0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. G.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #120 : Ağustos 31, 2010, 11:56:07 »
" 4.Her ne kadar omurga salma büyük ölçüde kalktı ise de okyanus geçişleri için büyük rahatlıktır ve açık deniz teknesi olarak inşa edilen bir çok okyanus teknesinde hala omurga salma var. Biraz tasarımı değişse de omurga salma büyük rahatlıktır. Nasıl ki böyle bir seyahatte baş manevra pervanesi çok az kullanılacaksa omurga salma da o kadar  çok işe yarayacaktır."

Şapka çıkarıyorum.!!!!! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. T.

Dünya gezisi ama.. boyu önemli değil, doğru tekne!
« Yanıtla #121 : Eylül 03, 2010, 02:18:19 »

Dostlar;

Bu kadar yazışmadan, iletişimden sonra anlaşılmıştır ki..
Personel iki kişi ise, genelde 8/11 metre arası uygundur.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Daha da büyükte zapt edilme sorunu yaşanabilir. İmkansız değildir, örnekleri bolca görülmüştür ama biz geneli tartışıyoruz.

Okyanusa, dünya gezisine uygun; hepimize (örneği affedin ama anlamlıdır) ceset torbası gibi uyan bir tekne yoktur. Ne kadar "denizci" olsakta farklı insanlarız. Tercihlerimiz, önceliklerimiz farklı olacaktır. Zaten olmalıdır, doğrusu/gereken budur.

"Dünya gezisine uygun 2 kişilik tekne boyu’nu tartışma talebine saygı duyuyorum ama ustalarında hemen hissedeceği gibi, amatörce bir meraktan kaynaklanıyor. 2 kişiye uygun tekne boyu 8-11 metre arası olabilir ama soru “2 kişilik bir dünya gezisi için en küçük yada en büyük tekne boyu nedir ?”  yada: “şu kadar param var, karı-koca dünya seyahatine çıkmak istiyoruz, bu parayla böyle bir gezi için alabileceğimiz en uygun boy tekne nedir?” olarak biçimlendirilseydi  tartışma hepimiz için daha verimli olabilirdi.

Ayrıca dünya turu zaten 2 kişi ile yapılır. 3 kişi çok, 1 kişi azdır. Zaten
hepimiz iyi biliyoruz ki boy uzunluğu daha çok rahatımız, lüksümüz için önemlidir.  Sadece işlevsel düşünürsek  7 metre bile yeterli olabilir.

Ancak çok ama çook paramız varsa, yelken vinçlerimiz bile elektrikli, Bilumum tüm elektroniklerimiz, her bir şeyimiz otomatikse.. yola çıktığımız andan itibaren varış limanımız bizi izliyorsa.. 20 metre ancak yeterli olur diye düşünüyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eğer bir filikayı tersyüz edip yelken teknesi yapmadıysak, artık/neredeyse okyanusa uygun tekne diye bir şey yoktur/kalmadı. Seri üretim yapan bildiğimiz tüm uluslararası firmaların 8 metre üzeri gezi tekneleriyle okyanusu da geçebilir, dünyayı da dolaşabilir, takla da atabilirsiniz. Aslı, gerisi bizim denizciliğimizle ilgilidir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Okyanus-Mokyanus deyipte gözünüzde büyütmeyin.. Bizler 3 adet iç denizin içine sıkıştığımız için okyanusu bir şey sanıyoruz. İç denizlerin koşulları tabiki farklıdır ama bazen ve hatta çoğu zaman iç deniz koşulları okyanusa göre daha karmaşık/çapraşık, zor olabilir.

Böylece, artık boy konusunu aşıp "nasıl bir tekne"  noktasına gelmemiz gerekiyor.  Lütfen gelelim, zira boy konusu Teknenin boyunu kişinin dünya görüşü ve ihtiyaçları belirlediğini anlatmaya çalıştım. tamam ilk sorudur ama diğer temel bilgilere tamamen sahip olduktan sonra.

 Sayın sorucu şayet: “amacım şu, tekneden istediklerim, beklentilerim şu, rotam şu, yaşam anlayışım şu, teknemde şunlara muhakkak gerek duyuyor şunları da önemli görmüyorum..”  gibi bizlere bazı ölçüler, ön bilgiler verebilseydi bizde elimizden geldiğince kendisine uygun ölçü/boyutta ki tekneyi önerebilirdik.

