0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    R. E.

Dizel tekne motorları hakkında...
« : Şubat 21, 2019, 21:35:44 »
Forumu kurcalarken dizel motorlar hakkında bilgi paylaşımının sorunluluğu dikkatimi çekti. Çok az konu açılmış, ikincisi sistematik değil, oldukça dağınık. Bir nedenle arama yaptığınızda belki aradığınız sorunun cevabı konuların birinin içinde var ama ulaşmak neredeyse imkansız.

Bu konuyu o nednele açtım. Dizel motorlarla ilgili sistematik bilgimiz olsun.
Neyi kendimizin çözebilecğei, neyi ustaya götürmemiz gerektiği konusunda bir ilk fikrimiz oluşsun..
Bir temel nokta da sorun giderme, konusunda elimizden gelmese bile bilgimizin olması bize kolaylık sağlar..

Tabii en başta da usta ile muhatap olmada kolaylık sağlar. "Usta benim teknede bir sorun var, vitese geçmiyor, şuna bir bak" ile "usta "vitese geçmiyor bir tel alıp gelir misin"in size geri dönüşü farklı olabilir.

Yani tedavi edemesek bile motor sorunlarına doğru teşhis koyabilmek elimizi rahatlatan bir konu.

Yine tam ayırt etmediğimiz bir konu motorun çalışmaması mutlaka motor arızası anlamına gelmiyor. Pekala akü bayılmış ve o nedenle çalıştıramıyor olabiliriz.

Ya da filtre bakterili mazot nedeniyle tıkanmış, mazot gelmediğinden çalışmıyor olabilir. Bu kendimizin de çözebileceği bir sorundur.

Yine hararet yükselmesi, soğutma sistemi ile alakalı bir sorun. Ama sorunu bulmak zahmetli olabilir.

Burada belirtmek gerekirse hava soğutmalı dizel teknelerimizde neredeyse yok. Doğrudan deniz suyu ile çalışanlar var. Bunlarda soğutma olmaması su alış vanasının kapalı veya tıkanmış olması, impellerin bitmiş olması ile alakalı. Başka neden var mı?

Tatlı su soğutmalı kondeseli motorlarda da benzer şekilde deniz suyu girişi ve dolaşımı sorunlu olabilir. Ancak bunlar için asıl tehlike kondesenin delinmiş olması ve koyulan antifirizin denize akması, motor soğutmasında tuzlu su dolaşımıdır. Sorun çıkmadıkça da fark edilmesi zordur.

Bir diğer nokta bakım zamanları ve bakımdır. Genelde gördüğüm dizel motorların bakımı suya atılmadan önce veya hemen suya atılır atılmaz yapılıyor. Karaya alınmadan önce veya alınır alınmaz dizel motor bakımı (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi ve impeller değişimi) benim hiç tanık olmadığım bir şey. Oysa benzinliler genelde karaya alındığında bakım yapılıp kaldırılır.

Dizel motorların tekneyi yürütmeleri klasik şaft veya SD sistemi ile gerçekleşir. SD'da veya şafttaki sorun dizel motor sorunu değildir.

Motor yaşlandıkça veya yanlış bakım yapıldıkça sorunlar da başgösterir. Yoksa dizel motorlar kolay sorun çıkaran motorlar değildir. Yanlış (kirli, katkılı vd) mazot sorun çıkarır. Yağsız çalıştırma sorun çıkarır, susuz çalıştırma sorun çıkarır.

Enjektör bakımını kendimiz yapamayız elbette ama yağ ve filtre değişimini pekala yapabiliriz. Aynı şekilde impeller ve kayış değişimini de.

Teknenin elektrik işi şarj dinamosu ve marş motoru dışında motordan bağımsızdır. Marş motoru var olan elektriği kullanıp ilk hareketi sağlayan düzenektir. Şarj dinamosu ise mootrun dönüşündeki güçten yararlanarak elektrik üretip akülere gönderen bağımsız bir sistem. Her ikisi de motora eklentidir. Motoru biri çalışmadan önce diğeri çalıştıktan sonra ilgilendirir.

Dizel motorda karşılaşılan belli başlı sorunlar ise genelde hararet sorunudur. Su dolaşımı veya yağ eksikliği ile alakalı olabilir.

Çalışmama veya stop etme doğrudan mazot gelişi ile alakalıdır.

