0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #15 : Ağustos 08, 2019, 22:12:40 »
teşekkürler
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #16 : Ağustos 08, 2019, 22:28:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
MinnKota bildiğimiz anlamda çapa olarak kullanılmıyor... Koyda demirde sabit tutmak değil yani amaç, zaten öyle birşey koyda olmanın genel amacını düşününce tehlikeli de olur...


Geneli 300mt derinlkte olan ama su altında 250mt yüksekliğinde bir dağ ve o dağın civarında da orayı mekan bellemiş FF'de sürekli gördüğünüz 15 kiloluk bir trança var diyelim... O balığı avlamak için yemi dağın yanına indirebilmemiz, bunun için de tekneyi demir atmadan aynı noktada (hatta aynı yöne bakar şekilde) tutmamız lazım... GPS çapa bunu yapıyor... Hatta av uzun sürecekse normal motorları da rolantide çalışır tutuyorlar ki o arada üretilen elektrik uzun avda yetsin... Tabi bu genelde 8-9mt walkaround denen tekneler için; daha büyüklerde bow-stern thrusterların, IPS motorların entegre çalışıp yine aynı işi yaptığı skyhook denen sistemler var; zaten minnkotanın 55lbs itme gücü o boydaki tekneleri sabit tutmaya yetmez...

Zavallı 15 KG luk TRAÇA desek mi acaba...
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimdışı Sedat Kasrat

  • * Gezgin Korsan
  • 144
    • Yaşadığı Şehir
  • BURSA
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • SİNCAP; İZMİR(MUDANYA)
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #17 : Ağustos 09, 2019, 01:27:13 »
Cengiz korsan ben 300 metrede kullanılır demedim zaten; onu nerede kullanılacağına örnek olarak verdim (300 mt derinlikteki denizin ortasında 50 metredeki bir topuğun tam üzerinde çapa atmadan durmak anlamında)... Yoksa koyda 2mt de sabit durmaya da kullanırsınız isterseniz tabi... Ama ben çocuğumu ne kendimin ne komşumun suya minnkota saldığı koyda yüzmeye salmam... 55'i de Türkiye'deki o boydaki teknelerin %99'unda sadece 12v paralel bağlı aküler olduğu, gerekirse acil durumda sırayla (marş aküsüne kadar) elinizdeki herşeyi takıp kullanabilmeniz açısından bir nevi bölgesel standart olduğu için örnek verdim.. Gerçi 55lbs yi de küçümsememek lazım, kabaca 25kg itme gücü yapıyor ama bunu sürekli verdiği zaman 750-800 kiloluk (~2000 pound) hidrodinamiği iyi bir kayığı durgun suda 3-4kt sürate eriştirir herhalde...


Oktay korsan, 15 kiloya geldiyse artık zavallı dememek lazım; hepimizden fazla görmüş geçirmiştir... Bir defa yanımda 8 kiloluk aldılar, ağzının kenarında bir tane daha kocaman iğne vardı, ne zaman kopardıysa artık, büyümeye devam edince çenesinin parçası haline gelmiş... Bu arada siz büyük harfle traça yazınca ben yanlış bilmiyorum diye düşündüm ama ukalalık yapmadan bir kontrol edeyim dedim; Trança'ymış adı.. Hatta dentex dentex, birbirinin laciverti olan bu arkadaşların (sinarit - fangri - trança vs.) genel adı... Aklıma gelmişken, bu gibi durumlarda balık kalan bütün hayatını o iğneyle geçirmesin diye suda zaman içinde çürüyüp eriyen (nikel sanırım) iğneler kullanmak lazım ama bizde bu fonksiyonu aynı iğneyi mümkün oldukça çok avda kullanma amacına kurban ettikleri için yaşanıyor böyle durumlar... Sirkülerde böyle bir düzenleme var mıdır? bilmiyorum (sanmıyorum da)...
219 no'lu meşazın müellifi...
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 27
    • Yaşadığı Şehir
  • Balikesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #18 : Ağustos 09, 2019, 08:31:58 »
Minn kota secimi teknede ki 12v voltajina göre değil,teknenin ağırlığı ve yüksekliğine göre belirlenir.kücük kayıklar da sadece 55 lik kullanılır.sığ suda yada derin suda da kullanılır.Dogru secim yapilmadigi takdirde hem paraniz bosa gider hemde bir randiman alamazssiniz.

