0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
kesici olarak kullanılan sigortada 220 AC veya 24 volt DC olması önemli değildir . 220 volt maximum akım değerini gösterir . altındaki gerilimlerde kullanabilirsiniz . önemli olan amper değeridir . 6 amper bir sigortaya 50 amper bağlarsanız olmaz .şunu belirtmek isterim teknede/gemilerde her iki hatta da (+ /- )sigorta bağlanır
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yapkesici olarak kullanılan sigortada 220 AC veya 24 volt DC olması önemli değildir . 220 volt maximum akım değerini gösterir . altındaki gerilimlerde kullanabilirsiniz . önemli olan amper değeridir . 6 amper bir sigortaya 50 amper bağlarsanız olmaz .şunu belirtmek isterim teknede/gemilerde her iki hatta da (+ /- )sigorta bağlanır Tam anlayamadım, sigorta akım degeri önemli ac veya dc olması farketmez kullanılır mı demek istediniz?
Evde çok kullandıgımız B eğrisi 6A otomatik sigortayı test amaçlı önce 220 VAC de 2600W yükle test ediyor 19 saniyede aşırı akımdan açıyor Sonra aynı sigortayı DC 220V da deniyorSonucu izleyinSemih Korsanım 220 volt ac ile 220 volt DC arasındaki güç farkı elbette vardır . benim bahsettiğim limitler içinde kullanılabileceğidir .
Dün akşam bir dostumla sohbet ediyorduk. Yıllar önce yelkenlisinde başına gelenleri anlattı. 2000 lerin başında yeni bir yelkenli alıyor. Tüm ek donanımları da fabrikada takılıyor. 2-3 sene kadar problemsiz kullanıyor. Bir gün marinaya bağlıyken kendisi yakın bir mekanda maç seyrederken haber geliyor, ''Teknende yangın çıktı !!!''Marinaya geldiğinde tekneden duman çıktığını görüyor. O sırada birileri tekneye atlamış içeri girmeye çalışıyor. Giriş kapısı açıldığında içeri taze hava dolması ile beraber duman aleve dönüşüyor. Yükselen alevlerle ana yelken yanmaya başlıyor. Tekneyi yanarken botla boş bir beton pontona çekiyorlar. Yelken yanıp bittikten sonra alevler kesiliyor. İtfaiye de gelip duman tüten tekneye suyu sıkınca tekne kullanılmaz hale geliyor. İçine girip incelemeler yapılıyor. Yangının elektrik kontağından çıktığı tahmin ediliyor. Üretici firma ile yazışmalar başlıyor. Firma hatalı imalat olasılığını kabul etmiyor önce. Bilirkişi yolluyor, elektrik kontağı sebebi olarak hatalı ekipman montajı olarak belirtiliyor. Arkadaşım bunun imkansız olduğunu, aldıktan sonra en ufak bir ekleme yapmadığını söylüyor. Ayrıca tekneyi her terk edişimde tüm şalterleri ve gazı kapatırdım diyor. İş mahkemelik oluyor. İmalatçının ülkesinde ayrı bir dava açılıyor. İş büyüyünce firma tekrar bilirkişi yolluyor. Gelen kişi yakınlardaki aynı model sağlam bir tekne ile de karşılaştırarak incelemeye başlıyor. Hiç bir fark bulamayınca tekneyi tamamen dağıtarak arızayı bulmak üzere izin istiyor. Montajda kablo bağları ile demetlenmiş kabloları kesitine kesmeye başlıyor ve sebep olan kabloyu buluyor. Tüm kablolar sağlam iken, sebep kablo okside olmuş, kararmış. Takip edince bunun akülerin şarj göstergesine giden kablo olduğunu görüyorlar. İlk montaj sırasında kablo bağının sıkıştırması ile sıyrılmış ve zaman içinde okside olarak yangına sebep olmuş. Elektrik şemasında üzerine bağlı olması gereken 5A sigorta ise montajda hiç takılmamış. Firma hatasını kabul edip arkadaşıma yeni bir tekne vermeyi kabul ediyor. Aynı seride olan tüm teknelere de recall yapıp elektrik sistemlerini incelemeye alıyor. Bu niye anlattım;Standart donanımlı teknelerde bile hata çıkma olasılığı varken, sonradan monte ettirdiğimiz ekipmanların bağlantıları her türlü hataya açık. En azından bağlayacağımız uygun ve kaliteli sigorta ile emniyete almamız gerekiyor.Selamlar
yaklaşık 25 yıldır elektronik teknikeriyim bunun 10 yılı gemilerde geçti ve halen tersanede elektronik elektrik donatım sorumlusuyum hiçbir gemimizde DC dağıtım panomuzda AC/DC farklı sigorta kullanmadık .Amper değerlerine elbette dikkat ediyoruz .ve bu sistemlerimzi BV,ABS,TL gibi klas kurumları onaylıyor. gerçekten şaşırdım . doublepole breaker diye yazarsanız görebilirsiniz . genelde schnieder ve ABB marka tercih ederiz .