Bunun dışında usta eli değmesi gereken sorunlar enjektör bakımından başlayarak sıralanabilir. Ama enjektör bakımı sık yapılan bir iş değildir. Özel bir neden yoksa (kirli yakıt vd) 4-5 yıl hiç sorun çıkarmazlar.

Yine hararet yaptırılması sonrasında usta eli değmesi gereken sorunlarla karşılaşılır. (Conta değiştirmek vd)..

Bir de dizel motorun uzun zamandır kullanımına bağlı olarak görülebilecek sorunlar vardır. Sözgelişi yağ yakmaya başlaması (açık renk duman), yanmamış mazot atmaya başlaması (koyu renk duman) gibi.. Kesinlikle çözümü usta ile birlikte düşünülecek sorunlardır.

Bir de checklist yaparsak dizel motorlarla ilgili olası kullanıcı yanlışları konusunda da bilgilenmiş oluruz. Misal mutlaka motorun karter hacmi bilinmeli. Ne eksik ne de fazla yağ konmalıdır. Arada bir yağ seviyesi kontrol edilmelidir. Eksilme genelde olmaz ama oluyorsa sorunlar da başlamıştır. Ya da başlamak üzeredir.

Filtreleri her periyodda mutlaka değiştirmek gerekir. "Bu temiz duruyor idare eder" durumu daha büyük iş açılmasının başlangıcıdır.

Aklıma gelenler bunlar.. Aklıma geldikçe dizel motor bilgisini artıracak, püf noktaları aklımızda tutmaya yarayacak notlar eklemeye çalışacağım. Tabii önce dağınık olarak diğer konu başlıklarında olanları buraya taşımam gerekiyor.

Hepimiz yaparsak daha iyi olur.
Hele bir de dizel motorlar, farklı markaların özellikleri hakkında tanıtıcı yazılar eklenirse işimiz kolaylaşır.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 21:49:39 Gönderen: Recep Ertürk »


*

    H. E.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2019, 22:25:57 »
Recep bey,
Çok faydalı bir bilgilendirme yapmışsınız ama kaş yapayım derken
göz çıkarmanın da önünü açmışsınız gerçekten! her makinanın bir bakım kitapçığı var zaten,
bakarak ve okuyarak birşeyler çok net anlaşılıyor zaten! filitreleri siz yazmışsınız zaten, yağ,impeller ve kayış değişimi
çok kolay değil! Bence korsanlar, okusunlar anlasınlar ama denemesinler!
Selam ve saygılar...


*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2019, 22:49:10 »
Güzel konu başlığı ancak ben farklı bir katkıda bulunacağım.

İnsanın elinden iş geliyor olması iyi birşeydir tabiki ama nereye kadar. Eğer bir profesyonel değilseniz mutlaka bir motor ustasına ihtiyacınız olacaktır.

İşte bu motor ustası ile ne kadar çok birlikteliğiniz olursa o kadar yoğun ve samimi bir bağlantınız olacaktır.

Motorların rutin servis işçilik masrafı en düşük işçilik ücretidir arıza servisleri ile kıyaslandığında.

Eğer bunlari ve ufak tefek bakım hizmetlerini kendiniz yaptığınızda belki bir miktar tasarruf ediyor olacaksınız.

Ammaaa bu minik tasarruf sonucunda iyi diyalogunuz olan bir motor ustasına sahip olamayacaksınız.  Sadece arıza durumlarında çağıracağınız bir usta portföyünüz olacak.  Yani sizi iyi müşteri olarak bilmeyen bir usta ve faturada da sizi çok umursamayacaktir.

Tekne bu, hep marinada limanda bozulacak değil ya. Denizin ortasında kaldığınızda oraya ya nazınızin geçtiği yada adam denizde kalmış diye gelecek usta arasında tercihinizi yapın.

Marinaya misafirlerle gittiniz makine çalışmadı,  misafirler pontonda. Pazar günü oraya usta getirmeye çalışınbakalım  hangi ustayı daha kolay ve daha ekonomik getirebilirsiniz?

Araba olsa çek kenara yada otoparkta bırak, çağır bir taksi yürü git. Ama denizde o şans ya yok ya da çok tuzlu.

Demem o ki denizde üçün beşin hesabı yapılmamalı,  bu size negatif kazanç olarak döner her konuda.

Endustriyi ve hizmet sektörünu desteklemezseniz lazım oldugunda fatura daha yüksek olur. Tekeller bile bundan oluşur.

