0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Ş.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #15 : Ağustos 26, 2011, 21:28:21 »
Bende aynen bunu söylüyordum.

Hatta dümen palası merkezi değil kuvvet merkezi demiştim ilk yazdığımda.Pala profilinin tabiki önemi var.

Benim dikkatimi çeken Ömerin teknenin dümeninde bu dengelemenin hiç olmadığıydı,konu buradan çıkmıştı.

Şimdi ise şöylebir sonuç çıkıyor.

Dümen mili,pala geometrisine uygun olarak ne kadar dengeli ise mildeki moment dolayısı ile yeke veya dümen dolabına binen kuvvet o kadar

azalıyor.Ki istediğimiz bu idi.

Mil merkezinin yerinin değişmesi hidrodinamik özellikleri değiştirmediğinden manevrada bir fark yaratmıyor.

İgilenen,cevap yazan herkese teşekkürler.

sevgiler.


*

    Ö. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #16 : Ağustos 26, 2011, 21:59:25 »
Teessüf ederim Erol abi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bir ara dümen palamı tekrar incelemeni rice edeceğim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Üst yüzey iğneciğin geleceği taraf;

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    E. Ş.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #17 : Ağustos 26, 2011, 22:03:35 »
Tamam tamam yahu Ömerciğim

Gözümden kaçmış.Gene de daha dengeli olabilir gibi geliyor bana.

İğnecikleri takınca dönme ekseni göründüğünden daha önde olacak.

Selamlar


*

    C. D.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #18 : Ağustos 26, 2011, 23:36:06 »
Resimden görüldüğü kadarı ile Evrensel,
hadi artık denizle hasbahal olmak istiyorum der gibi bir halde.
En son gördüğümden beri oldukça değişmiş.
Umarım,

Rüzgarlar  yandaşı
     Martılar arkadaşı
         Derin maviler sırdaşı
             Ömer   her dem yoldaşı
olur.
Yolu her dem açık olsun Ömer kardeşim.




 


*

    Ö. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #19 : Ağustos 27, 2011, 00:05:59 »
Sevgili Can abicim, sağolasın, varolasın. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    K. U.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #20 : Ağustos 27, 2011, 00:33:25 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
.......
En yüksek basınç genellikle baştan itibaren profil boyunun 1/3 kadar gerisinde oluşur.Yani bütün yüzeyler aynı basıncı almaz.  ........... bu nedenden dolayı dümen rodu tam ortaya konamaz.Tam hesap için NACA'nın yayınladığı tablolar kullanılır.Bizim dümen palamıza özel basınç dağılımı bulunur.Alanlar ile çarpılarak toplam kuvvetler
bulunur. Bunların oluşturduğu momentler dengelenerek de milin konumu hesaplanmış olur.
Aslında yelken kullanımında da benzer mantık vardır. Örneğin en yüksek basınç kabaca yelken genişliğinin 1/3 kadar direk gerisinde oluştuğu
için , bumbanın geriye doğru aşırı uzatılması,(pupa seyri hariç) çok etkili olmayacaktır.
Dorusu  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Alkışlanır
*

    F. S.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #21 : Ağustos 27, 2011, 17:24:04 »
Benzer bir şeyler burada da ele alınmıştı. Bilğilerinize ...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #22 : Aralık 26, 2012, 11:27:51 »
Dümen palası bazı teknelerde düz levha şeklinde iken bazılarında ise uçak kanadı benzeri  bir şekle sahip. Mutlaka aralarında aerodinamik açıdan fark vardır. Ancak bu fark yavaş hıza sahip yelkenli gezi teknelerinde  belirgin midir? Yani pala düz ise değiştirilmesi gerekir mi?
*

    Ö. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #23 : Aralık 26, 2012, 13:49:14 »
Sanmıyorum Ünsal Korsan.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen palası bazı teknelerde düz levha şeklinde iken bazılarında ise uçak kanadı benzeri  bir şekle sahip. Mutlaka aralarında aerodinamik açıdan fark vardır. Ancak bu fark yavaş hıza sahip yelkenli gezi teknelerinde  belirgin midir? Yani pala düz ise değiştirilmesi gerekir mi?
*

    U. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #24 : Aralık 26, 2012, 14:22:27 »
Ünsal Korsanım,
akışkanın düz levhadan akışı ile kanat profilinden akışı aynı olmayacaktır, özellikle yüksek hızlarda kanat profilinde daha laminer bir akış varken düz palada türbülans oluşup hem dümen tutmayı zorlaması, şaft sistemine dengesiz yükler bindirmesi ve dümenin etkisini azaltması sözkonusu olabilir.  Düşük hızlarda ise Ömerimin dediği gibi kayda değecek bir fark olmaz bence de.

diye düşünüyorum.

ama bu yüksek hız, düşük hız nedir deseniz bilmem Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #25 : Aralık 26, 2012, 15:14:00 »
Yüksek performanslı yelkenlilerde mutlaka fark edecektir. Benim teknem ağır bir tekne 6-6,5 knot gibi bir maksimum hıza çıkabiliyor. Ancak sert havada dümen tutmak zorlaşıyor. Palayı değiştirmek dümen sistemini biraz rahatlatırmı acaba diye düşünmüştüm. Diğer taraftan yüksek hız nereden başlar ben de merak ettim:)
*

    Ö. O.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #26 : Aralık 27, 2012, 13:00:38 »
Dümen tutmak zorlaşıyor derken kastettiğiniz daha çok güç gerektirmesi mi yoksa dalga etkisiyle iskele-sancak gezinmeye başlayan tekneyi rotasında tutmak için daha fazla dümen hareketi gerekmesi mi?
*

    Ü. G.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #27 : Aralık 27, 2012, 13:13:41 »
İkincisi. dar apazda  giderken rüzgar sertleşince rüzgar üstüne  döndüğünde tekrar tekneyi rotasına sokmam, rüzgar altına çevirmem çok zor oluyor bazende hemen motoru çalıştırmam gerekebiliyor dümen tutsun diye. 
*

    Ö. K.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #28 : Aralık 27, 2012, 13:19:19 »
Omurga salmalı teknelerde, hele hele ana yelken kasılı ise bu sıkıntıyı yaşamak çok mümkün Ünsal Korsan.
*

    M. E.

Ynt: Dümen palası tasarımı hakkında
« Yanıtla #29 : Aralık 27, 2012, 14:29:38 »
Ünsal korsanım teknenizin fotoğraflı tanıtımını yapar mısınız?Sorularınız Cemre'de yaptığım işlerle paralellik sağlıyor.