Bu konuda dikkate alınması gerektiğine inandığım, deniz severlere birkaç önerim var:

Bilgisayar ve internet devriminden sonra klasik denizcilik maalesef öldü, yandı-bitti-kül oldu!! Arzu ederseniz yanınızda sekstant, harita, pergel/cetvel bulundurun ama günümüzde artık kesinlikle hiçbir önemi, anlamı kalmadı!

Bu konuda ısrarlı olan denizcilerimizi saygıyla karşılıyor, onları iyi anlıyor ama günümüzü iyi yorumlamadıklarını düşünüyorum.

Bırakın cep telefonunuzu.. artık fotoğraf makinalarınızda bile GPS var. Tüm yeni telsizlerde GPS var. Laptopunuza tüm dünyanın deniz haritalarını yükleyebilir, çok uçuz bir GPS ile bilgisayarınızı charterploter’e dönüştürebilirsiniz.
Yeni duydum, sakızlardan bile GPS çıkıyormuş.. ;-))

 Kısaca.. Özel bir antika merakınız yoksa, haritayla, sekstant'la filan vallahi de-billahi de vakit kaybetmeyin! (Bu arada, bende yarı dinazorum, 60 yaşındayım)

Bu düzlemde tartışmaya sunulan çeşitli tekne önerileri gördüm. Baş-kıç  bir, tam boy salmalı bir kaç tarihi tekne.. Büyük üstad Sadun Boro'nun teknesi gibi diyerek övenler de var.. (Sadun amcaya hiç yakıştıramasam da şimdi süper bir katamaran da yaşıyor)

 Tamam ve tabiki.. Antikaya saygımız/sevgimiz olsun ama denizde hayat zaten zordur. Günümüzün çeşitli kolaylıkları varken, denizde yaşam giderek kolaylaşırken, birbirimize zamanında hit olmuş ama dönemini çoktan tamamlamış "zor" tekneleri önermek niye?

Sonuç: İki kişilik bir dünya gezisi için.. 28/35 fit, kesinlikle anayelkeni de sarmalı, 2000 yılından sonra üretilmiş, kazasız/belasız, iyi bakılmış, 9.9 yada 18 beygir değil en az 30 at gücünde yeni tip motoru olan, yeni teknoloji, yedek parça sorunu olmayan, dünyanın her yerinde müdahale edilebilen bir bir tekne gerekiyor.

Böyle bir tekneyle tabiki tüm Yunan adalarını dolaşabiliriz ama amaç dünya turu ise.. Biraz "modifiye"de gerekiyor.

Önce elektirik.. Çok ihtiyacımız olacak. Kaliteli bir rüzgar jenaratörü, (pervanesi) ve yüksek sağımlı 2 adet güneş paneli gerekiyor. Günlük elektirik ihtiyacınızı 150-200 amper olarak hesaplayın. Eski denizciler gibi cimrilik yapmayın, her bir amperi hesaplamayın, doya doya, hatta israf şeklinde kullanın!

Artık ve gerçekten 10 yıl dayanıklı "zehirli" var. Araştırın, uygulayın. Kaç yıl kurtarırsanız kardır.

Lüks yatlardaki 15-20 bin liralık (milyarlık) uydu tv antenlerinin küçücük yeni tipleri çıktı ve fiyatları 1.5-2.0 bin liraya indi ve çok küçüldü. Radar ünitesi gibi direğinize monte edebilir ve dünya üzerinde hangi noktada olursanız olun tv, daha doğrusu "uydu" izleyebilir, anınızdan haberdar olabilirsiniz.

Birde, mesela HP'nin 25" (inç), 64 cm.lik, dokunmatik, wireless'li, uygun fiyatlı  LCD PC/TV'leri var. Salonunuza TV olarak yerleştirebilir ama Müzik seti, sinema, (hafızasına 1000 film, harici diskle milyon film, müzik, video, fotoğraf v.s.. yükleyebirsiniz) Charterplotter, video/veri deposu, internet v.s. olarak kullanabilirsiniz. Bence –günümüz için- olmazsa olmazdır!

