0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 1.000
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #15 : Temmuz 27, 2019, 14:20:35 »
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...
Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
*

    Çevrimdışı Emre Odabaşı

  • * Gezgin Korsan
  • 434
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • Yel, Ece marina
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #16 : Temmuz 27, 2019, 15:03:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dün akşam bir dostumla sohbet ediyorduk. Yıllar önce yelkenlisinde başına gelenleri anlattı.

2000 lerin başında yeni bir yelkenli alıyor. Tüm ek donanımları da fabrikada takılıyor.

2-3 sene kadar problemsiz kullanıyor. Bir gün marinaya bağlıyken kendisi yakın bir mekanda maç seyrederken haber geliyor, ''Teknende yangın çıktı !!!''

Marinaya geldiğinde tekneden duman çıktığını görüyor. O sırada birileri tekneye atlamış içeri girmeye çalışıyor. Giriş kapısı açıldığında içeri taze hava dolması ile beraber duman aleve dönüşüyor. Yükselen alevlerle ana yelken yanmaya başlıyor. Tekneyi yanarken botla boş bir beton pontona çekiyorlar. Yelken yanıp bittikten sonra alevler kesiliyor.  İtfaiye de gelip duman tüten tekneye suyu sıkınca tekne kullanılmaz hale geliyor.

İçine girip incelemeler yapılıyor. Yangının elektrik kontağından çıktığı tahmin ediliyor.

Üretici firma ile yazışmalar başlıyor. Firma hatalı imalat olasılığını kabul etmiyor önce. Bilirkişi yolluyor, elektrik kontağı sebebi olarak hatalı ekipman montajı olarak belirtiliyor. Arkadaşım bunun imkansız olduğunu, aldıktan sonra en ufak bir ekleme yapmadığını söylüyor. Ayrıca tekneyi her terk edişimde tüm şalterleri ve gazı kapatırdım diyor.

İş mahkemelik oluyor. İmalatçının ülkesinde ayrı bir dava açılıyor. İş büyüyünce firma tekrar bilirkişi yolluyor. Gelen kişi yakınlardaki aynı model sağlam bir tekne ile de karşılaştırarak incelemeye başlıyor. Hiç bir fark bulamayınca tekneyi tamamen dağıtarak arızayı bulmak üzere izin istiyor.
Montajda kablo bağları ile demetlenmiş kabloları kesitine kesmeye başlıyor ve sebep olan kabloyu buluyor. Tüm kablolar sağlam iken, sebep kablo okside olmuş, kararmış. Takip edince bunun akülerin şarj göstergesine giden kablo olduğunu görüyorlar.
İlk montaj sırasında kablo bağının sıkıştırması ile sıyrılmış ve zaman içinde okside olarak yangına sebep olmuş. Elektrik şemasında üzerine bağlı olması gereken 5A sigorta ise montajda hiç takılmamış.

Firma hatasını kabul edip arkadaşıma yeni bir tekne vermeyi kabul ediyor. Aynı seride olan tüm teknelere de recall yapıp elektrik sistemlerini incelemeye alıyor.

Bu niye anlattım;

Standart donanımlı teknelerde bile hata çıkma olasılığı varken, sonradan monte ettirdiğimiz ekipmanların bağlantıları her türlü hataya açık.  En azından bağlayacağımız uygun ve kaliteli sigorta ile emniyete almamız gerekiyor.


Selamlar


Emre bey merhaba.
Bu teknenin marka ve modelini verebilir misiniz? Selamlar

Biraz polisiye film gibi cevap olacak ama üretici firma yeni tekneyi verirken bu konunun duyulmaması için yazılı evrak almış, yüz yüze gelirsek konuşuruz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Kahraman Emiroğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 231
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul-Dalaman
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SAKURA - OCEANİS 393
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #17 : Temmuz 27, 2019, 17:12:38 »
Firmanın tutumu çok saçma. Discovery CH. De uçak kaza raporları yayınlanıyor. İzliyorum ve çok şey öğreniyorum. Çok saçma. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sail boat: SAKURA OCEANIS 393 Marmaris NETSEL marina.
İkametgah : İstanbul, Dalaman, ..0532 7876201
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #18 : Temmuz 27, 2019, 22:33:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...
Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
Nevzat Korsanım
dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler

*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 1.000
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #19 : Temmuz 28, 2019, 04:24:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...
Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
Nevzat Korsanım
dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .
Tunc korsan , burda asıl konu dc akımda ac sigorta kullanmanın sakıncalı olduğu idi , Ac sigortadan asıl kast edilen şeyin aynı zamanda bir nevi şalter olan bildiğimiz elemanlar ... Konunun ac de dc role kullanmak olmadığı halde çektiğiniz dikkatim sizi doğrulamıyor maalesef ...
Ac akım kontrolünde dc role kullanılır. Bu rolelerin beslemesini DC kaynaktan yapar ana kontaktalarından Ac akımı kontrol edersiniz. (uygun akım aralığında) ...
Benim de yaptığım , üstelik o tarihte şemasını bulamadan sadece prensip bilgilerini alarak devresini kendim dizayn ettiğim ve başarılı bir şekilde çalıştırdığım soft start devresinin benzeri bir şeması ... Burda on off anahtarlarını ve cihazdaki bazı başka elemanları korumak için ac akım kademe kademe ve zaman gecikmeli olarak devreye uygulanıyor .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Temmuz 28, 2019, 04:27:54 Gönderen: Nevzat Doğru »
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #20 : Temmuz 28, 2019, 16:28:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...
Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
Nevzat Korsanım
dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .
Tunc korsan , burda asıl konu dc akımda ac sigorta kullanmanın sakıncalı olduğu idi , Ac sigortadan asıl kast edilen şeyin aynı zamanda bir nevi şalter olan bildiğimiz elemanlar ... Konunun ac de dc role kullanmak olmadığı halde çektiğiniz dikkatim sizi doğrulamıyor maalesef ...
Ac akım kontrolünde dc role kullanılır. Bu rolelerin beslemesini DC kaynaktan yapar ana kontaktalarından Ac akımı kontrol edersiniz. (uygun akım aralığında) ...
Benim de yaptığım , üstelik o tarihte şemasını bulamadan sadece prensip bilgilerini alarak devresini kendim dizayn ettiğim ve başarılı bir şekilde çalıştırdığım soft start devresinin benzeri bir şeması ... Burda on off anahtarlarını ve cihazdaki bazı başka elemanları korumak için ac akım kademe kademe ve zaman gecikmeli olarak devreye uygulanıyor .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Nevzat Korsanım
dc veya ac bobinli röle veya kontaktörün kontak ucundan elbette istediğiniz cins ve gücte voltajı geçirebilirsiniz . bazı sistemlerde 12 volt dc ile 380 volt ac güçleri kontaklarız biz . ama ac  bobine dc güç veremezsiniz . konu dağılmnasın toprlıyorum
otomat sigorta veya cam sigorta seçerken AC /DC   ayırımı yapmanıza gerek yok . ben 25 yıldır  inşa ettiğim hiç bir gemide ,yatta ac /dc sigorta ayırmadım
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #21 : Temmuz 29, 2019, 10:06:58 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dc akıma ,hele de biraz yüksekse kumanda etmek hiç de kolay değil . Aslını ararsanız Ac akım kontrolü de kolay değil . Kat kat ayrı projelerden aldığım şema ve bir ingilizin dizayn ettiği kontrol pcb lerini satın alarak yaptığım 2500W lık Linear Amplifier ( telsiz çıkış gücünü arttırmak için kullanılır ) her şey bitti , işin uzamanı arkadaşlar şalteri yakarsın dediler . Tut bir daha Amerikadan özel roleler getir ... En az 200 -300 dolar sadece soft start modülü mal olmuştur bana ...
Öyle ac sigortayı dc de kullanırım bişey olmaz demekle olmuyor .
Nevzat Korsanım
dikkatinizi çekerim ''röle '' diyorsunuz röle ve veya bobin olayı başkadır ...ac gerilim olan şebekede dc röle bobini veya selenoid bobini kullanamzsasınız ama sigorta kullanabilirsiniz .
Tunc korsan , burda asıl konu dc akımda ac sigorta kullanmanın sakıncalı olduğu idi , Ac sigortadan asıl kast edilen şeyin aynı zamanda bir nevi şalter olan bildiğimiz elemanlar ... Konunun ac de dc role kullanmak olmadığı halde çektiğiniz dikkatim sizi doğrulamıyor maalesef ...
Ac akım kontrolünde dc role kullanılır. Bu rolelerin beslemesini DC kaynaktan yapar ana kontaktalarından Ac akımı kontrol edersiniz. (uygun akım aralığında) ...
Benim de yaptığım , üstelik o tarihte şemasını bulamadan sadece prensip bilgilerini alarak devresini kendim dizayn ettiğim ve başarılı bir şekilde çalıştırdığım soft start devresinin benzeri bir şeması ... Burda on off anahtarlarını ve cihazdaki bazı başka elemanları korumak için ac akım kademe kademe ve zaman gecikmeli olarak devreye uygulanıyor .