Oktay korsanım o trança bu trança olmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2019, 08:41:58 Gönderen: Cengiz Karan »

*

    Çevrimiçi Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 430
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #19 : Ağustos 09, 2019, 09:30:36 »
SÇE'yi uyandırdınız yine. Benden söylemesi.

SÇE (Sessiz Çığlık Ekibi)
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #20 : Ağustos 09, 2019, 17:46:08 »
TRAÇA 
Haha komik olmuş muhtemel Traça diye balık yoktur hatta Traça diye bir şey yoktur...

Son cümleyi yazdım ama içime kurt düştü
Sesli sözlüğe yazdım

Traça


Sonuç

Portekizce kitap kurdu imiş..

Gelelim sizin Tra(n)çaya

Lafım asla Olta balıkçılarına veya bu işi amatörce yapanlara değil

Ancak Amatörce balık avlama isteği olanlara ar-ge yapan ve bunları sanayi dönüştüren acımasız

Düşünce biçimine...

Çoook yazdım buralarda ,

Amerikan Tüfek Derneği  ( NRA ) dünyanın en nüfuzlu sivil insiyatifidir...

Ama ölüm aracı üretir....

Aynı zamanda dünyayıda yönetir,,,

Sizin 15 kg Tra(n)ça yı avlamaya yarayın GPS destekli çapa çok masum geldi bana...

Not ilk yazdığımda Trança nın (N) si unutulmuştur ....
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #21 : Ağustos 09, 2019, 17:58:51 »
 t*"y+Yani dediğim
Her türlü doğal yaşamı korumak ve kollamak ödevimiz olmalı.....

Her türlü öldürme arzusunu perdelemek adına

mazur göstermek için bin argüman bulunsada bu argümanların hiçbiri

Kanlar içerisinde yatan ceylan , tavşan ,ördek , traça  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap , orkinos ,orfoz

Domuz,geyik vesairenin canını bizim aldığımız ve bunu beslenmek değil

Sadece....


Spor olsun

Spor olsun

Spor olsun ....

Biz hasbelkader diğer canlılardan bir gıdımcık önce akıllandık diye

Çeşitli silahlarla kendini savunamayan hayvancıkları öldürüyoruz ya ...

Mesela laser işaretçi ile bilgisayarlı atış kontrol bilgisayarı ile donatılmış

2000 - 3000 metreden geyik vuran Tüfekler var,,

Uzaydan bizden daha akıllı yaratıklar gelse

100 km yukarıdaki araçlarından  bize nişan  alsalar ve bizleri  avlasalar

Bize yaşımız ne olursa olsun zavallı denir mi

Bilemedim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2019, 18:08:13 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
Ayu Çıkabiliio, Daş Düşebilioo........
*

    Çevrimiçi Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 430
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #22 : Ağustos 09, 2019, 22:07:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Uzaydan bizden daha akıllı yaratıklar gelse

100 km yukarıdaki araçlarından  bize nişan  alsalar ve bizleri  avlasalar

Bize yaşımız ne olursa olsun zavallı denir mi

Bilemedim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Uzaylılar herhalde seni trofe olarak seçerlerdi Oktay kaptan.

Hem yaşını almış hem de etine dolgun  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #23 : Ağustos 11, 2019, 14:45:11 »
Uzun yillar uzakyol gemi kaptanligindan sonra bu sene ilk defa -dynamic positioning- ile tanistim.

Su anda calistigim Fatih sondaj gemisinde dynamic positioning kullaniyoruz. Sondaj yaptigimiz noktada deniz derinligi 2245 metre oldugundan demirleme gibi bir opsiyonumuz yok.

Dynamic positioning sayesinde 230 metrelik geminin 30 santimden fazla herhangi bir yone kaydigini gormedim.

Kullandigimiz sistem 6 metre dalga, 50 knot ruzgara kadar geminin pozisyonunu koruyabilecegini soyluyor.

DP3 olan sistem, yedegin yedegini bulunduruyor. 6 tane azimuth 5.000 kwattlik pervane, 8 adet jenerator (+1 emergency jenerator) vs vs.

Sistemin sizi pozisyonda tutabilmesi icin pozisyon bilgisinin kesintisiz olarak ve en yuksek hassasiyetle sisteme aktarilmasi gerekiyor. Pozisyon bilgisi gps, dgps, akustik samandra veya lazer beam teknolojilerinden birkaci bir arada kullanilarak sisteme aktarilabilmektedir.   

Dynamic positioning sisteminin mega yatlarda da bir suredir kullanilmaya basladigini biliyorum.

Kisaca eger spesifik bir is yapiyorsaniz ya da cok paraniz varsa dynamic positioning hayatinizi kolaylastiracak muhtesem bir teknolojidir.

Selametle...

 
*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 1.000
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #24 : Ağustos 11, 2019, 15:22:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun yillar uzakyol gemi kaptanligindan sonra bu sene ilk defa -dynamic positioning- ile tanistim.

Su anda calistigim Fatih sondaj gemisinde dynamic positioning kullaniyoruz. Sondaj yaptigimiz noktada deniz derinligi 2245 metre oldugundan demirleme gibi bir opsiyonumuz yok.

Dynamic positioning sayesinde 230 metrelik geminin 30 santimden fazla herhangi bir yone kaydigini gormedim.

Kullandigimiz sistem 6 metre dalga, 50 knot ruzgara kadar geminin pozisyonunu koruyabilecegini soyluyor.

DP3 olan sistem, yedegin yedegini bulunduruyor. 6 tane azimuth 5.000 kwattlik pervane, 8 adet jenerator (+1 emergency jenerator) vs vs.

Sistemin sizi pozisyonda tutabilmesi icin pozisyon bilgisinin kesintisiz olarak ve en yuksek hassasiyetle sisteme aktarilmasi gerekiyor. Pozisyon bilgisi gps, dgps, akustik samandra veya lazer beam teknolojilerinden birkaci bir arada kullanilarak sisteme aktarilabilmektedir.   

Dynamic positioning sisteminin mega yatlarda da bir suredir kullanilmaya basladigini biliyorum.

Kisaca eger spesifik bir is yapiyorsaniz ya da cok paraniz varsa dynamic positioning hayatinizi kolaylastiracak muhtesem bir teknolojidir.

Selametle...
Cenk Kaptanım , bu sistem devredeyken saatte kaç yüz litre yakıt tüketiyorsunuz ?
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #25 : Ağustos 11, 2019, 16:31:40 »
Alıntı
Cenk Kaptanım , bu sistem devredeyken saatte kaç yüz litre yakıt tüketiyorsunuz ?

Tum sistemler dahil olmak uzere gunluk 30 ton civarinda dizel oil yakiyoruz.

Selametle...
*

    Çevrimiçi Semih Sener

  • * Gezgin Korsan
  • 4.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #26 : Ağustos 11, 2019, 16:44:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
12/24/36 volt ile calisiyor. Dünyada iki marka arasinda tatli bir rekabet var. motoguide ve minn kota.55/80/115 diye güçlere ayriliyor.

Belli boyutta teknelerde çapa atma derdinden kurtariyor.ayrica yedek motor olarak kullaniliyor.

Elektrikli motor gps den aldigi sinyallerle sizi oldugunuz koordinatta sabitliyebiliyor.

Özellikle balikavlarinda kolaylik sagliyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


enteresan bi konu oldu

kaç ton tekneye kadar ne kadar bu alet Cengiz kaptan merak ettim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #27 : Ağustos 11, 2019, 17:28:00 »
Bu DP ile ilgili gerçek olaydan alınma bir film seyretmiştim..
Kuzey denizinde dalgalı kuduruk bir havada çok derine ciddi bir iş için üç dalgıç dalıyor..
Devamlı yerinde durması gereken tam techizatlı bir gemi ve buna elektrik ile hava gönderen hortumların içinde olduğu halatla bağlı bir denizaltı aşaya iniyor..bu denizaltıya da,yine içinde elktrik hava hortumlarının bağlı olduğu halatlarlada üç dalgıç iniyor aynı sünger toplayıcıların giydiği daha modern kıyafetlerle..
Bu zor işi yaparken,ana geminin DP sistemi bozuluyor ve gemi rüzgarla beraber sürükleniyor..
Halatla bağlı olan denizaltıyı çekmeye başlıyor..o da dalgıçları çekiyor..İki dalgıç denizaltıya girmeyi başarıyor ama üçüncü dalgıçın halatı yaptıkları yerdeki birşeye takılıyor ve halat kopuyor..O derinlikte ve karanlıkta dalgıç havasız ve ışıksız kalıyor..Yanındaki pony kurtarma tüpü ona beş dakikalık bir hava sağlıyor..Tam havasız kaldığı zaman geri kalan beş dakikada beyin ölmesi ve organ iflasları başlıcağı söyleniyor..
Ama geminin sistemi düzeltip tekrar yerine gelmesi 15 dakika sürüyor ve dipte kalan dalgıcı arama başlıyor..
Tabiki enteresan bir sonu var..ben söylemeden bulup seyretmenizi isterim..
S/Y   SANSED
*