Seyahate 2 kişi ile çıkıyorsanız zaten baş kamaranız olacaktır. Tekneniz çok ilkel değilse kıçınızda da 1 yada 2 kamara olacaktır. 3. kamaraya ihtiyacınız yok, depo olarak bile.. Bunu yapmayın, yani 2 kişi iseniz baş dahil 3 kamaralı bir tekne almayın!

Zaten kıç kamaranızı neredeyse hiç kullanmayacak, tüm zamanınızı salonda geçirecek, salonda uyuyacaksınız. 40 yılda bir misafiriniz olursa, belki misafirinize tahsis edeceksiniz.

Demekki salon önemli..
İlk işiniz salondaki yatakları yani kanepe süngerlerini  uzay yatağı viskonla değiştirmek olmalıdır. Biraz pahalıdır, 800-1500 liraya halleder ancak seyahatiniz sürece bana dua edersiniz.

Diğer en önemli konu ise güneştir çünkü denizin ortasında gölgelik bir yer yoktur. Güneş tenteleri emin olun düşündüğünüzden çok daha önemlidir. Pratik, portatif, kolay uygulanır ve kesinlikle kaliteli ve mümkün olduğu kadar fazla alanı kaplar/kapsar olmadırlar.

Bumba’ya fermuarlanan tenteler vardır ve bence iyi bir çözümdür. Ancak her teknenin kendine en uygun çözümü farklıdır ve tente konusunu tam çözmeden marinanızdan kesinlikle ayrılmayın!


*Burun motoru yani manevra motoru.. Fiyatları çok ucuzladı ve her türlü tekneye monte edilebiliyorlar ama sakın ha!.. Tutucu olmadığımı şimdiye kadar anlamışsınızdır ama 5 kuruşluk getirisi 50 kuruşluk götürüsü olan bu aletten bence uzak durunuz! (Dünya turu düşünenler için, lüks arayanları tenzih ediyorum)

Rüzgar dümeni, ikiz yelken v.s. gibi uygulamalar da artık tarih oldu. Sarma ana yelkeninizin sağlıklı çalıştığına emin olunuz.
Yekeli tekneye gerçekten taparım ama kendinize işkence etmeyi seviyorsanız dünya turu gibi ölçeği büyük seyahatinize –günümüzde-yekeli bir tekne ile çıkmakta ısrarlı olunuz.

Dünya turu;  evrimini/gelişimini tamamlamış, şartlanmalardan tamamen özgür denizciler, insan gibi insanlar için çok uygundur. Günümüzde dünya turu matah bir şey değildir ve denizler, denizde yaşayanlarla giderek kalabalıklaşmakta, karanın çirkinliğini gören ve "dünya insanı" olmaya karar veren insanların giderek ortak vatanı haline gelmektedir.

Sözün bittiği yerdeyim.

Eğer kendinizi bu topluma, deniz insanlarına ait görüyorsanız ne mutlu size! Bu dünyada da cenneti yaşayacaksınız..
Saygıyla, sevgiyle, gönlünüzce..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DenizisevenetapanKorsan 

Muzaffer Tabanlı 


*

    i. y.

Ynt: Dünya gezisi ama.. boyu önemli değil, doğru tekne!
« Yanıtla #122 : Eylül 03, 2010, 02:25:46 »
Muzaffer korsan aynı mesajı 3. gönderişiniz farkındasınız değilmi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    m. b.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #123 : Eylül 03, 2010, 08:47:09 »
 ben mi yanlış görüyorum diyordum ama irfan doğrulamış..
muzaffer korsanı da dün kaydını yaptığımız ahmetS korsanın koğuşuna alacaz..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

(çetoo!, paraya para demiyeceksin abi, liste hızla büyüyor, hızla! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)


kentözdemansattopotkılıçızgaravehuzurveyaşlıbakımonarımtamirltdştigeçicikayıtmemurukorsan


*

    E. Y.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #124 : Eylül 03, 2010, 10:27:02 »
Benim için göndermiştir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İlkinde anlamamıştım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap, ikincide biraz anladım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. Şimdi ise taşlar yerine oturdu, hepiciğini anladım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha da göndermesine gerek kalmadı   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
(kalın kafalılığım yüzünden sizlere rahatsızlık verilmesine neden olduğum için hepinizden özür dilerim  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 03, 2010, 10:30:23 Gönderen: Erol Yapıcı »

*

    m. b.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #125 : Eylül 03, 2010, 10:37:02 »
seni görmezden geliyoz ama sanırım sana da bi ranza ayarlayacaz arol abiy.

