0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. O.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #30 : Aralık 27, 2012, 15:52:19 »
Ana yelkene camadan vurmak tekneyi bir miktar rahatlatacaktır.


*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #31 : Aralık 27, 2012, 18:01:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ünsal korsanım teknenizin fotoğraflı tanıtımını yapar mısınız?Sorularınız Cemre'de yaptığım işlerle paralellik sağlıyor.

Fotoğraf koymayı beceremedim malesef. Sizin teknede benzer dümen sorunu olduysa nasıl çözmüştünüz?


*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #32 : Aralık 27, 2012, 18:03:25 »
Mustafa korsanım  sizin teknede yelken boyutları ve yelken alanları nedir?


*

    U. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #33 : Aralık 27, 2012, 22:20:29 »
Ünsal korsan'ın teknesi

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #34 : Aralık 27, 2012, 22:38:53 »
CEMRE'nin yelken ölçüleri
Stay sail( civadraya bağlı furlingte 15m2)
Trinket(12m2)
Bunlara ek olarak 22m2 lik cenova hafif havalarda stay sail yerine çekiyorum.

Ana yelken(12,5m2)
Direk boyu güverteden itibaren 10 m.

*

    M. E.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #35 : Aralık 27, 2012, 23:06:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İkincisi. dar apazda  giderken rüzgar sertleşince rüzgar üstüne  döndüğünde tekrar tekneyi rotasına sokmam, rüzgar altına çevirmem çok zor oluyor bazende hemen motoru çalıştırmam gerekebiliyor dümen tutsun diye. 
Bu durum daha çok kör tramolaya düşmeye uyuyor.Teknelerimiz rüzgarın gözüne pruvasını sokup hareketsiz kalıyor.teknenin üstünde yol varken tekrar dümeni rüzgarı alacak şekilde düzeltmelisiniz.Bizimkiler gibi ağır deplasmanli tekneler kör tramolada makinanın sözünü dinliyor.
 Sonuç:Bu durumun dümen palasının formuyla ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
 Not:Dümen palamı da yeniledim.Farketmedi.Ya gerçekten tramola atılacak.Ya da teknenin süratini yoketmeden yelken rüzgarla yeniden doldurulacak.
*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #36 : Aralık 27, 2012, 23:11:50 »
Sanırım ahşap ağır tekneleri fazla kurcalamamak lazım. Olduğu gibi kabul edeceğiz ve fazla bir performans beklemeyeceğiz.
*

    M. E.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #37 : Aralık 27, 2012, 23:33:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sanırım ahşap ağır tekneleri fazla kurcalamamak lazım. Olduğu gibi kabul edeceğiz ve fazla bir performans beklemeyeceğiz.
Teknemi sağlamlaştırmak için değiştirmediğim yeri kalmadı.Bunları performans için yapmadım.Daha güvenli ve kolay seyir için masraf edip durdum.Hala da devam ediyorum.
teknenizde gördüğünüz 6,5 kn.hız. Cemre'nin 20 knt.rüzgarda tüm yelkenler açıkken yaptığı hıza eşit.(daha ne olsun.?)
*

    U. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #38 : Aralık 28, 2012, 00:10:42 »
6,5 knot gayet iyi bir performans, bence de fazla takmayın.
ne demişler, çalışıyorsa kurcalama Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Viya böyle...
*

    F. S.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #39 : Aralık 28, 2012, 05:18:36 »
Güzel topikmiş kaçırmışım,yeniden gündeme gelince zevkle okuma fırsatı buldum.hazır böyle bir konu varkende yazma ihtiyacı duydum.

teknemde imalatı bana ait olmayan tek parça dümen palası....
şaft ve pervaneyi yaptırırken usta dümen palasıda yapılıcakmı ?diye sorduğunda yapılsın demiştim.
pala yapıldığında her ne kadar tipini beğenmesemde (dikdörtgen şeklinde yaklaşık 55x100 cm) denize indireceğimden dolayı mecbur taktım.
şimdi hakkını yemiyeyim kendine özgü bir kesiti var ,motor ile seyirde pergel gibi tekneyi olduğu yerdede döndürüyor.tornistandada bir sorun yaşamadım.oldukça başarılı
 her ne kadar doğru dürüst yelken yapma fırsatım olmadıysada ilk edindiğim tecrübe yelkende palanın zayıf kaldığı yönünde.emsal  yelkenli teknelere göre palanın  boyu kısa
her şeyden önce palanın tipinede gıcık oldum.diyorumki bu sene hazır  karaya çıktığımda palayı da değiştiriyim. karaya çıkıncaya kadar  önümde zaman da var.şimdi bana şöyle NACA kesitlerinde,tipi düzgün  boyu uzun bir pala planı ,projesi,konusunda yardımcı olabilecek karakorsan var mıdır?
« Son Düzenleme: Aralık 28, 2012, 05:23:33 Gönderen: Fatih Say »
*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #40 : Aralık 28, 2012, 11:50:03 »

Yedek dümen palası iel ilgili bir site denk geldi paylaşmak istedim. Yapımı zor değil kolaylıkla her tekneye uygulanabilir gibi.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #41 : Aralık 28, 2012, 11:57:21 »
Bu dümen sistemi Aziz Eryavuz korsanımızın Güzel teknesi Chaika'da (Çakıl) var.Tornistanda çok iyi iş yaptığını söylemişti.
*

    C. A.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #42 : Eylül 10, 2023, 14:11:56 »
MERHABA.
Ben MERSİN'den yazıyorum.
Ben 6,10 metre uzunluğunda ikinci el bir AHŞAP tekne aldım.
Teknenin bakımını kendim yapıyorum.

Ahşap teknemin DÜMEN PALASINDAN yukarıya doğru çıkan bir MİL var.
Bu MİL havuzluktaki ahşap KAPAĞA DEĞİYOR ve AHŞAP KAPAĞIN oynamasına sebep olduğu için, havuzlukta oturan kişiye rahatsızlık veriyor.

SORUM:
BEN BU DÜMEN PALASI MİLİNİN UZUN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. Onun için 2 cm. kadar kesip kısaltmak istiyorum.
Bu MİLİ üst tarafından 2 cm. kadar kesmek herhangi bir SAKINCA yaratır mı?.
Çünkü MİLİN İÇİNİN BOŞ MU, yoksa DOLU MU olduğunu bilmiyorum.
Verilecek cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Celal ALÇAMLI
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
*

    T. A.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #43 : Eylül 11, 2023, 13:13:06 »
f
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2023, 13:14:35 Gönderen: Tunç Aş »
*

    T. A.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #44 : Eylül 11, 2023, 13:14:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
MERHABA.
Ben MERSİN'den yazıyorum.
Ben 6,10 metre uzunluğunda ikinci el bir AHŞAP tekne aldım.
Teknenin bakımını kendim yapıyorum.

Ahşap teknemin DÜMEN PALASINDAN yukarıya doğru çıkan bir MİL var.
Bu MİL havuzluktaki ahşap KAPAĞA DEĞİYOR ve AHŞAP KAPAĞIN oynamasına sebep olduğu için, havuzlukta oturan kişiye rahatsızlık veriyor.

SORUM:
BEN BU DÜMEN PALASI MİLİNİN UZUN OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. Onun için 2 cm. kadar kesip kısaltmak istiyorum.
Bu MİLİ üst tarafından 2 cm. kadar kesmek herhangi bir SAKINCA yaratır mı?.
Çünkü MİLİN İÇİNİN BOŞ MU, yoksa DOLU MU olduğunu bilmiyorum.
Verilecek cevaplar için şimdiden teşekkürler.

Celal ALÇAMLI
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.

fotografi olsa daha kesin konusulabilirdi ancak o dumen milinin icinin bos oldugunu zannetmiyorum. sahsi fikrim kesebilirsiniz