0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #30 : Nisan 29, 2013, 08:58:46 »
Nezih korsanım
Motorunuzun krankından yağ kaçırması pislik durumu hariç siz bildiğiniz sürece kötü bir şey degildir hatta motor için iyidir bile diyebiliriz çünkü yağ eksildiği için her zaman yeni yağ ile ilave yapmanız gerekirki bunun anlamıda karterde her zaman yeni yağ vardır.Bir motorun sadece yağının sıcaklığını bilmek biz motor sahibine pek bir bilgi zaten vermez.Eger hem yağ basıncını hemde yağ sıcaklığını aynı anda okursak,hele hele bir de sogutma suyu sıcaklığını okursak o zaman çalışan motorumuzun bize neresinin ağrıdığını veya iyi olduğunu anlarız.
Tek başına yağ sıcaklığı göstergesi zaten hiç bir işe yaramaz ha olmuş ha olmamış dert degil.


*

    G. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #31 : Nisan 29, 2013, 09:17:00 »
bu konuda bende tecrübelerimi paylaşayım...
Daha önce her fırsatta denizde kullanılan motorlarda ...
kesinlikle Antifiriz kullanılması şart...
bunu her fırsatta söylerim...
Antifiriz paslanmayı da engelliyor...
zaten bu yüzden denizde kullanılan makinelerde Antifiriz şart...
Kullandığım aracın soğutma suyu hep yeşil bir sıvı idi...
2004 model araç ve 2012 yılında radyatörün sökülmesi gerekti...
radyatör söküldü ve ustaya ...
-aman abi sakın şebeke suyu koyma çıkan suyu bir kaba alalım öyle yap yada...
ben akü suyu alırım demiştim...
ama çoktan o şebeke suyunu koymuş...
aracın radyatör suyu şu anda pas rengi hemde çamur gibi...
bu bana ders olmuştur...
Ben evimde bulunan nem alma cihazının suyunu antifiriz ile karışıtırp motorda kullanıyorum...
tavsiye ederim...


*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #32 : Nisan 29, 2013, 09:33:30 »
Gökhan korsanım
Sogutma sistemine illaki saf su türünden bir şey kullanacaksanız çabuk yol şu.Suyu fokur fokur kaynatırsınız,üstünü kapatıp soğuyunca hiç bir şekilde şıkır şıkır dökme  yaptırmadan yani içinde tekrar hava eritmeden antifirizle karıştırıp motora usulca koyarsınız  oldu bitti işte.
Erimiş buzun suyuda aynı işi görür.


*

    O. B.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #33 : Nisan 29, 2013, 09:47:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha önce her fırsatta denizde kullanılan motorlarda ...
kesinlikle Antifiriz kullanılması şart...
bunu her fırsatta söylerim...
Antifiriz paslanmayı da engelliyor...
zaten bu yüzden denizde kullanılan makinelerde Antifiriz şart...

Direk deniz suyu soğutmalı motorlarda isteseniz de antifriz kullanamazsınız. Ayrıca tatlı su soğutmalı motorların da primer soğutma devresinde de antifriz kullanamazsınız. Antifriz sadece kapalı devre soğutma sisteminde kullanılır ve sadece donmaya karşı bir tedbirdir(korozyon önleme kapasitesi bir yan sonuçtur).
Ayrıca antfriz soğutma suyunun karakteristiklerini değiştirdiği(kaynama noktası ve özgül ısı)  için soğutma performansını da değiştirir. Soğuk iklimlerde fark edilmese de sıcak iklimlerde fark eder. Antifriz suyun özgül ısısını düşürür,  bunun sonucunda soğutma suyunun motorun ısısını emme kabiliyeti azalır.
İsteyen aşağıdaki deneyi yaparak görebilir:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 29, 2013, 09:48:43 Gönderen: Orhan Barut »


*

    G. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #34 : Nisan 29, 2013, 09:50:45 »
Erimiş buzda aynısı olmuyor maalesef...
Tecrübeyle sabit denenmiştir...
Oturduğum yerde akan su kireçli...
Buz kalıplarını bazen bu akan su ile dolduruyoruz (Tembellik İşte)
Malum Ayrana bayılırım... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Milli içkimiz de ilan edildi...
her hafta sonu Ayran içerim... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
işte bu Ayrana buz atıyorum...
Kireç kristalleri bardakta tortu yapıyor sonra kayboluyor ...
yani kireci geçmiyor...