( ülen müessese ilticacılar kampı gibi oldu, çok doldu.. gerçi beni ilgilendirmez, çetodan aldığım prime bakarım ben.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap )
*

    N. B.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #126 : Eylül 03, 2010, 18:03:07 »
Hayalleri gerçekleştirmenin sonu yoktur;

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. Z.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #127 : Kasım 10, 2015, 11:54:29 »
Ustatlar daha bakarken dayanamadım sorayım dedim. bu tekne polyestermi yoksa saç veya ahsap mı olmalı? birde cabelitarıktan panama suveys gbi yerlerden gecerken sunlar olmalı gibi kriterler varmı mesala 2 motor yedek yelken vs
« Son Düzenleme: Kasım 10, 2015, 12:05:32 Gönderen: Rasim Zulfigaroğlu »
*

    M. C.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #128 : Kasım 10, 2015, 17:22:42 »
bu konuda deneyimli bir denizcimizin yazdığı makale ye bir göz atın.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #129 : Kasım 11, 2015, 18:23:19 »
Muzaffer Tabanlı korsanın önceleri yazdığı yazı çok ilgimi çekti. Çünkü yazdıkları çok doğru gibi duruyor ancak bana göre çok yanlış.

Neden mi?

Yelkenli ile dünya tutuna çıkmak benimsenmiş bir felsefenin sonucudur. Temel neden doğa ile birlikte ve uyum içerisinde ve sunduğu fırsatları kendi amaçlarımız doğrultusunda O'na bir zarar vermeden kullanmaktır.

Kısaca bizim dışımızda bu dünyada yaşayan tüm canlılar gibi gerek-yeter mantığında yaşama felsefesidir.

Muzaffer korsanın ki uzun süredir yazmıyor belki de hiç haberi bile olmaz bu yazıdan ama hatası şurada. Yukarıdaki felsefeyi ortadan kaldırdığınızda , okyanus geçmek ile çölde yol almak arasında bir fark yok. Madem ki insanoğlunun bulduğu son teknolojiyi kullanacağız kusura bakılmasın ancak dünya turu yapmak için kullanacağım en son araç, maksimum 10 mil giden bir yelkenli olurdu.

Bunun yerine yine bir yüzen aracı ancak havada yüzenini kullanırdım. Kendime bir rota çizer , gitmek istediğim yerleri belirler, kalacağım gün ve mekanları tespit eder, seyir sürelerini ve maliyetlerini uçak sayesinde ve özellikle promosyonları da kullanarak minimumda tutar
tüm dünyayı dolaşırdım. Ve bu eminim ki daha ucuz ve keyifli olurdu.









*

    M. C.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #130 : Şubat 04, 2016, 22:42:15 »
Kemal korsanım;
2016 geldi neler gelişti?
tekne yapıldı mı?
seyahat var mı yakında?
*

    A. S.

DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #131 : Şubat 04, 2016, 22:51:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
ben 3 yıllık bir seyehatin 150 000 dolar gibi bir para ile rahatlıkla yapılabileceğini düşünüyorum
sonuçta burda amaç gezmek para saçmak değil diye düşünüyorum yeni yerler ve kültürler görmek
biz 2016 diye planlıyoruz hanımda bende o zaman emekli oluyoruz düzenli gelire kavuşuyoruz birazda birikimlerden destekle bu işi  kotarıcaz cebelitarık a kadar 500.000 çok abartılı bir rakkam ama varsa tabikki harcar

Evet Kemal korsanım varmı bir gelişme ?
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2016, 22:51:56 Gönderen: Ahmet Solmaz »
*

    S. Ş.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #132 : Şubat 05, 2016, 04:11:34 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dostlar;

Bu kadar yazışmadan, iletişimden sonra anlaşılmıştır ki..
Personel iki kişi ise, genelde 8/11 metre arası uygundur.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 Daha da büyükte zapt edilme sorunu yaşanabilir. İmkansız değildir, örnekleri bolca görülmüştür ama biz geneli tartışıyoruz.