En doğrusu dürüst ve işine bağlı motor ustaları ile iyi bir müşteri ilişkisi kurmak olmalıdır.  Çünkü  LAZIM OLUR.

Katkım bu olacaktır.  Sevgiyle.


*

    A. Ç.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2019, 22:49:54 »
Kitabını takip edecek ve adım adım uygulayacaksınız veya uygulatacaksınız. Yağ, filtre, impeller değişimleri mutlaka yapılmalı ama daha uzun süreli bakımlar için nerede ise hiç elimiz sürmüyoruz. Egsoz çıkış boğazı için verilen sürelere hanginiz dikkat etti? Marş motoru kömürlerini ne zaman değiştirdiniz? Alternatör kömürlerini ne zaman değiştirdiniz? Supap ayarı ne zaman yapıldı? 500 saatte bir saildrive kuyruk içindeki konik kavrama sökülüp kontrol edildi mi? 2000 saatte değiştirdiniz mi? Motor hortumlarını, saildrive lastiğini 7 yılda bir değiştirdiniz mi? Yoksa ustanız idare eder abi mi dedi?

Otomobiller de artık eskisi gibi arıza yapmıyor çünkü artık servis kullanma alışkanlığı gelişti. Servise bırakıyorsunuz, zamanı gelen ayarlar ve değişimler size sorulmadan yapılıyor. Bir dizel motor, yakıtı, suyu ve yağı varsa yolda bırakmaz ama doğru bakıldı ise yolda bırakmaz. Motor saati gerçekten 300 saatte olan çift motorlu bir motor yatı almaya çalışan bir kişiyer yaptığım sörveyde motorlar bitik dedim, adam inanmadı, Motorlar 300 saatte idi ama tekne 20 yaşında idi. Seyre çıktık, enjektör borusu çatladı, hortumlar kaçırmadı ama tüm keçelerden ve benzer bağlantılardan yağ geldi. Sonunda alıcı ikna oldu. Motorlarda çalışmaya bağlı aşınma ve tıkanmanın yanı sıra zamana bağlı lastik aksamda ve contalarda sorun çıkması kaçınılmazdır. Motorun kitapçığını, özellikle servis kitapçığını bir kere okuyun, bakım ve onarım çizelge veya çizelgelerin  yerlerini işaretleyin ve orada belirtilenleri motor saatine veya zamana bağlı olarak yapın. Bu yaptıklarınızı da bir bakım defterine kaydedin, ne yaptınız ne eksik kaldı; bakım çizelgesi ile karşılaştırarak görürsünüz.


*

    H. E.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #4 : Şubat 21, 2019, 23:16:04 »
Ömer bey,
Söylemim tamda bu, bir mühendis olarak ustalar sayesinde çok şey öğrendik
tamam da volan kayışının ve impellerin her daim yedeği var ama o kayışı yerine oturtacak edevat yok
dediğiniz gibi bir de tek başına iseniz(misafirleri zaten saymayın) yandı gülüm keten helva Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selam ve saygılar..

*

    A. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #5 : Şubat 22, 2019, 00:16:29 »
Recep Bey'in de. Ömer Bey'in de söylediklerinden çıkartılacak sonuçlar olduğu kuşkusuz.
Arabamı Yetkili servise götürmeyi severim. Rutin bakım değilde bir arızaysa serviste oluş nedenim, mutlaka yapılanı görmek için servis alanına girerim. Şirket kuralları müşteri giremez dese bile girerim. Güvenmediğimden veya "Servis değiştirmediği parçadan para kazanır" endişesi taşıdığımdan değil. Benzer bir sorunla dağ başında ya da gecenin bir yarısında karşılaşırsam, en azından fikrim olsun mantığımdan ötürü, servis alanına girer arabanın başında dururum.

