0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. B.

Geçen hafta tekneyi karaya çektiğimde altını kuruttuktan sonra pala üzerinde farklı yerlerde 2-3 damla gördüm. Temizledim damlalar tekrar çıktı. Tekrar temizledim tekrar çıktı. Sabah geldiğimde damlalar hala çok yavaş şekilde çıkmaya devam ediyordu.
3gün boyunca damlalar aynı noktalardan çok yavaş çıkmaya devam etti.

Sizce palanin içi su mu dolu? Ne yapılabilir? Bir yelken dergisinde pala içindeki sudan bahsedilmişti diye hatırlıyorum ama sonucu hatırlamıyorum  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tecrube etmiş korsanlar yardımcı olablirlerse sevinirim.

*

    B. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Palanın resmi


*

    N. Ö.

Dümen palası yapımında imalatçılar çeşitli-farklı konstrüksiyonları tercih etmiş olabilirler. Dolayısı ile sizin palanın içini bilemeyiz ama içi boş bölümlerden oluşmuş olması bana en yakın olasılık gibi geliyor. Üzerine hafifçe tıklayarak belki bir fikir sahibi olabilirsiniz.
Eğer içinde boş bölümler varsa, buna benzer bir sorunu ben matkap ile küçük delikler delerek ve içlerine poliüretan köpük sıkarak gidermiştim. Deldiğim delikleri de epoksi ile doldurmuştum.

*

    Ö. K.

Seri üretim standart teknelerde; Doludur (sert poliüretan levhalar kullanılır), zamanla küçük dokuşlardan kaynaklı hasarlar ve mil bağlantısından su girer.. Şu anda yaşadığınız, yani karaya aldığınızda sürekli damlar... Sorun değil... Oldukça yaygındır.
*

    E. B.

kötü kokuyor mu ?

*

    Ö. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
kötü kokuyor mu ?

Ordan birşey çıkmaz Ersin' cim.
*

    U. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
kötü kokuyor mu ?
Kötü kokup kokmadığını bilmiyorum ama orsa seyrinde tüm yelkenler sonuna kadar kasılıymış  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Haziran 10, 2015, 20:57:20 Gönderen: Umut Korkmaz »


*

    T. A.

Bizde de var. Seri üretim teknelerin yüzde 90 ında vardır (Merem hocam öyle demişti) Eğer haftalık karaya aldıysanız öylece bırakın. Eğer birkaç ay karaya aldıysanız delik açarak suyu boşaltıp kurutup açtığınız deliğe  fiber tamiri yapın
*

    H. E.

Tadı nasıl?

Bir de 6 saat arayla tadında değişiklik oluyor mu?

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. B.

pu ha ha ha ha ha.... Allah kimseyi bizim moderasyonun diline düşürmesin...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Bu Balım'da benim başıma geldi. Geçen sene karaya aldığımızda dümen palasından su geliyordu. Idare edelim dedik. Bu sene yine olunca, dümen palası söküldü. Palanın bir yüzü büyük bir pencere şeklinde açıldı. İçi artık süngerimsi bir hal almış, rezalet. Fotoğraflar var, hafta sonu koymaya gayret ederim.

Balım, Bavaria 38. Dümen palasının içi boş. Dümen şaftının Pala içinde kalan kısmında şafta bağlı metal kollar var. Bu kollar epoksi-elyaf ile palanın iç yüzeyine bağlanmış. Boşluklar da (sanırım) polyester köpük ile doldurulmuş. İçeri giren su köpüğü yok etmiş. Daha da kalsa bu bağlantılara da zarar verir zamanla. Şaft tamamen ayrıldı. Palanın içi temizlendi. Şaft yeni elyaf ile palaya sabitlendi. Kapak kapatıldı. Bırakılan küçük bir delikten köpük sıkıldı. O delik de kapatıldı. Palanın üzerine 2 kat komple elyaf-epoksi yapıldı. Yaklaşık 1500 TL tuttu.


Murat Erciyes
Balım S/Y
*

    E. B.

İçi artık süngerimsi bir hal almış, rezalet.


Ben de bunu kastetmeye çalışmıştım..
*

    Ö. K.

Murat Korsanın tarifinden anladığım, geçmişinde bu pala kötü bir tamir görmüş.
Bunu iki sebeple söylüyorum; birincisi " bir tarafı kapak gibi açılmak" tabiri, ojinal palalarda elyaf sargısın kapak olarak kalkması mümkün değil. Bir yüzeyden tamir görmüş ve onarım pek iyi yapılmamış.
İkincisi; içindeki poliüretan köpüğün dağılmış olması; orjinalde kullanılan köpük oldukça sert, dansitesi yoğun bir köpüktür. Genel tamirlerde içlerine inşaatlarda kullanılan tüp halindeki Pu köpükler kullanılıyor. Bu hep çok yoğun suyu su tutuyor (onarımda geçirgensizlik sağlanamamışsa) hem de zamanla çürüyor.

İki kat elyaf kaplandığını söylemişsininiz. Kullanılan elyafın gramajı ve türü oldukça önemli.  Eğer iki kat atılacaksa 600gr/m2 üzeri olması gerekir diye düşünüyorum. Ve dokuma yada biaxal olmalı. Ben sağlamcı olduğumdan bunu en az dört kata çıkarırdım o ayrı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ersin' not: Birşeycik çıkmaz o sorudan, yine söyleyeyim. İç konstrüksiyonu sapasağlam olsada, su içeride çürüyor, hareketsiz kalan deniz suyu pis kokar... Örn; Uzun süre kullanılmamış tuvalet pompalarından gelen ilk su...
*

    B. B.

Yorumlar için teşekkurler. Tekneyi attık zaten denize, artık seneye bakacağız.
*

    E. B.

Yahu ben bilmediğimden merak ettiğimden sorduydum.anlamadım ki altındsn ne çıkacak .?