*

    G. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #35 : Nisan 29, 2013, 09:58:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha önce her fırsatta denizde kullanılan motorlarda ...
kesinlikle Antifiriz kullanılması şart...
bunu her fırsatta söylerim...
Antifiriz paslanmayı da engelliyor...
zaten bu yüzden denizde kullanılan makinelerde Antifiriz şart...

Direk deniz suyu soğutmalı motorlarda isteseniz de antifriz kullanamazsınız. Ayrıca tatlı su soğutmalı motorların da primer soğutma devresinde de antifriz kullanamazsınız. Antifriz sadece kapalı devre soğutma sisteminde kullanılır ve sadece donmaya karşı bir tedbirdir(korozyon önleme kapasitesi bir yan sonuçtur).
Ayrıca antfriz soğutma suyunun karakteristiklerini değiştirdiği(kaynama noktası ve özgül ısı)  için soğutma performansını da değiştirir. Soğuk iklimlerde fark edilmese de sıcak iklimlerde fark eder. Antifriz suyun özgül ısısını düşürür,  bunun sonucunda soğutma suyunun motorun ısısını emme kabiliyeti azalır.
İsteyen aşağıdaki deneyi yaparak görebilir:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Orhan Korsan,
Yalnız denizde kullanılan motorlarda kapalı devredir...
Ancak Antifirizde paslanmayı önlemenin yan sonuç olduğunu hatırlattığınız için teşekkür ederim...
*

    G. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #36 : Nisan 29, 2013, 10:05:54 »
Ben Antifirizi hem paslanmaya ...
hem donmaya...
hem kaynamaya...
hem keseme ...
faydasının olduğunu bildiğim için kullanıyorum...
1 senedir test ediyorum Teknem şu anda denizde değil karada...
ama aldığım sonuçlara göre denizde de performansın değişeceğini zannetmiyorum...
Acaba bir yanlışlık mı yapıyorum...
Orhan korsan neden Denizde kullanılamaz izah edermisiniz...
Ben teknemin Marinize işlemini kendim yaptım...
Yaptığım testlerde hiç bir sorun yaşaadım...
Yük altında deneyemedim ama...
yük altında da sorun çıkacağını zannetmiyorum...
*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #37 : Nisan 29, 2013, 10:47:03 »
Orhan korsanım
Verdiğiniz linkte yarı yarıya karışımlı sıvı kullanılıyor,bu kadar yüksek oranda antifiriz kullanmaya gerek yokki.Toplamda 10 litrelik karışımın 3 litresi antifiriz olsun yeter yani 7 litre su 3 litre antifiriz.
Bu kadar senedir motorlu araç kullanıyorum sogutma suyu olarak hep bu karışımı kullandım.Yaz kış sogutma sıvısı sıcaklık değeri motorumun  termostat açılma degerlerinin oralarda durdu.
*