    Çevrimdışı Cengiz Karan

  • * Gezgin Korsan
  • 27
    • Yaşadığı Şehir
  • Balikesir
    • Tekne Adı
  • Efsun
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #28 : Ağustos 11, 2019, 18:33:00 »
Semih Kaptan,

Fotoda görülen kendi teknemde olan minn kota ya ait.

24/80/60 lik bir makine.

24 volt 80 Ib güç ve 60 inç saft boyu olan modeli

Yaklasik 2ton yüklü olarak 7-8 mt tekneye göre.

36 volt luk olani biraz daha büyük tekneye göre olan modeli de var.

Fiyat olarak 24v olani 17/20 bin tl arasi.

En kücük modeli 12 v 55 Ib 60 lik modeli dir

Saft uzunlugu daha uzun olan modelleri de bulunmakta.
*

    Çevrimdışı Tunç Aş

  • * Gezgin Korsan
  • 714
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • m/v willys CJ3B
Ynt: Electronic çapa
« Yanıtla #29 : Ağustos 11, 2019, 20:11:26 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uzun yillar uzakyol gemi kaptanligindan sonra bu sene ilk defa -dynamic positioning- ile tanistim.

Su anda calistigim Fatih sondaj gemisinde dynamic positioning kullaniyoruz. Sondaj yaptigimiz noktada deniz derinligi 2245 metre oldugundan demirleme gibi bir opsiyonumuz yok.

Dynamic positioning sayesinde 230 metrelik geminin 30 santimden fazla herhangi bir yone kaydigini gormedim.

Kullandigimiz sistem 6 metre dalga, 50 knot ruzgara kadar geminin pozisyonunu koruyabilecegini soyluyor.

DP3 olan sistem, yedegin yedegini bulunduruyor. 6 tane azimuth 5.000 kwattlik pervane, 8 adet jenerator (+1 emergency jenerator) vs vs.

Sistemin sizi pozisyonda tutabilmesi icin pozisyon bilgisinin kesintisiz olarak ve en yuksek hassasiyetle sisteme aktarilmasi gerekiyor. Pozisyon bilgisi gps, dgps, akustik samandra veya lazer beam teknolojilerinden birkaci bir arada kullanilarak sisteme aktarilabilmektedir.   

Dynamic positioning sisteminin mega yatlarda da bir suredir kullanilmaya basladigini biliyorum.

Kisaca eger spesifik bir is yapiyorsaniz ya da cok paraniz varsa dynamic positioning hayatinizi kolaylastiracak muhtesem bir teknolojidir.

Selametle...

 
Cenk korsanım  Allah Selamet versin
Gemilerimizde kullandıklarımızla aynı sistemi kullanıyorsunuz .sanırım  Kongsberg ve sanırım DP3
Her ne kadar hata payları çok düşü kte olsa  ''garanti mühendisi ''olarak bir gemimizde yaşanan problemle ilgili italyaya gitmek zorunda kalmıştım
gangway ile platforma bağlıyken gemi hiç bir sebep olmadan aniden 6 metre hareket etmişti. Bir platform çalışanı yaralanmıştı . Ben Turkiyeden   Kongsberg mühendisi Norveçten gemiye gittik bütün hata / arıza geçmişini taradık . Bir sebep bulamadık .  Bir daha da hiç bir gemide tekrarlanmadı . Bu tür olaylara karşı dikkatli olmanızı öneririm . Özellikle DP modda bir güverte zabiti mutlaka ilgilenmeli
üç çeşit insan vardır ;yaşayanlar,ölüler ve denizciler