Recep Bey'e katılıyorum, ustayı çağırırken arıza teşhisi yapabilecek kadar konuya hakim olmamızın faturada yaratacağı farkın da ötesinde, ustanın tekneye ya da arabaya gelirken ne için geldiğini bilmesine, belki gerekli bir iki parçayı gelmeden önce tedarik etmesine ve tek gelişte sorunun çözümüne katkı sağlayacağı için gereklidir.
Ayrıca, içimizde tekne sahibi olan değerli kullanıcıların yazdıklarından anladığım kadarı ile, her biriniz teknenize büyük bir sevgiyle bağlısınız. Motorunda çıkabilecek ufak tefek arızaları veya periyodik bakımları yapmak  keyifte verecektir.
GeKo üyelerinden Sn. Özay Zorlu'nun youtube videolarını izledim, kanalına da aboneyim. Adam gayet güzel söküyor takıyor tamir ediyor, yok "bu parçayı temizledim baktım henüz değişmesine gerek yok bence, yenisi var ama yedekte dursun bunu yeniden yerine takacağım vs. vs." eğleniyor yani, teknesinde vakit geçiriyor, severek yapıyor. Bu bakımları kendisinin tatil gününü bu işe ayırarak yapmasının asıl nedeninin de "Ustaya parçalanmayalım şimdi" düşüncesi olmadığına eminim...

Elimize tornavida almayacak olsak bile, bilgi sahibi olmak bence şarttır.

Ömer Bey'e de şu konuda kesinlikle katılıyorum.
İster gecenin 12 sinde, ister pazar sabahı 8:30 da arayabileceğiniz, ister "bostancıdan büyükada motorlarına bin iskelede karşılayacağım ben seni" diyerek teknenin bulunduğu her yere getirebileceğiniz bir ustanın "değerli" müşterisi olmak, teknem olsa beni kesinlikle güvende hissettirir.
"değerli" oluşunuz ister muhabbetinizin güzelliği ile, ister bazı hafta sonları teknede birlikte vakit geçirmiş olmanızla veya çocukluk arkadaşı olmanızla, ister sizin teknenize her gelişinin ekonomik açıdan ustanın "belini doğrultması" nedeni ile olsun, fark etmez. Bir kere lazım olur, paha biçilemez.

Saygılar.
*

    R. E.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #6 : Şubat 22, 2019, 01:37:58 »


Katkılar için teşekkür ederim. Ömer Korsan'ın yöntemsel olarak dediklerine bir itirazım yok. Sadece lokal durumlarda geçerlidir. Ustanızı Kavala'ya, Korfu'ya, Adriyatik'in başka bir yerine İspanya veya İtalya'ya çağıramazsınız. Benim geçen 4 senede yaptığım gibi 5-10 mil yarıçaplı bir daire içinde doğrudur. Haydi artırı 50 mil diyelim.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sevgili Hulki kaptanım kaş yapayım derken göz çıkarmak her zaman mümkündür. Evet hepimizin bilmesi gerekiyor. Bu bilgi zor koşullarda çözüm üretmek için gereklidir. Ayrıca filtre sökme aleti, yağ tahliye popası, papağan pense gibi alet takımını da bulunduracağız teknede.

Çelenoğlu Korsan sağolsun. Aklımızda kalacak şekilde deneyimlerini katarak sıralamış sitem ederek adeta. Haksız mı?
Dediklerini bir de madde madde yazalım. (Allahtan teknem saildrive değil de yırttık. Şaft keçesine bakıyorum) Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama diğer eleştirileri benim için de geçerli.

Kitabını takip edecek ve adım adım uygulayacaksınız veya uygulatacaksınız.
Yağ, filtre, impeller değişimleri mutlaka yapılmalı ama daha uzun süreli bakımlar için nerede ise hiç elimiz sürmüyoruz.
Egsoz çıkış boğazı için verilen sürelere hanginiz dikkat etti?
Marş motoru kömürlerini ne zaman değiştirdiniz?
Alternatör kömürlerini ne zaman değiştirdiniz? Supap ayarı ne zaman yapıldı?
500 saatte bir saildrive kuyruk içindeki konik kavrama sökülüp kontrol edildi mi?
2000 saatte değiştirdiniz mi? Motor hortumlarını, saildrive lastiğini 7 yılda bir değiştirdiniz mi?
Yoksa ustanız idare eder abi mi dedi?

Ali korsan da veciz şekilde ifade etmiş: "Elimize tornavida almayacak olsak bile, bilgi sahibi olmak bence şarttır. "

Hep söylediğim bir şeyi tekrar edeyim. Biz amatör denizcileriz. Sınırlı bütçelerle denizde tutunmaya çalışıyoruz. Bunu sürdürebilmek için forumlarda yazışıyoruz. Telefonla konuşuyoruz. Bilgi paylaşımında bulunuyoruz. Bunu sürdüreceğiz, öğreneceğiz, bilgimizi paylaşacağız. Bu anlamda ben çok destek gördüm. Hiç tanışmadığım insanlara sorular sordum. Hepsi yüksünmeden yardımcı oldular. Bir kez daha teşekkür ederim.

Diğer yandan biz amatörler her düzeyde mesleğin profesyonellerine muhtacız. Arıza ve kapsamlı bakım durumunda zaten profesyonel yardım alacağız.

Kayıklarımız yüzüyorsa onların emeği ve çabası nedeniyle. Profesyoneller bizi denizde var eden insanlar.. Söylediklerim onlardan rol çalmak çabası taşımıyor. Sadece sorunlarımızı asgari düzeyde de olsa çözebilmeliyiz. Zorda kaldığımızda limana ulaşabilmeliyiz. Yağ/filtre değiştirme vakti geldiğinde ustamızdan 200 mil uzaktaysak bunu kendimiz yapabilmeliyiz.

Çabam bunun için.

----------

Katkı sağlayanlara teşekkürler,
Daha fazla paylaşımla konunun zenginleşmesi yeni katkıların gelmesi dileğiyle..



*

    A. Ş.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #7 : Şubat 22, 2019, 02:52:58 »
Recep korsanm çok faydalı bir işe kalkışmışsınız. Çoğumuzun zayıf olduğu motor konusunda derli toplu bir başvuru kaynağı çok iyi olur. Devam edelim. Elimizden geleni yapalım.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #8 : Şubat 22, 2019, 11:35:58 »
Konu konuyu açıyor mutlaka. Recep kaptan Korfu vs örneğini verince yazmadan olmaz. Ben Korfu'da da,  Hirvatistanda da arıza yaşadım ve servis aldım.

Dünkü konumuz zaten lokal bölgemizdeki servis ve ustalar ile iyi ilişkilerimizdi ama yurtdışında da bu ilişkilerin önemini benim tecrübemde bulacaksınız.

D-marin Mandarin marinada 2 gun kaldık ve sadece marina müdürü Türk diğer personel Hırvat idi. Elemanları tembihlemis Türk tekne gelince bana haber vereceksiniz diye. Pazar günü bir baktık tekneye geldi. Bizi çay kahve muhabbet ağırladı ve cep telefonu numarasini verdi birşey olursa arayın diye.

Biz o marinadan ayrıldıktan 150 mil sonra alttan birşey vurdu ve kuyruk yakınındaki hidrolik hortumu patladı ve dümensiz  kaldık ve SG eşliğinde çift motor ile lifti olmayan bir küçük marinaya bağlandık ve marina müdürümüzu aradık.

Bize bir servisi yönlendirdi ve 2 eleman 600 hp bot ile geldiler ve tam 6 saat boyunca dala çıka şu altında o hortumu değiştirdiler, işleri bittiğinde geceydi ve karanlikta kaybolup gittiler. Ertesi gün biz yolumuza devam ettik. Bu iş karadayken 1.5 saat sürüyor. Bize 3000 euroya maloldu ama tekneyi lift olan bir marinaya çektirip lift servis toplamı çok daha ağır olurdu. Zaten seyahat alanını genislettiginizde bu masrafları Göz önüne alıp yanınızda Biraz yüklü parayla gezersiniz.

Daha sonra Korfu marinaya giderken iskele makine yüksek devire çıkamaz oldu.  Uzatmayayım Korfu  marina müdürü ile akşam bir şişe şarap içtik ve  sorunumuzu anlattık. Ben size dışarıdan bir eleman getireceğim dedi. Genç bir hippi kılıklı eleman geldi sabah ben öyle zeki bir usta görmedim şimdiye kadar. Ana dili gibi ingilizce konuşuyor ve sorun hava sensörü deyip gidip Korfu adasındaki tek Volvo hava sensorunu bulup taktı ve test sürüşü yapıp tamamladı işi.

Hırvat lar dalarken pervane ucunun da hafif egildiğini söylemişti bize bu Yunan oğlana söyledik.  Lifte çıkarsanız sizi öperler burada bu şekilde Egeyi de gecmenize içim razı olmaz dedi ve pervaneyi söktü suya girip aldılar götürdüler. 1 saat sonra tornadan geldi pervane pırıl pırıl. Taktılar para sorduk hediyem dedi ki esas yaptığı servise de gayet makul ücret söylemişti. Ertesi sabah canavar gibi motorlar ve pervaneler ile Korfu dan çıktık.

Bu iki hizmette de iyi muhabbet sağladığımız insanlar aracı oldu ve 2 aile toplam 6 kişi keyfimizden ödün vermedik. Denizde sıralama iyi tekne ve makineler, iyi ilişkiler ve en ama en son para olmalıdır . Sevgiyle
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #9 : Şubat 22, 2019, 11:46:24 »
Kısa bir ilave;  o hidrolik hortumu sadece 20 euro ederi olan bir hortum çifti.  Ve tekne karadayken 1.5 saatte değiştiriliyor lafını da elemanların tüpsüz dalarak 6 saatte degistirebilmelerinin ne kadar becerikli olduklarına işaret olsun diye yazdım. Yani usta var USTA var. Tekrar sevgiyle kalın.
*

    E. S.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #10 : Şubat 22, 2019, 11:52:11 »
Ömer korsanım linkteki haberde adriyatikte gezen yara izleri olan bir balinadan bahsediliyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


"Collisions with large ships are one of the major causes of the deaths of large whales in the Mediterranean and one of the whales they observed in the sea had scars on its back, which imply the collision with the ship, according to the Institute of the Blue World."
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #11 : Şubat 22, 2019, 11:58:38 »
Biz neye vurduğumuzu görmedik,  balina olsa görmemiz gerekirdi,  kafalar iyi değildi o anda çünkü 😎.  Herhalde bir tahta parçasına falan denk geldik çünkü gövde altindan  ses gelmedi ve İzmire gelince lifte alıp baktık gövdede hasar yoktu. Kuyruk kısmına dalan bir tahta parçası düşünüldü kalsam bile değil.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #12 : Şubat 22, 2019, 12:08:58 »
Denize yağ kaçırmak herhalde her yerde ceza kesilen bir sorundur. Ömer korsanın olayında istemeden de olsa denizin yağlandığını düşünüyorum. Sonra da SG de eşlik etmiş.

Hırvatistan tecrübesi olarak,  SG ceza kesti mi böyle bir 'kaza sonucu' deniz kirletme olayında? Kaza olması ve ya bilinçli kirletme olması arasında bir uygulama farkı var mı?

Türkiye'de olsa böyle bir durum, bizim SG nasıl değerlendiriyor durumu?
*

    Ö. Ö.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #13 : Şubat 22, 2019, 13:20:34 »
Ümit adamlar çok yardımcı oldular tekneye çıkıp hidrolik bile ilave ettiler ve gidip arkaya baktılar kaçıyor dediler.  Adamların İyi  mekanik bilgileri de vardı.  Ceza meza konuşulmadı.

Onları biz.çağırmadık geçerken denk geldiler . Hatta bize yardım için durduklarında öyle bir kazaya maruz kaliyorlardiki bir tanesi garibim ölümün ucundan döndü. Uzun hikaye burada yazılmaz haftaya masada anlatırım.

Neyse bizi götürdükleri marina zaten onların da kaldığı marinaydi. Hortumu değiştiren oglanlardan biri sürekli elinde pril ile şu üstüne çıkan yağa müdahale ediyordu. Ciddi cezası var  diyordu.

SG bize klavuzluk edip önden yolu açmıştı. Ben tamir yapan oğlanlara sordum bunlara ödeme yapmamız lazım mı diye. Formal olarak yok ama verirseniz hayır demezler demişti.

Ancak gece SG elemanları ile likit eşliğinde muhabbet koyulasinca teklif bile edemedik.

Yani iyi muhabbet her kilidin anahtarı .
*

    R. E.

Ynt: Dizel tekne motorları hakkında...
« Yanıtla #14 : Şubat 22, 2019, 18:01:43 »

Dizel motorların 1. derece bakımlarının her denizci tarafından yapılabilmesi, ama istiyorsa da ustaya havale etmesi kendi tercihi olmalı.

Dizel motorlar yağı, suyu, havalandırması ve yakıtı olduğu müddetçe bizi yarıyolda bırakmazlar. Bunun tek istisnası motora gerekli özeni göstermemektir.

Özen gösterme çok ayrıntılı olmasa da bilmek, az biraz da olsa anlamakla ilgilidir.

Daha önce de paylaşıldığını sandığım bu video dizisi bizler için öğretici..