Okyanusa, dünya gezisine uygun; hepimize (örneği affedin ama anlamlıdır) ceset torbası gibi uyan bir tekne yoktur. Ne kadar "denizci" olsakta farklı insanlarız. Tercihlerimiz, önceliklerimiz farklı olacaktır. Zaten olmalıdır, doğrusu/gereken budur.

"Dünya gezisine uygun 2 kişilik tekne boyu’nu tartışma talebine saygı duyuyorum ama ustalarında hemen hissedeceği gibi, amatörce bir meraktan kaynaklanıyor. 2 kişiye uygun tekne boyu 8-11 metre arası olabilir ama soru “2 kişilik bir dünya gezisi için en küçük yada en büyük tekne boyu nedir ?”  yada: “şu kadar param var, karı-koca dünya seyahatine çıkmak istiyoruz, bu parayla böyle bir gezi için alabileceğimiz en uygun boy tekne nedir?” olarak biçimlendirilseydi  tartışma hepimiz için daha verimli olabilirdi.

Ayrıca dünya turu zaten 2 kişi ile yapılır. 3 kişi çok, 1 kişi azdır. Zaten
hepimiz iyi biliyoruz ki boy uzunluğu daha çok rahatımız, lüksümüz için önemlidir.  Sadece işlevsel düşünürsek  7 metre bile yeterli olabilir.

Ancak çok ama çook paramız varsa, yelken vinçlerimiz bile elektrikli, Bilumum tüm elektroniklerimiz, her bir şeyimiz otomatikse.. yola çıktığımız andan itibaren varış limanımız bizi izliyorsa.. 20 metre ancak yeterli olur diye düşünüyorum.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Eğer bir filikayı tersyüz edip yelken teknesi yapmadıysak, artık/neredeyse okyanusa uygun tekne diye bir şey yoktur/kalmadı. Seri üretim yapan bildiğimiz tüm uluslararası firmaların 8 metre üzeri gezi tekneleriyle okyanusu da geçebilir, dünyayı da dolaşabilir, takla da atabilirsiniz. Aslı, gerisi bizim denizciliğimizle ilgilidir.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
Okyanus-Mokyanus deyipte gözünüzde büyütmeyin.. Bizler 3 adet iç denizin içine sıkıştığımız için okyanusu bir şey sanıyoruz. İç denizlerin koşulları tabiki farklıdır ama bazen ve hatta çoğu zaman iç deniz koşulları okyanusa göre daha karmaşık/çapraşık, zor olabilir.

Böylece, artık boy konusunu aşıp "nasıl bir tekne"  noktasına gelmemiz gerekiyor.  Lütfen gelelim, zira boy konusu Teknenin boyunu kişinin dünya görüşü ve ihtiyaçları belirlediğini anlatmaya çalıştım. tamam ilk sorudur ama diğer temel bilgilere tamamen sahip olduktan sonra.

 Sayın sorucu şayet: “amacım şu, tekneden istediklerim, beklentilerim şu, rotam şu, yaşam anlayışım şu, teknemde şunlara muhakkak gerek duyuyor şunları da önemli görmüyorum..”  gibi bizlere bazı ölçüler, ön bilgiler verebilseydi bizde elimizden geldiğince kendisine uygun ölçü/boyutta ki tekneyi önerebilirdik.

Bu konuda dikkate alınması gerektiğine inandığım, deniz severlere birkaç önerim var:

Bilgisayar ve internet devriminden sonra klasik denizcilik maalesef öldü, yandı-bitti-kül oldu!! Arzu ederseniz yanınızda sekstant, harita, pergel/cetvel bulundurun ama günümüzde artık kesinlikle hiçbir önemi, anlamı kalmadı!

Bu konuda ısrarlı olan denizcilerimizi saygıyla karşılıyor, onları iyi anlıyor ama günümüzü iyi yorumlamadıklarını düşünüyorum.

