0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
.......En yüksek basınç genellikle baştan itibaren profil boyunun 1/3 kadar gerisinde oluşur.Yani bütün yüzeyler aynı basıncı almaz. ........... bu nedenden dolayı dümen rodu tam ortaya konamaz.Tam hesap için NACA'nın yayınladığı tablolar kullanılır.Bizim dümen palamıza özel basınç dağılımı bulunur.Alanlar ile çarpılarak toplam kuvvetlerbulunur. Bunların oluşturduğu momentler dengelenerek de milin konumu hesaplanmış olur.Aslında yelken kullanımında da benzer mantık vardır. Örneğin en yüksek basınç kabaca yelken genişliğinin 1/3 kadar direk gerisinde oluştuğuiçin , bumbanın geriye doğru aşırı uzatılması,(pupa seyri hariç) çok etkili olmayacaktır.
Dümen palası bazı teknelerde düz levha şeklinde iken bazılarında ise uçak kanadı benzeri bir şekle sahip. Mutlaka aralarında aerodinamik açıdan fark vardır. Ancak bu fark yavaş hıza sahip yelkenli gezi teknelerinde belirgin midir? Yani pala düz ise değiştirilmesi gerekir mi?