizi doğrulamıyor maalesef ...Ac akım kontrolünde dc role kullanılır. Bu rolelerin beslemesini DC kaynaktan yapar ana kontaktalarından Ac akımı kontrol edersiniz. (uygun akım aralığında) ...Benim de yaptığım , üstelik o tarihte şemasını bulamadan sadece prensip bilgilerini alarak devresini kendim dizayn ettiğim ve başarılı bir şekilde çalıştırdığım soft start devresinin benzeri bir şeması ... Burda on off anahtarlarını ve cihazdaki bazı başka elemanları korumak için ac akım kademe kademe ve zaman gecikmeli olarak devreye uygulanıyor .Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapNevzat Korsanım dc veya ac bobinli röle veya kontaktörün kontak ucundan elbette istediğiniz cins ve gücte voltajı geçirebilirsiniz . bazı sistemlerde 12 volt dc ile 380 volt ac güçleri kontaklarız biz . ama ac bobine dc güç veremezsiniz . konu dağılmnasın toprlıyorum otomat sigorta veya cam sigorta seçerken AC /DC ayırımı yapmanıza gerek yok . ben 25 yıldır inşa ettiğim hiç bir gemide ,yatta ac /dc sigorta ayırmadım
Bir test daha koyalım o zaman , amper amperdir uygunu koyarım ile olmuyorSigorta AC , C eğrisi yani 5-10 katı olan 30A de AC de şak diye açması lazımPeki DC de ne oluyor hem geç, hem dumanlı alevli açıyor...