Bırakın cep telefonunuzu.. artık fotoğraf makinalarınızda bile GPS var. Tüm yeni telsizlerde GPS var. Laptopunuza tüm dünyanın deniz haritalarını yükleyebilir, çok uçuz bir GPS ile bilgisayarınızı charterploter’e dönüştürebilirsiniz.
Yeni duydum, sakızlardan bile GPS çıkıyormuş.. ;-))

 Kısaca.. Özel bir antika merakınız yoksa, haritayla, sekstant'la filan vallahi de-billahi de vakit kaybetmeyin! (Bu arada, bende yarı dinazorum, 60 yaşındayım)

Bu düzlemde tartışmaya sunulan çeşitli tekne önerileri gördüm. Baş-kıç  bir, tam boy salmalı bir kaç tarihi tekne.. Büyük üstad Sadun Boro'nun teknesi gibi diyerek övenler de var.. (Sadun amcaya hiç yakıştıramasam da şimdi süper bir katamaran da yaşıyor)

 Tamam ve tabiki.. Antikaya saygımız/sevgimiz olsun ama denizde hayat zaten zordur. Günümüzün çeşitli kolaylıkları varken, denizde yaşam giderek kolaylaşırken, birbirimize zamanında hit olmuş ama dönemini çoktan tamamlamış "zor" tekneleri önermek niye?

Sonuç: İki kişilik bir dünya gezisi için.. 28/35 fit, kesinlikle anayelkeni de sarmalı, 2000 yılından sonra üretilmiş, kazasız/belasız, iyi bakılmış, 9.9 yada 18 beygir değil en az 30 at gücünde yeni tip motoru olan, yeni teknoloji, yedek parça sorunu olmayan, dünyanın her yerinde müdahale edilebilen bir bir tekne gerekiyor.

Böyle bir tekneyle tabiki tüm Yunan adalarını dolaşabiliriz ama amaç dünya turu ise.. Biraz "modifiye"de gerekiyor.

Önce elektirik.. Çok ihtiyacımız olacak. Kaliteli bir rüzgar jenaratörü, (pervanesi) ve yüksek sağımlı 2 adet güneş paneli gerekiyor. Günlük elektirik ihtiyacınızı 150-200 amper olarak hesaplayın. Eski denizciler gibi cimrilik yapmayın, her bir amperi hesaplamayın, doya doya, hatta israf şeklinde kullanın!

Artık ve gerçekten 10 yıl dayanıklı "zehirli" var. Araştırın, uygulayın. Kaç yıl kurtarırsanız kardır.

Lüks yatlardaki 15-20 bin liralık (milyarlık) uydu tv antenlerinin küçücük yeni tipleri çıktı ve fiyatları 1.5-2.0 bin liraya indi ve çok küçüldü. Radar ünitesi gibi direğinize monte edebilir ve dünya üzerinde hangi noktada olursanız olun tv, daha doğrusu "uydu" izleyebilir, anınızdan haberdar olabilirsiniz.

Birde, mesela HP'nin 25" (inç), 64 cm.lik, dokunmatik, wireless'li, uygun fiyatlı  LCD PC/TV'leri var. Salonunuza TV olarak yerleştirebilir ama Müzik seti, sinema, (hafızasına 1000 film, harici diskle milyon film, müzik, video, fotoğraf v.s.. yükleyebirsiniz) Charterplotter, video/veri deposu, internet v.s. olarak kullanabilirsiniz. Bence –günümüz için- olmazsa olmazdır!

Seyahate 2 kişi ile çıkıyorsanız zaten baş kamaranız olacaktır. Tekneniz çok ilkel değilse kıçınızda da 1 yada 2 kamara olacaktır. 3. kamaraya ihtiyacınız yok, depo olarak bile.. Bunu yapmayın, yani 2 kişi iseniz baş dahil 3 kamaralı bir tekne almayın!

Zaten kıç kamaranızı neredeyse hiç kullanmayacak, tüm zamanınızı salonda geçirecek, salonda uyuyacaksınız. 40 yılda bir misafiriniz olursa, belki misafirinize tahsis edeceksiniz.

Demekki salon önemli..
İlk işiniz salondaki yatakları yani kanepe süngerlerini  uzay yatağı viskonla değiştirmek olmalıdır. Biraz pahalıdır, 800-1500 liraya halleder ancak seyahatiniz sürece bana dua edersiniz.

Diğer en önemli konu ise güneştir çünkü denizin ortasında gölgelik bir yer yoktur. Güneş tenteleri emin olun düşündüğünüzden çok daha önemlidir. Pratik, portatif, kolay uygulanır ve kesinlikle kaliteli ve mümkün olduğu kadar fazla alanı kaplar/kapsar olmadırlar.

Bumba’ya fermuarlanan tenteler vardır ve bence iyi bir çözümdür. Ancak her teknenin kendine en uygun çözümü farklıdır ve tente konusunu tam çözmeden marinanızdan kesinlikle ayrılmayın!


*Burun motoru yani manevra motoru.. Fiyatları çok ucuzladı ve her türlü tekneye monte edilebiliyorlar ama sakın ha!.. Tutucu olmadığımı şimdiye kadar anlamışsınızdır ama 5 kuruşluk getirisi 50 kuruşluk götürüsü olan bu aletten bence uzak durunuz! (Dünya turu düşünenler için, lüks arayanları tenzih ediyorum)

Rüzgar dümeni, ikiz yelken v.s. gibi uygulamalar da artık tarih oldu. Sarma ana yelkeninizin sağlıklı çalıştığına emin olunuz.
Yekeli tekneye gerçekten taparım ama kendinize işkence etmeyi seviyorsanız dünya turu gibi ölçeği büyük seyahatinize –günümüzde-yekeli bir tekne ile çıkmakta ısrarlı olunuz.

Dünya turu;  evrimini/gelişimini tamamlamış, şartlanmalardan tamamen özgür denizciler, insan gibi insanlar için çok uygundur. Günümüzde dünya turu matah bir şey değildir ve denizler, denizde yaşayanlarla giderek kalabalıklaşmakta, karanın çirkinliğini gören ve "dünya insanı" olmaya karar veren insanların giderek ortak vatanı haline gelmektedir.

Sözün bittiği yerdeyim.

Eğer kendinizi bu topluma, deniz insanlarına ait görüyorsanız ne mutlu size! Bu dünyada da cenneti yaşayacaksınız..
Saygıyla, sevgiyle, gönlünüzce..  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DenizisevenetapanKorsan 

Muzaffer Tabanlı 


Muzaffer korsan,

Gayet guzel anlatmissiniz elinize saglik, tek tek kendi teknemle kiyasladim bir sorum olucak, benim salmam pendulum tlpl bu okyanusta avantaj mi, dezavantaj mi? Neden cogunluk torpil , pendulum az, net bilginiz varsa iletirseniz sevinirim
« Son Düzenleme: Şubat 05, 2016, 04:13:27 Gönderen: Semih Sener »
*

    H. D.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #133 : Şubat 05, 2016, 08:21:19 »
Galiba Soru sorduğunuz kişiden cevap gelmesi biraz zaman alıp uzayacak.
*

    Ö. T.

Ynt: DÜNYA SEYAHATİ İÇİN UYGUN TEKNE BOYU NEDİR
« Yanıtla #134 : Şubat 05, 2016, 08:49:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Muzaffer korsan,

Gayet guzel anlatmissiniz elinize saglik, tek tek kendi teknemle kiyasladim bir sorum olucak, benim salmam pendulum tlpl bu okyanusta avantaj mi, dezavantaj mi? Neden cogunluk torpil , pendulum az, net bilginiz varsa iletirseniz sevinirim

Semih korsan pendulum dan kastınız ''Fin Keel'' ise ,dünya seyahatinde izlediğiniz rotaya göre avantaj ve dezavantajları vardır . Çoğunluk salma  pupa seyrinde daha rahat ettiren ''long Keel'' dir ,''Semi long keel'' de iyidir. 
Torpil salma pek tercih edilmez eğer yarışlara katılmıyorsanız.
Salma kadar önemli olan diğer iki hususta dümen palası yapısı ve arma dır. Forumda açık denize elverişli teknelerin yapıları ile ilgili bo miktaarda bilgileri bulabilirsiniz.
Selamlar,