    A. F. B.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #38 : Nisan 29, 2013, 11:23:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gökhan korsanım
Sogutma sistemine illaki saf su türünden bir şey kullanacaksanız çabuk yol şu.Suyu fokur fokur kaynatırsınız,üstünü kapatıp soğuyunca hiç bir şekilde şıkır şıkır dökme  yaptırmadan yani içinde tekrar hava eritmeden antifirizle karıştırıp motora usulca koyarsınız  oldu bitti işte.
Erimiş buzun suyuda aynı işi görür.
Hüseyin korsan, bu fikrinizin doğru olduğunu zannetmiyorum.
sebebini açıklayayım;
 Su kaynayınca saf su olmaz. Suyun buharlaştırıp tekrar yoğunlaştırdıktan sonra yani içindeki minerallerin büyük kısmından, kireçten, tortulardan vb arındırdığınızda saf su elde edersiniz. Radyatöre saf su koymak isteme nedeni de budur. su kaynatılan çaydanlıklarda olduğu gibi kireçlenmesin diye. O yüzden içindeki çamur görünümünde su ne kadar çok çeşme suyu ile suyu değiştirilse o kadar sakıncalı.
 Kaynamış su koyma sebebi olarak sanırım içindeki oksijeni yok edeceğinizi düşünüyorsunuz. bu doğru  suyun ısısı yükseldikçe içindeki erimiş oksijen oranı azalır ama su soğudukça üzerindeki havadan tekrar oksijen alır içine.( o yüzden yüzeylerde ve sığlıklarda daha bol oksijenli su vardır. ) suyu çalkalayarak, yüksekten dökerek içinde oksijen eritemezsiniz. Örneğin akvaryumlardaki hava motorları zannedildiği balıklara oksijen sağlamak için pek işe yaramaz sadece hava kabarcıklı dekoratif amaçlıdır. akvaryum suları da yüzeyden oksijen alırlar filtre ve hava motorlarının suya verdiği akıntıyla yüzey ve dip suyu karışarak uygun ortam oluşur.
-radyatör suyuna antifrizin korozyonu önleme sebebi sanıyorum ki suyun içindeki oksijeni azaltmasından dolayı. o yüzden gerekli.
-  Termostat içi ve silindir bloğundaki korozyon sonucu paslı metal zerrecikleri karışan çamur görünümünde ki suyun değişmesine çok da gerek olmadığı düşüncesine katılmıyorum. çünkü suyun içindeki zerrecikler yüzünden akışkanlığı azalabilir.  artı sürtündüğü parçalara törpüleme etkisi yapabilir.
Bütün bunlardan çıkan sonuç olarak saf suya gerektiği oranda antifriz ekleyerek kullanmak en mantıklısı görünüyor..
*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #39 : Nisan 29, 2013, 11:29:50 »
İtirazım yoktur.
*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #40 : Nisan 29, 2013, 11:37:55 »
İçinizde hiç aküler için satılan şişelenmiş saf suyun imal edildiği yeri gören var mı?
*

    O. B.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #41 : Nisan 29, 2013, 11:59:18 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben Antifirizi hem paslanmaya ...
hem donmaya...
hem kaynamaya...
hem keseme ...
faydasının olduğunu bildiğim için kullanıyorum...
1 senedir test ediyorum Teknem şu anda denizde değil karada...
ama aldığım sonuçlara göre denizde de performansın değişeceğini zannetmiyorum...
Acaba bir yanlışlık mı yapıyorum...
Orhan korsan neden Denizde kullanılamaz izah edermisiniz...
Ben teknemin Marinize işlemini kendim yaptım...
Yaptığım testlerde hiç bir sorun yaşaadım...
Yük altında deneyemedim ama...
yük altında da sorun çıkacağını zannetmiyorum...
Denizde kullanılmaz demedim. Eğer motorunuz direk deniz suyu soğutmalı ise(yani motor gövdesinin soğutma kanallarında deniz suyu dolaşıyorsa) kullanamazsınız dedim. Çift devreli motorunuz varsa tabii ki sekonder devrede kullanılır.
*

    O. B.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #42 : Nisan 29, 2013, 12:01:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan korsanım
Verdiğiniz linkte yarı yarıya karışımlı sıvı kullanılıyor,bu kadar yüksek oranda antifiriz kullanmaya gerek yokki.Toplamda 10 litrelik karışımın 3 litresi antifiriz olsun yeter yani 7 litre su 3 litre antifiriz.
Bu kadar senedir motorlu araç kullanıyorum sogutma suyu olarak hep bu karışımı kullandım.Yaz kış sogutma sıvısı sıcaklık değeri motorumun  termostat açılma degerlerinin oralarda durdu.
Benim anlatmaya çalıştığım antifrizin soğutma suyuna etkisidir. Karışım oranı azaldıkça tabii ki etkisi de azalır,  ancak unutmayalım ki o zaman da donmaya karşı koruma özelliği de azalır.
*

    H. D.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #43 : Nisan 29, 2013, 12:05:44 »
Anlaştık Orhan korsanım.
Derdimiz motorun donması değilde,paslanmaya mani olmak için kullanılacak minimum antifiriz miktarı.
*

    G. A.

Ynt: Dizeller Hakında...
« Yanıtla #44 : Nisan 29, 2013, 12:12:55 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
zaten yazmışsınız ''direk deniz suyu'' diye...
Ayran ...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu hafta fazla kaçırmışım herhalde ...
Oysa formumu Ayrana borçluyum...
Motorda da Antifiriz...
Ama.her ikisinde de...
Azı karar çoğu zarar... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap