0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    m.

Dümen donanımı ve pedestal
« : Ağustos 25, 2010, 15:56:22 »
Teknedeyim ve bir eski bakımcı arkadaş yanıma geldi. Biraz sohbet soğuk bir şey içerken dümen dolabının ön tarafında ki elektroniklerin bağlı olduğu ayağa tutununca hafiten esnedi.
Bu ne yaaa.... deyince kafamıza taktı...
Ben de biliyorum daha önceden beri esneme yapıyor fakat kozmetik! işlerinden dolayı el atamadık tı.
Pedastalin altından da kamaraya az a olsa su da giriyordu. Onuda keseriz dedim...

Dün el attık atış o atış.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dümen simidinin arkasında ki pedestal muhafazasına bağlı iki küçük ayak var göstergeleri tutan.
Gevşek olan onlar...
Civatasını sökerken bir söküldü, diğeri sökülmedi ve hatat civata başı kırıldı...
Pusula yı söküp altında ki civata da aynı şekilde çatttt....
Aldık başımıza dert...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Neyse bu sabah gittik aliminyum ayakları krom yapalım dedik...
Bir traftan da pedestalın zincirini az temizleyip yeni gres sürelim dedim....  
Temizledim gresledim .... Dümen nisbeten daha bir rahat döner oldu...

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fakaat...
Alttan yönlendirme makaralerı ile kasnağa giden teller kasnağı döndürüken iskele alabanda da kasnağın alt ksmından  cayıırt diye sürtünme sesi yapmaya başladı.

İşin ilginç yanı bunu herzaman yapmıyor.... Yani 7 sefer dümeni iskele alabanda yapsam 1 sefer ya (cayırt) öter ya ötmez...
Sanki kasnağın altında ki pala milinden geliyor bu ses....
Kekemozlardan olabilirmi ? Yada daha nereye bakayım...

Ustalarım tavsiyeleriniz nedir?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  
  
« Son Düzenleme: Ağustos 25, 2010, 15:59:51 Gönderen: Mehmet Sütçü »
*

    U. U.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #1 : Ağustos 25, 2010, 16:52:31 »
Kaç koli bira (Tuborg fıçı) verecen teşhis için  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .

Yolsuzkalmışemeklidede  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .


*

    E. Ç.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #2 : Ağustos 25, 2010, 17:09:13 »
Geçenlerde Paşalimanında benimde başıma gelen ses bu olmasın Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap?
Hadi bakalım Mehmet korsan , çözümünü merakla bekliyorum

*

    A. Ç.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #3 : Ağustos 25, 2010, 17:20:04 »
Dümen milinin aşağı düşmesini engelleyen plastik küresel bir parça vardır. Mille onun arasına veya kovan arasına bir şey kaçmış olabilir.
*

    Ö. Y.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #4 : Ağustos 25, 2010, 17:45:03 »
Mehmet'cim biraderim, şimdi sen teknede oynanmaması gereken bir yerle oynamışsın... Kurcalama fazla.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kasnağın iki tarafında fazla dönmeyi engelleyen stopperlar olmalı, onlar yerinde duruyormu? Onlardan birisi düşmüşse, sen dümeni tam tur çevirdiğinde kasnak yatağını zorluyor olabilirsin. Aman diyim, oralar hassas yerlerdir. Yatağa yada dümen miline zarar verebilirsin.

Diğer kontrol etmen gereken konu, pala yatağında boşluk var mı? Karada iken kolay, palayı alttan salladığında yatakta boşluk olup olmadığını anlarsın, denizde nasıl olacak ? Belki temiz bir yerde dalıp, karadaki kontrolu yapabilirsin. Boşluk varsa, o da bir ses yapabilir gibi geliyor bana.

Son olarak, paladaki kekomazlar senin tarif ettiğin gibi değil, "kırt-kırt" diye ses yapar, o da pala'nın tam ortadan geçişinde, iskele yada sancak taraflarında sürtecek birşey olmadığından ses yapmaz.

Çağırmıyorsun ki bi ara gelelim, çözelim problemi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. S.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #5 : Ağustos 25, 2010, 18:27:44 »
Şu pusulayı ana gövdeye bağlayan aluminyum vidaların çaat ! diye kırılıp yuvalarında kalmaları
problemi bende de var...M. Sütçü korsan, siz de mi Lewmar dümen dolabı kullanıyorsunuz ?
Kırılan vidayı sabırla yerinden çıkarmanın bi yolunu bulduysanız, n'oolur şu korsana da bildirin.
*

    A. Ç.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #6 : Ağustos 25, 2010, 18:45:29 »
Civata sökmede biçlinen klasik yöntemlein dışında bir yöntem yok. Vidanın kalan kısmının am ortasından delinecek ve ters klavuz denilen dişli ve sökme yönünde sıkışan veya dört köşe kesitli olan klavuz çekiçle çakılacak. Bir klavuz ağzı ile zorlanacak. Klavuz kırılacak kadar zorlanmayacak.  Eğer sonuç alınmazsa quick rost looser veya benzeri bir soğutucu ile soğutulacak ve çekiçle tıklanarak pasın çzülmeisne uğraşılacak ve klavuzla tekrar zoelanacak. Olmazsa ısıtmak gerekir. Isıtma çok daha yüksek ısı farkları yaratabilir. Isıtıp çekiçlenecek ve klavuzla söülecek. Yine de olmaz derse vida çapına göre uygun bir uçla vida delinerek sadece çok ince bir tabaka kalana kadar delinecek ve uygun klavuzla diş çekilecek. Diş çekilirken zaten vida da diğer taraftan çıkar.


Bir yöntem de vida başı çok derinde değilse kaynakla vida başına bir somun kaynatıp anahtarla sökmektir.
« Son Düzenleme: Ağustos 25, 2010, 18:46:41 Gönderen: Ahmet Çelenoğlu »


*

    M. S.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #7 : Ağustos 25, 2010, 18:58:43 »
almanyada bauhausta gezerken, kafasında anahtar-tornavida izi kalmamış vida-civataların sökülmesinde kullanılacak bir takım ucu görmüştüm. bayağı inceleyip şimdi hatırlayamadığım yüksek fiyatından dolayı almamıştım. geçenlerde benzer bir durum başıma geldiğinde yan keskiyle vidayı her çevirdiğimde fayda-maliyet denen şey geldi aklıma. cimriyim ben karar verdim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Ç.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #8 : Ağustos 25, 2010, 19:27:02 »
Aşağıdaki takıma benziyormuydu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #9 : Ağustos 25, 2010, 20:20:38 »
Resimde görülen ters klavuz diye bahsettiğim takım.
*

    m.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #10 : Ağustos 25, 2010, 23:51:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kaç koli bira (Tuborg fıçı) verecen teşhis için  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .

Yolsuzkalmışemeklidede  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap .

Abey likitin hazır...

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dümen milinin aşağı düşmesini engelleyen plastik küresel bir parça vardır. Mille onun arasına veya kovan arasına bir şey kaçmış olabilir.

Ustam orada hiç ara bile yok.. bol bol gres yedirdim....
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Mehmet'cim biraderim, şimdi sen teknede oynanmaması gereken bir yerle oynamışsın... Kurcalama fazla.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kasnağın iki tarafında fazla dönmeyi engelleyen stopperlar olmalı, onlar yerinde duruyormu? Onlardan birisi düşmüşse, sen dümeni tam tur çevirdiğinde kasnak yatağını zorluyor olabilirsin. Aman diyim, oralar hassas yerlerdir. Yatağa yada dümen miline zarar verebilirsin.

Diğer kontrol etmen gereken konu, pala yatağında boşluk var mı? Karada iken kolay, palayı alttan salladığında yatakta boşluk olup olmadığını anlarsın, denizde nasıl olacak ? Belki temiz bir yerde dalıp, karadaki kontrolu yapabilirsin. Boşluk varsa, o da bir ses yapabilir gibi geliyor bana.

Son olarak, paladaki kekomazlar senin tarif ettiğin gibi değil, "kırt-kırt" diye ses yapar, o da pala'nın tam ortadan geçişinde, iskele yada sancak taraflarında sürtecek birşey olmadığından ses yapmaz.

Çağırmıyorsun ki bi ara gelelim, çözelim problemi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cancağızım,

Çağırmama gerek yok... Ulen biz akrabayız...
Dümen dolabına ben değmedim..Zorunluluktan oldu... Yani kaşıntımız tuttu desem da iyi...
Kasnakta ki stoperlerden bende şüphelendim fakat kasnak durması gerektiğinde biraz esnemeyle de olsa tak diye duruyor...
Pala miline bakacam... Gerçi daha önce baktım oynama yoktu, ama bir daha bakacam...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu pusulayı ana gövdeye bağlayan aluminyum vidaların çaat ! diye kırılıp yuvalarında kalmaları
problemi bende de var...M. Sütçü korsan, siz de mi Lewmar dümen dolabı kullanıyorsunuz ?
Kırılan vidayı sabırla yerinden çıkarmanın bi yolunu bulduysanız, n'oolur şu korsana da bildirin.

Ustam, bu aliminyumlarda bir şey var... Bize yaramıyor... Bence farklı metaller bu sorunu yaratıyor... Tornacı da öyle edi zaten. Yani çözümü yok gibi...Bende ki aliminyum malzemeye krom civata takmışlar . Alyan başlı civatalar bir tarafta kaynamış, diğer tarafta sorun yoktu... Resmini yarın koyacağım... Seyir elektroniklerinin bağlandığı ayağı bende kromdan yaptırdım. İki tane içi dolu, 7 santim borunun iki ucuna diş açıldı... Biraz tuzlu oldu . Fakat kaya gibi oldu...

 


Kırılan vidaya diş açmak, vida kalınlaşıyor
*

    C. T.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #11 : Ağustos 26, 2010, 00:19:29 »
M.Sütçü Korsanım,
Bu sistem çok basit sistemdir. Markasına göre internet sitesinden manuelini bulup mevcut pedestalınızla karşılaştırabilirsin. Bence anlattığın cırt sesi zincirin gevşek olmasından kaynaklanıyor.(muhtemelen gevşek olan ne tarafsa tekne o tarafa yattığında pedestalin döküm yerine sürtüyor.) Bu zincirin 2 ucu 2 tele bağlı olması lazım. Tellerin boşluğu vardır. Dümen palasına bağlı olduğu yerde somunlardan sıkabilirsin. Ve tellerin yağlanması gerekebilir. Muhtemelen pedestali söküldüğünde (komple) alt taraftan tellerin kılıfları var o noktalardan yağlamak mümkündür. Sisteminde (tellerde çatlama patlama yoksa gaza gelip zincir-tel setinden alma bence gerek yok.
*

    m.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #12 : Ağustos 26, 2010, 00:59:17 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
M.Sütçü Korsanım,
Bu sistem çok basit sistemdir. Markasına göre internet sitesinden manuelini bulup mevcut pedestalınızla karşılaştırabilirsin. Bence anlattığın cırt sesi zincirin gevşek olmasından kaynaklanıyor.(muhtemelen gevşek olan ne tarafsa tekne o tarafa yattığında pedestalin döküm yerine sürtüyor.) Bu zincirin 2 ucu 2 tele bağlı olması lazım. Tellerin boşluğu vardır. Dümen palasına bağlı olduğu yerde somunlardan sıkabilirsin. Ve tellerin yağlanması gerekebilir. Muhtemelen pedestali söküldüğünde (komple) alt taraftan tellerin kılıfları var o noktalardan yağlamak mümkündür. Sisteminde (tellerde çatlama patlama yoksa gaza gelip zincir-tel setinden alma bence gerek yok.

Cenkerim Korsanım,
Bu gün alttan kapakları söktüm.Tellleri temizledim tekrar gresledim. Kasnağa bağlı teller (liftin gibi bir şeyle bağlanmış) çok sıkı değil ama gevşek de değil...Herhangi bir ele sürtünen çıkıntı yoktu tellerde. Gözle görünen garip bir durumda yoktu... Zincirin durumu oldukça iyi ve sıkı görünüyordu.
Sistem çok basit ve çok sağlam.. Kasnağın altında ki büyükçe ve ağırca kalın bir bağlantı var. gövdeye bağlı kalın civatalarla. kopcek gibi bir şey değil.
Tek göremediğim dümen palasının aşşağıya inen mili ve boşluk olup olmadığı...

Ben bir seyirden sonra iskelede yine bu sesi duymuş, Selimiye de Çeto nun Orhaniye den çağırdığı teknik servis gelip bakmış hehangi bir arıza da tesbit edememişti.   
Hakkaten kolay arıza yapacak bir sistem değil... Ama obsasif "cayırt" sesi takıntım ile mücadele ediyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu sesi duymadığım zaman niye olmadı diye düşünüyorum... Bakalım ne olcek...
Benim basınç tankı gibi tesedüfen bir yerden bulacağız ama inşallah papazlık duruma düşmeyiz.... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 
*

    H. Z.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #13 : Ağustos 26, 2010, 01:16:39 »
Benzeri sorunlar benim pedestalda da var. Pedestala zincirle zincirden palaya tel ile bağlı. Tel gevşek olduğunda hem dümen boşluğu yapıyor hem de alta bir yere sürtüp "trankk, trunkk" diye ses yapıyor. Çok gerersem dümen ağırlaşıp bu defa da üst kısımda bir yerlere sürtüm "çotank, çutank" gibi sesler yapıyor.

Ahmet abinin dediği o plastik parçadan yok. Zaten Goiot 70 küsür seneli alenimyon pedestal. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Utku abi sintineyi Duborg ile doldurdum pipet tesisatı da yaptım (LED li) gel bi teşhis et kurban olduğumunun Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. B.

Ynt: Dümen donanımı ve pedestal
« Yanıtla #14 : Ağustos 26, 2010, 07:47:40 »
Mehmet'çim boş ver sat tekneyi gitsin.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 26, 2010, 07:47:56 Gönderen: Cüneyt Baygün »