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Nevzat Korsanım
dc veya ac bobinli röle veya kontaktörün kontak ucundan elbette istediğiniz cins ve gücte voltajı geçirebilirsiniz . bazı sistemlerde 12 volt dc ile 380 volt ac güçleri kontaklarız biz . ama ac  bobine dc güç veremezsiniz . konu dağılmnasın toprlıyorum
otomat sigorta veya cam sigorta seçerken AC /DC   ayırımı yapmanıza gerek yok . ben 25 yıldır  inşa ettiğim hiç bir gemide ,yatta ac /dc sigorta ayırmadım

Tunc kaptanım ,

yoklukta anlıyorum ama ac bobin  dc bobin farklı mantıkla sarılır, onlarında birbiri yerine kullanılması hatalı, yangın sebebi , ark sebebi...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #22 : Temmuz 29, 2019, 20:32:53 »
Semih Korsanım
aksini idda etmiyorum ki ..elbette AC akım göre sarılmış bir bobine DC gerilim uygulayamazsınız ,yoklukta bile olmaz yakarsınız . ben konu başlığına döneyim yine 
'' sigorta'' ac veya dc diye seçmez amper gücüne göre tepki verir 
220 volt ac ile 220 volt dc bu konuda mukayese edilemez
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Oktay Bozkurt

  • * Gezgin Korsan
  • 54
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • True Love,Küçükçekmece
    • Firmam
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #23 : Temmuz 29, 2019, 22:03:16 »
Tunç korsana katılıyorum. Konunun başında bahsettiğim ırgat için taktığım sigorta Schneider 1X80Amper 10kA otomatik sigorta.

Aslında teknemin tüm sigortaları aynı marka ve devredeki yüküne ve kablo kesitine uygun amperajdaki otomatik sigortalar. Bir kısa devre olduğunda tak diye devreyi kesiyor defalarca test ettim.

Cam sigortayla uğraşmaya gerek yok bence.
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #24 : Temmuz 29, 2019, 23:15:13 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap tunç kaptana voltaj begendıremedık , bir de oktay kaptanımız  çıktı şimdi   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Oyle kalsın bir gün allah korusun teknen yanarsa beni bul

« Son Düzenleme: Temmuz 29, 2019, 23:16:55 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #25 : Temmuz 29, 2019, 23:51:58 »
Bir test daha koyalım o zaman , amper amperdir uygunu koyarım ile olmuyor

Sigorta AC , C eğrisi yani 5-10 katı olan 30A de AC de şak diye açması lazım

Peki DC de ne oluyor hem geç,  hem dumanlı alevli açıyor...



Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 1.000
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #26 : Temmuz 30, 2019, 00:14:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir test daha koyalım o zaman , amper amperdir uygunu koyarım ile olmuyor

Sigorta AC , C eğrisi yani 5-10 katı olan 30A de AC de şak diye açması lazım

Peki DC de ne oluyor hem geç,  hem dumanlı alevli açıyor...




Walla ister korsan ister kaptan , ister gemi yapsın ister denizaltı . Cam sigortaya itiraz edemem incelemeden ama Ac V otomat DC hatta bağlamazdım kesinlikle . Bir defa sinus eğrisi voltaj ile doğru akımın akım değerleri aynı değil birinde tepeden tepeye akım şiddeti diğeri sürekli akım ... 20 Amperlik AC V otomat belki 10 Amper DC için kullanılabilir , belki !
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #27 : Temmuz 30, 2019, 01:18:48 »
peki
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2019, 01:23:48 Gönderen: Tunç Aş »
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #28 : Temmuz 30, 2019, 16:42:21 »
Şimdi
Gemiydi denizaltıydı diyerek haddini aşan cümlelere cevaben bir kaç fotoğraf paylaşacağım .Bu fotoğrafları az önce ünlü DAMEN firmasının peynir ekmek gibi üretip tüm dünyaya sattığı 33 metrelik devriye botundan çektim .Şu an Nijeryada elektronik elektrik ve mekanik konularında  teknik danışman olarak teknenin  üzerindeyim . Bakın bakalım koskoca DAMEN firması  AC panosu ile DC panosunu donatırken sizin inatla savunduğunuz AC DC olayını kaale almış mı?
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Son fotoğraf aynı teknenin ana panosu içindeki 230 ve 380 sigortalarını gösteriyor
Sigorta AC / DC seçmez
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Elektrik sigortasının önemi
« Yanıtla #29 : Temmuz 30, 2019, 19:37:10 »
benden iyi mi biliyor   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 marka firma konusmayalim  yanlis  yone gidebilir
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2019, 19:39:56 Gönderen: Semih Sener »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap