0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. K.

Electronic çapa
« : Ağustos 08, 2019, 10:23:49 »

Selamlar,

Bir konuda desteginize ihtiyac var.

Gps sistemli 24 v bir çapayi tekneye montaj edicez.

Teknede servis ve mars aküsü 2adet 135 amper agm akü var.Bunlar paralel bagli.

1adet 100 watlik panel var.

Çapa icin 74 amper iki adet akü seri bagli (çapa 24 v oldugu icin)

Tek bir günes paneli ile bir anahtar uygulayarak dönüsümlü olarak hem servis ve mars aküsünû hem de elektrikli çapa yî sarz etme imkanim olurmu sizce.



*

    M. B. A.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2019, 10:29:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar,

Bir konuda desteginize ihtiyac var.

Gps sistemli 24 v bir çapayi tekneye montaj edicez.

Teknede servis ve mars aküsü 2adet 135 amper agm akü var.Bunlar paralel bagli.

1adet 100 watlik panel var.

Çapa icin 74 amper iki adet akü seri bagli (çapa 24 v oldugu icin)

Tek bir günes paneli ile bir anahtar uygulayarak dönüsümlü olarak hem servis ve mars aküsünû hem de elektrikli çapa yî sarz etme imkanim olurmu sizce.



100W panel 24V altında voltaj üretir. 24V'lik bankı şarj edeceğini sanmıyorum...


*

    H. E.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2019, 11:09:18 »
GPS'li elektronik çapa da nedir?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. S.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #3 : Ağustos 08, 2019, 11:28:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
GPS'li elektronik çapa da nedir?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cengiz korsanın çapa derken ırgatı kastettiğini düşünüyorum, onunda gps li olanını hiç duymamıştım ama yine de çapanın gps li olmasından daha mantıklı, demir attığın yere chartplotter üzerinde nokta koyuyor olabilir?


*

    A. C.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2019, 11:40:26 »
Başlıkta yazana bakınca Volvo'nun falan çıkarttığı konum sabitleme özelliği ile örtüşüyor; ancak onda da fiziksel bir çapa yok  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bakalım ne çıkacak..

*

    E. S.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2019, 11:50:04 »


Mercury de böyle bir ürün varmış, digital anchor diye geçiyor lakin bunun da akü ile alakası yok.
*

    C. K.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2019, 12:15:24 »
12/24/36 volt ile calisiyor. Dünyada iki marka arasinda tatli bir rekabet var. motoguide ve minn kota.55/80/115 diye güçlere ayriliyor.

Belli boyutta teknelerde çapa atma derdinden kurtariyor.ayrica yedek motor olarak kullaniliyor.

Elektrikli motor gps den aldigi sinyallerle sizi oldugunuz koordinatta sabitliyebiliyor.

Özellikle balikavlarinda kolaylik sagliyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    T. A.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2019, 13:26:31 »
eger  bahsettiginiz urunler , sisteme girilen  noktanin disina ciktiginizda sizi sesli uyariyorsa kullanilabilir . bir sekilde GPS veya DGPS sinyali kaybolursa veya enerji kesilirse sikinti olabilir . Ayrica hepimizce malum ki GPS biraz gecikmeli  gelir ki bu da yakalik 10 metre hataya yol acar ( 10 metre kabul edilebilir standart hata payidir). bu yuzden bu sistemlerde DGPS  kullanilir . cok daha hassastir . bu sebebeple bir koyda birkac teknenin arasinda veya bir koyda tek basina bu sisteme guvenmek bence hata olur , ayrica system olarak daha cok azimuth pervane sistemleri icin uygun  kictan azimuthlarla bastan da bow thruster ile birlikte calisirlar
kac siddetinde hava ve denizde sabit tutabiliyor bu da cok onemli
yeni nesil platform destek gemilerinde ve acik deniz arastirma gemilerinde Dynamic Position  (DP1- DP2 -DP3 )olarak yillardir  kullanilmakta , bir cok projede montajina ve deneme seyirlerine sorumlu muhendis olarak  istirak ettim  . tek ve belki de bizim icin en buyuk dezavantaji surekli enerjiye ihtiyac duyuyor olmasi 
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2019, 13:36:25 Gönderen: Tunç Aş »
*

    T. A.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2019, 13:33:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Selamlar,

Bir konuda desteginize ihtiyac var.

Gps sistemli 24 v bir çapayi tekneye montaj edicez.

Teknede servis ve mars aküsü 2adet 135 amper agm akü var.Bunlar paralel bagli.

1adet 100 watlik panel var.

Çapa icin 74 amper iki adet akü seri bagli (çapa 24 v oldugu icin)

Tek bir günes paneli ile bir anahtar uygulayarak dönüsümlü olarak hem servis ve mars aküsünû hem de elektrikli çapa yî sarz etme imkanim olurmu sizce.



bu secimi 3 (1-2-3) konumlu aku degerlerinize ve kullanilan guce uyumlu gucte pako salter
/ secici anahtar ile cozebilirsiniz her sekilde bu system calisirken kesinlikle enerjisi kesilmemeli
*

    C. K.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2019, 14:14:34 »
Tunç Kaptan,

Paylastigin bilgiler icin tesekkurler.

Bu sistemi jig avlarinda kullaniyoruz.Sürekli ayni nokta da mevcut motor la sürekli ileri geri alarak avlanmak yakit masrafi ve motoru yoruyor. Veya sürekli çapa at çapa çek zaman kaybi.
Yeni sistemle 2 saniyede gps yardimi ile tekneyi,çapa atmîs gibi sabit tutuyor.

Uzun süreli kalmalarda mevcut çapa kïsa sûreli kalmalarda veya avlarda bu sistemi kullaniyoruz.
Canakkale bogaz ve Istanbul bogaz akintilarinda son derece basarili.

Sarz olayinida sizin öneriniz dogrusunda deneyecegiz.

*

    S. K.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2019, 14:29:21 »
MinnKota bildiğimiz anlamda çapa olarak kullanılmıyor... Koyda demirde sabit tutmak değil yani amaç, zaten öyle birşey koyda olmanın genel amacını düşününce tehlikeli de olur...


Geneli 300mt derinlkte olan ama su altında 250mt yüksekliğinde bir dağ ve o dağın civarında da orayı mekan bellemiş FF'de sürekli gördüğünüz 15 kiloluk bir trança var diyelim... O balığı avlamak için yemi dağın yanına indirebilmemiz, bunun için de tekneyi demir atmadan aynı noktada (hatta aynı yöne bakar şekilde) tutmamız lazım... GPS çapa bunu yapıyor... Hatta av uzun sürecekse normal motorları da rolantide çalışır tutuyorlar ki o arada üretilen elektrik uzun avda yetsin... Tabi bu genelde 8-9mt walkaround denen tekneler için; daha büyüklerde bow-stern thrusterların, IPS motorların entegre çalışıp yine aynı işi yaptığı skyhook denen sistemler var; zaten minnkotanın 55lbs itme gücü o boydaki tekneleri sabit tutmaya yetmez...
*

    T. A.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #11 : Ağustos 08, 2019, 14:59:37 »
Sedat ve Cengiz Korsanlarim
Ben demirleme olarak dusunmustum .
yukarida bahsettigim sistemler de is yapilirken bir noktada sabit kalmak icin kullaniliyor .
avlariniz bol olsun
*

    C. K.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #12 : Ağustos 08, 2019, 15:55:32 »
motorguide veya minn kotayi 6 aydir kullaniyoruz.

Öyle 300 mt derinlik de kullanilir diye bir sey de yok.

Minn kotanin ve motor guide 55lbs itme gücü de tam dogru degil.

55 12v 80 24 v ve 115 36 v gücleri mevcut.teknenizin agirligina göre ve yükseklik durumuna göre secme sansiniz var.


300 mt derinlik de kullanilir diye bir sey yok.beyaz ve siyah renkte Olan makinalarin beyaz olanlari Tuzlu su siyah olanlari tatli su icindir.

Dolayisiyla 3mt lik suda bile kullanilmaktadir.
NG kanalinda , su balik avlama yarislarinda alcak sularda hepsinin kullandigini gorebilirsiniz. Uzaktan kumanda ile istediginiz yönü verebilir sirti cekebilirsiniz.
 
Benim icin önemli olan günes panelinden sarz olmasi önemliydi.onuda cözdükmü soru yok.


*

    S. Ş.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #13 : Ağustos 08, 2019, 19:23:43 »
Elektronik çapa deyince aklıma geldi

bir gun gelicek ,uydudan zoom ederek oturdugumuz yerden tekneyi transfer edicek yeni nesil , may day falan kalmayacak  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

bugun zaten kısmen hava araçları (dronlarla saldırı )  ile askeri kara araçlarında (tanklar ), uzay keşif araçları , gezegen üstünde yuruyen keşif araçlarında vs  epeyce yapılıyor
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2019, 19:27:37 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. K.

Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #14 : Ağustos 08, 2019, 22:08:38 »
Tunç Kaptan,

Özelden yazmissiniz bir yanlislik olmasi diye aciklama yapayim.

Benim tekne quicksilver pilothouse 7mt.115 lik kictan takma motor mevcut.
Ayrica minn Kota ilave edilmis durumda. 24/60/80 lik. Sadece çapa yerine ve sirti cekerken cok verimli.

Ayrica 115 lik motor herhangi bir ariza durumda yedek motor olarak kullanmak amacli.

Diger taraftan 14-18 mil yapan elektrikli motorlar var.Ancak bunlarda akü yeterliligi dezavantaj.

Lityhum aküler gelistikce Dana fazla denizlerde görecegiz.simdi ki durumda aküler yetersiz kaliyor.